Najkorzystniejszą ofertą na przygotowanie koncepcji poprawy przepustowości prawie 7 km zakopianki między Nowym Targiem a Szaflarami przedstawiła IVIA, która przygotuje projekt za 3,75 mln zł. Zadaniem wykonawcy będzie też uzyskanie decyzji środowiskowej. Przygotowanie projektu ma zająć maksymalnie 32 miesiące.
Droga z Nowego Targu do Szaflar to główna trasa do Zakopanego. Stale rośnie na niej liczba pojazdów. Ruch między 2015 a 2021 rokiem zwiększył się o 45 proc., do ponad 22 tysięcy pojazdów na dobę. W jeszcze większym stopniu zwiększył się ruch samochodów ciężarowych, bo o 73 proc., do 2,3 tysiąca pojazdów na dobę. Dodatkowe utrudnienia i korki tworzą się w sezonie turystycznym. Poprawa przepustowości drogi będzie przygotowywana w jej obecnym śladzie. - Tam, gdzie będzie to możliwe, chcemy dobudować dodatkowe pasy ruchu. Planujemy rozbudowę skrzyżowań, przebudowę zjazdów i wybudowanie ok. 1200 metrów chodnika. Opracowanie dokładnego zakresu przebudowy będzie zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy - dodaje.
Co się tyczy przebudowy drugiego fragmentu DK47, od Szaflar do ronda w Zakopanem, to w styczniu podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla tego odcinka. Całość prac związanych z przygotowaniem dokumentacji przebudowy obu odcinków potrwa do 2028 roku. Po tym terminie będzie możliwe rozpoczęcie prac budowlanych.
opr. s/