15.05.2023, 21:53 | czytano: 15260

"Obwodnica to temat, który dotyczy wszystkich". Rozpoczyna się akcja informacyjna dla nowotarżan

Od prawej - Szymon Fatla i Maciej Tokarz/ zdj. S. Palka
NOWY TARG. Około 40 osób pojawiło się w poniedziałkowe późne popołudnie w Nowotarskiej Strefie Relaksu. Przybyli na zaproszenie radnego Szymona Fatli, który wraz z dwoma innymi nowotarżanami - Maciejem Gruchaczem i Maciejem Tokarzem postanowili jak najszerzej przesłać informację o planowanej obwodnicy. Jak przekonują - ludzie nie mają pojęcia o inwestycji, ani o tym jak zmieni się teren, po którym droga zostanie poprowadzona.
- Witam zainteresowanych tematem poprowadzenia południowej obwodnicy. Temat ciągnie się od dwóch lat i od dwóch lat nic nie zostało w tej kwestii podniesione - mówił do zebranych Szymon Fatla. Przypomniał swoje przestrogi z 2021 roku, kiedy już alarmował władze Miasta i pisał do inwestora, czyli GDDKiA - że droga w tym śladzie jest złym pomysłem, ma zbyt duże parametry, zniszczy teren rekreacyjny jakim jest dla nowotarżan od lat - cały brzeg Białego Dunajca. Mówił, że są błędy w projekcie, że miasto rozwija się szybciej niż budowane są drogi - skutkiem czego obwodnica de facto poprowadzona zostanie przez Nowy Targ, a nie wokół niego.
- Ten teren przetnie droga o szerokości 30 metrów, a na trzy lata - czyli na czas budowy - ten rejon w ogóle zostanie zamknięty. Dzięki ludziom dobrej woli przygotowaliśmy wizualizacje tej inwestycji, bo nie zrobił tego ani Urząd Miasta, ani Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - tłumaczył radny.

Mieszkańcy byli wyraźnie rozżaleni. Padły słowa o "totalnym lekceważeniu nowotarżan przez burmistrza i urzędników", czy o "betonie w Urzędzie Miasta". Prowadzący spotkanie zdecydowanie ucięli te żale mówiąc, że "nie spotkano się po to, żeby bawić się w politykę, tylko szukać rozwiązania problemu".

- Władze Miasta liczą, że ten wariant poprowadzenia drogi - przejdzie przy naszej biernej akceptacji. Dlatego trzeba o tym mówić, trzeba być na spotkaniu w czwartek 25 maja z urzędnikami i z GDDKiA. Jak nie będzie silnego protestu społecznego, to nie będzie można lokalizacji tej drogi zmieniać - przekonywał Maciej Tokarz.

- Nie dajmy się podzielić. Jesteśmy małym miastem i ta droga dotyczy nas wszystkich - przyłączył się do apelu o przyjście na spotkanie do Urzędu Miasta Szymon Fatla.

Przedstawiono pomysł przesunięcia drogi na południe od Boru na Czerwonem, na granicę Nowego Targu i Szaflar.

Godzinne spotkanie przyniosło trzy główne elementy.

Po pierwsze pojawiła się petycja do Rady Miasta (zbierane będą pod nią podpisy), by podjęta została uchwała w formie apelu do GDDKiA o uzupełnienie wniosku dotyczącego wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla planowanej obwodnicy.

Podkreślono, iż naruszona została przez UM i GDDKiA zasada przeprowadzania konsultacji społecznych z mieszkańcami, że lokalizacja obwodnicy "została arbitralnie narzucona bez wysłuchania zainteresowanych mieszkańców, którzy widzą w wyznaczonym przebiegu drogi ogromne zagrożenie dla popularnych terenów rekreacyjnych, środowiska naturalnego i krajobrazu miasta i obawiają się też negatywnego wpływu inwestycji na zdrowie i jakość życia w sąsiedztwie tejże inwestycji."
Jak tłumaczą jej inicjatorzy - "petycja ma na celu skłonienie Rady Miasta jako organu reprezentującego mieszkańców - do wystąpienia do inwestora z apelem o przestrzeganie prawa i rzetelne przygotowanie innych możliwych wariantów przedsięwzięcia w celu właściwego ich przeanalizowania, zapewnienie społeczności lokalnej realnego udziału w tej procedurze, aby mieszkańcy mieli poczucie, że rozstrzygnięcie które zapadnie w tej kwestii wydane zostało po wszechstronnym i obiektywnym zbadaniu sprawy, po uwzględnieniu wszelkich racji i jest rozstrzygnięciem sprawiedliwym, które godzi interes inwestora z potrzebą ochrony środowiska i warunków życia mieszkańców dotkniętych oddziaływaniem tej inwestycji".

Na koniec pojawił się jeszcze jeden argument: "przeprowadzenie tej procedury w sposób siłowy i "na skróty" może doprowadzić do eskalacji konfliktu społecznego z obwodnicą w tle, którego skutki mogą na lata podzielić mieszkańców miasta wprowadzając silne negatywne emocje w życie lokalnej wspólnoty".

Petycję rozprowadzać mają wśród mieszkańców - Szymon Fatla i Maciej Tokarz. Można ją przeczytać lub pobrać TUTAJ.

Drugi wniosek - to konieczność jak najliczniejszego uczestnictwa nowotarżan w spotkaniu organizowanym 25 maja w Urzędzie Miasta, a trzeci element - to rozpoczęcie akcji informacyjnej. Uczestnikom spotkania w Nowotarskiej Strefie Relaksu wręczono kartki z powiadomieniem o spotkaniu i prośbą, by je rozwieszać na osiedlach i tablicach ogłoszeń, powiadamiać sąsiadów i bliskich o planowanej inwestycji.

Spotkaniu przysłuchiwał się inny radny miejski Krzysztof Sroka.


Sabina Palka
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Do Kiczki15.07.2024, 17:21
Bo jesteś chłopie interesowny, samoloty ci nie przeszkadzają a obwodnica tak!
Do Kiczki15.07.2024, 17:17
Bo jesteś chłopie interesowny, samoloty ci nie przeszkadzają a obwodnica tak!
Podtatrzańska23.05.2023, 22:29
Do @Podatnik
Następny bardzo zapracowany niby podatnik co o 12 55 ma tyle czasu żeby komentarze pisać! Mieszkam na podtatrzanskiej od zawsze i nie mam widoku na góry, nigdy nie miałem. Ten teren to moje wytchnienie i moje widoki. Te farmazony o rozładowaniu korków obwodnicą to można powtarzać w nieskończoność ale sugeruje przeczytać kartę informacyjna inwestycji i się dowiesz człowieku że ruch w centrum będzie taki sam. Ignorancja nie ma granic. Ale co się dziwić więcej niż połowa radnych nie przeczytała tych dokumentów!!! I wielki oburzenie że rezerwat zamknięty obwodnica??? A 5000 ludzi na blokach to można zamknąć obwodnicą??!! Logika pieniaczy tylko po to żeby coś napisać. Pomyśl człowieku gdzie będziesz spacerować jak będzie następna pandemia albo gorszy czas! Pomyśl co jest ważne w dobie kryzysu paliwowego i energetycznego i miliona stresów które Cię czekają.
Wytchnienie i zieleń czy obwodnica dla nie wiadomo kogo!!!
Gwarantuje że jak poczytasz i pomyślisz to może Ci się rozjaśnić sporo. Choć głowy uciąć sobie nie dam...
Podatnik23.05.2023, 12:55
Jakim prawem od lat wchodzicie na prywatne tereny bez zgody właściciela i do tego uważacie je za swoje tereny rekreacyjne? Co to za pomysł aby obwodnica miała okrążyć dookoła rezerwat i całkowicie go odizolować od strony Szaflar? Dlaczego nie bronicie mieszkańców Szaflarskiej I Tysiąclecia którzy od lat za oknami mają korki na drodze i spaliny? Skargi o brak widoku na góry kierujcie do sprzedawcy bloków który go zasłaniał kolejnymi budynkami a o etakadzie wiedział od pewno 15 lat. Wy nie wiedzieliście?
Witek geodeta19.05.2023, 12:16
Za Eurokeszem i Tewiklem skręciłbym w lewo koło żabki w Agustyna Suskiego, potem poleciał polami estakadom w stronę Boru i wyleciołbym na krzyżowce w Gronkowie. Piekna trasa i pełno nieużytków. Górole sprzedadzą pod droge, trza im dutków.
gemini18.05.2023, 23:36
Jestem na nie dla tej dewastacji krajobrazu. Zamiast rozwijać się turystycznie, Nowy Targ się chce zwijać. Ciekawe czy będzie wciąż tyle ludzi z Krakowa i innych miejscowości przyjeżdżać tu na biegówki zimą, na rowery i na spacery do rezerwatu latem, kiedy będzie się roznosił po okolicy huk samochodów i zapach spalin. Wszystko tylko robione żeby ludzie z Białki i Bukowiny mogli zarabiać. A krajobraz koło miasta niech buldożery rozwalą, po co nam tu w Nowym Targu jacyś turyści na biegówkach i rowerach... Burmistrzowi i urzędnikom nie są potrzebne w tym mieście piękne tereny rekreacyjne, z potencjałem turystycznym. Tu ma być beton, szybki przejazd dla turystów do Białki albo Zakopanego, tutaj turystyki ma nie być, a mieszkańcy niech się kiszą w spalinach, po co im jakieś łąki i widoki na góry. Wygodnie ma być wyłącznie turystom i "swoim", co zapewne już będą wiedzieli jak coś na tym klepnąć dla siebie.
K.K.18.05.2023, 09:57
Idą wybory to się obudziło kilka osób chcących się złapać do tego pociągu i tyle. Obwodnica jest potrzebna i może być w tym kształcie jak zaplanowano. Wolę ja tutaj, gdzie i tak jest zgiełk i hałas niż dalej w lesie na granicy Szaflar, gdzie pojadę na ścieżki rowerowe. W porponowanej przez "aktywistów" formie i pod miastem będzie zgiełk i w lesie poprowadzona droga. Oba miejsca nie zapewnią spokojnego spaceru/jazdy rowerem.
antytępota18.05.2023, 09:08
Ja czytam tu nie które komentarze to jednak tylko się utwierdzam w przekonaniu ile głąbów mieszka w tym mieście . Nażreć się, wypić pojeździć autkiem na kredycie i tyle co będzie za rok dwa nie ma znaczenia. Tępota w Nowym Targu króluje no ale jak tylenaście lat nie przeszkadza im palenie śmieci i smród to czemu ma im przeszkadzać dwupasmowa droga koło najpiękniejszego lasu w promieniu kilkudziesięciu kilometrów
Dzieje miasta Nowy Targ17.05.2023, 23:49
Nowy Targ jak podaje Wikipedia, czyli źródło wiedzy tych czasów, to miasto u podnoża Górców leżące w widłach rzeki Białego i Czarnego Dunajca. To właśnie te elementy krajobrazu stanowią o jego sile. Czy wy sądzicie, ze ludzie będą chodzić na jarmak za 50 lat kiedy rośnie sprzedaż w internecie. Dziś szuka się uroczych zakątkow gdzie można zjeść, pospacerować i nacieszyć oko. Zakupy robi się przed komputerem. Budowa drogi w tym miejscu to wielki błąd strategiczny dla miasta!
Ciekawi mnie czy ktokolwiek z włodarzy czytał "Dzieje miasta Nowy Targ". Autor upomina, że w mieście największym błędem przez większość lat jego historii nowoczesnej było niedbanie o naturalne zasoby i o ekologię!!!
Obszar nad rzeką dla ludzi zawsze oznaczał wytchnienie, odpoczynek..
Innej rzeki nie mamy, i nie będziemy mieli!!!
Nowy Targ budzi się z letargu!!!17.05.2023, 23:20
Pierwszy raz od niepamiętnych czasów w mieście ludzie budzą się! Jak mnie to cieszy! Widziałem młodą, dziewczynę, która roznosiła plakat informujący o spotkaniu w Urzędzie Miasta 25-05-2023. Kilku chłopaków z liceum zbiera podpisy pod petycją mówią, że to będzie tragedia jak te tereny zostają zniszczone. Mieszkańcy się aktywizują!! i Nie dajcie sobie wmówić że większość chce obwodnicy!! Najwięcej negatywnych komentarzy piszą pracownicy urzędu miasta! Żaden z mieszkańców osiedli nie chce tej drogi.
Nie dajcie się skłócić blokersi. Ci z urzędu chcą wam wmówić że jest polana Szaflarska i reszta miasta. To są tereny was wszystkich. Jako dziecko z "wieżowców" na szaflarskiej całe życie spędziłem jeżdżąc moim BMXem.
Asja17.05.2023, 17:28
Karol a jaki to ma związek? Ja jestem córka Ewy i pracuje w polu. Jestem za budową w takim projekcie jaki jest. Po prostu nie mój problem to fue nie angażuje ale żeby od razu łączyć z matką czy pracą??? Terka jestem chrześcijanką dbam o ojczyznę tak mi Sue wydaje, jeżdżę autem więc widzę że to rozwiązanie jest ok. To nie Warszawa tylko NT gdzie nie spojrzysz to szkoda środowiska. To miejsce jest najmniej szkodliwe dla środowiska a ludzie sami wybrali gdzie chcą mieszkać nikt ich raczej nie zmuszał?
Loko17.05.2023, 14:51
Pniok jak bys nie wiedzial to obecnie jest wniosek o wydanie DSU. Podczas tego procesu beda jeszcze konsultacje jak i rozne wnioski. Do wydania dsu potrzebne sa przynajmniej dwa warianty z ktorych jeden jest alternatywny srodowiskowo. Zadna z kresek zaproponowanch nie spelnia tego warunku bo one prawie sie nie roznia i nie maja roznic dla srodowika. Stad beda musialy byc przeanalizowane kolejne warianty. Wariantem aletrnatywnym srodowiskowo moze byc np przez Tewikiel. Tak wiec to ty robisz ludziom wode z mozgu piszac ze wariant jest ustalony. Jedyne co jest ustalone to rezerwa w planie zagospodarowania ktora moze byc uzyta ale nie musi.
pniok17.05.2023, 12:10
Loko , jeżeli już coś komentuję to staram się aby był to komentarz przemyślany . Robisz ludziom wodę z mózgu , mówiąc że teraz jest czas na ustalanie przebiegu drogi , podczas gdy ten przebieg ustalony był dziesięć lat temu ! ( plan przestrzenny nr 26 - Równia Szaflarska z roku 2013 i plan przestrzenny nr 21 - Lotnisko wraz z otoczeniem z roku 2011 !!! - wszystko to znajdziesz na stronie internetowej miasta ) . Konsultacje o których teraz mowa , mają dotyczyć szczegółów , drobnych korekt a nie jakiejś *rewolucji* którą de facto byłoby projektowanie zupełnie innego przebiegu drogi.
A odnośnie Szaflar - właśnie przygotowywany jest projekt rozbudowy drogi , która ma załatwić sprawę ewentualnego korkowania się tego odcinka .
Zofia17.05.2023, 11:53
Widać jaka elita przyszła na to spotkanie, dzieci i osoby lansujące się na przyszłych radnych. Mamy nadzieję że ta obwodnica powstanie i na pewno nikomu krzywda się nie stanie a obecne miejsce rekreacyjna nadal będzie przyjemne i popularne. Przynajmniej droga będzie poza blokami co wpłynie na bezpieczeństwo nas wszystkich.
mieszkaniec Polana17.05.2023, 11:40
Czy czasem nie jest tak że Pan Radny załatwia swoje widoki na TATRY i interes developerów żeby zamiast obwodnicy postawić następne bloki i Polany zrobić kołchoz?
Oktawianin17.05.2023, 11:32
Pan Staszek Kułach wybuduje sam ta drogę, z somsiadami w czynie społecznym a nie tak jak Pan Watycha za nasze
zbylut grzywacz17.05.2023, 11:30
@Magda pisz proszę Cię na trzeźwo bo po 3 drinkach pleciesz dziwne treści. Możesz uściślić do radny Fatla chce załatwić walcząc aby taka ogromna droga szła w innym miejscu? Bo takie jakieś domysły to alkoholowy odlot
Terka17.05.2023, 10:20
Ludzie wypisujecie tak obrazajace komentarze,krytykujecie wszystkich i wszystko!Dlatego juz wiem dlaczego w NT nic nie mozna zrobic!Nie dzialacie razem!Dlatego jest tu brud,smog,zascianek,prowincja!I po co Wam ta Straz Miejska!Aby Was pilnowala abyscie dbali o porzadek w swoim otoczeniu!Abyscie nie palili w piecach "oponami"!Kazdy porzadny obywatel,patriota,katolik dba o swoja Ojczyzne bez dozorcy!Popieram pana Fatle i innych mlodych ludzi!Dzialajcie nie tylko w sprawie Obwodnicy -Srodkownicy!
Ania17.05.2023, 09:51
Bardzo sie cieszę że powstanie obwodnica w tym właśnie miejscu. Zawsze znajdzie się grupka której to się nie będzie podobać. No cóż. Zanim się kupiło mieszkanie trzeba było popatrzeć na plany inwestycyjne. Współczuję bo sama bym nie chciała tam mieszkać ale mi ona ułatwi dojazd.
ludź17.05.2023, 09:18
Już widzę jak Szaflary czy Bór pozwoli budować obwodnice dla N.T po swoich polach. Lepiej by nowotarżanie nie pojawiali się nocą tam bo pogonią ich widłami. /.../ Może ujdą z życiem. Do kompletu powinni spotkać się też z mieszkańcami Ludźmierskiej bo jak uruchomią "zakopiankę" a nie będzie obwodnicy to ludzie ich tam na prawdę pokochają inaczej.
Karol17.05.2023, 07:16
Pan Maciej to przecież syn Reginy dyrektorki ze szpitala, prawnik z UM w zakopanem. To dziwne jakies nie? mieszka na polania i chyba występuje we własnym interesie. Az dziwne ze radny sie tak zaangażował i od razu prawnika ma
Kiero16.05.2023, 18:15
@kaka
Straż Miejska został zlikwidowana przez burmistrza Watychę i radnych Naszego Miasta. Taka prawda. Fatla z kolegami zbierali podpisy pod referendum o likwidację Straży Miejskiej. Nie udało im sie uzbierać tyle podpisów żeby to rteferendum ogłaszać. Watycha jak został burmistrzem też tego referendum nie przeprowadził. Zrobił tzw. konsultacje, na podstawie których Rada Miejska zatwierdziła projekt burmistrza o likwidacji Straży. Więc to tylko i wyłacznie jego wola. Wola burmistrza Watychy. Dziwne, że takich konsultacji nie przeprowadził na temat przebiegu obwodnicy. No ael u Watychy wszystko jest na odwrót. A teraz się schował.
do katolików16.05.2023, 18:13
"Przyroda jest darem, który Bóg nam powierzył i który musimy szanować"
WP16.05.2023, 18:05
Do Magda to nic nowego kto go zna ten wie nie dajcie się nabrac
Magda16.05.2023, 17:24
po wczorajszym spotkaniu nie mam dobrego zdania o Panu Szymonie. Pan, mecenas mieszka w blokach na Polanie i generalnie to w jego własnym interesie jest, żeby obwodnicy nie było. Najlepiej niech będzie ale koło innego płotu. Pan fatla lekcewazy ludzi w mojej ocenie załatwia własne sprawy. nic merytorycznego nie powiedział i tylko jest to załatwienie sprawy własnej za pomocą ludzi
Janko Juhas16.05.2023, 17:11
A reszta radnych siedzi i ma wszystko gdzieś. Byle przelew dostać za podniesienie rączki zgodnie z myślą Grzesia
Loko16.05.2023, 16:28
Pniok piszesz glupoty. Wlasnie teraz jest etap ustalania przebiegu. I teraz trzeba brac udzial w konsultacjach. Nawet jak wybiora proponowany przebieg to roboty zaczna sie najwczesniej za jakies 4 lata. Poza tym ta obwodnica niewiele da bo dominujacy ruch bedzie na zakopane a niewydolnosc szaflar bedzie powodowala korki w NT.
kakka16.05.2023, 15:54
Szymon Fatla wybił się na likwidacji straży miejskiej teraz chce się wybić na obwodnicy.... dno i kupa mułu panie radny
Radek16.05.2023, 15:02
Jakoś zaoranie lasu na Borze mniej bolało. Taki wybiórczy patriotyzm. Ogólnie bicie piany. Decyzje zostały podjęte, za zgoda lub ignorancją władz miasta. Taki jarmarczny spektakl. Że śmierdzi w zimie to nie problem, że warczy w lecie to nie problem. ?Obudziłem się i będę bronić ziemi mojej czystej? a potem pójdę na piwo ?
referendum już czas16.05.2023, 14:57
@tak myślę - problem w tym, że w tak ważnych dla mieszkańców sprawach burmistrz był zobowiązany do przeprowadzenia wiarygodnych konsultacji społecznych, które należało powtórzyć i zweryfikować właśnie poprzez referendum. Watycha nie skorzystał ani z jednego, ani z drugiego przed podjęciem arbitralnej decyzji przy negocjowaniu z GDDKiA. Stąd cały problem, ale nie należy ulegać głupim rozwiązaniom i szantażowi w stylu, albo tak, albo w ogóle. To jakiś koszmar, na który liczył pewnie burmistrz i drogowcy. Nie jest też prawdą, że na tym etapie nie da się tego zmienić. To bzdury nieudaczników i leniwych. A w Polsce w wyniku protestów mieszkańców zmieniano nawet w ostatnich miesiącach dziesiątki przebiegów dróg. Burmistrz tymczasem schował głowę w piasek jakby zapomniał, że to on nas reprezentuje i ma obowiązek bronić naszych racji, a jakaś GDDKiA nie jest świętą krową, której mamy ulegać.

Burmistrz nie chciał referendum w sprawie obwodnicy i nie chce nas wspierać, to należy zorganizować referendum i odwołać takiego burmistrza, który właśnie swoimi działaniami pozbawił się mandatu zaufania. Tak samo bezradna Rada, która bezrefleksyjnie "klepie" od lat niekorzystne dla mieszkańców rozwiązania. Wstyd!
harpagan16.05.2023, 14:50
Korki na Św. Anny i na Kowańcu będą dopóki Klikuszowa jest przytrzymywana przez światła. Budowa obwodnicy południowej niewiele ma wspólnego z korkami w centrum. Poza tym znana jest prawidłowość, że im więcej dróg, tym więcej ruchu. Amerykanie już to odkryli dawno.
j8316.05.2023, 14:47
Zwolennikom obwodnicy polecam przejść się w okolice kładki przy Borze na Czerwonem i zobaczyć, jaki piękny teren, dla którego ludzie z Zakopanego się przeprowadzają do Miasta, chcecie zabudować drogą.
Robert Kiczka16.05.2023, 14:34
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem miejsca w którym ma być poprowadzona obwodnica. Może dlatego że dwa razy w tygodniu od dobrych kilkunastu lat tam spaceruje delektując się pięknem przyrody.
pniok16.05.2023, 13:25
Jest tylko jedno wyjście w tej sytuacji . O zmianie przebiegu obwodnicy nie ma co marzyć i albo wybudują ją TERAZ i w planowanym śladzie , albo nie wybudują jej przez najbliższe dwie , trzy dekady . A wtedy będziemy się truć spalinami z mega korka który będzie codziennością na tzw wąskim gardle którym będzie niedokończona obwodnica . Budowę trzeba zrealizować , co do tego nie ma wątpliwości, natomiast nie może być mowy o żadnym nasypie ! Tylko pale wchodzą w grę , i tylko to rozwiązanie może tu być zastosowane . Strefa Relaksu to zupełnie inny temat . Nie można obwiniać tutaj inicjatorów budowy strefy , bo jedynym winowajcą takiego jej usytuowania jest Burmistrz , który tak na prawdę nigdy nie wierzył że dojdzie do budowy zakopianki w obecnym wydaniu .
A argument o drodze przed oknami ? Droga zawsze będzie przed czyimiś oknami ! Dla czego uważacie że mieszkańcy Tewikla w Szaflarach powinni mieć tę drogę przed swoimi oknami ???
Juri16.05.2023, 12:47
Wspieram Pawła Liszkę i budowę obowdnicy zgodnie z istniejącym planem. Nie kombinujcie, szkoda czasu i tak nic nie zdziałącie.
Pisowiec16.05.2023, 12:24
Szanowni mieszkańcy bloków głosowaliście na obecna Rząd to macie ! takie rozdawnictwo w tym kraju każdy bierze co dają chcą drogę zrobić a wy nie chcecie co z Wami jest nie tak ? Zastanawia mnie tylko po waszym spotkaniu jedno ? chcecie dysponować gruntem który nie jest wasz ! zróbcie składkę kupcie teren i będziecie mieć strefę relaksu u Siebie :)
Ja kupiłem działkę, wybudowałem dom mam kawałek ogrodu ! a sąsiad obok dostał działkę wybudował domki pod wynajem i tez mi sie to nie podoba i co mogę jak to nie moje ! Miasto nie chce mi zrobić strefy relaksu w moim rejonie też sa dzieci też sa mieszkańcy ? a do waszej mam 3 km może warto pomyśleć żeby droga powstała a strefę przenieść w inne miejsca wiecęj osób skorzysta - tylko tak będziecie mieć za daleko
tak myślę16.05.2023, 12:19
Gdyby przeprowadzić referendum w mieście, prawdopodobnie większość byłaby ZA.
Besala16.05.2023, 12:19
Już pisałem, że nie ma problemu obwodnicy, nie ma problemu strefy relaksu, jest problem związany z podejmowaniem decyzji. Ktoś odpowiada za ulokowanie strefy relaksu w miejscu planowanej wcześniej obwodnicy. I nie ufam radnemu, który przysłużył się likwidacji straży miejskiej, dzięki czemu w mieście zaistniał. Teraz próbuje o sobie przypomnieć blokowaniem obwodnicy.
ms16.05.2023, 11:18
Racjonalnie trzeba stwierdzić, iż spory co do przebiegu obwodnicy mogą spowodować kontynuację utrudnień w centrum miasta na długie lata. Zakończą się prace na Zakopiance i co?. Strefę Relaksu można przesunąć w dół rzeki. Błąd był wiele lat temu na etapie pierwotnych uzgodnień. Za mało było wtedy wyobraźni, a za dużo emocji, tak jak teraz. Wariant 3 jest najbardziej do zaakceptowania. Budowanie obwodnicy poprzez Szaflary to w mojej ocenie dla ochrony rezerwatu nie ma już żadnego znaczenia. Tu i tam będzie duże zanieczyszczenie i spory ruch.
Heavy16.05.2023, 11:10
Awans społeczny kosztuje. Jak chcecie oglądać krówki i koniki za oknem,to przenieście się na wieś.
Heavy16.05.2023, 11:10
Awans społeczny kosztuje. Jak chcecie oglądać krówki i koniki za oknem,to przenieście się na wieś.
mhm16.05.2023, 10:49
Jeden z niewielu przykładów, że polityk działa w realnym interesie mieszkańców i organizuje społeczeństwo obywatelskie.
Brawo Szymek! Warto zawalczyć o tereny nad Dunajcem.
Czytelnik16.05.2023, 10:26
Drogowiec masz racje
Nowy Targ Sikorskiego16.05.2023, 10:24
Drogowiec nie miel jezorem...kiedy bylo spotkanie wszyscy byli w pracy tak jak ja do 17.
oc16.05.2023, 10:22
Mieszkańcy bloków ci o których Fatla mówi, że będą najbardziej poszkodowani to nie nowotarżanie - większość zakopiańczyków tam mieszka. Tak więc po raz kolejny o mieście decydować mają ludzie nie z Miasta
Stanley16.05.2023, 10:07
Czy 25.05.2023 będzie również lista popierająca obwodnicę ? Bo chciałbym przyjść i wyrazić swoje ZA.
Arek16.05.2023, 09:38
Panie Watycha taczki na Grelu czekają. Startuj Tu!
Szambo-Lot16.05.2023, 08:31
40 osób to faktycznie tłum , widząc ankietę że około 60% z ponad 2000 obywateli chce obwodnicy to po co robić pod górkę .
Ja ( z NT) nie Szaflar16.05.2023, 08:28
Zapraszam P. Fatlę na spacer po lesie , który planuje wyciąć pod obwodnicę. . Oczywiście z ominięciem Rezerwatu Bór . Wszystkie obwodnice prowadzić przez las i ciąć, ciąć. Oby nie pod nosem mieszczan .
Qba16.05.2023, 07:37
Przecież to Watycha przez ostatnie dwa lata negocjował z GDDKiA przebieg tej autostrady i zabetonowanie bloków. No to donegocjował. U niego wszystko jest na odwrót
lb16.05.2023, 07:35
na południe od boru jest już "obwodnica" - przez Szaflary-Bór-Gronków. czasem tam nawet przejeżdża jakieś auto KR :----)
obwodnica jest potrzebna, nie da się jej inaczej poprowadzić, można jedynie walczyć o to jak będzie wybudowana (pale vs nasyp etc) - więc mam nadzieję, że te kilka osób "z pieskami" ;) nie sparaliżuje ruchu w mieście na lata.
Zadowolony mieszkaniec16.05.2023, 07:13
Wydaje mi się, że nie ma nad czym dyskutować 40 osób które nie chce obwodnicy to troszkę mało, w tym kandydaci do "korytka" i przyszli tylko po to aby się pokazać. Tak dla obwodnicy!
gdzie ekolodzy?16.05.2023, 07:02
drogi są potrzebne. Ale gdzie drzewa leśne i zwierzyna się podzieją . Im mniej drzew tym mniej tlenu , będziemy się dusić z braku wystarczającej ilości tlenu
Widok16.05.2023, 06:07
Zobaczycie ilu Szaflarzan przyjdzie gdy się dowiedzą że Szymon, Józef i inni chcą przenieść na ich tereny obwodnicę. To będzie zabawa.
Może dożyję?16.05.2023, 03:51
Tak dla obwodnicy, tu i to na wczoraj. Zanim Szaflarska zakorkuje się jak Ludźmierska.
Dominika15.05.2023, 23:51
Jak zobaczyłem Knapa to już wiem że pomysł jest dobry. Niech buduja. Biblioteki też nie chciał na Kopernika a teraz będziemy dymać do rynku. A pozadku dalej nie umie zrobić na swoim placu, szkoda gadać
Ratunku15.05.2023, 23:15
Tak łatwo im obwodnica przechodzi bo mają biznes w farmie fotowoltaicznej która ma być na lotnisko no tak najlepiej żeby ten energetyczny super biznes zakryła olbrzymia jezdnia. Rujnujecie wszystko to miasto to zaryte rykowisko pełne szkieketorow, wysypisk i szenranych biznesów.Niszczycie ostatni skrawek natury odbieracie nam to co najcenniejsze! Wstyd wstyd i jeszcze raz wstyd
Razorblade15.05.2023, 23:09
Straszne. Przyjdę. Petycję podpiszę.
Wyborca z dawnego 2115.05.2023, 22:57
Pan burmistrz nabroił i się wyłączył. A teraz myśli, że mieszkańcy za niego będą negocjować. Tylko za co on bierze pieniądze? Za 8 lat zabawy i wieszania wstążek na drzewie które uschło?
Super15.05.2023, 22:54
Szymon jesteś jak zdrowie i balsam dla naszych pokrzywdzonych tą wredną polityką dusz. Tak trzymaj i walcz o naszą przyszłość młodzieńcze
Bravo Szymon15.05.2023, 22:49
Bravo Szon jako jedyny radny pokazałeś że walczysz o dobro Nowotarżan anie uprawiasz gęsiego podnoszenia rąk jak reszta świty z 21
Janko Juhas15.05.2023, 22:48
Przyszłe pokolenia podziękują za to, że ktoś wczesniej zamiast niszczyć tereny rekreacyjne chciał je zachować. Oby się udało a droga niech będzie obwodnicą z prawdziwego zdarzenia czyli OMIJAŁA miasto. Tym bardziej, że przy tempie zabudowy za parę lat byłaby po środku osiedla.
Klara15.05.2023, 22:37
Panie Fatla. Nie znam Pana. Ale już Pana lubię! Dziękujemy za to co robisz dla mieszkańców.
Drogowiec15.05.2023, 22:33
50 osob na 34 tysiace, no oszałamiająca ilość. Bylem przeciw, teraz jestem za budowa bo gdzie Knap i Leja tam nie ma nic dobrego.
Loko15.05.2023, 22:22
GDDKiA nie przygotowala wariantu alternatywnego i to jest dobra strategia zeby ich zmusic do przygotowania wariantu poludniowego ktory jest dla NT korzystniejszy
ohoho15.05.2023, 21:55
całkiem spora gromadka ludzi przyszła
Ewa15.05.2023, 21:55
Brawo Szymon.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl