29.08.2022, 11:38 | czytano: 6133

W dwie godziny pociągiem z Krakowa do Zakopanego już w przyszłym roku

Arch. Podhale24.pl
We wrześniu rusza kolejny etap inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na trasie Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane.
1 września, po wakacyjnej przerwie, ekipy budowalne wracają na kolejową zakopiankę. Rozpocznie się kolejny etap prac między Suchą Beskidzką a Chabówką i Zakopanem. Roboty w tej fazie - przewidzianej do grudnia, będą prowadzone głównie w Osielcu, Chabówce, w Skawie oraz na szlaku Szaflary – Biały Dunajec i na stacji Zakopane.
Efektem dalszych prac będą kolejne przebudowane stacje, tj. Osielec, Chabówka, Skawa oraz przystanek Szaflary Wieś. Pasażerowie zyskają dostępniejsze, lepiej przygotowane do podróży perony. Prace obejmują również przebudowę torów, sieci trakcyjnej na stacjach, przepustów oraz przejazdów kolejowo-drogowych i urządzeń sterowania ruchem. Poprawi się sprawność kolejowej zakopianki, wzrośnie poziom bezpieczeństwa w komunikacji kolejowej i drogowej.

Celem inwestycji na trasie Kraków – Zakopane jest skrócenie czasu podróży pociągiem do stolicy Tatr, zwiększenie dostępności do kolei i komfortu pasażerów oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Szacowany czas jazdy po zakończeniu inwestycji, planowanym na koniec 2023 r. wyniesie nieco ponad 2 godziny.

Spółka PLK, łączy realizację inwestycji na jednotorowej trasie do Zakopanego z zapewnieniem bezpośrednich połączeń koleją w sezonie letnim i zimowym. Dzięki temu podróżni mogą korzystać z dotychczasowych efektów prac i coraz lepszej komunikacji pociągiem pod Tatry. Letnie wyjazdy pociągiem ułatwiło już 21 przebudowanych stacji i przystanków między Skawiną a Zakopanem. Wyższy poziom bezpieczeństwa zapewniło już m.in.125 zmodernizowanych przejazdów kolejowo-drogowych na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane.

Modernizacja kolejowej zakopianki, prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.

Zakres wielobranżowych prac na jednotorowej trasie do Zakopanego, wymaga nowej organizacji ruchu pociągów i wprowadzenia autobusowej komunikacji zastępczej. Zmiany uwzględniono w rozkładzie jazdy.
Od czwartku,1 września, na odcinku Kraków – Zakopane będzie zastępcza komunikacja autobusowa za pociągi Intercity.

Za składy Polregio, pojadą autobusy na odcinku Sucha Beskidzka – Zakopane. Informacje są dostępne na plakatach, portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników.

Źródło: PKP, oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Para buch02.09.2022, 14:05
W NT dalej połowa peronów nowa a połowa stara? Dlaczego nie zrobiono przystanku kolejowego na Grelu, gdzie buduje się tyle domów i osiedli? Byłoby szybkie połączenie do centrum miasta.
Jacek31.08.2022, 08:04
A z Łodzi do Krakowa 2godz.
Qwerty30.08.2022, 07:24
Bez korkowy przejazd w Zaskalu! Jak dla mnie to w miejsce tej koleji powinni Zakopianke budować. Dwa pasy w stronę zakopca, a obecną Zakopianke przeznaczyć na dwa pasy w stronę Krakowa. I tak autobus szybciej by przyjechał z Krk do Zakopanego. Średnia prędkość na odcinku 70km/h, więc 1-1,5h max krk-zak
cenzura w Podhal ma sie dobrze , nawet lepie niz w30.08.2022, 07:23
Baju , baju będziesz w d....ie!Dalej cenzura ! Robercik nie idź tą drogą!!!Żeby potem nie było ,że nie ostrzegałem?
cenzura w Podhal ma sie dobrze , nawet lepie niz w30.08.2022, 07:23
Baju , baju będziesz w d....ie!Dalej cenzura ! Robercik nie idź tą drogą!!!Żeby potem nie było ,że nie ostrzegałem?
abc29.08.2022, 21:36
Aby to niebyło jak Kraków - W-wa gdzie za babci Komuny czas przejazdu 2,20 h, a obecnie sukces 2,30 h i XXI wiek.
fbb129.08.2022, 21:35
Na stronie Rynku Kolejowego jest artykuł pt: " Dwa nowe przystanki kolejowe na jednotorowej kolejowej zakopiance". Artykuł jest z 8 maja tego roku.
Czytamy w nim: " ? Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do 2023 r. Skróci się czas podróży z Krakowa do Zakopanego do ok. 2 godzin ? informuje w komunikacie spółka. Dotyczy to jednak pociągów PKP Intercity, podczas gdy pociągi osobowe będą kursować znacznie dłużej (od czerwca, prawie wszystkie powyżej 3:40!), a dodatkowe przystanki tylko je spowolnią."
Optymista29.08.2022, 20:57
To i tak o ponad godzinę za długo. Kraków - Nowy Targ po czarnym to 86km, Zakopane ok 106km (2h20min)
Tym samym intercity 45km/h. Szybciej będzie pokonać tę trasę traktorem.
Wojtek29.08.2022, 20:32
A czy będzie przełączka w Chabówce, tak jak w Suchej?
Wyborca z ustupu29.08.2022, 20:31
tak tak bedzie jak z pendo krk-wwa
miałbyć 2 godziny albo mniej, potem ok 2
było 2:15 w 2014 bodaj roku, a dzisiaj to samo pendo jedzie blisko 3:00
Kolej dla kolejarza
#etos_wąsa
Harnaś29.08.2022, 19:46
Chyba koniami
turysta29.08.2022, 19:28
To się szwagier zmartwi.
Zakopianka29.08.2022, 18:39
No czekam!!!
KG29.08.2022, 18:22
Super!
bogdan29.08.2022, 11:55
Taaaaaaa
żal serce ściska29.08.2022, 11:47
Baju , baju , będziesz w d...ie. Tak jak tunelem w Skomielnej jeździmy od 2020 od grudnia i nie możemy dojechać ??? Pieprzenie AdamczYKA JAKBY CHCIAŁ SŁUCHAŁ TO LEPIEJ siedzieć w domu na czterech literach i oglądać wakacyjną trasę dwójki . Bajeranci istnieją i w Podhalu 24 także kilku tam siedzi i Rajskiemu bajeruje , a on zauroczony słucha jakby guru Donalda słuchał i przekazuje dalej .
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl