08.08.2021, 15:18 | czytano: 11269

Tunel pod torami kolejowymi - jedną z koncepcji rozwiązania komunikacyjnego zatoru

zdj. Podhale24
NOWY TARG. - Wraz z moim zastępcą Waldemarem Wojtaszkiem uczestniczyliśmy w telekonferencji z Zarządem dróg Wojewódzkich. Trwa wybór optymalnego rozwiązania komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z torami kolejowymi - poinformował Grzegorz Watycha.
Od wielu lat trwa debata nad rozwiązaniem problemu korków na linii przejazdu wschód-zachód, które są efektem zamykania rogatek na czas przejazdu pociągów.
W kwietniu br. podpisania została umowa pomiędzy marszałkiem Województwa Małopolskiego a burmistrzem Miasta, w sprawie współfinansowania zadania pn. "Opracowanie wielowariantowej koncepcji bezkolizyjnego skrzyżowania DW 957 z linią kolejową Nr 99 w m. Nowy Targ". Umowa zawiera także pozyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, opracowanie programu funkcjonalno-użytkowego, wraz z opcją opracowania projektu budowlanego i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

"Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie przystąpił do opracowania dokumentacji projektowej dla budowy bezkolizyjnego skrzyżowania drogi wojewódzkiej z linią kolejową lub realizacji zachodniej obwodnicy Miasta Nowy Targ, łączącej ul. Ludźmierska z drogą krajową nr 47 (zakopianką), która została ujęta w „Programie Strategicznym Transport i Komunikacja” Województwa Małopolskiego (Priorytet 2. Wykreowanie subregionalnych węzłów transportowych, Działanie 2.3 Budowa obwodnic/obejść miast dotkniętych wysoką uciążliwością ruchu tranzytowego, pozycja wdrożeniowa nr 22)" - poinformował nowotarski UM.

Szacowana wartość zadania to ok. 455 tys. zł, wartość planowanego dofinansowania unijnego - 314,5 tys. zł, wartość kosztów w ramach wkładu krajowego wynosi ponad 140,5 tys. - z czego województwo i Miasto ponoszą po koszty po połowie.

Ul. Ludźmierska to jedna z bardziej obciążonych dróg wojewódzkich w naszym regionie, a kolidujące skrzyżowanie z linią kolejową - powoduje duże utrudnienia w ruchu. Z wyników Generalnego Pomiaru Ruchu 2015 wynika, że średni dobowy ruch pojazdów to blisko 20,6 tys. pojazdów.
Jedną z propozycji branych pod uwagę jest poprowadzenie ruchu kołowego pod torami. Oznacza to budowę tunelu. Zjazd byłby poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową. Dojazd do posesji znajdujących się przy ul. Kolejowej oraz Ludźmierskiej odbywałby się drogą zbudowaną równolegle do obecnej ulicy, po stronie północnej.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Wektor11.08.2021, 00:44
Właśnie o tym cały czas mówię, a co z kosztami po ukończonej budowie???
Tunel?, a dlaczego nie korytarz :D.
jak10.08.2021, 10:10
tunel w gruntach gliniastych - a odprowadzenie wody gdzie bo nie wsiąknie do studzienki , następna inwestycja odwodnienie przepompownia etc może jednak inna koncepcja, jest obniżenie jezdni Alei pod zakopianką i przy dużych deszczach woda stoi,system nie wydala a co dopiero taki tunel.
Lolek09.08.2021, 13:34
Burmistrz oczywiście zabłysnąl . Od wielu lat mówi się o tunelu i to żadna nowość. Już wcześniej powinien o to wnioskować A nie dopiero teraz. Choć lepiej późno.niz wcale. Jeszcze chwila A NT będzie jednym wielkim korkiem.
Dobrze że na chwilę pociągi nie jeżdżą bo trochę się upłynniło.
Han09.08.2021, 11:56
@Burok, a powiedz mi, po co budować kolejne pasy, skoro ruch w osi wschód zachód ma w przyszłości przejąć obwodnica? To już prędzej powinno się po jednym pasie z kazdej strony Alei przeznaczyć na ruch rowerowy. Z tym ze jest to oczywiście rozwiązanie na mentalnosc, ktora w Polsce zostanie osiągnięta może za jakieś 10-15 lat.
H2O09.08.2021, 09:22
Tunel niczego nie zmieni jak zostanie oddana zakopianka. Zakopianka to pozorne rozwiązanie.
Będzie dużo, dużo więcej turystów i wszystko będzie zakorkowane.
Burok09.08.2021, 08:57
Czy tunel , czy estakada , kwestia techniczno-finansowa , ale najważniejsze pytanie 1+1 , czy 2+2 , czyli czy Ktoś w tym Mieście myśli poważnie o rozbudowie Alei w formie 2+2 do węzła na Ludźmierskiej ?
Cd09.08.2021, 08:42
Zlikwidować kolej i tak pociągi jeżdżą puste bez powodu tam i spowrotem
Absurdalny09.08.2021, 07:26
Ktoś w końcu przeczytał moje wcześniejsze komentarze o tunelu??? NARESZCIE
Sulok09.08.2021, 07:03
Panie, wypisz wymaluj jak te obietnice PO co to ich mieli pełne szuflady. To kolejna wrzutka co nic nie wniesie ale Pełowcy będą bić pianę.
stan09.08.2021, 06:52
pocekojcie az bedzie uruchomiona new Zakopianka , napewno przejmie ruch Ludźmierskiej w 50 % , a nie wydawać piniądze na widzimisie
Warcok08.08.2021, 22:58
Najpierw tunel a potem rondo koło słynnego sklepu hańby
Handlarz -Laweciarz08.08.2021, 22:55
Dokładnie tak
Tunel rozwiąże korki .
Już 30 lat temu trzebabylo budować jak zaczęliśmy wozić auta z zachodu
, teraz aut nawiezlismy i niemogo się pomieścić na drogach
z tąd08.08.2021, 22:02
@Pio.Czterdzieści lat temu miał być wiadukt nad torami od ul.Przechodniej do ul.Składowej, pod nim ,,stara droga,, z dojazdami z rogatkami przed torami.Fakt.Czterdzieści lat się przespało.
Denis08.08.2021, 21:44
I jeszcze Wojska Polskiego połączyć z Al.solidarnosci i drogą 47 w stronę Dekady i będzie super.
Severyn08.08.2021, 21:36
A w przyszłości jeszcze most z Grela prosto na Stopniała i jest git.
no nie08.08.2021, 20:47
Przecież o wiele łatwiej jest wykonać wiadukt i to bez blokowania ruchu w czasie jego budowy. Widzimy to w czasie prac w rejonie boru kominackiego. Kilka słupów i po robocie.
Wektor08.08.2021, 20:44
Tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową,
w stronę przejazdu kolejowego to kolejna głupota, która pochłonie dużo pieniędzy. A gdzie
tunel wychodziłby za przejazdem kolejowym??? To już TAJEMNICA POLISZYNELA :D. Ciekawe czy
ktoś pomyślał co z wodą w czasie ulewnych deszczów i co z jej odprowadzeniem. Oczywiście
domy i mieszkańcy w czasie realizacji prac budowlanych i szkody z tym związane, się nie
liczą, kto by się tam liczył z mieszkańcami:). Od dawna mówiło się o tunelu poprowadzony
od zjazdu za mostem do stacji kolejowej. Prace można by prowadzić, a ruch na Ludźmierskiej
mógłby funkcjonować bez utrudnień dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości.
Naturalnie należałoby postawić sztuczną przeprawę nad terenem budowy przy pomocy np. wojska,
co jest wykonalne, zwłaszcza że takie sytuacje mają miejsce w Polsce. Czy ktoś policzył
wysokość odszkodowań dla mieszkańców (firm), powstałych w wyniku prac budowlanych? Wystarczy
uzgodnić z zarządem dróg wojewódzkich, że chcemy poprowadzić tunel w taki sposób i co oni
o tym myślą, z prośbą, aby nam to zaprojektowali i wycenili. Ta antywładza nie potrafi nic
zrobić dobrze, chyba żeby jej non stop podpowiadać, co należy zrobić i w jaki sposób.
Jeżeli nie da się przeprowadzić tunelu od strony mostu kolejowego z przyczyn technicznych lub
finansowych, to wracam honor i rubta jak chceta, udrożnienie tego odcinka jest konieczne:).
a08.08.2021, 19:47
Poczekacie jeszcze ze 20 lat ha,ha
Han08.08.2021, 19:30
Tunel ok, choć może lepszy byłby wiadukt? Na pewno nie obwodnica przez Ibisor, te tereny powinny za wszelką cenę utrzymać i wzmacniać (kładka na Grel i puszczenie ścieżek rowerowych druga strona Czarnego Dunajca ) funkcje rekreacyjno-turystyczną.
wojtek08.08.2021, 19:11
obwodnica zachodnia jest najlepszym rozwiazaniem
PasterzPPP08.08.2021, 19:03
I gdzie na to znajdziecie miejsce?
jan08.08.2021, 18:45
Przecież ten tunel w 10 min zaleje woda hahah, ludzmierska jest zalana po każdych obfitszych opadach, tak drożne są tam kratki..
Kierowca (nie)zawodowy08.08.2021, 18:36
Taa tunel.. jeden porządny dysc i będziecie wszyscy pływać pod nim. Trza było myśleć jak był remont linii kolejowej no ale Polska bogaty kraj, trza robić tam ka było robione...partactwo
Zrobić obwodnicę miasta a nie tunele, za chwilę paraliż na światłach i tak becie stać w szczególności w święto dyśla...
alan08.08.2021, 17:52
tylko tunel rozwiąże problem
Wojciech08.08.2021, 17:40
Taki tunel powinien być w klikuszowej, ten co wymyślił te światła powinien iść siedzieć
jolasia08.08.2021, 17:23
Tunel nie za jej kadencji :)
a08.08.2021, 16:26
Tunel lub wiadukt wiążą się z kilkoma wywłaszczeniami z budynków. A ostatnio to i zgody wydano na budowę w tym rejonie.
Optymista08.08.2021, 15:52
A było obniżyć perony. Nad peronami wybudować duży parking dla samochodów a torowisko puścić pod Ludźmierską. Lepiej jest jednak dla docentów od łopatologi budować drogę równoległą.
Zanim coś wymyślicie, to pomyślcie. Weście rzędne terenu a zobaczycie że można.
PODHALAN08.08.2021, 15:46
wow :D niesamowici mysliciele :D trzeba im posag postawic kolo przejscia ;o
Mieszkaniec08.08.2021, 15:35
Najwyższy czas dokończyć obwodnicę od ronda Pileckiego czyli od Kowanca i wyprowadzić ruch z centrum miasta!
Pio.08.08.2021, 15:26
Czterdzieści lat się przespało więc pora się wybudzić, aczkolwiek tak to nic nie zmieni.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl