30.06.2020, 14:39 | czytano: 7832

Ruszają przymiarki do budowy nowej drogi krajowej na odcinku Rabka-Chyżne

Arch. Podhale24.pl
Jej budowę zapowiedział niedawno, podczas wizyty w Skawie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o ogłoszeniu przetargu na opracowanie studium korytarzowego dla tej inwestycji.
- Ta droga jest już na deskach projektantów. Dziś pracujemy nad przebiegiem tej drogi, w przyszłym roku nad decyzją o pozwoleniu na budowę, a potem ogłaszamy przetarg - ogłosił.
Pierwszym etapem całego przedsięwzięcia jest studium, które ma m.in. pokazać czy inwestycja ma sens. - - Studium korytarzowe jest podstawowym dokumentem projektowym, przedstawiającym kompleksowo nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne. Jest to pierwsza dokumentacja projektowa, która określa lokalizację pasa (korytarza) terenu pod nową drogę, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. Dokumentacja ta służy inwestorowi do wstępnej oceny sensowności zamierzenia inwestycyjnego i argumentacji za lub przeciw dalszym pracom projektowym - informuje Iwona Mikrut z GDDKiA w Krakowie.


Zainteresowane firmy do 10 sierpnia mogą składać oferty do przetargu na opracowanie Studium Korytarzowego dla zadania: „Budowa drogi dwujezdniowej klasy GP (na parametrach klasy S) w ciągu DK7, na odcinku Rabka – Chyżne”.

Zakres przetargu obejmuje w wykonanie:

· rozwiązań technicznych
· analizy i prognozy ruchu,
· oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego,
· analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko,
· zestawienia kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego,
· analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych,
· porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji.
Planowane parametry techniczne drogi:

· klasa techniczna drogi – GP (S)
· prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
· prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)
· przekrój poprzeczny – 2x2,
· szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
· szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
· szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
· szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
· nośność nawierzchni – 115 kN/oś.

oprac. r/ GDDKiA
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Tak dla drogi mieszkaniec Jabłonki01.07.2020, 22:50
Trzymam kciuki za nowy odcinek z Rabki do Chyżnego. To najwyższa pora aby zacząć ją robić. Szczególnie dla mieszkańców Jabłonki jak i osób przejeżdżających w stronę granicy państwa ta droga jest niezbędna. Mam nadzieję, że będzie determinacja i chęć wykonania tego odcinka. Trzymam kciuki.
fred01.07.2020, 18:34
Do. Ja na Dude;To mają że przez Chyżne będzie przechodzić ta droga,no ale za PIS ta droga nigdy nie zacznie byc robiona bo za co.
Obidowion01.07.2020, 08:40
Ta droga jest już na deskach projektantów. Dziś pracujemy nad przebiegiem tej drogi, w przyszłym roku nad decyzją o pozwoleniu na budowę, a potem ogłaszamy przetarg.
No to się szybko nie doczekamy.
absurdus01.07.2020, 08:25
A tą drogę co istnieje to pewnie zwiną ? Czy też obok starej poprowadzą nową.
Ja na Dudę30.06.2020, 22:38
@Ja ... Co mają Chyżnianie do tej drogi?
Ja na Dudę30.06.2020, 22:36
Obywatelu. Kandydat choć co może obiecać, ale realizację wszelkich obietnic może zapewnić li tylko przyjazny mu rząd. Akurat ta droga nie jest w sferze obietnic, tylko realizacji planów obecnego rządu. Ale skoro pytasz, to odpowiem tak. Po co pytasz, jak i tak zagłosujesz na Trzaskowskiego, czyż nie?
Loko30.06.2020, 21:17
To jest przetarg na STES i podczas opracowywania STES powinny odbyć się konsultacje z mieszkańcami odnośnie wariantów. Nie rozumiem czemu chcą opracowywać drogę w standardzie GP a nie S.
Ja30.06.2020, 15:51
Może jakieś spotkanie z mieszkańcami Chyżnego, bo jak zwykle władze nawet nie wiedzą że droga będzie, a mieszkańcy to się wogole nie liczą???
obywatel30.06.2020, 15:12
Który kandydat na Prezydenta tą inwestycje obiecuje? Zagłosuję na niego.(byle nie Macie..ten od obrony kraju drewnianymi karabinami).
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl