21.08.2023, 13:24 | czytano: 10484

Firma odzieżowa Lavard ze Starego Bystrego przeprasza i wyjaśnia

Fot. UOKiK
Po zarzutach ze strony Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji o wprowadzenie klientów w błąd, co do jakości ubrań, spółka Lavard wydała dziś oświadczenie. Przeprasza w nim klientów za zaistniałą sytuację i wyjaśnia m.in., że nieprawidłowości w składzie ubrań dotyczyły wyrobów sprzedawanych w poprzednich latach i niewielkiej ilości wyrobów.
Przypomnijmy, iż prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). UOKiK podał, że badania laboratoryjne potwierdziły, że w wielu przypadkach podany skład ubrań był nieprawdziwy.
- Kontrole Inspekcji Handlowej i szczegółowe badania laboratoryjne wykazały przypadki, że deklarowany przez dystrybutorów marek Lord i Lavard skład surowcowy ubrań nie był zgodny z rzeczywistością - konsumenci byli wprowadzani w błąd co do rodzaju i składu procentowego użytych włókien. Badania ujawniły znaczące dysproporcje między deklarowanym a rzeczywistym składem surowcowym, np. całkowity brak wełny, kiedy na etykiecie była informacja o jej 70 proc. udziale - mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

W komunikacie opublikowanym dziś na stronie spółki czytamy m.in., że "wszelkie nieprawidłowości stwierdzone przez Państwową Inspekcję Handlową dotyczyły niewielkiej ilości wyrobów sprzedawanych w latach poprzednich" i "w stosunku do ilości sprzedawanych przez spółkę wyrobów (...) nie stanowią znaczącej pozycji".

Firma odzieżowa wyjaśnia, że znaczna część uwag odnosiła się do składu jednej z podszewek, natomiast skład tkaniny zasadniczej był prawidłowy.

Niezależnie od tego spółka wyraziła głębokie ubolewanie z powodu nieprawidłowości i przeprosiła za zaistniałą sytuację. Deklaruje też współpracę z UOKiK oraz podjęła działania, które w przyszłości mają zapobiec tego typu sytuacjom.


r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
paweł22.08.2023, 21:36
Mnie po jednym roku wysiadły dwa garnitury.A jak im sie pisze ,żeby zaczęli normalne szyć ,klasyczne, albo tez tylko do dzinsów z jednym rozcięciem to ignorują i tylko jakieś nowoczesne badziewie robią właśnie z dziwnych materiałów.Chyba czas zacząć słuchać ludzi.
maruś22.08.2023, 14:57
a co napiszą, że robili ludzi w balona przez lata? A kontrolerzy pewnie pierwszy raz na robocie i zamiast materiału sprawdzali podszewke haha pomylili biedni naiwni haha tak, już w to wierze!
Robert 122.08.2023, 12:37
Wielkie mecje, wszyscy oszukują a tylko oni wpadli...przypadek? Nie sądzę...
117km22.08.2023, 09:31
A miało być takie piykne Amerkańskie hihi
Kryśka22.08.2023, 08:50
Tak. Przekonali mnie, zwłaszcza ten Talib ze zdjęcia.
Staen22.08.2023, 06:32
Panowie zarząd to kto? Konkretne nazwiska panowie i panie. Honorowo przyjąć na własną klatę. Honorowo!
Robert21.08.2023, 21:41
Długo czekaliśmy na te kilka nieporadnie skleconych słów naiwnego wyjaśnienia, pamiętamy i już nic nie kupimy!!
Globus21.08.2023, 19:27
Teraz pan Chrustny powinien sprawdzić okoliczne wyroby mięsne z okolicznych firm ile mięsa w np. Kiełbasie zwyczajnej itp.
Młody Pan i ekipa21.08.2023, 19:17
Jutro jadę po kasę za zwrot aż za 3 garniaki. Basakra oszuści
Wyrocznia21.08.2023, 16:49
Większość oszukuje, nieliczni wpadają.
piotrek21.08.2023, 15:20
ale jak badziewie upychali do ludzi , to nie było przykro ? Teraz się opamiętali jak szwindel zobaczył światło dzienne ...
Grzmot w nocniku21.08.2023, 14:11
Żałosne przeprosiny mysleli cwaniaczki ze ludzie sa glupi.Wizerunkowo mniej niz zero...
Osiol21.08.2023, 14:08
Jest przykro ale gotówki......
szambo-lot21.08.2023, 14:05
ale niesmak pozostał .
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl