13.02.2020, 12:42 | czytano: 5126

Zarząd dróg ma rozwiązanie problemu korków na rondzie w Krościenku

Arch. Podhale24.pl
Do połowy tego roku Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie planuje wprowadzić rozwiązania, które zlikwidują problem korków do ronda w Krościenku.
O szczegółach proponowanych rozwiązań burmistrz Szczawnicy Grzegorz Niezgoda poinformował po spotkaniu z przedstawicielami Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Obecna koncepcja zakłada budowę prawoskrętu w stronę Nowego Sącza z dwoma wydzielonymi pasami ruchu na moście. Jeden z nich będzie kierował ruch w stronę Nowego Targu, drugi, prawy, w stronę Nowego Sącza. Dwujezdniowy będzie również ruch od strony Nowego Sącza - lewy pas będzie kierować na Szczawnicą, prawy na Nowy Targ. Niezależnie od tego ZDW planuje przenieść przejście dla pieszych, które jest w kierunku Nowego Sącza sto metrów dalej, w planach jest też przeniesienie przejścia znajdującego się przy wyjeździe z mostu przed most w stronę Szczawnicy. - Planowane złożenie tej dokumentacji jest marzec - poinformował Grzegorz Niezgoda. Prace te nie wymagają pozwolenia na budowę, dlatego ZDW chce się uporać z realizacją tych zamierzeń do czerwca tego roku.
Symulacja, jak dodał włodarz uzdrowiska, pokazała, że w okresie szczytu komunikacyjnego to rozwiązanie pomoże rozładować korki.

Weekendowy korek to zmora turystów przybywających do Szczawnicy. Najpierw w piątki i soboty jest problem z dojechaniem do sławetnego ronda od strony Nowego Sącza i Nowego Targu, a w ostatni dzień weekendu z wyjazdem ze Szczawnicy. Kilkukilometrowy korek ciągnie się właśnie do ronda w Krościenku.

r/
komentarze
Pioski23.02.2020, 13:15
Grześ dobrze prawi bo bliźniacze mosty w Krościenku to nie jedyne obiekty mostowe na trasie Krościenko - Szczawnica czy dalej do Jaworek a droga tylko jedną.
Grzesiu zauważ16.02.2020, 15:51
Jak się zawali któryś z mostów, to pozostanie ten drugi. Szczawnica nigdy nie zostanie odciętą od świata.
Na tym właśnie polega geniusz planujących te mosty.
Grześ16.02.2020, 02:02
Droga na Piwniczną niezły pomysł. Raz że rozładuje korki w Szczawnicy gdyż cześć ludzi pojedzie w jednym kierunku a cześć w drugim pomijając już to że wtedy jest jakiś alternatywny wyjazd bo teraz nie daj Boże niech się zawali któryś most na trasie Krościenko Szczawnica i miasto jest odcięta od świata. Dwa ożywiło by to Szczawnicę która potrzebuje tego szczególnie teraz w sezonie zimowym gdzie miasto świeci pustkami i stworzyło by to nowe możliwości rozwoju.
inżynier15.02.2020, 19:17
Droga na Piwniczną spowoduje duży wzrost ruchu przez Szczawnicę Przejeżdżały tranzytem będą samochody, które nigdy by się tu nie pojawiły, skracając drogę Nowy Targ - Nowy Sącz czy na Słowację. Zwiększy to ruch przez Jaworki, wąskie odcinki ul. Szlachtowskiej i na ul. Głównej. Ja tam bym wolał ruchu w Szczawnicy nie zwiększać. Trza wam przelotu na Piwniczną macie za mało samochodów w Szczawnicy?
Miejscowy14.02.2020, 16:42
Już za komuny przewidzieli że ruch będzie spory i planowali drogę na Piwniczną przez Jaworki oraz obwodnicę Szczawnicy - był już wydzielony pas pod drogę, baa nawet na niektórych starych mapach droga była już naniesiona. Ale komuna padła i powoli działkę po działce z tego pasa kolejni bystrzaki z UM Szczawnicy sprzedawali. Działki już sprzedane, pieniądze przejedzone a alternatywnej drogi jak nie było tak nie ma. Ale za to Szczawnica co jakiś czas ma darmową (anty)reklamę w mediach, kilkukilometrowe korki. Brawo Wy - włodarze Szczawnicy.
Krecik14.02.2020, 13:34
Tak na Piwniczną - najlepiej tunelem , będzie szybciej.
Zachowuję spokój.14.02.2020, 08:45
TYLKO droga na Piwniczną rozwiąże sprawę. NIC innego.
:)13.02.2020, 22:06
Reklamujecie(skutecznie) w mediach Pieniny, w Polsce, Japonii nawet na Tasmani to se korki macie.
???13.02.2020, 18:01
Dlaczego nigdy żaden urzędnik nie ponosi kary za błędne decyzje ? Już na samym początku tej fatalnej inwestycji mówiło się że potrzebny jest prawoskręt w kierunku N. Sącza ale to pozostało bez echa. Na dodatek wydano zgodę na rozbudowę karczmy. Łatwo wydaję się publiczne pieniądze kiedy nie ponosi sie odpowiedzialności za błędy.
ff13.02.2020, 14:48
Przejście między rondem a mostem powinno być pod mostem. Przeniesienie go za most utrudni pieszym poruszanie się.
ggg13.02.2020, 14:06
A co to zmieni jak droga jest tylko jedna a ruch w sezonie i w weekendy ogromny -burmistrz i zarząd dróg opowiadają bzdury że to coś zmieni.
Driver13.02.2020, 13:00
Przy tym natężeniu ruchu jakie panuje w sezonie to rozwiązanie nic nie zmieni, no chyba że te dwa pasy będą już od Szczawnicy. Trzeba szukać (planować) alternatywnej drogi dojazdowej a nie bawić się w półśrodki.
antyświatło13.02.2020, 12:58
Tylko światła uratują tam sytuację jak w Klikuszowej
Zobacz pełną wersję podhale24.pl