ZAKOPIANKA. We wtorek otwarta zostanie prawa jezdnia w stronę Zakopanego na nowo wybudowanym odcinku S7 Lubień - Naprawa - powiedziała w rozmowie z Podhale24.pl Iwona Mikrut z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie.
To oznacza, że od Lubnia do Naprawy pojedziemy dwoma pasami w obu kierunkach.Mikrut potwierdza, że wiadukt w Lubniu jest już gotowy i we wtorek zostanie otwarty cały odcinek. Dwupasmówką dojedziemy do Naprawy. Nieprzejezdny pozostaje tunel pod Luboniem Małym, więc żeby ponownie włączyć się do S7, nadal trzeba pokonać z skrzyżowanie w Skomielnej Białej.W Naprawie omijamy tunel
Na jezdni w kierunku Nowego Targu i Zakopanego dopuszczalna będzie prędkość 100 km/godz. jednak przed zjazdem na drogę powiatową trzeba prędkość zredukować do 50 km/godz., ponieważ jest tu zawężenie do jednego pasa ruchu. Po dojechaniu do Naprawy trzeba zjechać do drogi powiatowej, która została przebudowana do klasy G, aby mogła przejąć ruch z drogi ekspresowej. W trosce o bezpieczeństwo pieszych wybudowano na niej także chodniki. Tą drogą po ok. 500 m dojeżdżamy do DK7 tzw. Starej Zakopianki i omijamy budowę tunelu.
Z uwagi na zawężenie do jednego pasa ruchu i ograniczenie prędkości, podczas dużego natężenia ruchu, w Naprawie mogą wystąpić zatory.
Prace poza jednią
Ukończona została budowa jezdni prawej S7 Lubień Naprawa, co nie oznacza zakończenia całej inwestycji. Będą jeszcze wykonywane prace poza jezdnią, m.in. roboty ziemne i melioracyjne pod obiektami inżynierskimi. Kontynuowane są prace przy budowie ogrodzenia trasy. Nie będzie też można korzystać z miejsc obsługi podróżnych: MOP Lubień i MOP Krzeczów, gdyż tu również trwają prace wykończeniowe. Wszystkie te roboty będą kontynuowane dopóki pozwolą na to warunki atmosferyczne.
Odcinek S7 Lubień – Naprawa jest częścią ok. 16,7 km drogi ekspresowej zakończonej w Rabce Zdroju, którą podzielono na trzy części realizacyjne. Wartość całkowita kontraktu S7 Lubień – Rabka Zdrój wynosi 2 471 380 000,00 zł, z czego dofinansowanie z Unii Europejskiej to kwota 1 322 398 015,17 zł. Umowa o dofinansowanie unijne podpisana została 11 września 2017 r.
Źródło: GDDKiA
r/
Pomyśl co piszesz. Gdyby PO rządziło to ta droga i tym bardziej tunel nigdy, by nie powstało.