14.04.2024, 15:10 | czytano: 5180

Zdeformowane tory na trasie kolejowej w Zakopanem

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum Podhale24
Jak podaje portal rynek-kolejowy.pl, służby techniczne PKP PLK stwierdziły deformacje toru na stacji Zakopane oraz na szlaku Szaflary – Poronin. Jak informuje PKP PLK, wprowadzono ograniczenie prędkości do 40 km/h.
Przyczyną deformacji, jak ustaliły służby techniczne, była prawdopodobnie bardzo niska temperatura, w jakiej układany był tor w okresie zimowym, przed uruchomieniem ruchu do Zakopanego. - Wykonawca został wezwany do pilnej regulacji toru, która jest wykonywana w godzinach nocnych. Ze strony PLK będziemy wzmacniać nadzór nad jakością początkową robót inwestycyjnych, nie będziemy odbierać od wykonawców nawierzchni niespełniającej oczekiwanych parametrów - informuje PKP PLK.
Portal, powołując się na ustalenia w spółce ZUE, która jest wykonawcą inwestycji, informuje, tor i wszystkie prace związane ze stacją były wykonywane w warunkach zimowych "na wyraźne życzenie zamawiającego". - Obie strony miały świadomość, że tor spinany w niskich warunkach będzie wymagał odprężenia w okresie wiosennym - czyamy.

Źródło: rynek-kolejowy.pl, r/
Może Cię zainteresować
komentarze
myślenie nie boli16.04.2024, 09:23
do Batko z Miasta
kiedy wy ciemnota ludzka zrozumiecie,że żaden rząd nic nie buduje w tym kraju! robimy to my!! z naszych podatków,które zdzierają ze wszystkiego. rząd nie ma swoich pieniędzy
Taki tam16.04.2024, 08:12
Za całą budowę PKP powinna zabrać się chyba prokuratura bo za dużo tych rewelacji a chodzi przecież o bezpieczeństwo, mam wrażenie że wszyscy to bagatelizuja
jarek15.04.2024, 15:44
Żelazo pod wpływem temperatury kurczy się lub rozszerza się jak spadnie temp poniżej 20-30 stopni będą je ocieplać a latem jak opały przyjdą będą chłodzić.
Uniś15.04.2024, 09:41
Oli:
To robili na życzenie Twoich ziomków, sPiSali się na medal :)
Batko z Miasta15.04.2024, 08:04
Zobaczymy ile nowy rząd wybuduje autostrad. Bo poprzednio za Pana Tuska się nie popisał. Pozdrawiam krytykujących.
sprawiedliwy15.04.2024, 07:10
Pisałem to w komentarzach ,że tak będzie i będzie jeszcze gorzej ,gdyż to idealny fajans nie robota ,a poza tym teraz taką mamy stal,lecz główna przyczyną tego są szyny bezstykowe ,wiec do Zakopanego czas jazdy jeszcze się wydłuży ponieważ jeszcze nie jedno pokaże co jest zdziadowane ,przejazdy kół niepotrzebne jak były tak jeszcze zostały gdzie pociąg musi zdala zwalniać i jechać pomału ,wiec tak by można było jeszcze wyliczać ,żenada społko kolei!;bo to nie PKP
oli14.04.2024, 22:29
Czemu się dziwić. Tak samo jest z łataniem dziur w asfalcie: wycinają POdczas pięknej POgody, a zalewają masą bitumiczną wtedy, kiedy pada deszcz lub śnieg.
omino14.04.2024, 18:50
gdzie nadzór wystarczy sprawdzić ile transportowcy sprzedali na prywatne drogi tłucznia , ino sie trza przejechać po Podhalu to kolejna wielka afera PiSu w całej PKP
Remember14.04.2024, 17:12
W Poroninie wywalczyli przejście podziemne oraz nową stację kolejową już po zakończeniu prac kolejowych. W Szaflarach wywalczono nową stację kolejową a w Nowym Targu co? Czemu nie ma bezkolizyjnego przejazdu na Ludźmierskiej? Tyle darmowych inwestycji -okazji przeleciało bokiem za kadencji Watychy.
Loko14.04.2024, 16:58
Ten remont to parodia. Władze NT go zingnorowaly a kosztował ponad miliard, zamiast wywalczyć podniesienie stacji i zlikwidowanie problemu ludźmierskiego kasa z rzadu.
Franciszek Józef14.04.2024, 16:49
To tylko pis potrafi zepsuć coś co funkcjonowało przez stulecia... pod hasłem remontu... za miliardy
bhp14.04.2024, 15:15
Dobrze, ze nie jeżdżę tym "złomem"kolejowym do -pracy
totalnie zajechani14.04.2024, 15:13
szybka fuszera- aż bojno jechać po nowych torach
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl