12.04.2023, 22:03 | czytano: 8979

Możliwe, że na trasie Zakopane - Gdynia kursować będzie Pendolino

Alstom EMU250/ zdj. Tomasz Krzyściak
Prezes Urzędu Transportu Kolejowego wydał decyzje dotyczące uruchomienia komercyjnych pociągów PKP Intercity. Jedna z nich dotyczy trasy Gdynia Główna - Zakopane - Gdynia Główna.
W dokumentacji zaznaczono, iż pociągi do Zakopanego mają być składami z lokomotywą lub przy pomocy pojazdów ED250. Takim składem jest Alstom EMU250 - siedmioczłonowy normalnotorowy elektryczny zespół trakcyjny dużych prędkości z rodziny Pendolino.
Od 10 grudnia br. do 9 grudnia 2028 r., PKP Intercity będzie mogło uruchamiać codziennie 3 pociągi na dobę w relacji Gdynia Główna - Zakopane, na odcinkach: Gdynia Główna - Zakopane - Gdynia Główna; Warszawa Wschodnia - Zakopane - Warszawa Wschodnia.

Jak podaje portal RaportKolejowy.pl - uruchamianie codziennych połączeń byłoby możliwe dopiero w momencie zakończenia prac przez PLK, które wiążą się z udostępnieniem infrastruktury na kolejowej zakopiance w trakcie ferii zimowych oraz wakacji.

Pendolino, czyli włoskie elektryczne zespoły trakcyjne osiągają duże prędkości, maksymalnie od 200 do 250 km/h.

Patrząc na przygotowywane rozkłady jazdy widać, że takie prędkości rozwijane będą tylko na dwóch odcinkach.

Na filmie odjazd Pendolino ze stacji Kraków Główny.



s/
Może Cię zainteresować
komentarze
z tąd14.04.2023, 14:34
Pendolino to normalny pociąg z dobudowanym ,,ryjem,,żeby komary o szybę się nie rozbijały.Miało to być wahadełko,na zakrętach się wychyla przy sile odśrodkowej(żeby drinki się nie wylewały przy 200 km,h)ale w Polsce ma ten mechanizm ,,zaspawany,,. Bo po co mu to na Polskich torach.Kasa wyrzucona w błoto.Dwa razy tańsze,leprze robią w N.Sączu,Bydgoszczy.Idą na zachód,świetnie się sprzedają nawet w matni ,Italii wahadełka(Pendolino).
o jej14.04.2023, 06:30
hah hah- kupią jeszcze Pendolina dla warszawki i pomorzan, Ślązaków , krakusów... z tego co wiem jest znaczący deficyt taborowy
nowotarska góralka13.04.2023, 21:54
Patrzmy bardziej optymistycznie, dość tego utyskiwania! Czy zawsze wszystko źle?
Lubelski góral13.04.2023, 19:09
Róbcie cosik bo ja w gdańsku mam mieszkanie i by się przydało bezpośrednio koleją z Targu, a nie samolotem z balic
magnetic13.04.2023, 15:12
jak pójdzie na pełnej p*** przez ludźmierską to zwinie za soba cegielnie i winiarnie i pół złomowiska
pp13.04.2023, 13:35
Niestety predkosc Zakopane Krakow 60 km/h dlugosc trasy kolejowej 139km czas 153minuty. Tyle kasy i zadnych rewelacji .zenada
Wojtek13.04.2023, 13:17
Prośba by po terenie Podhala, przynajmniej od Suchej Beskidzkiej, czy Chabówki, kursował nowoczesny tabor, jak to było kilka lat temu, a nie te stare gruchoty, bo one szpecą nasz rejon.
Zakopianka13.04.2023, 12:49
To byście musieli zmienić tory Małopolska! Od Krakowa jedzie jak żółw. kiedy to będzie normalnie?
EN-5713.04.2023, 09:21
Pociągi tzw. dużych prędkości poruszają się na liniach przystosowanych do takich maszyn, czyli przede wszystkim jak najmniej łuków (zakrętów), przejazdów kolejowo-drogowych oraz zabudowie urządzeń pozwalających na jazdę z większą prędkością.
Chyba, że pendolino pojedzie 60 na godzinę.
czytelnik13.04.2023, 08:27
No fajnie, fajnie jest myśleć o sobie tworząc już rozkład jazdy a w Zakopanem budować "mur grozy" - nie myśląc o ludziach...
Jasiek13.04.2023, 07:55
Na początku lat 90-tych stary niebiesko - żółty zespół trakcyjny EN 57 jechał z Nowego Targu do Krakowa Głównego 2 h 15 min. (pospieszny Kasprowy relacji Zakopane - Częstochowa). Po remoncie linii kolejowej za miliardy złotych Pendolino pojedzie na tej samej trasie 2 h 7 min. Szacunnnnnn!
Optymista13.04.2023, 07:27
średnia prędkość Kraków - Zakopane 35k/h, to można wozić ludzi w przyczepie osobowej za zwykłym ciągnikiem rolniczym (będzie szybciej niż koleją)
Lubelski góral13.04.2023, 02:45
To do Krakowa w 40 minut z Zakopanego no no kulturka
Acc13.04.2023, 00:24
I cyk bilety z Zakopanego do 3miaata za 399 zl. Niech więcej TLK puszczą ho będą wozić powietrze.
XYZ12.04.2023, 23:09
Najpierw niech zakończą niekończące się remonty torów i peronów a dopiero potem myślą o Pendolino. Bo póki co to bieda z nędzą, żeby móc gdziekolwiek dojechać. W sezonie dworzec na obrzeżach miasta, poza sezonem wlekąca się w nieskończoność komunikacja zastępcza. Kiepsko to wszystko wygląda, oj kiepsko...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl