13.03.2023, 10:39 | czytano: 10039

Wraca temat bałaganu wokół "Metalki". Właściciele punktów gastronomicznych odpowiadają na zarzuty dyrektora szkoły

zdj. nadesłane
NOWY TARG. "Nieprawdzie są zarzuty formułowane w stosunku do naszych punktów gastronomicznych i należy je odczytywać jako nieudolną próbę obrony Dyrektora" - napisali w liście do nas właściciele punktów gastronomicznych znajdujących się w sąsiedztwie Zespołu Szkół Technicznych i Placówek.
Chodzi o interwencję jaką podjęliśmy kilka dni temu w imieniu mieszkańców, skarżących się, iż trawniki wokół szkoły są zadeptane przez uczniów, wszędzie leżą śmieci i niedopałki papierosów.
Pytany przez nas dyrektor szkoły Ryszard Gruszka zapewnił, że teren wokół szkoły jest sprzątany na bieżąco, ale winą za dodatkowy bałagan obarcza brak zaplecza przy punktach gastronomicznych znajdujących się obok szkoły. Piszemy o tym w artykule Mieszkańcy narzekają na bałagan obok szkoły. Dyrektor odpowiada.

Dziś na zarzuty odpowiedzieli właściciele sklepików.

"Szanowni Czytelnicy portalu „podhale24pl”,
Dnia 10.03.2023 roku został opublikowany w Portalu artykuł p.t.: „Mieszkańcy narzekają na bałagan obok szkoły. Dyrektor odpowiada”. W jego treści dyrektor „Metalki” Pan Gruszka jako winne nieporządku w otoczeniu szkoły wskazał na istniejące tam punkty gastronomiczne „Copacabana”, w szczególności wskazując m.in. na brak dodatkowych (t.j. naszych) koszy na śmieci.

W odpowiedzi na ten zarzut podajemy, że w punktach gastronomicznych wystawione są kosze na śmieci, co jest wyraźnie widoczne na zdjęciu naszego punktu gastronomicznego zamieszonego w przedmiotowym materiale prasowym. Ponadto przy punktach wystawione są dwie popielnice. Zarówno kosze na śmieci jak i popielnice na bieżąco są opróżniane. Personel punktów na bieżąco dba o czystość i porządek w najbliższym otoczeniu punktów.
Reasumując nieprawdzie są zarzuty formułowane w stosunku do naszych punktów gastronomicznych i należy je odczytywać jako nieudolną próbę obrony Dyrektora „Metalki” przed zarzutami postawionymi mu przez dziennikarzy. Informujemy także, że niezależnie od niniejszej odpowiedzi, do Dyrektora Szkoły został wysłany list adwokacki od naszego pełnomocnika, wzywający go do natychmiastowego zaprzestania pomawiania nas o zachowania niegodne rzetelnego przedsiębiorcy, które narażają nas na poważne straty ekonomiczne i wizerunkowe w lokalnej społeczności.

Z poważaniem Tomasz i Adam Hajnos"


opr.s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Rabczańska15.03.2023, 08:43
W Rabce na osiedlu pełno śmieci używanych prezerwatyw po zimie śnieg odkrył i nikt tego nie sprząta
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
uczeń z Goszcza(elita)14.03.2023, 22:02
@Patryk
muj tata mawia " człowiek ze wsi wyjdzie, ale wieś z człowieka nigdy "
Cyc Malina14.03.2023, 10:17
@Kobieta nowotarżanka ze wsi, "Czasami ludzie ze wsi są bardziej kulturalni i ..."
Zapraszam Panią w okolice szkoły i zobaczenie tej bardziej kulturalnej młodzieży/ludzi ze wsi. To co ludzie piszą w tej sprawie nie zostało wyssane z palca, to są fakty.
zakręt14.03.2023, 09:55
No jak człowiek bułeczki kupuje obok, to się nasłucha. Chamstwo straszne i nie mówią gwarą, mówią chyba po łacińsku
xyz14.03.2023, 09:46
@patryk

Jakieś kompleksy? Może sam nie dostałeś się do Metalki i potrzebujesz się podbudować? Chore jest to, że wszystkich wrzuca się do jednego worka, bo tak łatwiej, bo można generalizować. Bo Goszczyński, to "elita", a Metalka jest "be"? A jak w zeszłym roku z Gimpla robili ustawki na wałach, to było cacy? W Metalce jest BARDZO dużo wartościowych ludzi, pomocnych, wrażliwych, jest też dużo niekulturalnych - tak jak wszędzie. Nie ma co generalizować. A jeśli uważasz, że ktoś np. mając świadectwo z paskiem i bardzo wysokie wyniki egzaminu ósmoklasisty, dostał się do Metalki (a takich jest niemało) to "odpad" od z innych szkół, to świadczy tylko o Tobie, nie o nim...
Kobieta nowotarżanka ze wsi14.03.2023, 08:54
Do Patryka -brawo, popieram Cię w 100%. Gratulacje dla Twoich rodziców. Kultura osobista i chęć osiągnięcia czegoś w życiu nie zależy od pochodzenia. Czasami ludzie ze wsi są bardziej kulturalni i bardziej się im chce coś osiągnąć niż mieszkańcom miasta.
Mieszkanka14.03.2023, 07:00
Burmitrz miasta wydał pozwolenie i zawarł u.owe na dzierżawę terenu ,zawsze może ja wypowiedzieć, zlikwidować budę z jedzeniem i po problemie. Potrafia nosi z sobą papierosy to jedzenie w plecaku z domu też. Błaznowanie młodzieży to trendy jest.Bezstresowe wychowanie daje o sobie znać i są efekty?!!!!! Opła?ane ale są, bezmuzgami lepiej rządzić.
Mieszkanka14.03.2023, 07:00
Burmitrz miasta wydał pozwolenie i zawarł u.owe na dzierżawę terenu ,zawsze może ja wypowiedzieć, zlikwidować budę z jedzeniem i po problemie. Potrafia nosi z sobą papierosy to jedzenie w plecaku z domu też. Błaznowanie młodzieży to trendy jest.Bezstresowe wychowanie daje o sobie znać i są efekty?!!!!! Opła?ane ale są, bezmuzgami lepiej rządzić.
Denis13.03.2023, 21:49
A jak inacej mom zrobić co by sie ludzie patrzyly na mojego starego Opla Astre ?
Rułe sciongłem i wsyćka sie patrzo co to za potwur jedzie.
Patryk13.03.2023, 21:43
Dużo pisze że to rodzice powinni wychować dzieci, że zachowanie wynosi się z domu a nauczyciele mają uczyć zawodu itp.
Po pierwsze jak by dzieci były choć troszkę wychowywane i coś się od nich wymagało to nie trafiły by do tej szkoły.
Do tej szkoły od dłuższego czasu nie trafia młodzież która chce się czegokolwiek nauczyć a tym bardziej zawodu. Tam się trafia jak się nigdzie indziej nie udało dostać albo idzie odbębnić koniec edukacji.
W szkole mieliśmy podział w klasie na dzieci które się chcą uczyć i będą zdawać do lepszych szkół oraz 70% klasy od której się nic nie wymagało bo było wiadome że idą do metalki, zdać musieli bo na wsiach nie ma kiblowania. Ci którzy tam poszli z nadzieją że się coś nauczą są dość mocno rozczarowani. Jeździmy tymi samymi busami.
Nie wszyscy ze wsi tacy są. My również umiemy się zachować i dobrze uczyć i mamy ambicje. Część z nas dostała się do Goszcza, planujemy iść na studia i to nie na Podhalanke.
Proszę nie ujednolicać wszystkich ze wsi.
Mój Tata zawsze mi powtarza: "Nie ważne jest to skąd pochodzisz, ważne jest to co sobą reprezentujesz"
Uczeń13.03.2023, 20:04
Lokalny ....masz rację ciężko zapracować na nowe auto bo chodzimy do szkoły nie do pracy i musimy jeździć starymi wieskowozami , dobrze że ty masz nowo kije koreansko
Arnold Szfarceneger13.03.2023, 18:53
No to gdzie mają palić na korytarzu czy na sali? Postawcie im kulturalna palarnie z daszkiem i koszem miejsce jest a Grzesiu kasę na pewno znajdzie i po problemie raz na zawsze.
MAKUMBA13.03.2023, 18:04
Jakie straty ekonomiczne i wizerunkowe dzięki nam (uczniom metalki)zarabiacie
Po 200-500 podczas 1 przerwy a odnośnie tego że jest brudno po chodnikach przez nas popatrzcie jak te state baby wychodzą sobie z psami które srają wszędzie i po nich nie sprzątaj
Rodzic ucznia szkoły13.03.2023, 17:43
Zostawcie Pana Dyrektora w spokoju, to najlepszy dyrektor jakiego znam. Uważam, że rodzice powinni bardziej kontrolować swoje dzieci, bo większość nawet nie ma pojęcia, że ich dzieci palą papierosy itp. Wychowanie dziecka należy zacząć w domu- w rodzinie i dać dobry przykład dziecku. A jeśli chodzi o ten punkt gastronomiczny, to nie powinien tam być, bo po prostu tam nie ma miejsca. A ceny potraw ma bardzo wysokie. Należy go zlikwidować, to nie będą robiły się zatory na chodniku.
Szakal13.03.2023, 16:34
Bo powinni gonić tą młodocianą patologię która kopci papierochy na przerwach to by był spokój. Bydło stoi na całym chodniku nieraz że przejść się nie da. Policja powinna przeprowadzać łapanki i każdy kto na przerwie pali papierochy to do aresztu i dzwonić po rodziców. Szkoła każdemu kto w czasie zajęć w tym na przerwie pali przy szkole za płotem, powinna wystawiać naganne zachowania.
avitat13.03.2023, 15:54
Panie dyrektorze Gruszka! Niechże się pan uderzy w piersi i przyzna do swojej nieudolności w tym temacie, a nie zwala winy na właścicieli punktów gastronomicznych. To uczniowie pańskiej szkoły robią to co robią. A sytuacja ta trwa już ładnych parę lat.
avitat13.03.2023, 15:54
Panie dyrektorze Gruszka! Niechże się pan uderzy w piersi i przyzna do swojej nieudolności w tym temacie, a nie zwala winy na właścicieli punktów gastronomicznych. To uczniowie pańskiej szkoły robią to co robią. A sytuacja ta trwa już ładnych parę lat.
abecede13.03.2023, 15:10
Koło metali wieś tańczy wieś śpiewa i robi syf dookoła. Pytanie gdzie POLICJA?!
Jędrek13.03.2023, 14:51
Kilka spostrzeżeń:
1) bałagan jest, to fakt; tak jak koło Goszczyńskiego, na wałach, koło Sokoła i w innych miejscach, gdzie młodzieży dużo, a że tu młodzieży więcej to i bałagan większy,
2) formalnie teren budek z jedzeniem, jak również cała ul. Wojska Polskiego czy Józefczaka, to nie jest teren szkoły, równie dobrze można mieć pretensje, że palą na lotnisku,
3) dyrektor ma działać na podstawie prawa i w granicach prawa - niewielkie ma pole manewru w tym zakresie -> patrz pkt.2,
4) tak samo nauczyciele - mogą się dwoić, troić, niewiele nieraz zdziałają, bo niewiele mogą wg prawa. Poza tym nauczyciele mają UCZYĆ i przekazywać wiedzę oraz WSPIERAĆ (nie wyręczać) rodziców w wychowaniu, niestety dzisiaj wymaga się od nich wyręczenia domu rodzinnego,
5) problemem tutaj wydaje się nie tyle palenie, co śmiecenie, a tu paragraf jest. A zatem niechże sąsiedzi czy nawet właściciele budek z jedzeniem, koło których jest syf zgłoszą to na policję. Niech przejadą kilka razy w ciągu dnia i wystawią mandaty za zaśmiecanie. Przecież, jak czytam, właścicielom punktów gastronomicznych ten bałagan również przeszkadza, to chyba im zależy (albo się mylę?),
6) pisanie o budowie "palarni" w szkole, to nieznajomość realiów i niepotrzebne bicie piany, takiego pomieszczenia nie może być,
7) poniekąd zbieramy żniwo likwidacji (zamiast modernizacji) Straży Miejskiej - gdyby była, można by było jednak na nią liczyć w tym zakresie,
8) na koniec uwaga, która może powinna paść na początek. To nie dyrektor odpowiada za zaśmiecanie okolicy, nie są temu winni nauczyciele, rodzice, nie można oskarżać właścicieli punktów gastro, policji czy władz miasta. Może to oczywiste, ale winni są uczniowie, bo to ONI śmiecą. To chyba logiczne. A tamci wymienieni? Mogliby zacząć współpracować, by spróbować tych "winnych" zmienić.
Cyc Malina13.03.2023, 14:28
@Gaba, mimo koszy i tak pety leżą wszędzie bo przecież syfiarz nie podejdzie 2 metry do kosza. Taka mentalność dzisiejszych młodych którzy mają wszystkich i wszystko gdzieś, typowe pokolenie wrednego cwaniactwa i buractwa, ale wystarczy aby takiemu robić to samo to już wtedy taki cwany nie jest, tylko zaczynają skamleć jaki to świat jest zły.
Cela nr 313.03.2023, 14:26
Przeciez wystarczy popatrzec gdzie na przerwę udaja sie uczniowie.Pala fajki miedzy sklepem z chlebkiem a druga budka.
Cela nr 313.03.2023, 14:26
Przeciez wystarczy popatrzec gdzie na przerwę udaja sie uczniowie.Pala fajki miedzy sklepem z chlebkiem a druga budka.
Lokalny13.03.2023, 13:28
Wojska polskiego i Józefczaka zostało zdominowane przez społeczność uczniów spoza NT. Ciężko przejść przez drogę bo jeżdżą szybko warczą tymi tuningowanymi wieśwozami, ciężko zapracować bo większość miejsc mieszkańców zastawiona starymi gratami i nowymi furami młodzieży. Skończył się spokój na osiedlu, byle do wakacji.
M,-ka13.03.2023, 13:23
A może zacząć od osób kupujących ,aby nie wyrzucali śmieci ,czy to tak trudno zabrać kawałek z sobą papieru i wyrzucic ?moje dzieci wychowywane były od małego ,że nawet jak kosza niema mają zabrać śmieci z sobą.Moze więcej edukcji w domu?Bo napewno młodzież tak u siebie nie robi że rzuca gdzie popadnie.Najlepiej zwalać winę na dyrektora,na sprzedających,trzeba zacząć od kupujących
Przyglądający się13.03.2023, 13:15
Czytam te komentarze i w sumie muszę się zgodzić
Zaczynaja od śmieci petów współczuje mieszkańcom i osobom które tamtędy przechodzą
Do czego to doszło żeby młodzież legalnie paliła przed szkoła !!!!
Nauczyciel widząc powinien zwrócić uwagę nie skutkuje obniżam zachowanie nie skutkuje wzywam rodzica !!! Logiczne !!
Na taka ilość uczni ciężko to utrzymać w ryzach nie dziwie się wcale i współczuje dyrekcji
Kolejna sprawa nie broniąc uczni niech nauczyciele nie myślą ze są panami nad ludzmi trochę życzliwości i rozumu
Ale to nie czas i miejsce na opisywanie pewnej pani!!!
Gaba13.03.2023, 12:50
Za bałagan odpowiada birmistrz który zezwolił na te budy z jedzeniem a nie zabezpieczył tam koszy na śmieci. Zlikwidował też Straż Miejską która mogłaby mandatować śmiecących. No ale on chyba tylko o balach myśli i kasie dla kolesiów
Elektryk13.03.2023, 12:29
A może tak metoda "Guma i wąskie drzwi"?
Uczeń13.03.2023, 12:12
Marek, wg mnie nauczyciele maja uczyć zawodu. Wychować powinni rodzice i to z domu wynosi się wychowanie - ze szkoły wykształcenie.
do @Jasiek13.03.2023, 11:51
palarnia na terenie szkoły? Zabronione odgórnie na terenie placówek oświatowych. Z dzisiejszą młodzieżą niestety nie pogadasz, roszczeniowość i nic więcej... jedyne rozwiązanie to Pan Gruszka ze swoja ekipą obsługi musiałby sprzątać ten teren, bo przecież uczeń - NIE MOŻE!
Jasiek13.03.2023, 11:49
Niestety młodzież z metalki to syfiarze. Dużo winy grona pedagogicznego bo mogliby uczulać gówniarzernię na ład i porządek albo zrobić palarnię w szkole lub na poboczu boiska.Zawszenie to razi gdy tam przechodzę. Dyrektor sam powinien zainteresować się tym problemem ale czekał na to gdy inni poruszyli ten temat.
Marek13.03.2023, 11:49
Nauczyciele mają wychowywać, zwracać uwagę a nie obojętnie tolerować. Niech Rysiu z zastępca wyjdzie na przerwie przed szkołę i ustawi do pionu młodzież. Powtórzy taką akcję raz drugi trzeci wezwie rodziców, zagrozi wydaleniem ze szkoły są metody. Młodzież jest taka na ile się jej pozwala w w metalce jest sielanka. Nie pomagają też klasy dziewczęce bo .... wiadomo.
dociekliwy13.03.2023, 11:30
Tak czy siak winni są ludzie dyrektora :-) którzy nie mają kultury. Ciekawe czy w swoich domach na wsi też plują na podłogę i rzucają pety gdzie popadnie.
adamo13.03.2023, 11:25
jest tam obora i każdy o tym wie
Jasiek13.03.2023, 11:21
Niestety młodzież z metalki to syfiarze. Dużo winy grona pedagogicznego bo mogliby uczulać g***rzernię na ład i porządek albo zrobić palarnię w szkole lub na poboczu boiska.Zawszenie to razi gdy tam przechodzę. Dyrektor sam powinien zainteresować się tym problemem ale czekał na to gdy inni poruszyli ten temat.
czysta13.03.2023, 11:04
punkt gastronomiczny wynajmuje określony metraż - i chyba nie odpowiada za brud poza tym metrażem ?? to tak jakby za bałagan na chodnikach czy ulicach oskarżyć właścicieli sklepów, które są obok ??od tego są służby miejskie, które mają dbać o porządek
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl