Zakończył się kolejny etap remontu linii kolejowej na trasie Kraków – Zakopane. Na peronach kolejowych w Zakopanem po długiej przerwie pojawili się pierwsi turyści.
Wszystko dzięki zakończeniu części prac na linii kolejowej Chabówka – Zakopane. Zmodernizowane zostały przystanki, wymieniona trakcja wraz z podporami oraz ułożono nową podbudowę z podkładami i szynami. To tylko część prac, które w ekspresowym tempie wykonano na kolejowej „zakopiance”.Informacje na temat aktualnego rozkładu jazdy pociągów są dostępne na stacjach i przystankach, w internecie na portalpasazera.pl, rozkład-pkp.pl oraz w aplikacjach mobilnych Portal Pasażera i Rozkład-PKP.
Szybka kolej na trasie Kraków – Zakopane ma być alternatywą dla zakorkowanej zakopianki. Podczas wymiany turnusów, a także podczas długich weekendów przejazd 100-kilometrowego odcinka zajmował nawet 6 godzin. Szybka kolej ma być nie tylko alternatywą, ale przede wszystkim powodem do zamiany podróży z własnego samochodu na transport zbiorowy i odkorkowanie drogi.
Wszystkie prace mają zostać zakończone do 2023 r. Koszty prac oszacowano na ponad 1,1 mld zł.
ms/r/