30.08.2023, 16:42 | czytano: 6084

Przetarg na projekt przebudowy zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami

Fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie ogłosiła kolejny przetarg na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7-kilometrowego odcinka zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami.
Pierwsze postępowanie, ogłoszone w maju, unieważniono ze względu na wartość złożonych wówczas ofert. Były wyższe niż przewidziany budżet.
Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe trudności i korki tworzą się w sezonie turystycznym. 

W 2024 roku planowane jest oddanie do ruchu DK47 z Rdzawki do Nowego Targu. Po zakończeniu tej inwestycji cały odcinek między Krakowem a Nowym Targiem będzie drogą dwujezdniową, z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Dlatego też konieczne jest rozpoczęcie prac pozwalających na zwiększenie przepustowości DK47 między Nowym Targiem a Zakopanem. 

Wykonawca na przygotowanie projektu będzie miał maksymalnie 32 miesiące. 

Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. Tam, gdzie będzie to możliwe, GDDKiA chce dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planuje też rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1 200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy.  

Przypomnijmy, iż GDDKiA podpisała już umowę na opracowanie dokumentacji projektowej dla odcinka Szaflary - Zakopane. Całość prac związanych z przygotowaniem przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych. 

Źródło: GDDKiA, r/
Może Cię zainteresować
komentarze
do PL08.10.2023, 00:46
Tutaj trochę Cię poniosło po pierwsze są uwarunkowania środowiskowo-europejskie niestety i obszar ochronny Natura 2000 a to powoduje zwiększenie kosztów prawie 4-krotnie .
PL30.08.2023, 21:55
Zakopiankę do Szaflar powinno się puścić na wprost Castoramy za Dunajec przez tzw. Krótkie Pole w stronę Szaflar i Białego Dunajca oczywiście z rozjazdem do Białki T. Ale oczywiście nikt nigdy na to nie wpadnie bo wolą dręczyć ludzi budową drogi przez wieś.
Kierowca30.08.2023, 20:22
A będą wykonywać do roku 2034 ha cha ha
Fiun30.08.2023, 17:47
Krzyś organizuje przetarg
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl