31.05.2020, 11:02 | czytano: 4350

Bezpieczniej na przejazdach kolejowych od Chabówki do Zakopanego. Rusza przebudowa kolejnego - w Nowym Targu

Na 62 przejazdach między Chabówką a Zakopanem PKP Polskie Linie Kolejowe zwiększają poziom bezpieczeństwa. Główne prace zakończyły się na dwóch skrzyżowaniach. 1 czerwca rozpoczną się prace na przejeździe w Nowym Targu przy ul. Ludźmierskiej. Zakres zadania wymaga zmian w komunikacji drogowej.
Od 1 czerwca do 25 czerwca br. przebudowywany będzie przejazd kolejowo-drogowy w Nowym Targu przy ul. Ludźmierskiej. Dla pieszych będzie zapewnione 2 m. bezpieczne wygrodzone przejście. Przygotowano zmienioną organizację ruchu samochodowego. Przygotowywany jest specjalny bajpas, na który skierowany zostanie ruch samochodowy z drogi wojewódzkiej. To pierwszy etap prac na skrzyżowaniu, który obejmuje wymianę torów oraz budowę drogi. Po wakacjach zamontowane zostaną nowe rogatki i sygnalizatory.
Przebudowane są już przejazdy w Nowym Targu przy ul. Grel oraz w Lasku w ciągu drogi powiatowej. Dzięki nowej nawierzchni z płyt gumowych, kierowcy płynniej i sprawniej pokonują te skrzyżowania. Dodatkowo bezpieczeństwo zapewniły nowe urządzenia, rogatki i sygnalizatory. Komunikacje ułatwi remont dojazdów do skrzyżowań. Uwzględniono go w kolejnym etapie w ramach prac na trasie Chabówka - Zakopane.

Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane”, PLK przeznaczają przeszło 1,1 mld zł netto. Roboty budowlane pomiędzy Skawiną a Suchą Beskidzką już się zakończyły. Jesienią rozpocznie się realizacja ostatniego odcinka, pomiędzy Suchą Beskidzką a Chabówką. Zakończenie wszystkich prac planowane jest do 2023 r. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/
zobacz także
komentarze
Ja.01.06.2020, 22:28
Do bialy nie dało się.
Mariusz31.05.2020, 21:23
Za taką kasę pociąg Zakopane-Kraków powinien jechać 1h 15 min. A pojedzie zamiast 3h pewnie 2h 45 min. Bez sensu.
Biały31.05.2020, 20:55
Wszystko fajnie ale czy nie dało się "nagiąć" harmonogramu prac tak, żeby wykorzystać okres prawie bez ruchu w marcu i kwietniu i wtedy zrobić z przejazdem? Już widzę te korki na Ludzimierskiej od jutra...
Wojtek31.05.2020, 17:12
I sprytny ten objazd na ul.Ludźmierskiej.
Bb31.05.2020, 17:11
Jak to jest ze w Niemczech potrafią zbudowac pezejazd samochodowy pod torami i nawet nie zamykaja przejazdu kolejowego pociagi w tym czasie on stop kursuja a u nas co ciemnogrod.
szuser31.05.2020, 17:07
DO mieszkańcy.. No to zawiadamiać prokuraturę że jest zagrożenie życia a nie narzekać.
Optymista31.05.2020, 15:51
Za takie środki było wybudować coś na zasadzie CMK a nie reanimować trupa. Torowisko powinno być maksymalnie prostowane z licznymi wiaduktami a czas przejazdu Nowy Targ Kraków góra 50 minut. Podziw dla docentów projektantów i ministra.
Żenada
BIOŁCON31.05.2020, 15:33
Przebudowa znaczy WIADUKT KOLEJOWY? POCIĄG GÓRĄ SAMOCHODY DOŁEM mam rozumieć BEZKOLIZYJNIE bez KORKÓW NA CZAS PRZEJAZDU POCIĄGU. CHYBA DOBRZE ROZUMUJĘ DLA BEZPIECZEŃSTWA WRESZCIE OD 1960R. NA TO CZEKAM.
maciek o.31.05.2020, 13:42
....jutro w mieście będzie bezpiecznie i odświętnie bo przyjeżdża sam pan minister by odebrać ułożenie kilku betonowych płyt na drodze objazdu.....a ja myślałem , że jaja to były za komuny a jednak nie........Bareja to może żałować , że nie dożył tych cudownych czasów
takitam.31.05.2020, 13:21
bezpiecznie, znaczy bezkolizyjnie.
Obserwator31.05.2020, 12:56
Przejazd w lasku do poprawy stary był lepszy wy paproki.
STAŚ31.05.2020, 12:15
Będzie nowocześnie ???
mieszkańcy31.05.2020, 11:59
W Sieniawie na przeciw magazynu budowlano opałowego, remontujący tory postawili ogromną szafę, która idealnie zasłoniła wjeżdżającym na tory kierowcom, oraz pieszym, możliwość obserwacji torów przed nadjeżdżającymi pociągami. Ktoś kto to postawił nie ma za grosz wyobrażni, ani poczucia odpowiedzialności za ludzkie życie.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl