02.01.2020, 09:53 | czytano: 7720

Będzie kładka nad zakopianką, tym razem na Podhalu

Fot. Piotr Kuczaj
Porozumienie w sprawie budowy kładki dla pieszych nad zakopianką i dwóch zatok autobusowych przy dwupasmówce w Chabówce podpiszą Urząd Miejski w Rabce-Zdroju i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
Przypomnijmy, iż w na początku grudnia władzom gminy Rabka-Zdrój udało się wywalczyć przywrócenie przystanków przy zakopiance w Chabówce. Kiedyś mieściły się na wiadukcie. Chętnie korzystali z nich mieszkańcy okolicznych miejscowości, dojeżdżając stąd do pracy w Zakopanem, Krakowie, na studia. Ale gdy powstała trasa S7 przystanki zniknęły, a przy nowej drodze ekspresowej przystanków nie ma. Paradoksalnie, w wyniku powstania trasy S7, mieszkańcy stanęli przed problemem wykluczenia komunikacyjnego.
Skutkiem rozmów w tej sprawie między samorządem Rabki-Zdroju a GDDKiA będzie porozumienie o współpracy przy budowie nowych przystanków. Powstaną ona na wysokości os. Możdżeniówka (podjazd dwupasmówką pod "patelnie"). Tam też ma powstać kładka dla pieszych nad zakopianką, a w przyszłości również zatoki postojowe. Tereny należą do GDDKiA. Porozumienie przenosi na miasto Rabka-Zdrój obowiązek zaprojektowania inwestycji, a na GDDKiA jej realizację.

r/
komentarze
Rabczanin02.01.2020, 23:04
Akurat jeżeli chodzi o możliwość komunikacji z nowym przystankiem to busy z Rabki w kierunku Nowego Targu jeżdżą średnio co 20 min. Do tego dochodzą jeszcze busy w kierunku Zakopanego. Więc osoby nie mające samochodów będą miały możliwość lepszego połączenia z nowym przystankiem niż z dotychczasowym na Wiadukcie oraz z Zabornią. Lokalizacja przystanku bezpośrednio przy trasie wyeliminuje również wymówkę kierowcy, że miał komplet i nie zjechał z trasy ? bo przy trasie będzie to widoczne czy są wolne miejsca.
O jakim dogadaniu się z przewoźnikiem mówimy ? przewoźnikowi musi się kurs opłacać a czas konieczny na jakiekolwiek zjeżdżanie po pasażera na Zabornię którego może tam nie być jest dla niego nieopłacalny i stracony. Dodatkowo przystanek bezpośrednio przy trasie daje możliwość zatrzymywania się również innym przewoźnikom kursującym tą trasą. Do Krakowa jeżdżą przecież również liczne przelotowe PKS z całej Polski a także inni prywatni przewoźnicy niż Szwagropol. Zaprojektowany nowy przystanek z kładką bezpośrednio przy trasie jest więc o wiele lepszym rozwiązaniem dla pasażerów z Rabki i okolic.
Ewa Miśkowiec02.01.2020, 20:16
Zabornianka
po co tworzyć nowe miejsce na przystanki na uboczu z dala od terenów zamieszkałych - czym dostać się z Rabki Zdrój na tzw.Możdżeniówkę - myślę o osobach nie mających samochodów i małej liczbie busów kursujących w tym kierunku. Wydawać ogromne pieniądze (których ciągle brakuje w budżecie) na projekty, kładki itp. Czy nie lepiej dogadać się z przewoźnikami,żeby przejeżdżali przez Zabornię i wcale nie muszą objeżdżać kapliczki tylko nowym odcinkiem jechać do Skomielnej Białej. Na Zaborni są już zrobione piękne zatoczki na przystanki wystarczy dorobić tylko wiaty. Są wykupione już tereny przez GDDKiA na których można zrobić parkingi a i miejscowe linie busów przypomniałby sobie o przystankach na Zaborni - myślę, że rozwiązanie dużo tańsze, szybsze i mniej skomplikowane procedury.
Maciej02.01.2020, 19:24
W tym miejscu ?? To chyba jakiż żart a kładka bez komentarza. Najlepiej dac ludziom byle co i byle gdzie i się zamkną !!! DLACZEGO NIE MOZNA podpisac zwykłej umowy i autobusy niech wiezdzają do rabki na dworzec i problem rozwiązany , Pewnie lepiej wywalić miliony i powiedzieć ze się coś zrobiło :(
k.02.01.2020, 18:08
"Żartem" i to wyjątkowo niesmacznym było raczej to, że poprzednia ekipa rządząca Rabką miała gdzieś starania o przystanki przy zakopiance w okolicy Rabki i Chabówki. Kiedy można było jeszcze coś załatwić to nic nie zrobili. Lepiej żeby były jakiekolwiek przystanki - nawet o innej lokalizacji - niż żadne. Autobusy Szwagropolu w Rabce nie chcą się zatrzymywać ani zjeżdżać na Zabornię bo im się podobno nie opłaca, ale nie przeszkadza im to że w trakcie weekendów i nie tylko jeżdżą przez Rabkę żeby ominąć korki.
Przejścia02.01.2020, 17:37
Trzeba tworzyć nie kładki a przejścia podziemne - wysiądzie podróżny z plecakiem i walizkami i będzie wchodzie wchodziła wysokość drugiego trzeciego piętra ?? To trzeba pieszy tunel jak w Krakowie, to jest PÓŁ piętra a nie trzy piętra.
Kładki już powstały nad zakopianką a piesi dalej skaczą dołem, bo kto będzie wychodził na 3 piętro. Windę zrobią i będą ją utrzymywać żeby menele tam sikały zamiast raz zrobić tunel?
Obiektywny02.01.2020, 16:01
Jeszcze okolicznym rolnikom końmi z wozem pozwólcie na drogę szybkiego ruchu wjechać bo to przecież żywiciele narodu
częsty pasażer tej trasy02.01.2020, 13:49
Bardzo dobra wiadomość !!! Brawa dla Pana Burmistrza Świdra za skuteczne i konsekwentne działania, które powinny być dopełnione jeszcze przez poprzednią władzę. Lokalizacja przystanku jest lepsza niż była na Wiadukcie bo przynajmniej jest miejsce aby zostawić samochody nawet na dłuższy czas oraz bezpiecznie dowieźć lub odebrać samochodem pasażerów co na Wiadukcie było dużym problemem z uwagi na brak miejsca. Do nowej lokalizacji przystanków istnieje dodatkowa możliwość dojazdu również bocznymi drogami przy Zakopiance, które są bezpieczniejsze i mało uczęszczane. Pomysł z kładką to tylko dodatkowy plus. Jako pasażerowie czekamy na szybką realizację tego bardzo potrzebnego przystanku dla Rabki i okolic.
MLP02.01.2020, 11:09
Wybudowanie zamiast kładki krótkiego wiaduktu w ciągu Zakopianki załatwiałoby problem ruchu lokalnego i przejazdu pod drogą krajową (obecnie jest tam nawrotka wykorzystywana głównie przez mistrzów motocyklowych). Może władze samorządowe polobbują za takim rozwiązaniem?
nie wiem co zażywacie, ale już nie bierzcie lub, t02.01.2020, 10:55
Nie będziesz korzystał z przystanku i kładki, to się nie odzywaj. (kazała Ci poprzednia władza, czy sam to wymyśliłeś/aś). Bardzo dobry pomysł i tu widać zaangażowanie władz Rabki o dbanie i ulepszanie życia w gminie, i nie tylko. Szkoda, że poprzednicy tego nie dostrzegali, grzejąc tylko swoje stołki. Teraz nawet, powinno się Ich obciążyć kosztami, że nie dopilnowali i nie zadbali o innych podczas projektowania, tego odcinka drogi. Wszystko w tym temacie.
Jola02.01.2020, 10:30
Logiczne połozenie przystanków to dworzec PKP w Chabówce, ale tam nie będą chcieli zjeżdżać przewoźnicy bo stracą 5 minut z czasu jazdy. Przystanki najlepiej byłoby zdrobic na "wysepce" przy zakopiance nad stacja paliw i po drugiej stronie tuż przed zjazdem do Chabówki (czyli przesuniecie ekranów, rowu i zbudowanie zatoki). Wtedy nie potrzebna jest kładka, ludzie skorzystają z oświetlonych chodników i mają bliżej do dworca PKP lub najbliższego przystanku busów
Miejscowy02.01.2020, 10:21
Przystanki w tym miejscu to żart a kładka do dopiero ja..... a
piotrek02.01.2020, 10:14
kładka w tym miejscu ? to jakiś przedwczesny żart prymaaprylisowy ...
Zobacz pełną wersję podhale24.pl