22.12.2009, 16:57 | czytano: 3551

Szczawnica promuje się w TVN. Na Podhalu rośnie zainteresowanie telewizją

Podhalańskie samorządy, które stawiają na turystykę, zaczynają dostrzegać, że udział w targach i drukowane folderów to już przestarzałe i nieskuteczne metody promocji. I stawiają na atrakcyjną telewizję. Słono płacą, ale efekty szybko przychodzą. Pionierem jest Szczawnica o której z powrotem przypomina sobie cała Polska.
Zakopane wszyscy w Polsce znają. Miasto nie potrzebuje specjalnej promocji w kraju, bo turyści i bez niej przyjadą. Także media, w tym telewizja, bez zaproszenia przyjeżdżają do Zakopanego. Samorząd szuka raczej międzynarodowej promocji co realizuje poprzez imprezy sportowe, chociażby poprzez Puchar Świata w Skokach Narciarskich czy też udział w staraniach o organizację Mistrzostw Świata w Narciarstwie Klasycznym. Zakopane ma podpisaną umowę jedynie z TVP Kraków, która co tydzień emituje na antenie stacji program "Pod Tatrami".
O wiele więcej w tej kwestii dzieje się w pozostałych, mniej popularnych niż Zakopane miejscowościach Podhala. Nowy Targ, który nabrał ambicji turystycznych, współpracuje z TVP Kraków, z którą w wakacje podpisał umowę. Dzięki niej stolica Podhala i wydarzenia z miasta mają częściej pokazywać się małopolskiej telewizji. - Porozumienie zakłada informowanie przez TVP Kraków na stronie internetowej, w programie „Co, gdzie, kiedy”, w telegazecie oraz na
antenie o imprezach, które mają miejsce na terenie Nowego Targu. Porozumienie ma charakter nieodpłatny - informuje Piotr Rayski-Pawlik, rzecznik nowotarskiego magistratu. - TVP Kraków wyprodukowała też cztery odcinki filmu promującego atrakcje turystyczne i osobliwości w Nowym Targu, które
zostały wyemitowane w ramach TV Lato w dniach: 20,21,22,23 lipca 2009 r.
W tym celu Urząd Miasta podpisał umowę z TVP Kraków na kwotę 18.300 zł. Urząd otrzymał kopie nakręconego filmu wraz z prawami do wykorzystywania ich w celach promocyjnych - dodaje.

Nowy Targ okazjonalnie współpracuje też z TVN. W lipcu tego roku przez dwa dni z nowotarskiego Rynku była zapowiadana przez Maję Popielarską prognoza pogody emitowana w TVN 24 oraz TVN Meteo. Bezpłatnie, bo TVN przyjechał zobaczyć Małopolski Festiwal Smaku.

Na najbardziej profesjonalną tele-współpracę postawiła Szczawnica, sięgając po pionierskie, w przypadku Podhala, metody. Od dwóch lat władze miasta ściągają do uzdrowiska najpopularniejszą w Polsce telewizję - TVN - i jej gwiazdy. Ostatnią próbkę tej promocji mieliśmy okazję zobaczyć w miniony weekend. W sobotę i w niedzielę w TVN 24 ukazało się osiem, a w TVN Meteo dziewięć wejść na żywo ze Szczawnicy, skąd prezentowana była prognoza pogody przez popularną prezenterkę Dorotę Gardias. Dodatkowo dwukrotnie uzdrowisko było pokazywane w programie "Dzień Dobry TVN". Samorząd chwali się, że kilkuminutowe relacje ze Szczawnicy pozwoliły setkom tysięcy osób w całej Polsce poznać uroki uzdrowiska, Szlachtowej i Jaworek, ich krajobraz i atrakcje oraz formy spędzania wolnego czasu.

- Zastanawialiśmy się w jaki sposób ożywić promocję miasta - mówi Tomasz Hurkała, sekretarz szczawnickiego urzędu miasta. - Nasi poprzednicy brali udział w targach, ale nie przynosiło to wymiernego efektu - nie było większej liczby gości. Dziś największym nośnikiem jest telewizja, dlatego ją wybraliśmy. Prezenterzy mówią o pogodzie i przy okazji o ciekawostkach oraz atrakcjach miasta i okolicy.

Szczawnica promuje się jako miasto z atrakcjami turystycznymi w którym bywają gwiazdy. Prognozę pogody nadawali z uzdrowiska najpopularniejsi prezenterzy: Maja Popielarska, Omena Mensah, Tomasz Zubilewicz i Dorota Gardias. W styczniu tego roku, dzięki współpracy z TVN, w Szczawnicy gościł przez kilka dni program "Alle Zima", przygotowany wspólnie z serwisem Allegro. Był m.in. Paweł Deląg, Olivier Janiak i tancerze popularnego programu You Can Dance. No i należy wspomnieć udział w programie "Dzień dobry w sobotę" w programie 1 TVP. W planach są wakacyjne reportaże ze Szczawnicy w TVN, ale na razie sekretarz szczegółów nie zdradza.
Telewizyjna promocja kosztuje i to niemało. Jeden dzień relacji ze Szczawnicy w kanałach TVN kosztuje 11 tys. zł. Urząd nie ma podpisanej długoterminowej umowy z telewizją, umowa podpisywana jest przed każdym wejściem telewizyjnym. Tomasz Hurkała chwali się, że i tak uzdrowisko ma preferencyjne ceny dzięki już dwuletniej współpracy. - TVN jest coraz droższa i też coraz więcej gmin chce korzystać z promocji w stacji. My jesteśmy jednak traktowani preferencyjnie, po starych cenach.

Według sekretarza Hurkały efekty dwuletniej współpracy Szczawnicy z TVN są namacalne. - Z roku na rok rośnie liczba kuracjuszy. W poprzednich latach sezon turystyczny trwał u nas do 20 sierpnia, potem goście wyjeżdżali. W zeszłym roku trwał do września, a w tym mamy rekord - goście zostali do końca października. Obserwujemy też, że w dniu emisji programu rośnie liczba wejść na naszej stronie internetowe - z trzech tysięcy do sześciu - podkreśla.

Robert Miśkowiec

Zdjęcia w galerii pochodzą ze stron internetowych Urzędu Miasta Nowego Targu (autor Marcin Jagła) i Urzędu Miasta w Szczawnicy (autorzy: Agnieszka Kołtunik i Tomasz Hurkała).
Może Cię zainteresować
komentarze
Szczawniczan24.12.2009, 15:32
Bardzo ładna ta pani prezenterka;) a Szczawnica to szkoda gadać, bieda, bieda i jeszcze raz bieda.
od kołyski az po grod jedno miasto jeden klub23.12.2009, 20:57
Nie wiem, ale ja mam taka wizje rozwoju Nowego Targu. CHCIAŁBYM, aby w NASZYM mieście głównie powstało lodowisko z PRAWDZIWEGO zdarzenia. Profesjonalny i nowoczesny obiekt na pewno zaistnieje w oczach mediów. Hokej to u nas podstawa. Jak na razie tylko SPORT promuje to miasto. W tym momencie powinien znaleźć się należyty jak na 18-krotnego Mistrza Polski. A miasto powinno w tym pomóc. Powinna za iskrzeć współpraca na linii MIASTO - KLUB - SPONSOR i rozrobić 'szum'. Następnie basen i odpowiednie na nim zawody ogólnopolskie. Teraz budujemy hale sportową na Niwie. Zobaczymy jaka ona będzie. jest głównie przeznaczona do UNIHOKEJA i PIŁKI RĘCZNEJ. Jak może nie wszyscy wiecie NT w duzym stopniu promuje także unihokej. Na tym obiekcie po prostu muszą być organizowane imprezy urządzane przez PZUnihokeja (m.in. turnieje międzynarodowe). Jak może wiecie Nowy Targ swojego przedstawiciele ma chyba w każdej kategorii wiekowej.W męskiej EKSTRALIDZE, lidze która zastaje coraz bardziej odkrywana przez media mamy dwa zespoły, które od lat wymierzają szyki - Mistrza Polski - Szarotkę i Vice Mistrza - Górali. Później całkowita modernizacja TARGOWICY - "słowackiej" wizytówki miasta, która nie jest wg reklamowana. Potem RYNEK. Moim marzeniem jest chyba coś takiego jak nartrostrada na TURBACZU. Ile wiem dawniej coś takiego było. To może być naprawdę wielki pomysł. Zadbałbym jeszczę o KULTURĘ. Nowe kino, teatr... I na koniec Upiękczenie wielu rzeczy. i powstanie jakiś nowych ośrodków rekreacji ;P

TO MOJA WIZJA NOWEGO TARGU !
ala23.12.2009, 20:04
Arku NT nie idź tą drogą , nie idź tą drogą . I pamiętaj , że marszałek Zegzda kumpluje z MF .
ula23.12.2009, 16:01
w NT nie ma nawet basenu, brak wyciągów a Szczawnica jest prężna!!!
xxx zgadzam się, że burmistrz w zupełności nie dba o SWOJE miasto. Młodzi ludzie nie mają zbytnio atrakcji (W OGÓLE ich nie mają)
xxx23.12.2009, 15:49
zgadzam się - Nowy Targ jest tragiczny, niby stolica Podhala a wieje nudą i NICZYM
xyz23.12.2009, 11:51
Tak - w NT kaszana. Miasto nijakie - Nowa Huta jest bardziej charakterna. Nasz świety Marek ciężko pracował 15 lat na to co teraz mamy - a nie mamy niczego, czym by się można było pochwalić. Choćby tylko postawil na jarmark, by ludzie nie handlowali w błocie, deszczu i na mrozie. Przecież to mogłoby być super miejsce na spedzanie czasu. Jakies kawiarenki, scena na występy zespołów, teatrów ulicznych, mogłoby sie tam też zmieścic letnie kino. Cóż - pomarzyć można. Może następny burmistrz wskrzesi to miasto
szczawik23.12.2009, 10:46
Szkoda tylko ,że mieszkańcy Szczawnicy nie zobaczą jak prezentuje się miasto w telewizji bo od wieków włodarze mają głęboko w poważaniu to ,że poza pr1 i pr2 nie ma innych kanałów.
krościenkowy23.12.2009, 09:13
Szczawnica w ogóle rozwija się chyba najprężniej w regionie. I to w każdej dziedzinie działalności ichniejszego samorządu.To młode chłopaki i bardzo dobrze sobie radzą, a na pewno mają odwagę snuć ambitne plany i je realizować. A u nas wypożyczone kule na rynku... i tyle.
sonia23.12.2009, 02:35
Boże dobry a co my możemy pokazać w tym Nowym Targu?Może by się coś znalazło atrakcyjnego ale wątpię bo widzów nie można byle czym zaskoczyć ,taki ten świat dziwny i wymagający.
Spiszak22.12.2009, 18:47
Również na stacji narciarskiej w Jurgowie pojawiła się telewizja Polsat News stacja pokazywana jest przy wejściach pogodowych.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl