NOWY TARG. - Uruchomiliśmy przetargi na budowę kolejnych odcinków ścieżek rowerowych w mieście. W odróżnieniu od ubiegłego roku, obserwujemy duże ożywienie i zainteresowanie firm wykonawczych. W jednym przetargu mieliśmy 12 ofert, w kolejnym 10 ofert na wykonawstwo - mówi Grzegorz Watycha.
- Myślę, że w przyszłym tygodniu podpiszemy pierwszą umowę na dobudowę ścieżki rowerowej wokół nowotarskiego lotniska, na odcinku od wjazdu do rezerwatu Bór na Czerwonym, wokół drogi która jest kolizyjna - bo i poruszają się tam piesi, rolkarze, rowerzyści i jeżdżą samochody do restauracji, czy a parking na końcu tej drogi. Powstanie więc obok, zupełnie niezależna ścieżka, która poprowadzi od kładki do budynku hangaru na lotnisku - opisuje burmistrz. Najtańsza oferta została złożona przez firmę z Jabłonki, z ceną wykonania milion 45 tysięcy zł. W tym czasie ogłoszono także przetarg nieograniczony na wykonanie rozbudowy strefy wypoczynku dla rowerzystów w ramach III etapu Historyczno - kulturowo - przyrodniczego Szlaku Wokół Tatr, a także przetargi nieograniczone na przebudowę ulic Młynówka i Roberta Schumana, polegające na wykonaniu ciągu pieszo-rowerowego w istniejącym pasie drogowym.
Dodatkowo, jak zapowiada burmistrz "w najbliższym czasie podejmiemy działania w celu zorganizowania spotkania z Regionalną Dyrekcją Lasów Państwowych w Krakowie jako właścicielami terenu pod przebiegiem potencjalnej trasy Singiel Track w paśmie Gorców." To odpowiedź na interpelacje radnego Marka Mozdyniewicza, który omawiając sens utworzenia takich tras w Gorcach mówił: - Trasy typu Singiel Track przyciągają rzesze turystów, którzy uprawiają kolarstwo górskie, może to być również bodziec do rozwinięcia bazy noclegowej i gastronomicznej w Nowym Targu. Wytyczenie trasy pozwoli również na bezpieczne uprawianie turystyki rowerowej ponieważ ścieżką będą mogły poruszać się jedynie osoby na rowerach w ruchu jednokierunkowym.
- Zauważam, iż turystyka rowerowa oparta o trasy Single Track staje się coraz bardzie prężną częścią całej branży, a przykłady powstałych w Polsce ośrodków wskazują, iż niezbędne jest nie tylko samo stworzenie trasy, ale stałe jej utrzymywanie. W związku z tym liczymy, iż w nowych źródłach finansowania opartych o środku unijne tego typu inwestycje znajdą się w katalogu projektów kwalifikujących się do wsparcia - odpowiada burmistrz Watycha.
s/