13.12.2019, 16:26 | czytano: 3515

Dopłata do MZK

zdj. Podhale24
NOWY TARG. Miejska komunikacja obejmuje swoim zasięgiem prócz Nowego Targu, także sąsiednie gminy - Nowy Targ i Szaflary. Ponieważ dyrekcji MZK nie udało się dojść do porozumienia z gminami co do partycypowania w kosztach, cena funkcjonowania komunikacji zbiorowej okazała się wyższe. Oznacza to, że z budżetu Miasta potrzebne będą większe dopłaty.
Nowa stawka dotacji przedmiotowej dla Miejskiego Zakładu Komunikacji na realizację zadań bieżących to 2,72 zł. Obecnie obowiązująca stawka dotacji do wozokilometra, jaka została ustalona na rok 2019 wynosi 2,40 zł. Wtedy zakładano wykonanie 812 500 wozokilometrów. Plan ustalany był w oparciu o badania przeprowadzone przez firmę Via Vistula. Zgodnie z tymi prognozami, nowy rozkład jazdy dla całej sieci MZK miał być wprowadzony ponad pół roku temu - w kwietniu br. Jednak nie udało się to ze względu na przedłużające się negocjacje i brak zgody ze strony gmin Nowy Targ i Szaflary. Wozokilometry do wykonania w 2019 roku pozostały na poziomie z poprzedniego roku, czyli 716 801 km.
Korekta to kwota rzędu 3 tysięcy zł.

s/
zobacz także
komentarze
f1615.12.2019, 15:57
Przy takim smogu komunikacja miejska powinna być za darmo. Większość smogu to smog komunikacyjny bo miasto przez złą organizację ruchu się bardzo korkuje.
vivat15.12.2019, 10:15
zamiast podwyżki cen biletów obniżyć o polowę więcej dopłacić i po roku konkurencji nie ma a najlepiej za darmo wzorem innych miast
Naleśnik14.12.2019, 21:56
Dopłacać i dopłacać. A może tak Waldemar Wojtaszek wiceburmistrz odpowiedzialny za MZK zacznie kontrolować i wymagać?
Andrzej14.12.2019, 18:45
Jako mieszkaniec Dursztyna, a zarazem Gminy Nowy Targ widzę to trochę inaczej. Do transportu publicznego dopłaca moja gmina tak jakby wszyscy jej mieszkańcy mieli dostęp do komunikacji podmiejskiej, a niestety tak nie jest. Może by tak pójść w inną stronę i dopłacić przewoźnikom prywatnym, którzy obsługują miejscowości w całej gminie, a wtedy się okaże, że w MZK bilet będzie kosztował 5zł, więc sprawa sam się rozwiąże i to przedsiębiorstwo przejmie ktoś, kto potrafi liczyć zyski i straty i tak ustawić rozkład jazdy, aby nie było sytuacji jaka ma miejsce obecnie, że duży autobus jedzie z kilkoma pasażerami lub pusty. Nie mogę zrozumieć sytuacji, że bilet z Dursztyna do NZPS kosztuje 5zł (odległość 20km), a z NZPS do dworca 3zł (odległość 2km). Poza tym nie powinno być takiej sytuacji, że dotacja obejmuje przedsiębiorstwo, z którego usług nie korzysta co-najmniej 30% obywateli danego miasta, a tak niestety jest w tym przypadku. Wszelkiego rodzaju dotacje powodują patologię, bo po pierwsze zabijają konkurencyjność, a po drugie nikt nie szuka oszczędności, ani nie gospodaruje dostępnymi środkami w taki sposób jak powinien, bo przecież jak braknie pieniędzy, to dołożą.
f1614.12.2019, 16:32
Przypominam, że Watycha miał z MZK i ZGZiR zrobić spółki prawa handlowego. Mija 5 lat i nic w tym temacie się nie dzieje. Kolejna obietnica bez pokrycia. Nie ma czasu bo zajęty od imprezki do imprezki. Od targów do balu. Biedaczyna się przepracowuje, bo Nowy Targ kocha i szanuje. Choć ja wolę burmistrza, który rzetelnie pracuje.
kolesiostwo i złamany resor14.12.2019, 14:55
MZK to kolejna reforma i modernizacja zagubionego Watychy. Za chwilę przy tych gospodarzach problem będzie się pogłębiał we wszystkich zagadnieniach komunalnych (śmieci, woda, ścieki, ciepło). Może lepiej zatem byłoby to wszystko podliczyć i może wtedy okazałoby się, że można na podobnym poziomie wdrożyć darmowe przejazdy dla wszystkich, bo skoro od lat cały czas dopłacamy do MZK, to znaczy, że to sztuka dla sztuki i nawijanie makaronu na uszy. W innych miastach mających pojęcie z czym maja do czynienia już dawno wprowadzili minimalne opłaty do podatków i wychodzę na swoje. A w Mieście nic się nie da, bo same orły nieloty przyjmuje ten nasz włodarz... sam też nie ogarnia już chyba co należy zrobić w pierwszej kolejności, poza wstążkami oczywiście.
Pasażer14.12.2019, 12:08
Szanowni zainteresowani.
Irracjonalność zdominowała zarządzanie nowotarskim MZK i zatem podawanie do publicznej wiadomości informacji nie kompletnych (wyrwanych z kontekstu ) nijak mają się do rzeczywistości. Negocjacje z Gminą jakie przeprowadza MZK; to narzucanie swoich planów i racji i stawianie Gminy Nowy Targ i Rad Sołeckich (których dotyczy transport publiczny) przed faktem dokonanym. Zarządza się jednostką budżetową metodą prób i błędów kosztem podatników. Podanie kwoty dotacji na dany rok kalendarzowy to trudno negocjacjami nazwać (spotkania z MZK okrojone z dyskusji , porozumienia, kompletny brak partnerskiego traktowania Gminy w przedmiotowej sprawie). Na rok 2020 dotacje w kwocie 723 tysiące złotych do zapłacenia dla MZK ,przy stawce 3,41 zł za 1 wzkm ,więc wcale nie mało. Proszę nowotarżan o zrozumienie całokształtu tematu, i to nie jest tak, że Gmina wykorzystuje podatników Nowego Targu. Pozdrawiam.
ciemny lud14.12.2019, 09:21
Chowaniec do dymisji za niegospodarność i brak umiejętności zarządzania podległą mu firmą. Ale przecież burmistrz Watycha nie będzie karał swoich kolesi, bo Nowy Targ stał się pod jego rządami jedną wielka republiką kolesi. Taką bez związków i relacji personalnych. I wszyscy grają głupa, że przecież nic się nie dzieje, a radni na gwizdek burmistrza podniosą łapki za kolejny milion dla MZK.
baciok@14.12.2019, 09:11
Cytat ,,Ponieważ dyrekcji MZK nie udało się dojść do porozumienia z gminami co do partycypowania w kosztach, cena funkcjonowania komunikacji zbiorowej okazała się wyższe. Oznacza to, że z budżetu Miasta potrzebne będą większe dopłaty.
Czyli miasto ma dopłacać bo sasiednie Gminy nie chcą dopłacać.
To już jest cyrk.
Zlikwidować linie do tych Gmin.
Dlaczego z podatków mieszkańców NT mają byc dotowane te Gminy.
jestem z miasta13.12.2019, 21:24
mam rozumieć ze żeby ktoś z np. Szaflar chciał przyjechać do miasta to ja z miasta mam mu dołożyć z moich podatków od nieruchomości do wozokilometra ..to chore
Podwyżka13.12.2019, 18:57
Podwyżki i podwyżki. Grzegorz Podwyżka Watycha. Zakład miał się bilansować przy nowym dyrektorze i co?
J2313.12.2019, 18:54
Jakie dopłaty jak jadą autobusem to niech płacą tyle ile koszt rzeczywisty.
Nie sięgać ciągle do kieszeni podatników.
Jak za drogo to często chodzę pieszo dla zdrowia.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl