28.05.2024, 08:00 | czytano: 8992

Radni zajmą się zakupem nieruchomości na ul. Św. Anny. Padły słowa o "spłacie długu z kampanii"

Bartłomiej Garbacz/ zdj. Podhale24
NOWY TARG. Podczas poniedziałkowej sesji powołana została doraźna komisja do spraw przebudowy skrzyżowania ulic Św. Anny i Grel. To pomysł radnego Bartłomieja Garbacza, pod którego adresem padło pytanie, czy to aby nie wyraz wdzięczności za zobowiązania z okresu kampanii wyborczej. W tle mamy ciągnący się od lat spór władz Miasta z rodziną pp. Lejów.
Nowa komisja ma zająć się ustaleniem "warunków pozyskania nieruchomości niezbędnej dla przebudowy skrzyżowania ulic Św. Anny i Grel, wyborem wariantu przebudowy skrzyżowania, najkorzystniejszego z punktu widzenia bezpieczeństwa uczestników ruchu i kosztów wykonania, podjęciem rozmów z właścicielami nieruchomości", a także "zleceniem burmistrzowi ustalenia wartości nieruchomości". Burmistrz zobowiązany został do zapewnienia komisji pomocy technicznej, organizacyjnej, prawnej, wsparcia w postaci opinii biegłych, mediatora, ekspertów, projektantów itp.
"Czemu to takie pilne"

- To inicjatywa klubu Razem Nowy Targ. Komisja miałaby przedstawić ustalenia i rekomendację sposobu pozyskania nieruchomości. Ponieważ były zgłaszane uwagi, że część radnych powiatowych jest również zaangażowana w temat rozwiązania sprawy przebudowy, to komisja będzie mogła zapraszać na posiedzenia inne osoby z głosem doradczym - tłumaczył lider klubu. Bartłomiej Garbacz. Jak dodał: - Kwestia przebudowy tego skrzyżowania to kwestia związana z przebudową jednego z najbardziej newralgicznych punków na mapie drogowej naszego miasta, który od kilku lat wzbudza kontrowersję i czas podjąć działania, spróbować w większym gronie ustalić warunki, na jakie przystaliby właściciele nieruchomości i próbować znaleźć porozumienie z tymi osobami, aby było możliwe przebudowanie tego skrzyżowania.

- Dlaczego robi to pan w formie wrzutki? Był czas, by projekt uchwały przedyskutować, więc czemu to takie pilne? - zapytał radny Grzegorz Luberda.

- To nie jest wrzutka - oponował radny Garbacz. - Ale nie było jej w porządku obrad, dopiero podczas sesji projekt został zgłoszony i wprowadzony pod obrady - upierał się radny Luberda.

Skrzyżowanie stało się węzłem kłopotów

O tym skrzyżowaniu pisaliśmy wielokrotnie. Jest małe, nie pozwala na płynną jazdę, nie daje kierowcom komfortu obserwowania ruchu na dojazdach. Plany przebudowy rozbiły się o brak porozumienia z Pawłem Leją, który ma tam dom i sklep. Przebudowa oznaczałaby zahaczenie o jego działkę. Państwo Lejowie uznali, że inwestycja zagraża ich interesom i zaczęli domagać się od Miasta rekompensaty w postaci finansowej albo otrzymania w zamian innej miejskiej działki. Burmistrz uznał roszczenia za wygórowane. Potem powiat widząc, że sprawa generuje coraz większe kłopoty - wycofał się z projektu wspólnej z miastem inwestycji. Uznano, że albo zmiana organizacji ruchu albo budowa nowej drogi rozwiąże problem i odstąpiono od pomysłu przebudowy krzyżówki.

To się nie spodobało Esterze i Pawłowi Lejom i zaczęła się - nazwijmy to - akcja happeningowa, w postaci plakatów, banerów wzywających burmistrza do szybkiej przebudowy, instalacji z wykorzystanie taczek i sugestywnych transparentów z napisami pod adresem burmistrza itp. Po drodze były też sprawy sądowe, przeprowadzane kontrole. Jednym słowem - na porozumienie nie było szans.

Wtedy na scenę wkroczył Bartłomiej Garbacz, który w trakcie kampanii w wyborach na burmistrza zapowiedział, że wie jak problem rozwiązać. Jego zdaniem wystarczy powołanie komisji, która pozna wszystkie fakty i wyda burmistrzowi rekomendacje - co ten ma zrobić.

Wpłata od państwa Lejów na kampanię Bartłomieja Garbacza

- Czy jest to związane z tym, że na pański komitet wyborczy została wpłacona pewna kwota w czasie wyborów od tego państwa, których ta sprawa dotyczy? - zapytał wprost na sesji radny Luberda.

- Nie jest to kompletnie z tym związane. Inicjatywa rozwiązania problemu, który ciągnie się od 5 lat - to nie tylko pomysł naszego klubu, ale i Stowarzyszenia Nowy Targ dla Mieszkańców. Mówili o tym też radni z innych klubów i radni z powiatu nowotarskiego. Tu chodzi o interes społeczny, więc projekt powołania komisji jest nad wyraz uzasadniony - przekonywał radny Garbacz.

Zwracając się do niego, Marek Mozdyniewicz zapytał, czy nie uważa, że "taka komisja i ciężar mediacji powinien spocząć po stronie starostwa, które jest zarządcą skrzyżowania, a udział Miasta powinien być mniejszy".

- Mówimy o przebudowie fragmentu skrzyżowania drogi wyższej kategorii, czyli powiatowej i miejskiej. Ale kwestia pozyskania terenu jest ściśle powiązana z przebudową fragmentu drogi miejskiej - odparł Bartłomiej Garbacz. Na uwagę, że nawet Powiatowy Zarząd Dróg odstąpił od dokończenia zrid-u - Garbacz odmówił komentarza, twierdząc, że w tej sprawie powinien wypowiedzieć się PZD.

- Przez 9 lat, albo i dłużej ta sprawa nie była załatwiona. Jedyne słowa jakie mi się cisną na usta, to - że jest to skandaliczne, że w Nowym Targu jest takie miejsce, w którym nie można się porozumieć i cierpią na tym mieszkańcy - dodał Jan Sięka. Zastrzegł, że "nie chodzi o wybranych mieszkańców, ale bardzo dużą część nowotarżan, którzy cierpią z tego powody, że nie można było dojść do porozumienia".

Brak chętnych, czyli członkowie komisji z łapanki
Okazało się, że radni nie garną się do pracy w takim zespole.

- Jako współautor tej inicjatywy uchwałodawczej proponuję, by w skład komisji weszli przedstawiciele wszystkich klubów Rady Miasta, bo jak pan przewodniczący Sięka słusznie zauważył - przebudowa tego skrzyżowania to to problem ogólnomiejski. Dlatego z ramienia klubu Razem Nowy Targ zgłaszam Wojciecha Krauzowicza - zaproponował radny Garbacz. Wymieniony zgodził się.

Maciej Tokarz z klubu Nowy Targ dla Mieszkańców wskazał Dariusza Jabconia - ten także się zgodził. Gabriel Samolej z klubu PiS zgłosił Jana Łapsę, który odmówił, ale zaproponował na swoje miejsce Tadeusz Morawę. W ten sposób było już trzech kandydatów.

Wobec przedłużającej się ciszy - zaczęło się polowanie na kolejnych członków. Dariusz Jabcoń wywołał Marka Mozdyniewicza, który "prowadził już komisję, posiada wiedzę, może podpowiadać, doradzać" (nie wyraził zgody), Marcin Jagła - Łukasza Brzostowskiego, który "mieszka w okolicy, problem jest mu znany dlatego kandydatura wydaje się odpowiednia" (nie wyraził zgody), Szymon Fatla - Danutę Szokalską - Stefaniak, która "jako osoba szanowana na Grelu, wybierana do Rady od lat, byłaby dobrym wyborem". Wywołana grzecznie podziękowała za miłe słowa i odmówiła.

Kto wymyślił, niech realizuje

Bartłomiej Garbacz zaproponował Grzegorza Luberdę. Lider klubu Nasze Miasto kolejny raz wyraził wątpliwości co do przejrzystości sytuacji. - Panie przewodniczący, panie Bartłomieju. To jest pana projekt uchwały, dlatego uważam, że to pan powinien zasiąść w tej komisji. Jak już powiedziałem - my, jako klub nie lubimy być zaskakiwani. Dla nas to jest wrzutka. Mamy mieszane uczucia w związku z tym, że wiemy iż była wpłata na pana komitet wyborczy (od zainteresowanych - przy. red.) więc nam ta sprawa się do końca nie podoba. Odmawiamy pracy w tej komisji. Natomiast jako wolni radni będziemy mogli przyjść na posiedzenia i posłuchać. Ja odmawiam kandydowania do tej komisji, ale zgłaszam pana Garbacza, bo mówił w kampanii wyborczej o tej komisji, więc niech w niej zasiądzie - zaproponował radny Luberda.

- Co do zasady nie chciałem brać udziału w pracach komisji, ale w związku z tym, że mamy bojkot ze strony klubu Nasze Miasto, to wyrażam zgodę na pracę w tej komisji - ustąpił radny Garbacz.

Za ciosem poszła Katarzyna Wójcik zgłaszając Macieja Tokarza, bo "głos prawnika w komisji - to atut". Sytuację ratował Jan Sięka, który oznajmił, że zgłasza sam siebie, bo on "bardzo chętnie będzie zasiadł w tej komisji".

"Zgadzam się, ale się nie cieszę"

Potem była kolejna niezręczna sytuacja, czyli wybór przewodniczącego komisji. Zaczęło się tak samo jak przy poszukiwaniach członków.

Wywołany radny Krauzowicz - odmówił, podobnie jak Dariusz Jabcoń. Trzeci członek komisji - Maciej Tokarz chcąc najwyraźniej uniknąć sytuacji, że kolejni członkowie będą odmawiać - zgodził się na bycie przewodniczącym. Zgodę okrasił ironicznym "zgadzam się, ale się nie cieszę".

Sabina Palka
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Osiol01.06.2024, 09:30
Komentatorzy starannie dobierają słowa by szanownej nie obrazić a pan .... już nie owija w bawełnę mówi prostym tekstem i on dociera
Takie bardziej subtelne wypowiedzi są ubrane w elegantsze słowa a znaczą to samo
Grazyna Mikolajska31.05.2024, 18:26
Jak mnie bawią te wypowiedzi anonimowych znawców, komentatorów, mądrasiów którzy nie mają bladego pojęcia o problemach z Lejami. Życzę Wam szczerze z całego serca,abyście je mieli kiedyś, niewykluczone to. Zmienicie zdanie diametralnie. Działajcie. Mnie nie zaleje potok Skotnica, chodzić tamtędy nie muszę, Na Grel można objechac górą od Sw.. Anny,a leje niech zaleje. Żegnam. Boksujcie się z nim.
abc31.05.2024, 15:34
A może radny by zajął się na początek ul. Ludźmierską, a nie gó...nym skrzyżowaniem/ tam tylko droga jednokierunkowa/?
Osiol31.05.2024, 09:31
Spora część kraju po wojnie dekretami, wywlaszczeniami powstała, wszyscy chcą o tym zapomniec a jednak przeszłość nie rozliczona będzie wracać(jedyny kraj nie rozliczony bez zwrotów i odszkodowań to ten tu) te tanie działki dla robotników/sportowcow ul słoneczna z nieba nie spadły jednym zabrano by dać drugim wywlaszczenia pod bloki drogi, na części nie zrobiono,, celu wywladzczenia''i wywlaszczenie jest niewazne.... I części np za słupy energetyczne się płaciło a części mniej rozgarnietej prawnie a wywlaszczonej nie
Podobne przejście pomiędzy blokami a ul na równi zostało zlikwidowane jeśli do tego są prawa nie uregulowane no cóż chodzą dookoła i żyją(a jaki tam był ruch)
Cześć społeczeństwa,, tanio''coś kupiła od państwa które upadło w 89 ale czy to tanio ma haczyk?społeczeństwo obecne ma akty notarialne a nie własności a dzierżawa wieczysta to dopiero wynalazek
Myślę że za dużo się szanowna pani zaangażowała a raczej wypchnieto panią na,, przód''i robi się coś pani rekami, cześć która z tyłu bawi się świetnie sytuacja ma roszczenia bo rura zbyt mały przekrój..... A któż z nich no kto pozwolił by obok siebie taka rurę zakopać no kto
Niniejszej dzialki,,szczęściem'' jest jej usytuowanie i żeby kolejny raz nie zalało mieszkańcy powinni uczestniczyć filansowo w wykupie bo to newralgiczna działka zapewni ona im odpływ wody z potoka wyjście na teren zielony, czy rondo, a może i klub osiedlowy dla dzieci i starszych
Zalecam nie dać się wypychać na pierwszą linie pozdrawiam
z Grela31.05.2024, 09:15
Pani Grażyna z góry zakłada, że jak się nie udało Watysze, to nikomu się nie uda. Niestety Watycha jest nieudolnym burmistrzem i najlepiej wychodzi mu kolesiostwo. Sprawy miasta te ważne jedna za drugą są zawalane. Skoro powstała komisja to niech działa. Dajmy im czas. Wypracują pewnie jakieś rozwiązanie. Może uda im się wyręczyć Watychę i pokazać, że jednak da się rozwiązać ten ważny problem. A pani Mikołajskiej w pierwszej kolejności powinno na tym zależeć. Pewnie gdyby się tak nie mieszała to może już dawno by było po problemie. Ale jej chyba bardziej chodzi o to żeby miała z kim walczyć i się spierać, bo trzeba mieć jakiś cel w życiu.
Grażyna Mikolajska30.05.2024, 22:29
@ reflektor. Nie jestem w polityce,ani w samorządzie. Niestety ale sprawy Lejów nie może ugryźć ani Miasto,ani Sądy,ani Wody Polskie,ani Nadzór Budowlany, więc cóż ja mogę,ale myślę, ze to do czasu. Jeszcze trochę wytrzymamy wszyscy. Zmieniła się władza, zmieni się wiele.
Grazyna Mikołajska30.05.2024, 22:19
Ośle. Miej odwagę i podpisz się z imienia i nazwiska , skoro masz mi coś do zarzucenia. Graj w otwarte karty. Łatwo jest kogoś pomawiać zza węgła,Mieszkańcy naszej dzielnicy interweniowali wielokrotnie u mojego męża,żeby działał w ich imieniu jako radny w wielu sprawach które blokowali Lejowie. Stad potrzeba było ich podpisów jako poparcia przy składaniu interpelacji. Owszem pomagałam mężowi i zbierałam te podpisy, To coś złego? Ludzie nawet sami przychodzili do nas , żeby podpisać się pod tymi petycjami, bo to było w ich interesie, żeby zrobić regulację potoku Skotnica, który wylał groźnie dwa razy dokonując sporych zniszczeń w ich domostwch, w sprawie bezpiecznego skrzyzowania,w sprawie likwidacji nieprawnie postawionego płotu w koronie wałów zasłaniającego bezpieczne wejście , wjazd na nie, w sprawie blokowania przez duże cięzarówki dostawcze przejścia na wały - słowem utrudnianie nam zycia. Sąsiadów, klientów, należy szanować, myślę tez , ze ludzie przymknęliby oko na wiele niedogodności , ale skoro ktos nie ma w sobie za grosz dobrego wychowania, obraża ludzi, bije, popycha, donosi, nagrywa- słowem zachowuje się jak prymityw, to cóż sam sobie jest winien.Uwierz mi nie chciałbyś mieć takiego sąsiada, Bez odbioru
reflektor30.05.2024, 18:59
@ Grażyna Mikołajska
Droga Pani, widzę że z umiłowaniem graniczącym z masochizmem, za każdym razem w dyskusjach publicznych Pani się coraz bardziej kompromituje. Skoro tyle razy Pani interweniowała, tropiła winnych i niewinnych, wnioskowała bliżej i dalej i za każdym razem nic Pani nie wskórała, nie osiągnęła jakiegokolwiek efektu, nie rozwiązała żadnego problemu, to Pani wybaczy, ale Pani się nie nadaje ani do polityki, ani do samorządu... ani chyba do niczego.
Może zatem lepiej na chwilę zamilknąć i dać szansę innym, by te problemy rozwiązywali po swojemu. Nie przez konfiktowanie mieszkańców, mędrkowanie i zarzuty, a raczej umiejętne negocjowanie, dialog, szacunek - z naciskiem na korzyści dla wszystkich zainteresowanych stron? Przecież to wszystko jest do rozwiązania... Może to będzie lepsze podejście niż ciągłe dolewanie oliwy do ognia? Bardziej konstruktywne? Mądre?
Nawiasem mówiąc, odkąd pamiętam to jak nie frustracje, to żale do całego świata, ataki, jątrzenia i polowanie na czarownice, Pani towarzyszą i śmiem twierdzić, że stały się już psychologiczna obsesją.
No słabo to wygląda i może jak się czegoś nie potrafi, to lepiej za wszelką cenę nie wydzierać się w niebogłosy, nie walczyć tylko po to by zaistnieć i nie wymachiwać drewnianą szabelką z odpustu, bo to ani śmieszne, ani straszne. Nudne zaś jak flaki z olejem, pretensjonalne i męczące. Pax diablęta! Pax! Chciałoby się powiedzieć. A Nowy Targ jest tylko jeden, dla tych lepszych i gorszych, mądrzejszych i głupszych, bogatszych i ubogich, zaradnych i upadłych, szlachetnych i cwaniaków.
A sztuką każdej władzy jest umiejętne wykorzystanie ich potencjału. Jeżeli tego nie potrafi, to raczej powinna podać się do dymisji, bo te wszystkie nierozwiązane od lat problemy miejskie świadczą wyłącznie o ich braku kompetencji do rządzenia. I choć ludzie głosują na tego czy innego kandydata, to mamy to co mamy. Marazm i uwiąd.
Złośliwi mówią nawet, że każde społeczeństwo zasługuje na takiego przywódcę na jakiego go stać. Nas najważniej stać tylko na bylejakość i zawracanie Dunajców kijem.
Osiol30.05.2024, 17:03
@Grażyna Mikolajska Szanowna pani do brzegu do brzegu były te wizyty dobrosasiedzkie czy nie?
Ciekawe który,,obóz'' odetchnie po zniknięciu drugiego, na kogo padnie rola następnej czarnej owcy sasiedzkiej?
Takie wizyty,,domowe''mogą się skończyć wyrokiem(przecież nikt nie będzie kłamał)
Grazyna Mikolajska30.05.2024, 13:55
To teraz liczymy na Pana Garbacza i radnych z jego komitetu, że również z taką samą determinacją zaangażują się w sprawę nielegalnie wybudowanego płotu w koronie wałów,który skutecznie zasłania widoczność w czasie wchodzenia, czy wjazdu na bulwary. Są dwa wyroki Sądu, że płot ma być usunięty, interwencje w Nadzorze Budowlanym, Polskich Wodach są mało skuteczne. Wiedzą , ale się boją ? Znowu trzeba zbierać podpisy i od nowa wszczynać procedury? To granie na nosie mieszkańcom? Kto współpracuje z Panem Leją ? Oto jest pytanie. Polskie Wody przed każda kontrolą muszą powiadomić właściciela sklepu o kontroli. Wtedy płot rozbiera,a jak kontrola odchodzi to płot znowu stawia. Jest to prowizorka, wcześniej był na podmurówce,ale teraz jest cały i zasłania widoczność Już doszło tam do kolizji pieszych z rowerzystami,jakiś miesiąc temu dzieciak spacerujący z matką omal nie wpadł pod hulajnogę, gdy wchodzili na wały i tylko dzięki szybkiemu refleksowi chłopaka na hulajnodze nie doszło do tragedii. Widziałam na własne oczy. Chłopak pokoziołkował w stronę rzeki. Liczymy również na Pana Siękę , bo to poważniejszy problem , niż zarastający trawą trotuar na wałach w pobliżu Kokoszkowa, liczymy na radnego Morawę ( który tu nawet nie mieszka i nie mieszkał, nie wiedział jak usytuowane były tu dawniej domy) i jego szwagra -radcę prawnego w Wodach Polskich , którzy z taką determinacją zeznawali na korzyść Lei gdy przyjechała z Krakowa komisja w sprawie publicznego chodnika do którego Lejowie roszczą sobie prawo. Przypominam, że to my mieszkańcy tego Miasta korzystamy z tego przejścia, spacerujemy po wałach ( to jest nasza strefa relaksu) i mamy prawo czuć się bezpiecznie. Liczymy że w przejściu obok sklepu Lewiatan na wały zostanie z powrotem zainstalowana barierka oddzielająca ruch prawostronny od lewostronnego, którą skasowano, aby samochody dostawcze do sklepu tam stawały . Mają parking przed sklepem niech tam parkują . Po co Miasto miałoby kupować ten dom? Bibliotekę tam zrobią , przedszkole,? Po jaką cholerę, na co komu to i po co?? Będziemy pilnie patrzeć na ręce i działania Wasze Panowie Radni. Nie wpłaciliśmy po 5000 zł na żaden komitet wyborczy jak zrobili to Lejowie, ale liczymy na waszą uczciwość,. bezstronność, lojalność wobec nas również.
autor30.05.2024, 13:16
ja.nie
rozmem.mojej.mame
zabrali
pod.drge.pole
nie
zapłacili
nic.nie.zptali.oni
problem
rondem.grelu.
Leśnik z wstążką30.05.2024, 13:03
Ciekawe czy tak chętnie zajmą się wpłata burmistrzowi od pewnej firmy budowlanej, która dostawała kontrakty od urzędu miasta
Prostak29.05.2024, 21:09
Dlaczego po prostu właściciele nie wystawią nieruchomości na sprzedaż i wezmą za nią uczciwie i w normalny sposób,normalne pieniądze? Chyba że jest tutaj jakiś haczyk... Można się podpiąć pod jakieś skrzyżowanie, stworzyć jakąś aferę koperkową,że niby jest tam rondo potrzebne, podjudzić ludzi i wtedy można wziąć za nieruchomość jeśli misterny plan się powiedzie,kilka razy więcej niż przy normalnej sprzedaży:) Każdy kombinuje jak umie...
kris29.05.2024, 20:08
rączka rączkę myj za chwilę rodzina nic nie ugra i znajomości na nic..jak otworzą Zakopiankę i raptem na już...kpina
Samo zło29.05.2024, 16:02
Zaczęli bezczelnie i lekceważąco dla mieszkańców. Proszę nie twierdzić że blokusi głosowali za Tokarzem, wygrał jedynie w jednym obwodzie głosowania tj Polana Szaflarska, Sikorskiego. To żaden wyczyn. Natomiast ci, których miałam za uczciwych jak Pan Wcislo, nieradny Gabryś Wolski nie dość że akceptowali chamskie zachowanie Lejow to jeszcze teraz glosuja za utworzeniem komisji do ich spraw jako najpilniejszą. No już oczywiście bez Gabrysia ale w składzie innych przyzwoitych ponoć ludzi, którzy wypierali się, że Lejowie to nie od Garbacza. I co?
Osiol29.05.2024, 15:52
Pani Grazyno niech pani powie/napisze ze to nieprawda z tym chodzeniem po sąsiadach i szczucie ,,jak psa na dorozke''sąsiadów
baba29.05.2024, 15:15
Jednokierunkowa od zjazdu ze sw. Anny i rondo przy zwężeniu na Zakopiance. W ten sposób leniwie nic nie dostaną, a pożytku z tego rozwiązania będzie wiele i dla wszystkich
Nie sąsiad29.05.2024, 14:22
Do "Mieszkaniec Grela" plamę na honorze to ma ten kto robi zdjęcia i donosi na sąsiadów i ich czworonogów.Brak słów...
Magda29.05.2024, 13:14
Mikołajska /.../ skłóca ludzi i buntuje na Lejów. To jest jej problem a nie miasta
Obieżyświat29.05.2024, 12:42
Dlaczego wszyscy mieszkańcy Nowego Targu mają robić zrzutkę dla Państwa L. i fundować jakieś rondo potrzebne tylko dla mieszkańców Grela. Niech się zrzucą ci którzy chcą tego ronda i w komentarzach piszą że jest potrzebne. Zrobić zbiórkę dla Państwa L. i ufundować im apartament. Nie widzę żadnego problemu. Tylko dlaczego ktoś kto robi imprezę w swoim domu ma przyjmować gości których nie zapraszał ?
Mieszkaniec Grela29.05.2024, 10:46
Do Pani Mikołajskiej nie wie Pani jaki ma Pani problem z Lejami to Pani powiem bo rozmawiałem z nimi 1. Oszukaliście ich Państwo co wynika z artykułu "Cała prawda o skrzyżowaniu hańby" nie odnieśliście sie Państwo do tego artykułu więc wynika z niego,że byla to prawda.2. Po drugie wiem, że odmówił wam powieszenia plakatów wyborczych więc poczuliście się bardzo urażeni. 3. Wiem, że chodziliście Państwo po sąsiadach bo u mnie tez byliście, żeby nie chodzić do jego sklepu na zakupy bo rzekomo blokuje przebudowę skrzyzowania i potoku Skotnica. Zrobił tez Panu Mikołajskiemu zdjęcie na wałach jak wyprowadzał psa i nie posprzątał po nim co skutkowało mandatem i plamą na honorze. /.../

Naruszenie regulaminu. Moderator.

Osiol29.05.2024, 10:15
@Grażyna Mikolajska kurcze na pani szanownej miejscu dolozylbym jeszcze ze swojej kasy by mi się tacy sąsiedzi przeprowadzili, logika mówi też że jak,,miasto''za pieniądze wszystkich chce to zrobić miast torpedowac sytuację powinna szanowna pani popierać popierać i jeszcze znajomym wytłumaczyć że na czyjś koszt...... A nie kij w szprychy
Kentaki29.05.2024, 08:04
Jako mieszkaniec nie godze sie na marnowanie publicznych pieniedzy. Nowa Zakopianka i problem znika. Stop !!
Baca29.05.2024, 07:01
Radni zrobic spec ustawe przywisc buldozera wyrownac teren i po klopocie
Patrzę29.05.2024, 06:27
L w kampanii garbotokarzowych kandydatów nie tylko pieniędzmi ale też krzykiem i wyzwiskami na obecnego burmistrza wspierali. Obiecaliście pozałatwiać ? Za swoje uprzejmie proszę, za swoje.
Wojtek Nowy Targ29.05.2024, 06:25
Głosowałem na Garbacza na burmistrza i jest mi bardzo za to wstyd , namówił mnie kolega twierdząc że to uczciwy urzędnik ,zaraz po przegranej zrobił dil z zakopiańczykiem i ja już głosowałem na Watychę , najgotszy zawsze jest sprzedawczyk i karierowicz kupować nikomu niepotrzebny dom za publiczne pieniądze złodziejstwo chyba że za 2 miliony
Ostrzrgam29.05.2024, 06:14
Ja wam spłacę! Za swoje sobie sprawę załatwiajcie, z diet możecie lejów spłacić
.29.05.2024, 06:04
Przepraszam za "blokosi" głosujących na Tokarza. Przepraszam też za tych z okolic Kowańca, którzy tę kandydaturę w większości poparli. Gdyby ich kandydat i jego kolesie "pozałatwiali" państwu L "kase" wszyscy nowotarżanie wywóz na taczkach paniom i panom radnym zafundujemy.
Felippe28.05.2024, 22:56
Do tych co chcą jednokierunkową. Ile razy jadą samochodem w ciągu dnia. I czy wiedzą jak w piątek i niedzielę oraz w dniach poświątecznych wrócić do domu lub załatwić cokolwiek jak zakopianka i SW.Anna stoi? Bo z tym jest obecnie problem przy dwukierunkowym Grelu a jak miałoby to wyglądać przy jednokierunkowym? Spacerowiczom lub słabo korzystającym z samochodu może tylko przyjść głupi pomysł jednokierunkowej . PROSZĘ pomyśleć również o innych nie tylko o sobie. Nieżyciowy pomysł w obecnych warunkach.
Mieszkaniec28.05.2024, 22:25
Zauważyłem że bilbordu z wierszem już na budynku p.Lejów nie mam... Chyba chodzi o to, że teraz to mało kto będzie robił tam zakupy, więc trzeba się dogadać z urzędnikami...Po co miasto mam wydawać takie ciężkie pieniądze na kupno tej "chałupy"od L..Jak będzie otwarta nowa Zakopianka to tu już będzie spokój, więc niech sobie mieszkają, a pieniądze przeznaczyć na ważniejsze sprawy które trzeba zrobić w tym mieście!!!!!
Grazyna Mikołajska28.05.2024, 22:20
Prawda jest taka,że Miasto robiło wszystko, żeby doprowadzić do budowy bezpiecznego skrzyżowania. Wiem, bo od lat bardzo w to angażował się mój mąż jako radny tej dzielnicy. Niestety Lejowie torpedowali wszystko i wiem również kto im w tym pomagał, jakich mieli popleczników. Staliśmy się przez to ich wrogami numer jeden. To nie jedna inwestycja która blokowali. Skłóceni z sąsiadami. Już tam nikt prawie z dawnych klientów nie kupuje. Nagrywali ludzi, donosili na nich na policję , do Urzędu Skarbowego, ubliżali od najgorszych, również radnym, urzędnikom miejskim, sąsiadom o sobie to juz nawet nie wspomnę bo musiałbym tu stek wyzwisk ordynarnych zacytować, popychanie, najeżdżanie samochodem, nagrywanie, słowem horror . Całkowicie stoję po stronie burmistrza Watychy w tym przypadku. Ja się tego człowieka zwyczajnie boję. Pobił kobietę, dobił lagą psa sąsiadów-zatem ostrzegam wszystkich
@@@28.05.2024, 22:05
Do@Xyz ...Mieszkam na blokach i ja na Tokarza nie głosowałam moja rodzina tez nie wiec nie mierz wszystkich jedna miara ok
bezznaczenia28.05.2024, 20:55
O czym teraz dyskutować, otworzą zakopiankę w październiku i problem zniknie . Pewnie dlatego nagle tak z tym wyskoczyli .
Burok28.05.2024, 19:37
Jak w rosji i smieszno i straszno
Mieszkaniec Grela28.05.2024, 18:42
Nie rozumiem o co tyle hałasu przecież burmistrz pozytywnie zaopiniował uchwałę.
Xyz28.05.2024, 17:00
Blokosie głosowały na Tokarza. Teraz on zapłaci z ich podatków za dom L.( przepłaci). a jego radny znowu zajmę się "oczyszczalnią" na szmbolot. Oj blokusie, blokusie.
Mieszkaniec28.05.2024, 16:09
Na Grelu nawet progi zwalniające buduje się na prywatne zamówienie.Był jeden zlecono budowę nowego 50 metrów dalej.Wydano pieniądze na budowę nowego i jeszcze trzeba będzie poprawić drogę w miejscu starego. Ale po co i dla kogo ? Kto jeździ ten wie dla kogo. Ot,bogate miasto .
Osiol28.05.2024, 15:25
Może jakiś nowotarzan krytykujacy cenę ma na zbyciu za pół ceny lub chociaż niedrogo równorzędny dom??? Taka oferta lub lepiej kilka dała by szanse zniżyć koszty,, zamiany''i negocjacji.... no śmiało zróbcie coś dla miasta mieszczanie
wsiok z nt28.05.2024, 15:24
BŁAZENADA
mm28.05.2024, 15:00
Trzeba zrobić jednokierunkową i po sprawie, a rondo obecna zakopianka skrzyżowanie z ulicą św. Anny - zjazd na Grel.
BM28.05.2024, 14:51
Nie było pilniejszej uchwały niż ta wrzutka na temat Państwa Lejów. Panie Przewodniczący nie wstyd Panu. Już zachowuje się Pan jak Obajtek wszystko może. Statut obowiązuje, wyniki głosowania każdorazowo ogłasza się do protokółu choćby, nie odbieranie głosu Panu Jagle jak robił mściwe wtręty, nie na temat, jego krzywe pouczenia itp. Pana rola uchwałodawcza to nie jest najważniejsza rola, jest wiele spraw na którymi musi Pan panować, doświadczenie korporacyjne nie wystarczy.
Kaja28.05.2024, 14:45
spróbujcie tylko przegłosować większością jednego głosu jakąkolwiek wypłatę dla Lejów to zobaczycie nowotarżan i ich gniew. Zamknąć przejazd na wysokości domu Państwa Lejów i po kłopocie.
Marian28.05.2024, 14:45
Prawdziwymi bolączkami drogowymi Nowego Targu są:
Południowa obwodnica Nowego Targu
Północna obwodnica Nowego Tagu
Przejazd kolejowy w ciągu DW969 Kolejowa/Ludźmierska i ul. Ludźmierska
NT28.05.2024, 14:42
A może pan Garbacz to rodzina zLejami? Nad tym również należy się zastanowić. A najlepiej to faktycznie jak ktos wyżej pisał zgłosić się do CBA.Tym bardziej, że wszyscy dobrze wiemy że w tym roku będzie otwarcie nowej Zakopianki i nikt koło Lejow nie będzie jeździł. Tak naprawdę co do tego odcinka drogi powinno się odbyć głosowanie w środku mieszkańców, ale nie tylko tamtych okolic tylko całego miasta, ponieważ pieniądze wszystkich mieszkańców a nie pana Garbacz i komisji. Przeciez jak chodziło o tereny rekreacji zbieraliście podpisy od wszystkich, a dlaczego teraz tak nie może być???...bo pan G wszedł w układ z Lejami
Grazyna Mikołajska28.05.2024, 14:36
Do Mieszkaniec Grela. Proszę uświadom mnie na czym polega problem Pana Mikołajskiego z Leją ?
Kominiarz28.05.2024, 14:09
Pewnie, dać tym ludziom działkę w jakimś pięknym miejscu, na kokoszkowie obok królów nowotarskich i wybudować im również pałac... Dać 100 mln zł i może będą w końcu zadowoleni. Za chwilę każdy zacznie stękać i biadolić, pisać do TVN24 bo mu się nie będzie podobać jego sytuacja życiowa...
Marcin28.05.2024, 13:57
A ja uważam że to dobry pomysł. Rozwiąże to problem komunikacyjny i nie skrzywdzi rodziny lejów. Robić nie patrzeć na zawistnych krytyków.
King of the Spisz28.05.2024, 12:30
Trzeba zrobić jednokierunkową, z grzeczności można zapytać panstawa Lejów w którą stronę chcą ustawiać kierunek
Do Miastowy28.05.2024, 12:26
Weź tabletkę.
Bartek28.05.2024, 11:30
Jako mieszkaniec Niwy często korzystający z tego przejazdu jestem zdecydowanie przeciwko przebudowie na cwaniackich warunkach państwa Lejów. Już wkrótce obecna zakopianka stanie się swojego rodzaju nowotarską trasą średnicową, istnieją plany budowy skrzyżowania z ulicą św. Anny - zjazd na Grel stanie się marginalnym połączeniem. Jestem za tym, żeby zupełnie zamknąć tą drogę (ślepe zakończenie przy sklepie Lejów).
miastowy28.05.2024, 11:27
Na Grelu trza zrobić jeden kierunek.
12328.05.2024, 11:16
"Czemu to takie pilne"
A no temu że Rajscy sklep otworzyli 300 metrów dalej i nikt juz do Lejów nie chodzi :)
urzędnik28.05.2024, 11:09
Pachnie korupcją. CBA widzi?
żabka28.05.2024, 10:37
Radny Garbacz wymyślił sobie sposób na załatwienie problemów Lejów ale najlepiej cudzymi rączkami żeby potem nikt nie miał do niego pretensji.
A tu zonk! Nie chciał być w komisji to został pięknie wmanewrowany. Wypije piwo które naważył. Nie zazdroszczę mu bo jak komisja wyda opinię że miasto nie kupuje to będzie mieć na karku Lejów i wtedy zobaczy jak to jest jak się im ktoś narazi. a jak komisja będzie chciała kupić teren to będzie to wbrew interesom Nowego Targu.
Do wykaż z internetnu28.05.2024, 10:37
Chyba 8000 zł
Marcin28.05.2024, 10:20
Trzeba będzie się przyglądać pracy tej komisji. Szykuje się skok na miejską kasę. Dobry dil - za kilka tysiaków na kampanię Garbacza - 8 baniek z miasta.
Filippe28.05.2024, 10:20
Nie dziwię się że odmawiają zainteresowany stosuje środki persfazji własnych racji poniżej pasa. Wielu już wycofało się z tego tematu pomocy.Pytanie dlaczego .? Pan Bartłomiej też zrozumie.
Szacunek dla pani Szokalskiej.28.05.2024, 10:18
Lejowie chcą żeby miasto zapłaciło im za dom i sklep który nie cieszy się popularnością bo obok otwarto inny większy. Ratują swój biznes kosztem wszystkich mieszkańców. Radni z tej komisji chcą im zrobić dobrze ale z krzywdą dla innych ludzi. Brawo radni którzy nie chcą do tego przykładać ręki. A Bartek Garbacz to największe rozczarowanie tej kadencji. Miał mieć honor i moralność a za 5 tysięcy na kampanię "zrobił z siebie kukiza".
Sasiad lejów28.05.2024, 10:13
Czyli za kasiorkę od lejow pan garbacz wszystko zrobi ???????? to jak dostał kasiorke to niech odkupi ten nie warty tyle budynek. smiech na sali lejowe oraz garbacz.
Tamtejszy28.05.2024, 10:13
Radny Luberda miał wszystkie atuty w ręku przez kilka lat, ale teraz w obliczu porażki wyborczej zaciąga ręczny hamulec. No cóż, wzorce idą z góry, ale teraz to on sobie może....
Wykaz z internetu28.05.2024, 10:12
Zobaczcie kto wpłacił na kampanię Watychy i nie dziwcie się, że firma, która nieudolnie zrobiła już sypiący się MCK wygrywa przetargi w mieście.
Dla ułatwienia wpłata 800 zł Stanisław Potoczak.
Elo28.05.2024, 10:10
Dla ekipy *** nie ważne jest rozwiązanie problemu. Ważne jest kręcenie afery i zbijanie kapitału robiąc z ludzi wariatów

Pogardliwe przekręcanie nazwisk - słabe. Podaj swoje - może inni się pośmieją. Moderator.
szambo28.05.2024, 10:00
Ciekawe czy CBA znowu przyjedzie w odwiedziny do NT .
Eleonora28.05.2024, 09:58
Czy aby na pewno sprawy Państwa Lejów i przebudowa tego skrzyżowania to największe bolączki Naszego Miasta? Po prostu brakuje słów!
Mieszkaniec Grela28.05.2024, 09:55
To jest problem wyłącznie: (1) Pana Lei z rodziną, (2) Pana Mikołajskiego i(3) przejeżdżających na wsie i na zakopiankę. Problemem mieszkańców Grela jest nadmierny ruch, niemożność wyjechania z domu i otwarcia okien. Jest to niezbyt mądry pomysł p. Garbacza. Powinien zapytać mieszkańców, a nie jednego z nich. WSTYD!!!!
Osiol28.05.2024, 09:50
Nieudolnośc w temacie przez lata, jak się uda to następne pokolenia będą może wdzięczne, jeśli się uda zrobic to nazwać je nazwiskiem przewodniczacego komisji który się podjął
Od klapania dziobem i fochów miasto jest tam gdzie jest
A jak do wypłaty to cenią się jak geniusze
nt28.05.2024, 09:44
Pani Szoklaska pokazała jak dba o mieszkańców ze swojej ulicy. Śmiech na sali.
cienki bolek28.05.2024, 09:34
Nad czym debatować . Jednokierunkowa i po ptokach.
tarżanin nowy28.05.2024, 09:14
Wszystkie klocki układają się bardzo jednoznacznie. Dziwię się tylko, że panowie radni robią to tak nieudolnie.
Ja28.05.2024, 09:13
Szukają jeleni , sprawa chyba dla prokuratury.
com28.05.2024, 09:13
Kolejny raz ta durna nieruchomość. Chciałbym zauważyć że za parę miesięcy zakopianka pójdzie nowym śladem a tutaj zmniejszy się obłożenie ruchem samochodowym. Zrobić ten kawałek ulicy jednokierunkowy i po sprawie.
Porażka28.05.2024, 08:45
I widać kto z radnych mieszkających w okolicy chce służyć mieszkańcom, a kto liczy na kolejne 5 lat ciepełka i nic robienia.
Porażka Pani Danusiu :(
No i widać kto w Radzie dzielnie zastąpi Pana Liszkę. Radny Luberda godny następca.
Zagadka28.05.2024, 08:29
Zrobienie tam ronda lub innego rozwiązania będzie komentowanie ale będzie sukcesem i ułatwieniem dla kierowców na pokolenia
j2328.05.2024, 08:25
Ej, ale naprawdę Pan Garbacz był w kampanii wyborczej wspierany finansowo przez Lejów ? Jeżeli to prawda, to mamy rzetelną i bezstronną komisję... śmiechu warte
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl