NOWY TARG. Po latach próśb i monitów ze strony władz Miasta o dokończenie modernizacji infrastruktury kolejowej w Nowym Targu, PKP Polskie Linie Kolejowe zareagowały. Rozpoczęto przygotowania do przebudowy peronu nr 1. Zawarta ma zostać umowa, na kanwie której Koleje przebudują peron, a Miasto - zbuduje parking.
Gdy w 2018 roku trwał remont odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane, w planach rewitalizacji linii kolejowej jeden z peronów przy dworcu nowotarskim został pominięty. Chodzi o peron znajdujący się bliżej budynku dworca, który służy przede wszystkim połączeniom lokalnym. Już wtedy samorząd wystąpił do PKP PLK z wnioskiem o przebudowę także tego peronu - do szerokości 3 metrów na długości 200 metrów. Odbyło się kilka spotkań z przedstawicielami PKP odpowiedzialnymi za inwestycję. Padła odpowiedź, że PKP planuje przebudowę tego peronu, ale musi pozyskać na ten cel środki.Prócz samego remontu peronu, pod uwagę wzięto "postawienie murku oddzielającego od peronu miejsca postojowe dla samochodów osobowych, uporządkowanie terenu wokół kładki i położenie nowej nawierzchni obok budynku dworca".
Wkrótce zawarte ma zostać porozumienie pomiędzy burmistrzem Nowego Targu a PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., dotyczące "opracowania dokumentacji projektowej i wykonania robót budowlanych w zakresie rozbudowy peronu nr 1 na stacji Nowy Targ oraz budowy miejsc postojowych w rejonie budynku stacyjnego wzdłuż modernizowanego peronu nr 1".
- Wyremontowany i rozbudowany został peron nr 2, zmodernizowano tory, trakcję, przebudowano przejście nad torami, a pierwszy peron dziwnym trafem PKP nie objęło remontem. Po wielu monitach z naszej strony - wreszcie doszli do wniosku, że będą go remontować. Zwrócono się do Miasta z projektem porozumienia co do remontu - wyjaśnia Wilhelmina Schab, naczelnik Wydziału Funduszy Pomocowych i Inwestycji nowotarskiego UM. - Określone zostaną zasady wspólnego finansowania ten inwestycji - dodaje.
Działania podzielone zostaną na dwa etapy. Pierwszy dotyczy opracowanie dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych decyzji do wniosku na pozwolenia na budowę, a następnie wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową i modernizacja peronu. Koszt w stu procentach poniesie PKP PLK.
Drugi etap - to także opracowanie dokumentacji i potem budowa miejsc postojowych wzdłuż peronu nr 1 i tu Miasto Nowy Targ zapłaci za wszystko.
Nie wiadomo jak duży będzie plac postojowy dla samochodów, czy miejsca będą równoległe do torów, czy prostopadłe. To zależy, ile po przebudowie peronu zostanie terenu.
O zgodzie na podpisanie przez władze Nowego Targu porozumienia z PKP PLK - zdecydują radni podczas poniedziałkowej sesji.
s/
Moze w tych krzakach zbudować parking?