24.11.2020, 09:54 | czytano: 3791

Kto wytyczy nową drogę z Rabki do Chyżnego?

Zainteresowanych przygotowaniem tzw. studium korytarzowego dla budowy nowej drogi krajowej nr 7 Rabka – Chyżne jest dwóch wykonawców. Komisja przetargowa przystępuje do sprawdzania złożonych ofert.
Oferty do przetargu na opracowanie studium korytarzowego złożyli: Mosty Katowice z ceną 2 199 367,92 zł oraz Schuessler- Plan Inżynierzy z Warszawy i Schüßler- Plan Ingenieurgesellschaft z Düsseldorfu z ceną 1 064 564,00 zł.
Zadaniem wykonawcy wyłonionego w przetargu będzie opracowanie rozwiązań technicznych, przeprowadzenie analizy i prognozy ruchu, oceny wpływu na bezpieczeństwo ruchu drogowego, analizy wpływu rozpatrywanych rozwiązań na środowisko, analizy kosztów i korzyści wariantów inwestycyjnych, porównawczej analizy wielokryterialnej rozpatrywanych opcji oraz zestawienie kosztów planowania i finansowania zadania inwestycyjnego.

Po analizie wyników Studium Korytarzowego, zostaną doprecyzowane szczegółowe parametry techniczne drogi, jak również możliwe będzie podanie wskaźnika IRR (ocena efektywności inwestycji, w tym efektywności ekonomicznej).

Całkowity termin wykonania zadania wynosi 15 miesięcy od daty podpisania umowy.

Planowane parametry techniczne drogi:

- klasa techniczna drogi – GP (S)
- prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
- prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h)
- przekrój poprzeczny – 2x2,
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m
- szerokość poboczy gruntowych – min 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
- szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
- nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”.

Droga krajowa nr 7 na odcinku Rabka – Chyżne stanowi istotny szlak komunikacyjny, który znajduje się w ciągu trasy europejskiej E77 - przebieg drogi uwzględniony jest w korytarzu europejskiej sieci TEN-T. Prowadzi ona ruch tranzytowy do granicy ze Słowacją i dalej na południe Europy. Po stronie słowackiej odpowiednikiem będzie droga R3 o parametrach zbliżonych do DK7.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
komentarze
emeryt26.11.2020, 14:53
"obiecali w wyborach to muszą wykonać "
Jest to wpis /.../ niedouczonego. PiS za 4 lata wybudował 33 km dróg. Tzw reforma sądownictwa to tylko zmiana stołków dla swoich sędziów sądzących pod dyktando tego pożal się Boże prawnika z Krakowa i ona się już dokonała. reszta to jest wojna z Morawieckim.
Spytkowian26.11.2020, 08:39
Wg mnie nie potrzeba nowej drogi, ruch jest umiarkowany. Bez sensu.
Spytek26.11.2020, 07:19
Czyli 40 tonowe tiry nie będą przyjeżdżać obok szkół, przedszkoli, domów i bedzie można bez strachu przejść sie ulicą. Dlaczego widzę glosy przeciw?
obiecali w wyborach to muszą wykonać24.11.2020, 17:40
Ta droga to zbytek . Niech wybuduje ją PO razem z komuchami z lewicy , z tymi co dziś spacerują i burzą kościoły .jak wygra wybory . Pis musi naprawić sądownictwo , bo obiecał w wyborach .
luzik24.11.2020, 16:35
Widać, że większość komentujących nie ma o niczym pojęcia i tu nie mieszka. Droga jest bardzo potrzebna. McReady ma rację, nieraz ruch jest ogromny, jeździ się fatalnie, tiry jeżdżą zdecydowanie za szybko. Co za tym idzie niebezpiecznie też jest na na przejściach, ale kto by się przejmował staruszką czy dziećmi.Oby ta droga powstała jak najszybciej.
W życiu bym nie budował nowej24.11.2020, 14:14
To0 ,że ktoś trąbi ci za plecami , chcesz nową drogę budować? Eyjedż na zakopiankę i skręć w Białym D . A jak most był jednokierunkowy trzeba było tam się przejechać .Wjedź na Słowację i jaką drogę masz do Dolnego Kubina . Daj spokój - piszesz o czymmmmmś o czym nie macie pojęcia .
Młoda24.11.2020, 13:35
Dobrze jest teraz, ale kto się zwykłego mieszkańca pyta w tym kraju o zdanie,,,?????
na to24.11.2020, 12:40
Żeby nie stać kilkanaście minut w korku na skrzyżowaniu w Jabłonce.
McReady24.11.2020, 12:24
nowa droga Rabka - Chyzna jest potrzebna - tir za tirem a sproboj tylko sie zatrzymac we wsi do skretu w lewo to od razu trabienie za plecami - masakra
po co24.11.2020, 11:05
Przecież tam jest bardzo dobra droga , po co nowa ?
Zobacz pełną wersję podhale24.pl