04.11.2023, 14:20 | czytano: 4473

Podwyżka podatków w gminie Łapsze Niżne nie wszystkim się podoba

Kadr z nagrania sesji
Łapszańscy radni podnieśli podatki od nieruchomości.
Podatek od gruntów związanych z prowadzeniem działalności wzrósł z 1,03 zł do 1,18 zł za m.kw.; od budynków mieszkalnych z 0,86 zł do 0,95 zł; a od budynków związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej z 22 zł na 25 zł.
Radna Janina Schlegel proponowała pozostawić stawki na obecnym poziomie. Podkreślała, że koszty prowadzenia działalności gospodarczej stale rosną. Kolejne podwyżki mogą sprawić, że część przedsiębiorców zakończy działalność, bo nie będzie mogła znieść kolejnych obciążeń. Jej wniosek został jednak odrzucony.

Nowe stawki będą obowiązywać od nowego roku.

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
zawiedziony24.03.2024, 07:34
Wczoraj starałem się przybliżyć umieszczając mój wpis jak to w mojej ocenie funkcjonuje Urząd Gminy! Jak wygląda praca radnych wójta kto i za czym głosuje a tak w sumie to kto jest radnym a kto bezradnym kogo wypada bronić a kogo napiętnować ale niestety wpis się nie ukazał! Szkoda bo trwa kampania i opluwanie trwa w najlepsze przykład radna winna nie wina ale winna nie zgadzała się ale sługusy przegłosowały czy słusznie?
uczeń M.D19.03.2024, 09:05
Do obserwator! Tak szczerze to ja bym z radną p. J. Schlegel nie zadzierał ale to tylko moje osobiste zdanie! Wiem o czym mówię bo byłem wychowankiem p. Janiny.
spisok13.03.2024, 09:51
Takie czasy że wójtem może zostać każdy. Ludzie mądrzy i doświadczeni nie będą się kalać w tym błocie! Przypuszczam że jednak wiem o jaką osobę tu chodzi? Niestety ta osoba nie brała udziału w tym po sesyjnym cyrku! No tak ale wójt i rada mają takie hobby i ta przepychanka trwa już 9 lat! Przecież tacy radni mogą mówić do konia nie do ludzi żaden nie umie się składnie odezwać! Dobrze że jednak radna stara się nie brać udziału w takiej dyskusji - jatce widać nie to wychowanie i nie ta kultura!
wk...........07.03.2024, 20:33
Kilka razy zwracałem uwagę na tym portalu że ta gmina i cała ta rada jest chora! Znowu ta stara gwardia tej bezrady pod egidą wójta ponownie garnie się do koryta! Ale żeby też ta recydywa tak się pchała żeby kolejne 5 lat kopać się w tym mule? Wyrzucić dwie radne i to najlepsze z tej rady ale na Boga co to da skoro reszta tych buraków ubiega się ponownie. Ci ludzie niczego się jeszcze nie nauczyli nie mają honoru? Chyba jeszcze nie zajarali jakimi są hamulcowymi tej gminy dalej chcą niszczyć nawet to co inni zbudowali? Ludzie toć to trutnie nie radni nie mający zielonego pojęcia o niczym!!!!!!!!!! Przykre że jestem zmuszony to napisać po raz kolejny.
obywatel05.03.2024, 08:21
Niepokojący jest jednak wpis (o zgrozo) jeśli to prawda???? Wykluczanie kobiet z rady gminy to chyba budzi wiele wątpliwości co do demokracji w tej gminie! Taka polityka ze strony wójta nosiła by bardzo wątpliwe niejasne i negatywne nastawienie do kobiet jak również mogła by być odczytana jako szowinizm! Jest kampania wyborcza i to rozumie,,,,, na wiele więcej można sobie pozwolić można obiecywać można nawet kłamać jeśli temu da wiarę wyborca? Ale nie popieram i nie będę na pewno za arogancją chamstwem czy warcholstwem rady za takimi osobami na pewno nie zagłosuje! Mieli swoje 5 min nie wykorzystali to w mojej ocenie WON!!!!
?????04.03.2024, 10:02
strażak!!!! Co w tym dziwnego wiadomo jak funkcjonuje ta rada ba nawet cała gmina a do tego można dołożyć zarząd straży i jest komplet tej farsy! Taka polityka trwa już drugą kadencję! Więc to żadna nowość w tej skompromitowanej radzie! Dobre pytanie czy wyborca to zmieni no nie wiem?
strażak!02.03.2024, 13:20
Ostania sesja zaczęła się od tego jak i kto przydziela samochody straży w gminie? A wyszło jak zwykle to bywa z tą gminą- kpiną że samochody jednak przydzielano pod pod stołem? W świetle kamer nie chciano dyskutować o tej sprawie wiadomo wybory! Dlatego dyskusje przeniesiono po zakończonej sesji po co ma wiedzieć wyborca jak gmina funkcjonuje! Jeśli kamery zostały wyłączone dopiero zaczęła się jatka warcholstwo ruszyło i to na całego arogancja chamstwo było na porządku tej rady!Ciekawe kto tym razem będzie winny pewnie wyborca że wybrał takie głąby! Mam nadzieje że jednak wyborca nie powtórzy tego błędu!
obserwator28.02.2024, 10:25
Wójt stara się wykluczyć z rady wszelkimi sposobami nawet perfidnymi niewygodnych radnych i nie cofnie się przed niczym? Nie wystawił na swojej liście nawet swojego promotora który bronił jego niekompetencji w minionej kadencji? Co będzie robił jak go nie wybiorą chyba mieszkańcy mają tej jego medialności już dość! Nie może facet zrozumieć że kij ma dwa końce? Wygląda na to że w tej gminie kolejna kadencja będzie ciekawa bo chodzą słuchy o mocnych kandydatach na radnych! A się będzie działo!!!
czas na zmiany!23.02.2024, 18:18
Co to się porobiło w tej gminie! Kilka już razy chciałem wyrazić swoje niezadowolenie z podejmowanych decyzji rady sygnalizując na tej stronie swoje wątpliwości co do działań gminy ale nie zawsze się udawało szkoda! Miałem mieszane uczucia co do kompetencji, doświadczenia, wiedzy radnych! Kwalifikacji, wójta zaangażowania się i transparentne dbanie o finansowe interesy GMINY! Moje obawy się jednak potwierdziły myślą tylko o stanowiskach dla swoich rodzin, o swoim wynagrodzeniu i o to tylko dbają!
co dalej?19.02.2024, 17:50
A ja jestem ciekawy pod jakim szyldem będzie startował w wyborach tym razem Jamróz? Bo cioci Ani już nie ma w polityce! Przepraszam ale jednak pozostają mu tylko te ślepo popierające go tępaki u których z myśleniem bywa różnie! Ale wiadomo jaki wódz tacy rycerze! Jaką drogę rozwoju gminy wybierze wyborca o zgrozo Bóg raczy wiedzieć? Jedno jest pewne będzie ciekawie a może i wesoło!
o zgrozo!!!!!!!!18.02.2024, 16:16
Faktycznie chodzą takie słuchy, że wójt robi czystkę z niewygodnymi dla siebie radnymi i chodzi tu o kolejne wybory rzecz jasna! Głównie usuwa ze swoich list wyborczych nie przychylnych mu ludzi. Zastanawiam się co kieruje tym człowiekiem, że pozbywa się głównie kobiet.... arogancja, głupota, czy brak demokracji? Jeśli te właśnie radne ponownie zostaną wybrane niezależnie kto wygra te wybory to gmina się na pewno zmieni! A te nieuki z list wójta będą miały mocno pod górkę.... powiem tak po chłopsku p****** to wszystko jednak zależy od mądrości wyborcy! Przez dwie kadencje mieliście przykład głupoty tych pseudo - radnych, których to dalej promuje, bo są mu służalczo PODDANI!!!!!!Nie wystarczy tego chamstwa tej miernoty samorządowej niemocy??????
jak żyć17.02.2024, 17:18
Coś mi się obiło o uszy że wójt szykuje na wybory gwardię starych radnych.... czytaj rodzinę kozanostry? Nie wiem na ile jest w tym prawdy? A gościu się wychylił i sugeruje że trzeba mieć nadzieję na lepsze jutro.... ale z tym składem to chyba jakiś żart? Rodzi się pytanie czy gmina kolejny już raz wpadnie w otchłań bezradności i bezmyślności???
obserwator14.02.2024, 08:27
świadomy? Co tacy ludzie mają w głowach? Posadzili ich wyborcy na stołki to jadą na rympał ze wszystkim jak leci! Radną p. Janinę trzeba jednak przyznać dzielą lata świetlne od tej bandy! Pełna zgoda takiej radnej do tego czasu jeszcze gmina nie miała i to też prawda./ Niezadowolony/ trzeba być zawsze dobrej myśli i mieć jednak nadzieje na lepsze jutro!
świadomy!06.02.2024, 09:42
Do niezadowolony! Zadałeś dobre pytanie odnośnie budżetu radna nie chciała , czy jej nie pozwolono , czy może nie wypadało skoro jednak tak bezgranicznie popierała wójta? Może radna i jest kontrowersyjna ale jest twardą radną mającą swoje zdanie nie bezradną a to ma jednak bardzo duże znaczenie w samorządzie! Pomimo tego nie jest w stanie sama nic zrobić z tym ciemnogrodem! Jest takie powiedzenie żywi niech nie tracą nadziei. Co tu dużo gadać gmina jeszcze tak stanowczej radnej nie miała i długo mieć nie będzie nie wiem czy się z moją opinią zgodzisz?
niezadowolony!02.02.2024, 11:33
Tak czekałem kiedy to radna odłoży na bok swoją kulturę , inteligencje i prawdę wygarnie publicznie co sądzi o działalności rady a ma do tego powody panowie radni - wójcie gminy! A jest o czym mówić bo to już czas na podsumowanie kto i za czym głosował i co z tego wynikało? Ale się nie doczekałem i już nie doczekam chyba! Co sądzi o radnych albo raczej o tych ministrantach gminnych? Przez dwie kadencje radna tylko dwa razy zagłosowała za budżetem ale nigdy nie zapytała ile pieniędzy jest wyprowadzane poza budżetem nie chciała??? Wychodziła z założenia że psu na Pana Boga wolno szczekać ale nie wolo mu go ugryść? Pytań jest masa ale czy warto już pytać?
młody01.02.2024, 10:47
/.../ Gmina osiadła na laurach a wójt pieje z zachwytu nad sobą i tymi nieudacznikami! Tacy ludzie mają rozwijać gminę, turystykę?
mieszkaniec22.01.2024, 17:52
Do czego to doszło gmina nie ma żadnego pomysłu na siebie ani nie dba o swoją tosamość! Zostaje ogrywana nawet przez ościenne miejscowości. Wójt opowiada brednie a ta stajnia słucha i słucha z otwartą gębą! Ostatnio widziałem filmik na stronie gminy reklamujący Niedzice i nie tylko! Teraz się głąby skapczyły ile kasy mogło wpłynąć z turystyki do kasy gminy! Ale nie tępaki wszystko chcieli zlikwidować i polikwidowały na nic nie bacząc!!!! W sumie przez dwie kadencje g***o zrobili i tak ich trzeba oceniać pajace i nic więcej! Taka gmina to wstyd i hańba dla tych ludzi!
co za wstyd!19.01.2024, 17:49
Tak w sumie to o czym radni decydują tylko o diecie? Radny ma nic nie wiedzieć niema nic do powiedzenia tylko słuchać? Czyli że co wół pierdzi a obora słucha? Trudno już gorzej rządzić niż nasza gmina! Czy radni mają jaja wątpię! Szkoda że ten fircyk zapomniał kto tak usilnie zabiegał o ten stołek na którym posadził d...e! Krew się gotuje w człowieku co się wyprawia w tej gminie! Stracone lata przez tych jajcarzy szkoda słów!
ech !19.01.2024, 11:28
@ obserwator...to prawda zwłaszcza wójt atakuje radną i to wściekle na każdym możliwym portalu! Ale to tylko na szczęście łabędzi śpiew wójta! Kto by chciał pracować w takim cyrku i słuchać o nieudacznikach Urzędu i to przez tyle lat? Czy radna nie rozumie że najlepszą obroną jest atak z jej strony? Nie broni się na żadnym z portali i ma chyba racje bo to nie leży w jej stylu takie działanie! Powinna jednak przeciąć arogancje to chamstwo które powstało w tym Urzędzie i to na sesji by społeczeństwo było świadome co jest grane! Jednak jasno powinna się przyznać publicznie jaki cel kierował radną że popierała taką osobę na to stanowisko! Co nie była świadoma co do wiarygodności takiego człowieka? To ma nauczkę z jaką kulturą tych wszystkich ludzi przyszło się radnej zmierzyć!
obserwator17.01.2024, 10:23
Nie da się jednak nie zauważyć że ostatnio nasilają się ataki na radną i to chyba jedynie ze strony władz gminy! Jak zareaguje radna na takie kłamstwa i zachowanie władzy nie wiadomo? Radna to jednak nie zbadany umysł i może być ciekawie przed wyborami! Komu się to opłaca taka polityka i to akurat przed wyborami?
w........mieszkaniec15.01.2024, 07:56
Na sesji widać jaki jest podział i kompetencje w gminie. Jedenastu bezradnych tych fujar siedzi na tak zwanej sali obrad i w sumie nie ma żadnej opozycji? Natomiast za stołem prezydialnym zasiadają elity gminy czyli kacyki tego pseudo samorządu! Owszem wybory się zbliżają i w składzie gminy powinny nastąpić zmiany i to duże! Jeśli by nie nastąpiły zmiany co nie daj Boże i na stanowiskach pozostały obecne urzędasy to Chryste Panie miej w opiece ludzi tej gminy.Trafione stwierdzenie z tymi pustakami nic nie da się zrobić!!!
obywatel04.01.2024, 11:17
A kiedy te fujary gminne poparły radną szanowna redakcjo? Ta cała rada to jedna wielka orka na ugorze! Wybory się zbliżają jeśli radna chce coś zmienić to musi startować wyżej może na radną powiatową nie wiem z tymi pustakami nic nie zrobi to jest beton!
obywatel gminy04.12.2023, 10:41
@ wyborca.... zadaje pytanie jacy to ludzie zasiadają w radzie? Też tego nie rozumie. Przecież w radzie zasiadają wybrańcy ludu czyż nie? Ale może tak po kolei 1.przewodniczący rady inteligencja???? 2.wice przewodniczący rolnik - farmer 3.wice przewodniczący biznesmen, no i wójt jako buły już pracownik ZEW klasa robotnicza. Przepraszam... i reszta tych niemyślących zupełnie ludzi!!!!!! Ci panowie uprawiają politykę cepem i to na oślep? Nie rozumieją potrzeb społecznych???? Bardzo dobrze że redakcja zauważyła i nagłośniła ten temat bo to ostatni dzwonek przed wyborami i temat wart przemyślenia na kogo się głosuje! Radnym zależy przede wszystkim na tym by po prostu odstrzelić Radną która widzi to inaczej i się z tym nie zgadza i przeważnie to ma rację! To jest chamstwo w obecnej radzie u mnie w podstawówce była lepsza kultura ale wiadomo też kto uczył! Szkoda że nie wszyscy to pamiętają!
o by to się zmieniło!01.12.2023, 09:21
Jak zwykle w tej gminie radni, gmina, wójt, zgodni ba nawet razem w kupie a mieszkańcy dalej w d...! Kto głosuje jeszcze na takich nieuków nie mam bladego pojęcia! Widać jeszcze taki ciemnogród na Spiszu jest i w gminie się przyjął większości to jednak odpowiada. Skoro tak to znaczy że można doić obywatela bo o to tyko gminie chodzi doić do puki można! Jeśli się wybiera gołod...ców do władz gminy to wiadomo że będą się chcieli dorobić kosztem podatnika i to za wszelką cenę czy to tak trudno zrozumieć?
wyborca!29.11.2023, 11:04
Co w tym dziwnego? Jak się tak dokładnie przeanalizuje jacy ludzie zasiadają w gminie czy radzie to wszystko jasne! Działania rady to tak w zasadzie opierają się na uprawianiu politycznego walenia cepem na oślep! Czy ci ludzie nauczyli się czegoś przez 9 lat trwania kadencji? Niestety nie i wiadomo kto sieje wiatr ten zbiera burzę! Aż się cisną słowa by negatywnie podsumować tą wolną.... amerykankę!!!!!!! Kończcie radni i nie róbcie większego wstydu niż jest już obecnie!
abcd.....28.11.2023, 15:17
Zmiana wójta czy rady ma fundamentalne znaczenie dla rozwoju gminy to tak na początek! Koniecznie trzeba zmienić podejście do obywatela i pieniędzy podatników! Dlaczego?... bo w gminie panuje chaos i samowola w finansach co innego się mówi a co innego robi! Krótko może do/ popieram / jedna radna może i nic nie wskóra ale czy na pewno????? Radna słynie z ciętego języka ale kontroluje swoje wypowiedzi i na chamstwo ze strony tej Pani bym jednak nie liczył. Do wyborów jednak może i to wiele razy nadepnąć na odcisk tej bandzie nierobów bo takie jest zdanie obywateli o pracy tej gminy! Czy tak będzie tego nikt nie wie? Ale sytuacja w polityce w naszym kraju jest jednak dynamiczna!
popieram !26.11.2023, 14:57
To oczywiste że to radna aktywna jedyna która zadaje dużo pytań i to nie wygodnych dla rady czy wójta i za to jest najczęściej atakowana! Tacy radni potrzebni którzy patrzą na wydawanie pieniędzy podatników! Szacunek p.Radna za odwagę ale z kulturą z Pani strony w tej radzie akurat nic Pani nie wskóra! Na chamstwo trzeba odpowiadać chamstwem bo już tak mało zostało do wyborów. Trzeba tym nierobom deptać po jagodach i pogonić te tłuste koty rodzinne! Trzymam kciuki i życzę powodzenia!!!!
czytelnik20.11.2023, 09:59
Czytam komentarze i zadaje sobie pytanie jak doszło do takiej arogancji i z chamienia w drugiej już kadencji tej rady gminy i przyczynę tego nie normalnego już zjawiska i nie mogę tej sytuacji zrozumieć! Czy istnieje jakakolwiek możliwość dotarcia do tych wypranych mózgów radnych? Ostatnie pytanie kto tu jest winny wyborca..... tak bo sami się nie wybrali to też prawda! Wystarczy popatrzeć na głosowanie komisja finansów za komisja rewizyjna zawsze jednogłośnie za jaki skład komisji takie głosowanie! Jaka wiedza przewodniczących takie uchwały czy dobrze rozumie?
ja to wiem!!!!!17.11.2023, 09:19
W obecnej radzie gminy nie ma już w sumie o czym dyskutować i nie warto dyskutować! Posługując się jednak językiem naszych posłów! To na sesjach gminy wygląda na to że wójt jest mienkiszonem nie słucha bowiem głosu swojego wyborcy i nie liczy się praktycznie z nikim! Wchodzi natomiast za przeproszeniem w tyłek obecnej władzy czyli nie ma swojego zdania!!!! Radni to druga sprawa czym powinni być radni? Ano powinni być radnymi a nie fujarami bo to od nich w dużej mierze zależy jak funkcjonuje samorząd. Czy tak jest no niestety ale nie!
jak widać!16.11.2023, 21:43
Adusia.... jedno powinnaś już wiedzieć, że z jastrzębia nie da się przemienić na gołębia! Polemiki z Radną jednak nie polecam. Oglądając ostatnią sesję mam wrażenie że jednak ta akurat radna wie co mówi!
a jej jej!!!!14.11.2023, 08:41
O rany ludzie!!!! Chciało by się i to głośno wykrzyczeć wyborco czemu jesteś biedny boś głupi a czemu jesteś głupi boś biedny! Czy ta cała rada gmina i to wszystko razem kiedyś będzie normalne? Jasne sami się nie wybierali ktoś ich wybrał wiadomo..... tylko czy wybór był trafiony?????
W. D. G.13.11.2023, 12:08
Patrząc tak obiektywnie to na mądrość ludzi w tej gminie to przepraszam ale zbytnio bym nie liczył! Wiarygodność czy wiedza o polityce to też jest wielki znak zapytania widać to po wyborach na kogo się głosuje! Rząd się chyba jednak zmieni i to będzie test już dla nowej władzy. Ukróci jak obiecał tą samowole i rozliczy te działania od samej góry aż po sam dół? Trzeba cierpliwie poczekać, ale rozliczenia jednak są konieczne! Rodzi się jednak pytanie czy jest to ostatnia z podwyżek tej kadencji rady?
czytelnik10.11.2023, 09:55
@ to działanie gminy! Jak szybko udało Ci się bystrzaku rozszyfrować Zbooja i kto może umieszczać takie wpisy! Zbooj czy może jednak Łapszańsko - Kacwinski Wooj ? /Jasne sami się nie wybrali - niech mieszkańcy mają pretensje do siebie !/ Niech wyborcy myślą kogo wybierają to słuszna uwaga!
patrząc obiektywnie !09.11.2023, 17:46
W radzie gminy niestety jest jednak duża grupa cwaniaków! Grupa ta zajmuje się wyłącznie michałkami a powinna zajmować się problemami mieszkańców i rozwojem gminy! Proszę tej sytuacji nie mylić z opozycją bo takowej w obecnej kadencji nieeee ma!!! Bardzo ciekawe jak postąpi wyborca w nadchodzących wyborach samorządowych? Czy bezradne władze tej gminy będą miały poparcie społeczne czy może cała ta banda nierobów dostanie łupnia od wyborcy! Będzie to jednak w pewnym sensie test dla obywateli tej gminy z wiarygodności, mądrości i wiedzy o polityce itd. Może się okazać jednak że jaka prawda tacy wyborcy i mam co do tego pewne obawy obym się tym razem mylił!
jest jak jest!08.11.2023, 06:59
Mykos! Jak widać można robić dużą kasę nie mając wyższego wykształcenia, żadnego przygotowania do pełnienia takiego stanowiska wystarczą chęci i jakieś tam poparcie społeczne! Inni wiedzą to podpowiedzą można tak rządzić można? I tak mamy wójta jednego z Pcimia drugiego z Kacwina! Ludzie robią karierę.
zawiedziony ......07.11.2023, 09:29
@ mieszkaniec P.Janina to jedyna myśląca osoba trzeba tu dodać pozytywnie to po pierwsze to prawda! Sprawdziłem w wyborach na radną Pani uzyskała w Niedzicy w swoim okręgu 203 głosy co stanowi prawie 79% głosów to najwięcej ze wszystkich radnych tej gminy. To jedyna radna niezależna w radzie gminy czy się to komuś podoba czy nie i ma swoje zdanie którego nie zmienia! Jedyny żal który mam do p.Janiny to że odmówiła startu w wyborach na stanowisko wójta! Z taką decyzją p. Radna nie mogę się jednak pogodzić radni z Niedzicy nie są jak się to mówi w kupie i Niedzica jest w ... a mogło być inaczej????
adwokat diabła .07.11.2023, 06:38
Adusia....Oczywiście że odniosłem się co sądzę na temat Twojego wpisu! Ale niestety moderator jednak wpisu nie umieścił żeby sprawa była jasna! Może to i lepiej?

Regulamin komentowania jest na dole strony. Używa Pan za mocnych słów. Moderator.
Sąsiad za miedzy06.11.2023, 15:10
Wciekła śpiska??? Wybory coraz bliżej i taczki nie będą potrzebne trzeba się zastanowić kogo się wybiera na radnych czy wójta! Wybierać ludzi co do których ma się zaufanie! Unikać trutni czy goło d... którzy to będą się dorabiać na waszych podatkach! Teraz po drugiej kadencji zajaraliście że wójt robi Was w c...? Tak wygląda rodzinna gmina rządzona przez tych nie udanych wałkoni! Mykos nareszcie wiesz po co Jamróz został wójtem? A swoją drogą ten Spisz to ciekawy naród tak głosowali jak chcieli to mają co wybrali! Ciekawa ta gmina nie ma co.
Mykos06.11.2023, 09:32
Popatrzcie se na oświadczenie Wójta ile zarobił to się dowiecie czemu podwyżka podatków.
PS: Takie zarobki ma, że szkoda mu na l4 iść i chodzi o kulach do roboty.....
Wściekłą śpiska06.11.2023, 07:32
No pięknie mamy bogatych Radnych jak się zgadzają na podwyżkę podatków! Z niedługo będzie podwyżka ścieków oraz podwyżka śmieci! Tych Radnych i pół pracowników z tej gminy na tackach na śmietnisko to taniej będzie~~~
Brak słów jak się nie swoimi pieniędzmi obsługuje! Do pracy każdy jest odpowiedzialny za swoje dojechać a nie że Wójt za państwowe jeździ!
Adusia05.11.2023, 18:25
@ adwokat diabła zadałam Ci pytanie ??? I oczekuje odpowiedzi ;) nie jestem mieszkańcem tej gminy, ani komisja rewizyjna tej rady i nie czuję się w obowiązku rozliczać wójta
.. myślałam że jesteś sprytny to pogadamy na temat konstrukcji samych finansów publicznych
adwokat diabła .05.11.2023, 14:58
Adusia @ ja osobiście też chciałbym usłyszeć może jednak od radnych ile nas podatników kosztuje utrzymanie wójta i jego całej zatrudnionej rodziny i znajomych? Jesteś w stanie iść na sesje i zapytać radnych czym się zajmują, czy interesują ich problemy mieszkańców czy własne interesy? Jeśli masz tak lotny umysł to na sesji możesz wyrazić swoje wątpliwości! Jak nie wiesz i nie rozumiesz mojego wpisu o co pytam to proszę nie zawracaj d... Pytam wprost o wskazanie radnego z którego radna powinna brać wzór! Z tym też masz kłopot? Mnie to dynda i jest mi obojętne ile będziecie płacić!
Zbooj05.11.2023, 14:52
@to działanie gminy!!!!!!!, sami się nie wybrali na stanowiska - niech mieszkańcy mają pretensje do siebie. Pieniądze się z nieba nie biorą, zwłaszcza w budżecie gminy, miasta i Polski. Żeby komuś dać, trzeba komuś zabrać... Inflacja: rosną wydatki, rośną płace.
Adusia05.11.2023, 13:55
@adwokat diabła super się znasz ??? a zatem powiedz mi czym jest skutek obniżenia górnej stawki i na co ona ma wpływ..?? Podobnie bym chciała to usłyszeć od Pani Radnej
Staszek05.11.2023, 13:51
Podatek od nieruchomości jest adekwatny do inflacji aaa kto jest odpowiedzialny za inflację ten co dodrukował kase w pandemii.. a kto panikował w pandemii... zatem obecna inflację i podwyżki zawdzięczamy tym co uczestniczyli i domagali się zamknięcia gospodarki w 2020 roku. A jeśli ktoś myślał że będzie inaczej to raczej nie uczył się w szkole. Kiedy ludzie będą protestować za nowym podatkiem od samochodów spalinowych ??? I innych nowych podatkach ??? Jak nie będziesz już mial nic i będziesz udawal szczęśliwego jak w Korei???)
z okolicy !05.11.2023, 11:03
Wójt dojeżdża do pracy i nie tylko wozi tyłek gminnym samochodzikiem to wiadomo że kasy trzeba więcej! Więc podatki koniecznie trzeba podnosić czy to tak trudno zrozumieć? To proste jak ten ciemny ludek spiski nie zrozumie to niech płaci! Niech gmina czy nawet sam wójt doi puki jeszcze może!
Do zbooj05.11.2023, 10:44
Skoro taki z ciebie ekonomista to zgodzisz się iż podniesienie podatków to najprostsza metoda .....
Może by tak nagród sobie nie dawać?????
I tysiąc innych możliwości jest w ekonomii nie tylko podniesienie dochodów ale też i obniżka wydatków tych tak nazwę wydawanych lekką ręką
adwokat diabła .05.11.2023, 09:47
Jeśli p. radna Janina nie myśli logicznie nie zna się na ekonomii nie zna matematyki to kto pytam w tej radzie się zna i to na czymkolwiek? Proszę wójcie na kolejnej sesji wskazać kogoś z rady - gminy z kogo radna powinna brać przykład śmiało jest taki ktoś.... odwagi wójcie! Może jednak trzeba by było by szanowna redakcja przeprowadziła wywiad z radną oczywiście jeśli to jest możliwe. Albo może jednak raczej nie bo radna może tak logicznie, merytorycznie wyprostować radę - wójta że się to towarzystwo z rozumem nie połapie!! A nie jest to na pewno dobry czas na gdybanie kto tu ma rację a kto jej nie ma! Jasne że trzeba przed końcem kadencji rozliczyć kto i jakie decyzje podejmował i kto i za czym głosował!
to działanie gminy!!!!!!!05.11.2023, 08:16
Do Zbooj!!! Może odpowiem tak jaka polityka taka gmina! Wójt dostał fuchę od społeczeństwa bez wyższego wykształcenia bez wiedzy merytorycznej z ekonomii, prawa itd. A tak w sumie to jego logika, wiedza o samorządzie oscyluje w granicy zera! A co do radnych te pustaki przegłosują wszystko co wójt im zleci, to radni niby chrześcijanie a obłudnicy! Pisząc takie bzdety odkryłeś się kim jesteś i przypuszczam, że w tych podatków korzystasz!
Zbooj04.11.2023, 19:53
@mieszkaniec, albo nie znająca się na ekonomii. Koszty większości towarów i surowców wzrasta, płaca minimalna wzrasta. W przyszłym roku składka Polski wpłacona do UE wyniesie 33 miliardy złotych - więcej o 8.9% w stosunku do składki tegorocznej. Trzeba myśleć logicznie i mieć jakieś poparcie faktami, obliczeniami a nie gdybać.
mieszkaniec04.11.2023, 15:12
Pani Janina to jedyna myśląca osoba w tej gminie
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl