Od 22 grudnia będą zapewnione bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i Krakowa.
Modernizacja kolejowej zakopianki uwzględnia bezpośrednie zimowe i letnie połączenia pociągiem pod Tatry. Pasażerowie korzystają z coraz większej liczby dostępnych stacji i przystanków na trasie Kraków – Zakopane. Od 22 grudnia dojazd koleją będzie zapewniony do tymczasowej stacji w Zakopanem, na Spyrkówce.Od grudniowego rozkładu, pociągi pojadą zmodernizowanymi torami między Skawiną a Suchą Beskidzką i Chabówką oraz na odcinkach Raba Wyżna – Nowy Targ i Szaflary – Biały Dunajec. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych obejmują przebudowę torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększają sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.
125 zmodernizowanych przejazdów na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa na kolei i drogach. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.
Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Szacowany czas jazdy z Krakowa do Zakopanego po zakończeniu inwestycji, wyniesie nieco ponad 2 godziny. Ważnym efektem inwestycji są zmodernizowane i nowe przystanki, ułatwiające dostęp do kolei.
Źródło: PKP PLK, oprac. r/