W związku z budową estakady nad starą zakopianką w Rdzawce, od dziś tj. wtorku 9 listopada od godz. 17, jeździmy 900-metrowym odcinkiem nowej drogi (na zdjęciu).
Zmiana organizacji ruchu spowodowana jest budową estakady i będzie obowiązywała do końca realizacji inwestycji.Na budowie dwujezdniowej DK47 Rdzawka - Nowy Targ zaawansowanie prac wynosi 40%. W ramach robót drogowych wykonywane są wykopy w gruncie skalistym w Rdzawce, Klikuszowej i Lasku. Nasyp drogowy pod konstrukcję nawierzchni powstaje w Rdzawce, Klikuszowej, Sieniawie, Lasku i Nowym Targu. W ramach robót mostowych wykonywane są m.in. zbrojenie i betonowanie przyczółków (skrajnych podpór) na dwóch mostach w Klikuszowej: betonowanie fundamentu, zbrojenie i betonowanie głowicy słupa oraz muru oporowego na wiadukcie drogowym w Rdzawce czy zbrojenie rygla słupa, odwodnienie oraz zasypka skrajnej podpory na wiadukcie drogowym w okolicy przejazdu kolejowego w Nowym Targu. Prace zbrojarskie i betonowanie trwają aktualnie na 22 obiektach mostowych.
Docelowo powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 27 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty. Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.
Obliczono, że z wykopów uzyskane zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych gruntu, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Zostanie on w całości wbudowany w nasypy drogowe. Najdłuższy wiadukt, który powstanie w Nowym Targu będzie miał 850 m długości, drugi co do wielkości w miejscowości Lasek będzie miał prawie 690 m długości. Różnica poziomów pomiędzy początkiem odcinka i węzłem Nowy Targ Południe, kończącym go będzie wynosiła 190 metrów.
Zakończenie budowy planowane jest po koniec 2023 r.
Źródło: GDDKiA, oprac. r/
Ja błysnąlem? Niech ktoś pisze lepiej ze zrozumieniem...
A dla ciebie mniej nerwów