NOWY TARG. Toczy się postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy "bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej w ciągu DW 957". Chodzi o skrzyżowanie ul. Kolejowej/Ludźmierskiej z torami kolejowymi.
O sprawie pisaliśmy wielokrotnie. Pokrótce - trwające wiele miesięcy uzgodnienia zakończyły się przygotowaniem czterech rozwiązań. O propozycjach przebudowy i wariantach pisaliśmy w artykule Budowa tunelu pod torami kolejowymi i nowego ronda....Wybrano wariant poprowadzenia drogi pod torami. Przebudowa zacząć się ma od skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. Marii Pajerskiej, przechodzi pod torami, przecina skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z Ceramiczna i Składową i kończy się na skrzyżowaniu ul. Ludźmierskiej z osiedlem Bór. Sprzeciw zgłosili mieszkańcy i przedsiębiorcy z tego rejonu. Burmistrz Grzegorz Watycha tłumaczył, że "rozwiązania te zostały narzucone przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, czyli zarządcę ul. Ludźmierskiej - w związku z trwającymi pracami projektowymi nad przebudową skrzyżowania tej ulicy z linią kolejową na skrzyżowanie bezkolizyjne". I właśnie to rozwiązanie wybrano do pozyskania decyzji środowiskowej, która ma być gotowa na początku kwietnia.
Zanim to nastąpi - zorganizowane zostaną raz jeszcze konsultacje społeczne
- Przystąpiono do przeprowadzenia oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko. Organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie, a organami właściwymi do wydania opinii lub dokonania uzgodnień byli: Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Nowym Targu oraz Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie – Zarząd Zlewni w Nowym Sączu - tłumaczy inż. Tomasz Pachowicz z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie.
s/