06.03.2024, 16:30 | czytano: 16596

Znamy wszystkie nazwiska. Aż 107 kandydatów do Rady Miasta Nowy Targ - jest też lista PiS

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Cztery komitety wyborcze wystawiły kandydatów do Rady Miasta Nowego Targu w zbliżających się wyborach samorządowych. Są to: Nasze Miasto, Razem Nowy Targ, Nowy Targ dla Mieszkańców oraz długo oczekiwana lista Prawa i Sprawiedliwości. Na listach jest sporo nowicjuszy, ale też znane powszechnie nazwiska.
Minął termin rejestracji kandydatów do rad w wyborach 7 kwietnia. Państwowa Komisja Wyborcze opublikowała listy. Prezentację kandydatów zaczynamy od stolicy Podhala - Nowego Targu. W kolejnych dniach, sukcesywnie, będziemy informowali o kandydatach w pozostałych miastach, gminach oraz kandydatów do rad powiatów i sejmiku. Termin zgłaszania kandydatów na wójtów i burmistrzów mija 14 marca.
Prawo i Sprawiedliwość:

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1:

1 ŁAPSA Jan Władysław Nowy Targ 71 lat
2 FRYŹLEWICZ Jacek Antoni Nowy Targ 63
3 SIAŚKIEWICZ Jan Nowy Targ 74
4 TRUTY Dominika Natalia Nowy Targ 37
5 SŁOWAKIEWICZ Andrzej Nowy Targ 73
6 MAJKA Jarosław Nowy Targ 58
7 WIELKIEWICZ Maria Nowy Targ 63
8 WIERZBA-SOWIŃSKA Ewa Urszula Nowy Targ 57

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2:

1 MORAWA Tadeusz Stanisław Nowy Targ 65 lat
2 SAMOLEJ Gabriel Marian Nowy Targ 62
3 BRYNKUS Józef Marek Nowy Targ 66
4 UCHMANOWICZ Maria Zofia Nowy Targ 63
5 SZOPIŃSKI Paweł Franciszek Nowy Targ 63
6 PIEKARCZYK Wanda Władysława Nowy Targ 73
7 TOMASZKOWICZ Jan Andrzej Nowy Targ 57
8 SKUBISZ Danuta Maria Nowy Targ 54
9 TOPOLSKI Jan Andrzej Nowy Targ 68
10 GAŁ Magdalena Zofia Nowy Targ 50

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3:

1 SWAŁTEK Andrzej Nowy Targ 62 lat
2 HAJNOS Adam Paweł Nowy Targ 44
3 KLAG Wiesław Stefan Nowy Targ 62
4 HAŁAJ Anna Małgorzata Nowy Targ 67
5 BUCZEK Jan Paweł Nowy Targ 50
6 GARBACZ Paulina Karolina Nowy Targ 34
7 JEZIOREK Krystyna Janina Nowy Targ 74
8 MORAWA Radosław Tadeusz Nowy Targ 26

Razem Nowy Targ

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1:

1 KRAUZOWICZ Wojciech Piotr Nowy Targ 51 lat
2 KRASIŃSKI Michał Piotr Nowy Targ 64
3 BOCHOWICZ Marek Edmund Nowy Targ 71
4 ZUBEK Łukasz Kazimierz Nowy Targ 38
5 MOŻDŻEŃ Piotr Paweł Nowy Targ 44
6 JANOWIAK Anna Nowy Targ 70
7 KACZMARCZYK Lucyna Urszula Nowy Targ 60
8 TRUCHOŃ Izabela Anna Nowy Targ 40
9 ZIĘBA Urszula Bogusława Nowy Targ 49

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2:

1 WCISŁO Mariusz Jerzy Nowy Targ 31 lat
2 MICHALSKA Agata Wiktoria Nowy Targ 55
3 WOLSKI Gabriel Edward Nowy Targ 46
4 BARNAŚ Marcin Stanisław Nowy Targ 30
5 SWALARZ Jakub Marek Nowy Targ 58
6 KARWAŃSKA Agnieszka Sylwia Nowy Targ 29
7 ZASADNIA-WORWA Jolanta Dorota Nowy Targ 48
8 WAJDA Patryk Władysław Nowy Targ 35
9 JANUS Mirosław Stanisław Nowy Targ 64
10 MULAREK Lucyna Maria Nowy Targ 57

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3:

1 GARBACZ Bartłomiej Wojciech Nowy Targ 46 lat
2 FATLA Szymon Tomasz Nowy Targ 30
3 JUCHNIEWICZ Filip Henryk Nowy Targ 18
4 CHROBAK Piotr Nowy Targ 46
5 LEWANDOWSKI Przemysław Wojciech Nowy Targ 70
6 WÓJCIK Aneta Iwona Nowy Targ 60
7 ZIEMBLA-PITRA Renata Maria Nowy Targ 53
8 LIPKOWSKA Ewelina Anna Nowy Targ 48

Nowy Targ dla Mieszkańców:
Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1:

1 SIĘKA Jan Paweł Nowy Targ 40 lat
2 JABCOŃ Dariusz Andrzej Nowy Targ 50
3 GARBACZ Alicja Bożena Nowy Targ 51
4 KALATA Tadeusz Janusz Nowy Targ 68
5 TRUTY Albert Kazimierz Nowy Targ 39
6 WĄTOR Eliza Bożena Nowy Targ 45
7 JAMKA Gabriela Zofia Nowy Targ 46
8 WIELKIEWICZ Sylwia Barbara Nowy Targ 37
9 JACHYMIAK Maciej Nowy Targ 57

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2:

1 FRYŹLEWICZ Maciej Bartłomiej Nowy Targ 27 lat
2 PAWLIKOWSKA Ewa Danuta Nowy Targ 49
3 JASKIERSKA Sylwia Magdalena Nowy Targ 37
4 PIEKARCZYK Maciej Grzegorz Nowy Targ 52
5 SIKORSKI Daniel Szczepan Nowy Targ 27
6 KONOPKA Janina Nowy Targ 74
7 STAWICKI Marcin Jerzy Nowy Targ 60
8 ŻÓŁTEK Lucjan Maciej Nowy Targ 45
9 MOŻDŻEŃ Mateusz Józef Nowy Targ 21
10 AL-ANI Danuta Katarzyna Nowy Targ 65

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3:

1 TOKARZ Maciej Ludwik Nowy Targ 42 lata
2 LISZKA Paweł Nowy Targ 44
3 JARZĄBEK Piotr Władysław Nowy Targ 65
4 PALUSZEK Piotr Paweł Nowy Targ 47
5 RUCHAŁA Kazimiera Nowy Targ 69
6 GIEŁCZYŃSKA Magdalena Katarzyna Nowy Targ 41
7 STARZYK Urszula Danuta Nowy Targ 61
8 JAGŁA Marcin Jan Nowy Targ 49

Nasze Miasto:

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 1:

1 LUBERDA Grzegorz Tadeusz Nowy Targ 40 lat
2 SZOKALSKA-STEFANIAK Danuta Janina Nowy Targ 71
3 GROŃ Bożena Anna Nowy Targ 55
4 WALIGÓRSKI Jakub Nowy Targ 66
5 ŁABUZ Elżbieta Janina Nowy Targ 68
6 TROCHIMIUK Krzysztof Wiesław Nowy Targ 47
7 BRYNIARSKA Kinga Jadwiga Nowy Targ 40
8 PAWLIKOWSKI Mariusz Piotr Nowy Targ 42
9 BRZOSTOWSKI Łukasz Marian Nowy Targ 36

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 2:

1 WATYCHA Grzegorz Tomasz Nowy Targ 50 lat
2 GARBACZ Ewa Joanna Nowy Targ 45
3 SROKA Krzysztof Mirosław Nowy Targ 49
4 WÓJCIK Katarzyna Maria Nowy Targ 45
5 KUDASIK Marcin Andrzej Nowy Targ 61
6 FUTRO Agnieszka Nowy Targ 52
7 GRUSZKA Ryszard Marek Nowy Targ 53
8 MROSZCZAK Dorota Zofia Nowy Targ 50
9 KRAUZOWICZ Sebastian Władysław Nowy Targ 41
10 PYSZ Arkadiusz Szczepan Nowy Targ 52

Kandydaci w okręgu wyborczym nr 3:

1 MOZDYNIEWICZ Marek Michał Nowy Targ 42 lat
2 PUSTÓWKA Leszek Jan Nowy Targ 68
3 DRĄG-IŁĘDA Stefania Nowy Targ 73
4 CHMIELOWSKA-SZYMONIAK Maria Nowy Targ 59
5 BAŁA Anna Barbara Nowy Targ 46
6 GWOREK Grzegorz Nowy Targ 51
7 BEDNARSKI Janusz Jan Nowy Targ 49
8 WOLSKI Tomasz Andrzej Nowy Targ 51

r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Mariusz Marian11.03.2024, 12:42
mam takie hasło jakby trzeba było wspólnie rządzić (tylko jednego komitetu się nie udało uwzględnić):
Zmieńmy Razem Nasze Miasto Nowy Targ Dla Mieszkańców!
zwz11.03.2024, 09:52
niezależny tadek jest na listach parti? :D :D :d jak to tak
Avivat10.03.2024, 15:53
~do Katarzyna
Ty tak na poważnie. Właśnie teraz z miasta w miarę ogarniętego staliśmy się zaściankiem. I to zaściankiem na każdej płaszczyźnie.
Glosuje na pana Macieja!10.03.2024, 13:54
W koncu normalni ludzie! Glos oddaje na pana Macieja
Staromiastowy09.03.2024, 23:10
@Katarzyna: To jakiś żart? Bo brzmi to jak stuprocentowa ironia...
Katarzyna09.03.2024, 19:55
Pan Tokarz poczuł zew, to niech najpierw się pokaże, wykaże, popracuje i wtedy powalczy o kontrakt. To samo powinni zrobić fani tak nielicznie go popierający. Nie tylko liczyć na nazwiska ? rozwój miasta nie polega na rozroście drzewa genealogicznego. Dzięki Watysze rozwija się nie tylko miasto, ale cała aglomeracja. Inicjuje i wspiera projekty gmin sąsiednich, ponieważ właśnie on burmistrz z krwi i kości, doskonale wie, że miasto jest stolicą, a nie zaściankiem, jak kiedyś. Buduje pozycję miasta z myślą o ludziach żyjących na Podhalu, Spiszu, Orawie, w Gorcach, Pieninach, Dolinie Raby, itd.
ciekawski09.03.2024, 14:42
Najwyższa pora zmienić kodeks wyborczy - skoro Prezydent RP, Burmistrz, Wójt, Starosta mogą pełnić swoje funkcje max 2 kadencje, to, to samo powinno dotyczyć posłów, senatorów i radnych każdego szczebla.
@ Też emeryt
Zgadzam się i popieram ale obniżyłbym wiek piastowania funkcji radnego - max do 65 roku życia. Starsi, co najwyżej mogą jako rada seniorów służyć młodszym radą, doświadczeniem życiowym.
NT09.03.2024, 14:25
Do Kuma. Masz rację ustawka na całego. Podobno Tokarz za ochrona przyrody a jego kandydaci już chcą kazdy skrawek zieleni zagospodarowac pod samochody. Ciekawe ile Spółdzielnia posadziła ostatnio drzew....
Idź do wyborów.09.03.2024, 13:24
Niech ludzie zagłosują w zgodzie ze swoim sumieniem. Są wśród kandydatów osoby godne zaufania .
Też emeryt08.03.2024, 13:26
11 osób powyżej 70 tki. No bez przesady ale to czas i funkcje dla młodych, wykształconych, ludzi z wizją przyszłości, potrafiących się zmierzyć z postępem technicznym, itp. Nie ujmuję kandydatom na radnych ich wiedzy, wykształcenia czy też doświadczenia, ale tak po prostu wydaje mi się, że czas na zasłużony odpoczynek.
Wanda08.03.2024, 09:00
Czy może ktoś napisać z jakich partii są kandydaci na burmistrza?
Doktur08.03.2024, 07:09
Wektor zmień tabletki
Eugeniusz07.03.2024, 20:47
Watycha obiecywal dużo. Mało zrobił. Jak może ktokolwiek jeszcze oddać na niego głos. Dziwię się bardzo. Teraz ponownie zapcha urząd i jednostki swoimi. Facet bez swojego zdania uważam. Nie nadaje się już wystarczy.
Xiądz07.03.2024, 20:43
Sporo oszołomów,ale jest też sporo normalnych i trzeźwo myślących więc wybór jest prosty
orange07.03.2024, 18:02
Nowy Targ dla mieszkanców, szkoda ze w okręgu 3 z drugiego miejsca kandyduje obecny bezradny liszka (szkoza ze w ogóle sie znalazł w komitecie Pana Macieja...spore rozczarowanie wymiencie go na Pana Fatle)
Wektor07.03.2024, 16:08
Czy wszyscy głosujący w poprzednich wyborach na Solidarną Polskę vel Prawica Powiatu Nowotarskiego, która weszła
w koalicje z Ruch Obywatelski Nasze Miasto, zagłosuje ponownie na solidarną (suwerenną) Polskę vel Prawica Powiatu
Nowotarskiego czy zagłosuje inaczej niż poprzednio ??? Każdy, kto tym faktem był rozczarowany, musi postawić sobie
pytanie, z jakiego OBOZU jest. I na kogo trzeba postawić w obecnych wyborach samorządowych.

Nie dajmy się ponownie ściemnić zakamuflowanym działaczom w różnych komitetach wyborczych (KWW ???), którzy
stworzą koalicję kolesiów z pato LPO lub prawicowo-podobnych i będą się cieszyć w kuluarach, jak to im się udało,
zakłamać rzeczywistość wprowadzając wyborców w błąd. Głosujmy na partie i na ludzi których znamy, bo tylko spójna
władza, jest w stanie przeprowadzić zmiany w naszym mieście.

Dla przypomninia.

Ruch Obywatelski to inicjatywa, która jest kontynuacją akcji wyborczej z roku 2010. Wówczas stowarzyszenie na
rzecz rozwoju miasta Nowego Targu FALA, które tworzy dziś Nasze Miasto, wysunęła do wyborów (Janusza
Tarnowskiego PO). Tarnowski przegrał wówczas różnicą kilkuset głosów z obecnym burmistrzem Markiem Fryźlewiczem.
Ten sukces i fakt, że tylu mieszkańców poparło naszego kandydata, zobowiązuje nas do ponownego stawienia się
w wyborach - informują przedstawiciele komitetu Nasze Miasto.

(przy.Wektor - Ponieważ w wyborach Samorządowych nie było KWW Platforma Obywatelska, powstał zakamuflowany KWW
Ruch Obywatelski Nasze Miasto, co miało zmylić mieszkańców mniej zorientowanych, tego typu akcje odbyły się
w całej Polsce z większym lub mniejszym sukcesem. Dlatego wszyscy krytykujący Grzegorza Watahę, muszą mieć
świadomość, że to Platforma Obywatelska, bo wydaje mi się, że niektórzy komentujący (i znany lekarz), nie mają
tej świadomości. To, że Koalicja składa się z różnych KWW to bolesna sprawa, zwłaszcza niektórych, natomiast
burmistrz to kandydat (Naszego Miasta-Platformy obywatelskiej), na którego głosowano w sprzeciwie do Fryźlewicza,
później do Paweł Liszka, Agata Michalska. Żeby sytuacja się zmieniła, a zmienić się musi, to trzeba to sobie wbić
do głowy). Następny Kameleon nie przejdzie :). I O TYM, ŻE TO PLATFORMA, TRZEBA PAMIĘTAĆ W NASTĘPNYCH WYBORACH :).
Lila07.03.2024, 15:33
Z jakich partii politycznych są kandydaci na burmistrzów ???
H07.03.2024, 15:08
Maciej Fryźlewicz wspaniały chłopak. Kiedyś uczyłam i cieszę się że będzie pełnił misję pomocy miastu. Jak kiedyś Jego Tatuś
Kasia W.07.03.2024, 14:09
Jak widać ekipa Tokarza mocny przeciwnik! Więc hejt się wylewa. I warto zauważyć jak już tu ktoś napisał, różne osobowości jednym pasują innym nie ale dla dobra Miasta umieli się porozumieć i to się liczy. Brawo. Mój głos macie.
Sympatycy gier07.03.2024, 13:49
Danielu, pamiętaj, że są tutaj też Ci ludzie, którzy przy okazji Wielkiej Orkiestry odrzucili Twoją pomoc i nie potrafili wznieść się ponad politykę :(
Nawet w Wielkiej sprawie nie potrafili rozmawiać i łączyć się, to czego oczekujesz...
Rób swoje, jak zawsze i nie patrz na przeciwników!
Kochana Babciu, Kochany Dziadku07.03.2024, 13:42
74 + 5
71 + 5
73 + 5
Chyba już nie czas na politykę? Na pewno doświadczenie i mądrość życiowa duża, ale czy starczy sił?
Podziw07.03.2024, 13:37
No, no.. najwięcej emocji budzi ekipa Pana Tokarza!
Tak różnorodne osobistości potrafiły się dogadać!
do kolegi kolega07.03.2024, 13:30
Wedlug mnie Fryzlewicz junior dostal spory kredyt zaufania. Nie znam go lepiej, tyle co moj syn chodzil z nim do szkoly. Od dluzszego czasu widuje go w roznych miejscach. Widac ze sie angazuje, ludzie go lubia. Zaglosuje na niego, bo dosc mam juz moich rowiesnikow i starszych - fachowcow od odcinania kuponow. Niech sie mlody wykaze, trzymam kciuki
Strych07.03.2024, 13:19
A gdzie pan od rowerków?
mocna07.03.2024, 12:54
Do Daniel Sikorski. Danielu nie denerwuj się oni muszą tak pisać i szczuć. Taki prykaz.
fx07.03.2024, 12:18
Chcecie kolejnych lat układów i układzików? Chaosu Joanny, korków i smrodu? 7 kwietnia mówimy Grzesiowi dość i wystawiamy czerwoną kartkę. Koniec synekur i kolesiostwa i degradowania miasta. Trzeba wybrać nowych ludzi.
mieszkaniec07.03.2024, 12:12
Nie stać nas na kolejne 5 lat zastoju. Każdy tylko nie Wataha.
Wiesiek07.03.2024, 12:03
Bez żartów ale na Watahę nie głosujemy. Wystarczy 9 lat bylejakości i cofania miasta w rozwoju. Wystarczy wieszania wstążek i kokwwiostwa. A już żona szefa sztabu wyborczego na dwóch stołkach prezesowskich to najlepszy dowód. że władza psuje ludzi. Czas na zmiany.
Krzysiek K.07.03.2024, 12:03
Co pan łapsa, Pan Swałtek i Pani Drąg Iłęda i długo by wymieniać zrobili dla Miasta? Przypomnijcie mi proszę. Poza tym, że podnoszą rączki, podatki i biorą dobrą kasę. Czas na zmiany! Piszecie kolesiostwo, a Ekipa Pana Watychy to niby co To jest dopiero krąg wzajemnej adoracji. Albo będziecie nadal tkwić w tym miejskim syfie albo ja już nie wiem.
nadzieja07.03.2024, 11:57
Bardzo proszę w tym momencie Urzędnicy Pana Watychy zająć się odpisywaniem na pisma a nie klepać w klawiaturę i obrażać ludzi.
robot07.03.2024, 11:54
Tak obserwuje i sami zobaczcie ile hejtu się wylewa od ludzi Watychy na inne komitety które chcą zmian, i zastanówcie się czy chcecie aby tacy zawistni ludzie dbający tylko o swój interes nadal byli u władzy. Wybierzcie mądrze!
Nie dziękuję07.03.2024, 11:51
Jagła, Jachymiak, Tokarz - tercet egzotyczny na odwrót.
Egon07.03.2024, 11:51
Watycha przed każdymi wyborami dużo obiecuje a potem jest jak jest. Plus kampanii jest taki, że wreszcie opuścił gabinet wyszedł na miasto kręcić filmiki odczytywane z kartki i zobaczył ten syf na mieście.
Walec07.03.2024, 11:41
Ekipa Watychy to zgrane karty. Sami potakiwacze, którzy przegłosują bez dyskusji każdy bubel, który im podsunie. Nie mają wyjścia bo dzieci mężowie żony i rodzina zatrudniona w urzędzie i miejskich instytuacjach. Ręka ręke myje. Czas na zmiany
Daniel Sikorski07.03.2024, 11:12
QWERTY
Ja jestem nieporozumieniem? Osoba działającą dla kultury miasta od blisko 8 lat. Osoba która mieszka od urodzenia w Nowym Targu. Osoba której zależy na tym mieście. Poproszę o argumenty, dlaczego jestem nieporozumieniem.
Czarny rower07.03.2024, 10:57
Tokarz co ekipę zebrał... widać że nie ma pojęcia o tym co się w nowym targu dzieje. Same wybitne jednostki, spadochroniarze, urzędasy, kontrowersyjne osoby i ekipa MF
pamiętający07.03.2024, 10:43
Czym zaistniał Radny Pan Łapsa ? Dla pozyskania głosu, został wybrany na wiceprzewodniczącego Rady. Proszę - przypomnijcie mi, czy za całą kadencję Pan Łapsa choć raz prowadził obrady Rady ?, bo ja sobie nie mogę przypomnieć. Heh - ważne, żeby kasa się zgadzała.
Mieszkaniec Centrum07.03.2024, 10:36
Jak widać powroty muszą być. Patrząc na listę Pana Tokarza to stare nazwiska, które już lata temu były w urzędzie za czasów byłego burmistrza.
Na starcie od razu spalone 2 listy - Watychy oraz Tokarza - powrotowi do starej władzy mówimy stanowcze NIE!
Klara07.03.2024, 10:26
@ osioł czemu uważasz, że mam jakiegoś szefa?? A czyli uważasz, że tylko urzędnicy rozumieją czym jest pieniadz?? Zapomniałeś dodać że jak o zbożu piszesz to cena zboża wzrosła o 21 %, wg wskaźników ministerstwa finansów. I z racji tej ze odchodzisz od rzeczowej dyskusji a zaczynasz uprawiać politykę to bardzo dziękuję za konweracje.
młody07.03.2024, 10:18
Błagam każdy, ale nie Watycha. Czy naprawdę nie widzicie co on zrobił z tym miastem.
obserwator sesyjny07.03.2024, 09:09
Od Watychy wzięłabym dwóch ludzi, resztę z dwóch innych komitetów.
Gulasz Juliusz Zeżarł07.03.2024, 07:47
Wektorowi marzy się Nowy Wał w wersji Nowy Targ. Po doświadczeniu nowego wału w wersji ogólnopolskiej w wykonaniu pisowców, nowy wał w wersji mikropisowców będzie jak walnięcie mlotkiem w palec po walnięciu kafarem w łeb- niemalże niezauważalne. Mają szansę na realizację:)
QWERTY07.03.2024, 07:26
Pan Sikorski to jakieś nieporozumienie i Pan Policjant z zapędami ONR, którego nawet własna ekipa w pracy nie toleruje. Ładna mieszanka.
To kto jest z Konferencji? A raczej ma największe 07.03.2024, 07:09
Nowy nowotarżanin
King of the Spisz07.03.2024, 07:08
Ciekawe co ludzkie mają w głowach że emeryci zdobędą tyle głosów....
Nowy Targ na odwrót07.03.2024, 06:53
Panie Jagła Dobrze że pan kandyduje bo w tym mieście wszystko jest na odwrót nieprawdaż?? Haha
MF07.03.2024, 06:39
Najltpszy Burmistrz do tej pory to Pan Watycha a jasiek na emeryture kozy pas....
Wektor07.03.2024, 00:03
Wybiegając w przyszłość, najważniejsze dla mnie, jest to, kogo wybierzemy w następnych wyborach samorządowych.
NA PEWNO nie kandydata z KWW Ruch Obywatelski Nasze Miasto. "NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE :). Ta koalicja,
która rządzi miastem, nie ma prawa zaistnieć ponownie, w przeciwnym razie.... czeka nas więcej "niemiłych" dni,
a nam mieszkańcom, będzie coraz trudniej zrozumieć, dlaczego się tak dzieje. Miastem powinna rządzić silna władza,
z mandatem dużej większości BEZ KOALICJI, która przeprowadzi reformy strukturalne i uczyni z naszego miasta
strefę rozwoju gospodarczego, i inwestycji na miarę programu nowego ładu. Tylko silna władza z burmistrzem godnym
swojego stanowiska, może przeprowadzić Nowy Targ na wyższy poziom cywilizacyjny, nie budząc takich kontrowersji,
jakie mamy obecnie.

Nie dajmy się ponownie ściemnić zakamuflowanym działaczom w różnych komitetach wyborczych (KWW ???), którzy
stworzą koalicję kolesiów z pato LPO i będą się cieszyć w kuluarach, jak to im się udało, zakłamać rzeczywistość
wprowadzając wyborców w błąd. Głosujmy na partie i na ludzi których znamy, bo tylko spójna władza, jest w stanie
przeprowadzić zmiany w naszym mieście.

Zła władza, która ma za długo władze, po prostu traci kontakt z rzeczywistością. Delikatnie mówiąc :).
Dobra zazwyczaj utrzymuje się dłużej, pod warunkiem że jest stale kontrolowana :).

Dla przypomnienia.

"Gratulacje ponownie wybranemu staroście w imieniu Klubu PiS złożył jego lider, Julian Stopka, z nadzieją na
wspólną, owocną pracę dla dobra powiatu. Nie omieszkał on jednak przy okazji wyrazić opinii, że źle się stało,
jeśli klub, który w Radzie Powiatu ma najwięcej, bo 12 mandatów - nie został dopuszczony do koalicji rządzącej.
Nas wyborcy obdarzyli największym mandatem zaufania - przypominał radny z Orawy, wspominając na bezskuteczne
rozmowy i propozycje zbudowania koalicji, a potem szerszej koalicji z udziałem PiS. - Nasze propozycje,
z ubolewaniem muszę to stwierdzić, nie zostały przyjęte. Został stworzony jakiś taki dziwny front anty-PiS.
Zresztą, znając wypowiedzi niektórych Państwa, można się było spodziewać, że w tym kierunku to pójdzie... Siłą
rzeczy, największy klub w Radzie Powiatu Nowotarskiego, klub, który te wybory wygrał, z tym, że nie uzyskał
takiego poparcia, aby samodzielnie rządzić - został zepchnięty do opozycji. Jest to wbrew powszechnie przyjętym
zasadom parlamentaryzmu. Jest nam z tego powodu przykro. Z ubolewaniem stwierdzam, że tak do tego państwo
podeszli. Jako opozycja chcemy pracować dla dobra powiatu i dobra wyborców, którzy nas wybrali. Będziemy patrzeć
na propozycje Zarządu i tam, gdzie naszym zdaniem będą one dobre - będziemy je wspierać. A gdzie będą - niedobre
- będziemy przeciwni".

Należy o tym pamiętać przy następnych wyborach, o wszystkich akrobacjach tego typu, ta władza zapomniała czym
jest suweren i należy jej o tym przypomnieć. Nowy Targ trzeba konieczne przewietrzyć, bo smród pogardy czuć
nawet w Starostwie, w urzędzie, który ma SŁUŻYĆ mieszkańcom, a nie zadufanej w sobie koalicji (władzy).

Tak w ogóle WATYCHA MUSI ODEJŚĆ. "NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE :

PS.
Komitet Wyborczy Nowy Targ dla Mieszkańców.
Cytat: Osioł - "psychiatra ich wszystkich zbada (i) postawi diagnozę" :D. NO BA :).
kolega06.03.2024, 23:44
Oprócz bycia synem znanego ojca, czym na pierwsze miejsce zasłużył sobie Maciej Fryźlewicz?
Ekipa-zgrana06.03.2024, 22:53
Do Konrad czy jak ci tam
Czyżbyś się obawiał ekipy śp MF?
To oznacza że byłeś przeciwko, super. Uważaj bo ustawia cię do pionu. Pamiętaj, plujesz w necie ale nie jesteś anonimowy. Powodzenia bracie ????
Pis?06.03.2024, 22:32
Pis to same dziadki!
Oj! Omijajmy tę listę szerokim łukiem!
Kowaniec będzie pro pisowski?
Wyrocznia06.03.2024, 22:27
Klara, jak to nikt nie krzyczał i ostrzegał, że działania rządu doprowadzą do inflacji? Konfederacja cały czas o tym bębniła.
Osiol06.03.2024, 22:10
@klara
No tyle teori
Cena zboża, protesty strajki urzędników rolników, nauczycieli, pielęgniarek pracowników zus, lotu, kolejarzy....wskazują że w tym obiegu zapomniano im dosypac gotówki...
Ich podwyżki do rzeczywistej inflacji to fikcja(pracująca ponad sily biedota coś ok 1tys euro na lape)
Kiedyś emerytura 5tys to były cztery najniższe krajowe czyli ta sama dzisiaj waloryzowana dziś powiną wynosić 4xnajniższa krajowa proporcjonalnie ok 14tys a nie wynosi nie dosypano...
A co z premiami, płatnym urlopami, płatnym konkursami widzę że nie jesteś upoważniona przez szefa tematu poruszać no trudno.
Do Podobno06.03.2024, 22:09
Masz na myśli referat do spraw gospodarki mieszkaniowej i kandydatkę numer 5 z okręgu 3 od Pana Tokarza ?
Klara06.03.2024, 21:42
@osiol dobre pytanie pieniądze to koło zamkniete, skrótowo dodruk pieniądza w 2020 poszedł do przedsiębiorców, na dodatki covidowe i zasiłki roznego rodzaju. Masz jednym słowem więcej pieniędzy w obrocie i powoduje to inflację. I jakoś nikt nie krzyczał wtedy Stop bo za parę lat będziemy płakać wszyscy;( i to jest ten moment. Podatek od nieruchomości, jego podwyzka jest pokłosiem inflacji .. bo o tyle zwiekszaja sie stawki o ile inflacja pędzi. I przedsiębiorcy tez podnoszą koszty usług i towarów , więcej kosztuje wszystko zatem ten podatnik tez więcej zarabia i jego usługi są też wyższe. Emerytury tez waloryzuja o wskaźnik inflacji. Podatek VAT i Podatek PIT ci się też zwiększa bo płacisz co prawda taki sam procent ale od wyższych kwot. I żeby coś zmienić trzeba zacząć od edukacji na czym to polega. I wtedy wymagać od polityków zeby mądrzej tworzyli prawo i dysponowali naszymi pieniędzmi.
Albert K.06.03.2024, 21:36
Świetna ekipa od Watychy. Garbacz to biogazownia i PZD. Tokarz to ludzie poprzedniej władzy. Nikt nie wierzy w zmiany.
Konrad06.03.2024, 21:34
Jachymiak, Fryzlewicz, Jagła od Tokarza plus Jabcon, Gierczyńska, Wator plus Liszka i Pawlikowska. Czyli ekipa dawnej władzy. Ludzi, którzy byli w UM za czasów Fryzlewicza..to żadna nowość..to powrót czasów stagnacji i braku rozwoju.
Podobno06.03.2024, 21:25
Oj tam oj tam spółdzielnia... podobno w Nowym Referacie Urzędu pracuje od niedawna i nawet solo córka Pani z komitetu Pana Tokarza ze spółdzielni
Więc stosunki ze spółdzielnią wygląda na to, że są super poprawne
Lucyfer06.03.2024, 21:12
W 3 okręgu widać dużą mobilizację. Mocni kandydaci na 1-2 miejscach co może oznaczać, że niektórzy dotychczasowi radni mogą stracić mandat a szkoda. Okręg 1 i 2 bardzo mocno obsadzony. PIS może urwać po 1 mandacie na 1 i 3, reszcie życzę powodzenia. Od tego jest demokracja, aby mądrze wybrać. Nie do końca rozumiem najeżdzania na obecną władzę, ale to też prawo demokracji. Nowy Targ zasługuje na dobrą ekipę ponad podziałami. A co do podatków?? To akurat wymusza aktualna sytuacja i żadna nowa władza nic z tym nie zrobi. Że burmistrz podniósł???? Farsa, pamiętajcie że uchwały podejmuje rada miasta. Wina burmistrza, że drzewa wycięte??? Najgorszy jest brak elementarnej wiedzy w tym temacie. Najprościej krytykować, zamiast tak po ludzku zapytać. Że brudno? Pytanie do kandydatów o konkrety co zamierzają zrobić, a nie ogólne - zadbamy o czysty Nowy Targ. Nie widzę u kandydatów na burmistrzów konkretnych rozwiązań co oznacza, że po prostu ich nie mają - ogólniki i frazesy każdy może powtarzać, bo to działa na wyobraźnie. Jedna rada - mądrze wybierajcie. Każdy nowy obiecuje i pewnie, na tym to polega, ale życie weryfikuje szybciutko. Trzymam kciuki za każdego, niech wygra lepszy.
Grzegorz 306.03.2024, 21:06
Nowatarżanie!Każdy!Absolutnie każdy byle nie ekipa Grzegorza Watychy.Ich reklamować chyba nie trzeba,sami oceńcie ich pracę.Np MOK,Parking z latającymi deskami,podwyżki podatku o 15%.Mozna wymieniać do rana.Prosze wyborców aby mieć to na uwadze
Osiol06.03.2024, 20:57
@ Klara
No pięknie tłumaczysz więc jeszcze wytłumacz skąd po takich podwyżkach ma wziąść podatnik??
No jeszcze zaległe urlopy i premie za wybitne osiągnięcia, płatne konkursy.....
WERONIKA06.03.2024, 20:44
Witam przyszłych wyborców też się zastanawiam 60 plus to juz chyba przesada..2 sprawa tyłu pracowników Spółdzielni Nowotarskiej kandyduje to kto będzie pracował?? Pensja się należy a My mieszkańcy bloków musimy im zapłacić za pracę w Spółdzielni a będą na komisjach w Urzędzie... Gorący temat na Walne Zgromadzenie....
Klara06.03.2024, 20:30
X- man a chcesz żeby był prad w szkole zapłacony, żeby dzieci miały ciepło na sali gimnastycznej, chcesz żeby drogi byly odśnieżone, dziury połatane, drogi budowane, żeby dzieciaki miały jakieś zajęcia organizowane, żeby nawet ten jarmarku podhalański byl ?? Zatem prad poszedl w górę, wykonawca za naprawienie czy zbudowanie drogi chce więcej bo pracownicy chcą mieć lepsze wynagrodzenia w firmach ..to i gmina skądś pieniadze na te podwyżki prądu, usług itd musi mieć.. to powiedz mi skąd ma wziąć na to wszystko pieniądze jak nie z podatku od nieruchomosci ?? Jak szedł dodruk pieniądza na wszelkiego rodzaju tarcze w 2020 nie krzyczał nikt, że doprowadzi to do wysokiej inflacji, a w konsekwencji do galopujacych cen uslug i towarow. Waloryzacja jest konsekwencja inflacji i trzeba mądrze wybierać ale ludzi do parlamentu którzy niechca ludziom zabierać w podatkach i rozdawać w postaci różnych świadczeń socjalnych. I kupic sobie najlepiej podręcznik do finansów i ekonomii i troszke się pouczyć na czym te mechanizmy polegają zanim zaczniesz krzyczeć swe populistyczne hasła
Obiektywny06.03.2024, 20:26
Argument z podatkami zupełnie chybiony. Wiadomo, że nikt nie chce wyższych podatków, podnoszenia cen za wywóz śmieci. Tylko przy tej inflacji kto pokryje różnicę? Jeszcze niedawno była wina Tuska. Teraz wina Watychy. Byle komuś dokopać. Nieważne czy to ma sens.
Zagadka06.03.2024, 20:03
Jakiś absolwent colegium tumanum??
radykalny Benek06.03.2024, 19:49
Na listach PiS prawie sami emeryci. W sumie nie dziwne.
Grubo06.03.2024, 19:29
Mi się najbardziej podoba kandydat Marcin administrator portalu Nowy Targ na odwrót Mam nadzieję że ujawni się w ostatniej chwili przed wyborami bo to może oznaczać dla niego zwycięstwo
X-man06.03.2024, 19:13
Uwaga na Watahę. Pamiętajcie kto Wam podnosi podatki i opłaty.
Tak się zastanawiam06.03.2024, 18:57
Ja mam.pytanie do.kandydatow 65 plus.Rozumiem, że macie wciąż prawa wyborcze itd, ale czy Państwu się nie wydaje, że może trzeba zostawić ludziom młodym niech sobie budują ten świat w którym przyjdzie im zyc ?? Rozumiem, takich 35 -60 bo to doświadczenie życiowe duże i ulanska fantazja młodzieńczą juz opadła, ale państwo zamiast cieszyć się już emerytura i wypoczywac ???
jo06.03.2024, 18:31
Ej kciały by duse do raju.
Kuma06.03.2024, 17:51
Ta ustawka Tokarza ze Spóldzielnią nie jest niepokojąca?
Samo zło06.03.2024, 17:50
do PL pierniczysz za Watychy zrobiono wszystko co mamy trzeba być nieobiektywnym nawet gdy się jest wrogiem trzeba zobaczyć prawdę dlatgo Watycha wygra w I turze idę o zakład. Wy przegracie, bo tylko gadacie że może cos trzeba zrobić, może zrobimy a my już dużo zrobilismy i to widać. Jak zawsze jest co robić w tym Mieście.
Alicja z Krainy Czarów06.03.2024, 17:42
Radny Liszka wstydzi się PiSu , że nie startuje z listy tej partii?
Grelok06.03.2024, 17:32
O "Alleluja i do przodu startuje" z okręgu 1. Św Anny, Grel, Norwida, Ustronie, Skotnica, Partyzantów, nie zagłosują na niego za skrzyżowanie św. Anny - Grel, ale właściciel Lewiatana pewnie powiesi jego baner, ma za co.Ha, ha, ha
Miastowa06.03.2024, 17:16
Burmistrzowi i ludziom z KWW Nasze Miasto mówimy nie.
PL06.03.2024, 17:13
Jeszcze takiej kiszki przed wyborami nie było, wszyscy kandydaci jakby obrażeni na mieszkańców Nowego Targu. Do tej pory nie wpadł mi w ręce żaden program, żadne obiecanki.
Kto mi obieca obwodnicę ul. Ludźmierskiej wzdłuż Dunajca, skuteczną walkę ze smogiem, budowę parkingów itd... na tego będę głosował.
Panu Grzegorzowi życzę przegranej w pierwszej turze za nic nierobienie dla tego miasta i zawsze maksymalne podatki dla mieszkańców.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl