20.12.2022, 19:58 | czytano: 3610

Od czwartku wracają pociągi do Zakopanego

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Od 22 grudnia będą zapewnione bezpośrednie połączenia kolejowe do Zakopanego, m.in. z Trójmiasta, Warszawy i Krakowa.
Modernizacja kolejowej zakopianki uwzględnia bezpośrednie zimowe i letnie połączenia pociągiem pod Tatry. Pasażerowie korzystają z coraz większej liczby dostępnych stacji i przystanków na trasie Kraków – Zakopane. Od 22 grudnia dojazd koleją będzie zapewniony do tymczasowej stacji w Zakopanem, na Spyrkówce.
W grudniu Osielec, Chabówka oraz Skawa i Szaflary Wieś dołączą do wcześniej przebudowanych ponad dwudziestu obiektów.

Od grudniowego rozkładu, pociągi pojadą zmodernizowanymi torami między Skawiną a Suchą Beskidzką i Chabówką oraz na odcinkach Raba Wyżna – Nowy Targ i Szaflary – Biały Dunajec. Inwestycje Polskich Linii Kolejowych obejmują przebudowę torów, sieci trakcyjnej i obiektów inżynieryjnych. Nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe zwiększają sprawność ruchu kolejowego i bezpieczeństwo podróżnych.

125 zmodernizowanych przejazdów na trasie Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka - Zakopane zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa na kolei i drogach. Sygnalizatory i nowe zabezpieczenia dodatkowo ostrzegają kierowców i pieszych. Nowa nawierzchnia jezdni ułatwia ruch drogowy.

Prace na kolejowej zakopiance przewidziano do końca 2023 r. Szacowany czas jazdy z Krakowa do Zakopanego po zakończeniu inwestycji, wyniesie nieco ponad 2 godziny. Ważnym efektem inwestycji są zmodernizowane i nowe przystanki, ułatwiające dostęp do kolei.
Na modernizację kolejowej „zakopianki”, w ramach projektu „Prace na liniach nr 97, 98 ,99, na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane”, przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto.

Źródło: PKP PLK, oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Michał22.12.2022, 15:14
Nie da się żyć przy ludźmierskiej. Szukam innego mieszkania
Anka21.12.2022, 21:11
Kg, zapraszam do Rabki jutro!
Lubelski góral21.12.2022, 20:04
No i elegancko teraz sobie bede jeździł pociągiem do Gdańska , a w międzyczasie może wyrośnie wiadukt na ludźmierskiej cosik tak czujem.
kg21.12.2022, 16:21
Nie przesadzajcie z tym korkiem. Przede wszystkim już jest i to z innego powodu. Pociągi z Zakopanego na drugi koniec Polski to wielkie dobrodziejstwo dla podróżnych i dla środowiska.
Rak21.12.2022, 16:11
Na zakopiankę miliardy a na kolej grosze, mam pytanie do pisuarów ps patrotów, finasowanie dróg to wspieranie firm motoryzacyjnych z Niemiec i Francji i generalnie zachodu, wspieranie kolei i wsparcie dla naszego rodzimego przemysłu kolejowego.
Polska ma prężne firmy taboru kolejowego jak NEVAG z N. Sącza czy PESA z Bydgoszczy dlaczego pisowcy nie chcą wspierać rozwoju kolei, tylko ciągle drogi i drogi.
Chłop z torów21.12.2022, 08:26
Ale be piykny korek.
Anka21.12.2022, 06:36
Te sygnały dźwiękowe w Rabie i Rokicinach to jakieś nieporozumienie, współczuję mieszkańcom, którzy muszą kilkanaście razy na dobę słuchać tego dźwięku, który się niesie przez pół wsi. Ciekawe, czy ktoś brał pod uwagę ich zdanie...
J.U.20.12.2022, 22:23
A ukrainiec blokuje drogę objazdową. Taka wdzięczność.
xy20.12.2022, 22:15
No to będzie jeszcze większa masakra na Ludźmierskiej
Anonimowy Kierowca Autobusa20.12.2022, 22:08
Wszystko pięknie brzmi w komunikacie prasowym, a w rzeczywistości już tak nie jest kolorowo.
Czas dojazdu z Krakowa do Zakopanego wynoszącego ponad dwie godziny, dotyczy pociągu expressowego Tatry.
Zwykłe pociągi osobowe będą tą trasę pokonywały dłużej niż przed modernizacją. Tzn. już jeżdżą dłużej.
Remont nie skończy się w 2023 roku.
Frytka20.12.2022, 21:42
Wyrazy współczucia dla jadących ludzmierska w NT
Anka20.12.2022, 20:05
Przy okazji uszkodzono drogę w Chabówce i nie ma ani winnych, ani pieniędzy na naprawę. Ważne, że ktoś z Gdańska dojedzie na narty, mieszkańcy mogą się pomęczyć kilka lat zanim spór zostanie rozstrzygnięty...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl