29.06.2020, 15:12 | czytano: 9663

Kończy się remont na dworcu PKP w Nowym Targu - nowy peron i kładka (zdjęcia)

Fot. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. Dobiega końca przebudowa linii kolejowej na terenie miasta. Na zlecenie PKP robotnicy wymienili torowisko, odnowili most kolejowy, wykonali nowy przejazd kolejowy przez ul. Ludźmierską, wyremontowali drugi peron na dworcu i kładkę-schody nad torami.
Efekty widać na załączonych zdjęciach.
Gotowy jest też budynek dworca kolejowego. Tu ciężar inwestycji wzięło na siebie miasto. Obiekt czeka już tylko na oficjalne otwarcie.

W oczy rzuca się niestety peron pierwszy, bezpośrednio przylegający do budynku dworca PKP. Niestety, mimo wielu zabiegów, PKP nie podjęło się jego remontu, przeznaczając pieniądze na przebudowę drugiego peronu.

r/ zdj. Szymon Pyzowski
Może Cię zainteresować
komentarze
Zakopian01.07.2020, 13:48
Budynek dworca z poczekalnią własność Miasta nadal zamknięty
inzynier30.06.2020, 22:54
Na całym świecie buduje się przejścia podziemne- bo taniej.A u nas zawsze wszystko na odwrót...
Andrzej Farmazon30.06.2020, 21:50
Wojtek....słuchaj nas nie interesuje, jakiś Augustów tylko interesuje nas Królewskie Wolne Miasto Nowy Targ, naczy się chodzi o to, że to jest nasze miasto, nasza historia i nasz Dworzec między innymi (Peron 1) z którym wielu Nowotarżan ma fantastyczne wspomnienia i część tego dworca będzie stanowić relikt przeszłości, historia sama się napisała na naszych oczach i kawałek niedokończony wspaniale wpada, komponuje się w oldskulowy klimat(pewnie i tak tego nie skumasz Wojtek). Powinien zostać ten poszarpany asfalt z linią żółtą i białą, wiata i zarośnięte torowisko. Z poważaniem....
Optymista30.06.2020, 20:35
@chłodnomyślący
Cała infrastruktura dworca w tym perony i skrzyżowanie z Ludźmierską powinno być obniżone. I za te fundusze które zostały wtopione (zmarnotrawione) na reanimację trupa można było tak zrobić. Ale pieniądze są niczyje, brak patrzenia w przyszłość, projektanci chyba z nagonki bez pomyślunku. Może komuś zależy na kolei parowej a nie szybkiej przynoszącej zyski.
Wojtek30.06.2020, 19:30
Brawo Andrzej Farmazon,brawo PKP,tak własnie jest w Chłapowie/ dzielnica Augustowa/ gdzie w ulicy wyasfaltowanej,jest historyczny odcinek poniemiecki,czyli gruba,wyślizgana już kostka jako relikt historyczny.Inni więc nie piszcie hańba,wstyd bo to jest takie niskie i prostackie.
Andrzej Farmazon30.06.2020, 16:21
Peron 1 powinien zostać w takim stanie jak na zdjęciach, jako relikt przeszłości, na pamiątkę : )
chłodnomyślący30.06.2020, 11:09
Panie Optymista, perony nie mogą być obniżone od tak, jak się nam podoba, są pewne standardy które muszą być zachowane. To samo przejscia przez tory: cywilom NIE WOLNO poruszać się po torowisku.
Windy będą, ale pewnie COVID coś opóźnił. a peron 1 no cóż, tragedia
nie ślepy30.06.2020, 10:40
Teraz pytanie, czy roboty były robione nie po kolei, tzn pierwsze remont dworca a później kładki i peronu a przez to dworzec już jest spękany, czy remont dworca to fuszerka? O obejściu wokół dworca, czyli peronu nr 1 to nawet nie wspomnę...jak z filmu Barei!
brawo PKP30.06.2020, 10:35
Bardzo dobrze. Peron pierwszy zostawić w nienaruszonym stanie i oznaczyć jako zabytek.
Zenek30.06.2020, 10:16
Panie Waldemarze niech Pan nie schodzi do poziomu swojej koleżanki wice. Ten Dworzec to wygląda kiepsko w pana CV. Szkoda.
Wojtek30.06.2020, 07:23
Ale jesteście żałośni.Przy tej wielkiej inwestycji PKP nie potraficie nawet pozytywnie się odezwać i podziękować.
melonamka29.06.2020, 22:59
Dworzec jeszcze nie odebrany a już spękany i wymaga remontu. Kolejna wtopa Waldemara z Maniów. Ławka też niby nowa a pęknięta i pordzewiała. A miescany płacą.
Ja.29.06.2020, 22:44
Ten dworzec to okrutny .
b29.06.2020, 22:04
Z tym peronem 1-wszym to sobie jakieś jaja robią....!!!Żeby taki koszmar zostawić???!!!
ALTERNATYWY 429.06.2020, 20:19
Ktos tam kreci jakas komedie?
Jano29.06.2020, 19:27
Jestem ciekaw którędy na peron drugi dostanie się osoba na wózku inwalidzkim. Z tego co widzę to windy zabite deskami, a pociągi już kursują
windy29.06.2020, 19:26
Kiedy w i n d y ?
fred29.06.2020, 19:07
No i jeszcze żeby szybkie pociągi jedziły tam to by było super wsądz do pociągu i wasiadąc w Gdansku bez przesiadki ale to tylko każdy ma takie marzenia.
Optymista29.06.2020, 17:56
A, było obniżyć cały dworzec i nie robić kładek a normalne zejścia na perony.
Projektanty od łopatologi. Pieniądze wywalone w błoto.
Żenada.
Nosacz29.06.2020, 17:42
Chciałbym poznać tego bystrzaka, który klepnął modernizację części dworca.

Mamy wyremontowany budynek dworca i peron 2, a peron przylegający do wyremontowanego dworca wygląda jak za Gierka.

Ale tak, za PEŁO było źle. Teraz jest wersal i pół dworca.
Mieszkaniec os. Na Skarpie29.06.2020, 16:30
Od os. Na Skarpie mieliśmy drogę do przejazdu na Ludżmierskiej. W czasie tego remontu została zniszczona. PKP posypało ją żwirem, ale tylko do Biedronki. Dalej w str. mostu kolejowego, to już Paryż - Dakar.
xxx29.06.2020, 15:24
wstyd dla pkp zrobić peron 2 a zostawić odłogiem peron 1
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl