09.04.2024, 19:31 | czytano: 16676

W Nowym Targu działa wypożyczalnia aut elektrycznych. W ofercie najnowsze Tesle

Damian Marmul i jego Tesle. Arch. prywatne
23-letni Damian Marmul z Nowego Targu otworzył na Grelu pierwszą w mieście wypożyczalnię samochodów elektrycznych.
- Popchnęła mnie do tego chęć poprawy opinii o naszym miasteczku, które aktualnie słynie z bardzo słabej jakości powietrza - mówi młody przedsiębiorca. - Samochody, które wypożyczam nie produkują spalin przy jeździe, a to z kolei nie tworzy smogu, CO2 oraz smrodu, który często towarzyszy spacerom po naszym pięknym mieście.
W swojej ofercie ma najnowsze modele Tesli między innymi Tesle Model 3 oraz Tesle Model Y, obie w wariantach z największymi zasięgami przekraczającymi nawet 600 km oraz rozpędzającymi się do 100km/h w zaledwie 4.4 sekundy.

- Lista samochodów, które posiadam w ofercie na ten moment jest bardzo krótka, co jest spowodowane tym, że jesteśmy na rynku dopiero parę miesięcy, a na wszystkie samochody i koszty musiałem zarobić sam, co było na początku skomplikowane z racji mojego jeszcze młodego wieku - mówi Damian. - Ale wierzę, że uda mi się rozwinąć firmę GREENCARS i przekonać ludzi do tego środka transportu, co na ten moment jest bardzo ciężkie. Większość ludzi jest skrajnie negatywnie nastawiona do tych samochodów, przy czym większość nadal nigdy nawet nimi nie jeździła.
Dlatego pragnę więc zaprosić wszystkie osoby do wypróbowania i pomocy w poprawie jakości powietrza w naszym regionie, a przy okazji można doznać niezapomnianych wrażeń z jazdy w naprawdę szybkich i luksusowych samochodach - dodaje.

oprac. r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Radek21.04.2024, 13:22
Tata Damiana masz rację ...bo kto to widział kupować autka na bateryjki do jazdy po drogach . Ja mam kilka modeli samochodów zabawkowych ale są one spalinowe można takie kupić już za 1500-2000 zł a nie elektryczne za 200 tys zł .
ja15.04.2024, 11:44
HAHAHA, wspolnik to mama a spolka od 5 kwietnia w likwidacji
Tata Damiana12.04.2024, 19:47
Cytując Lema " nie wiedziałem że na świecie jest tylu idiotów dopóki nie odkryłem internetu "
Janosik12.04.2024, 07:56
@Gulasz Juliusz Zeżarł
Świat byłby skomplikowany właśnie wtedy, gdybyśmy wymyślali takie historie. A świat jest prosty. Wyobraź sobie że każdy ma w kieszeni stówkę i wszyscy są zadowoleni. Nagle jeden proponuje drugiemu, że jak zgadnie w której kieszeni ma schowaną stówkę to mu ją da, a jak nie zgadnie, to odda tę swoją. Po takim rozdaniu zawsze ktoś straci, a ktoś zyska czyimś kosztem, bo taki jest kapitalistyczny świat. Twoi koledzy nie dość, że się zarazili tryprem, to jeszcze stracili pieniądze, a chora pani zyskała na leczenie.
Staszek11.04.2024, 17:12
Ciekawe czy to sie przyjmie na Podhalu ? W stanach kilka lat temu wypozyczalnia samochodow Hertz tez wprowadzila Tesle I zrobila duzy marketing ale niestety sie to nie przyjelo.
janusz11.04.2024, 16:05
@pontonlips Na superchargerach tesli do 150000 km przebiegu ładowanie jest za darmo.
niko11.04.2024, 15:39
ale o czym tu dyskutować. Jak Cię stać to kupuj. Jak nie to jeżdzij starym seatem. Tesla to bajer. Nie dla każdego. I nich tak zostanie
maro11.04.2024, 14:55
Z tą troską o ekologię w mieście to trochę przesadził ale znajdzie się spora grupa tubylców która wyłoży sporo kasy żeby tym amerykańskim badziewiem zaszpanować po mieście. Ciekawe czy auta mają ograniczniki prędkości?
Gulasz Juliusz Zeżarł11.04.2024, 14:19
@Janosik
moi dwaj koledzy wybrali się do domu uciech. Obaj zarazili się tryprem. A pani, która ich zaraziła wcale od tego choroby nie straciła. Nie zawsze jest tak, że jak jeden coś ma, to drugi musi to stracić.
Musisz zrozumieć, że świat jest bardziej skomplikowany niż się zbójnikom wydaje :)
miejski11.04.2024, 13:34
Ale incydent kałowy w komentarzach prawdziwych Polaków którzy miłują bliźniego jak siebie samego
King of the Spisz11.04.2024, 09:37
250 zł za godzinę albo 800 zł za dzień dla mnie średnio zachęcająco. Za takie pieniądze można sobie lepsze rzeczy sprawić, niby elektryki niby nowoczesne można rzec wynalazki dla inteligentnych światowych ludzi ale nigdy nie zapomnę miny łysego kolesia którego spotkałem zimą na parkingu dla elektryków w Niedzicy na Zamku, który na mrozie siedział w zimnym aucie i je ładował. Niestety nie był pocieszony gdy zapytawszy jak włączyć szybką ładowarkę nie byłem mu w stanie pomóc.
Ps szkoda że w komentarzach nie można wrzucić zdjęcia
Janosik11.04.2024, 08:58
Do Elektron. Musisz jedną rzecz zrozumieć. Jeśli ktoś coś ma, to oznacza, że inny nie ma. Żeby ktoś coś miał, inny musi stracić. I oto cała filozofia. A wypożyczalnia samochodów elektrycznych nie ma sensu. Dzisiaj jest to tylko taka atrakcja, jak przejechanie na wielbłądzie. Z ekologią to nie ma nic wspólnego.
Obserwator11.04.2024, 07:41
Brawo dla młodego, kreatywnego człowieka. Klepiącym w klawiaturę krytykantom, odpowiadałoby siedzenie pod piwiarnią i podziwianie przyrody na koszt społeczeństwa.
Elektron11.04.2024, 02:31
Do wszystkich Jozkow ,Elamow i innych góralskich mędrców !!! Jesteście zazdrośni ,pazerni ,niedouczeni ooooo przepraszam :umiecie liczyć cudze!!!! Ot prymitywy i tyle
Zosia10.04.2024, 21:44
Jak ktoś lubi być śledzony podglądany to auto jest jak najbardziej dla niego.
Zadbana trzydziestka10.04.2024, 20:31
Maruś ... To amerykańska tandeta wszytko plastik w dodatku słabej jakości .
Józek10.04.2024, 20:30
elam ...jesteś w błedzie . Po pierwsze cena jest sztuczna bo to nowość , po drugie przeciwnikami są ludzie którzy lubią komfort podróżowania , komfort życia a nie latanie codziennie z kablami od ładowarki do ładowarki . Ja zatankuje auto raz i jeżdżę całe dwa tygodnie do pracy , nie wyobrażam sobie żebym miał tak jeździć że muszę codziennie tankować auto które trwa 45 minut i jescze często się słyszy że godzinę albo dłużej w kolejce do ładowarki . Dobrym przykładem jest posiadanie elektronarzędzi na baterie ...chcesz szybko cis zrobić coś przykręcić a tu nie zrobisz bo bateria padła .
Radek10.04.2024, 20:19
Ponton lips .. masz rację ..... Dodam jeszcze że nawet ja nie jezdzimy autem przez 2 trzy miesiące bendac np. na kontrakcie to baterie trzeba systematycznie ładować bo niszczeje jak stoi bez prądu . Ciężki kawałek chleba z tym będzie . A cóż wszystkiego trzeba spróbować .
Sam doszedłem do wszystkiego rękami moich chłopów10.04.2024, 19:45
????,23 lata, sam zarobiłem ja samochody, takie pytanie gdzie to taka dobra robota z takimi zarobkami, bo ja coś robię źle, pracuje 28 lat i jak odłożę to max na 10 letniego trupa ????????????
Smok10.04.2024, 19:24
Sietniok, jaki tytuł nagrania?
pozdr.
yamakay10.04.2024, 17:52
elam mnie nie stac nie kupil bym tego za 10 tys nawet w zimie marzniesz w aucie za kilkaset tysiecy.... Tobie to radze nauczyc sie skladnie formulowac slowa bo strugasz to eksperta a nie umiesz uzywac ojczystego jezyka
Sietniok10.04.2024, 16:07
A to o nim ostatnio na faceboku opowiadał Zbyniu Stonoga
Iwona10.04.2024, 14:43
Jak zwykle to samo, hejt, zazdrość i zawiść ludzka.Jeden z drugim jak jesteście tacy mocni to sami spróbujcie otworzyć własny biznes, ale chyba nie macie na to czasu, praca za kare i firmie uduś i hejtowanie w sieci jest ważniejsze, brawo :)
LudzikUSA010.04.2024, 13:18
Czy kogoś uraziłem moim komentarzem proszę mi odpisać i może pouczyć gdzie mój błąd
LudzikUSA10.04.2024, 12:58
A tak między Bogiem a prawda z kad on wziął na to wszystko pieniądze w tak młodym wieku trochę to dziwne
Kończacy temat.10.04.2024, 12:32
"Troska o czystość powietrza" koloryzująca chęć poszukiwania szybkiego zarobku? Wziąć kredyt, kupić auta i wynajmować je na takie kwoty by starczyło na spłatę i wygodne melanżowanie. Już nie dorabiajmy do tego kulawej ideologii.
Kamyk10.04.2024, 12:23
Ale dziwicie się ludzi reakcji? Jak można się dorobić legalnie nawet za granicą w ok. 4 lata na nowe Tesle? Napisał że sam się dorobił. Nawet bank mu kredytu nie da, bo nie będzie miał samodzielnej zdolności kredytowej. Niech mu biznes idzie jak najlepiej, tylko pytanie jak po ukończeniu nauki do 23 r.ż zarobił na takie auta.
Franek10.04.2024, 11:20
A prąd służący do ładowania samochodów pochodzi z elektrowni węglowej. Zobaczymy jak w zimie będzie się kręcił biznes...
W temacie10.04.2024, 10:45
Dodam jeszcze, co raczej oczywiste, ze dokladnie wiem gdzie auto przejechalo i gdzie sie znajduje w danym momencie, precyzyjnie.
Prywatnosci zero.
Moge przez aplikacje zablokowac uruchomienie auta etc
Inwigilacja lewel hard:)
Ale i tak polecam!
W temacie10.04.2024, 10:31
Warto aby potencjalni klienci wiedzieli ze tesla ma tzw tryb nadzoru- tryb wartownika i rejestratora, gdzie w celach socjal- medialnych lub dowodowych rejestrowane sa zdarzenia.
Jesli wjedziesz w dziure na drodze to bede wiedziec i bedzie zajerestrowane do odtworzenia.
Przy wypozyczaniu z pewnoscia wszystkie to bajery sa powlanczane i extra zrzeraja baterie. Przy 1tb SSD pamiec jest ogromna ;))

Dodatkowo, na zywo w aplokacji moge widziec co sie dzieje teraz w aucie w srodku i na zewnatrz.

Tak wiec dla tych, ktorzy chca sie poscigac wypozyczona tesla, albo maja kosmate mysli- uwazac bo jestescie na podgladzie hehe
Cela nr 310.04.2024, 10:07
Zazdrosc cecha katolikow...
Radek10.04.2024, 09:40
Samochodziarz masz rację . Widzę że tych mądrych jest więcej .
Ponton lips10.04.2024, 09:30
Tankuje 20 litrów paliwa do samochodu i to paliwo w samochodzie jeśli nie jeżdżę w takiej ilości mniej więcej pozostaje na stałym poziomie a tu jeśli załaduje w elektryku baterie na 100-% i nie jeżdżę to zależności od temperatury i długości postoju tak energia wyparowuje gdyż akumulator ulega zwykłemu rozładowaniu. A najszybciej przy temperaturze poniżej 1 stopnia ? a więc strata czasu i gotówki. A prąd wcale nie taki tani ? są różne ładowarki na rynku. Jeśli jest to ładowarka bardzo szybka to oczywiście bateria ulega szybszej utracie swoją właściwości a jeśli jest wolna to długi czas ładowania co zresztą samo w sobie nie zabiezpiecza samoczynnemu rozładowaniu . Jedynym rozwiązaniem dla elektryków jest stworzenie magazynów energii uzyskiwanej z paneli fotowoltanicznej oraz udostępnianie jej dla ludzi za darmo w drodze chęci dbania o środowisko przez samorządy . W innym wymiarze nie widzę sensu zakupywania takiego rodzaju samochodów . Następną rzeczą jest nauczanie ludzi w szkołach jazdy chcących zdawać prawo jazdy eko jazdy samochodem.
Wania10.04.2024, 09:25
Tesla nawet nie robi chrum chrum
automaniak10.04.2024, 09:16
Ja bym się bał tym jechać takim autem, bo niewiadomo kiedy wybuchnie, a tego nie można ugasić
Janosik10.04.2024, 09:11
Tu musi być jakiś kruczek, bo na takim interesie nie ma żadnych szans zarobić. Chyba że na to poszło z KPO, ba na takie cuda te środki mają pójść. Przeciętny obywatel nie skorzysta, ale jednostki jak najbardziej. Nic do stracenia.
elam10.04.2024, 08:06
powodzenie w końcu ktoś zaczął mądrze myslec. Przeciwnikami elektryków są tylko Ci na których ich nie stać
maruś10.04.2024, 08:05
super, bardzo madry chłopak i świetne samochody. Drogie, ale piękne
V1210.04.2024, 07:39
Jeżeli ktoś myśli, że na Podhalu smog jest spowodowany samochodami spalinowymi to jest niezbyt inteligentny
Mhm10.04.2024, 07:30
Czytając pierwsze z brzegu komentarze widać jak podłym zazdrosnym jesteśmy narodem.
Tylko narzekać i mądrować wszyscy umieją...
Xyz10.04.2024, 07:17
Albo mi wybuchnie koło domu... Albo się zapali i trzeba go gasić 13 godzin. Chłopcze nie rób ludziom wody z mózgu. Człowiek myślący nie da się w to wmanewrować
Samochodziarz10.04.2024, 01:15
Samochody elektryczne na dzień dzisiejszy również generują smog - smog to nie tylko spaliny/pyły pochodzące z wydechu, ale także pyły powstające na skutek ścierania opon, tarcz i klocków hamulcowych.

Niedawne prace naukowe na ten temat sugerują iż samochody elektryczne mogą być podobnie lub nawet bardziej szkodliwe dla czystości powietrza niż spalinowe (większa masa ,,elektryków" powodowana masą ogniw - na tą chwilę nie udało się opracować lekkich ogniw elektrycznych o zadowalającej gęstości energii - skutkuje większym ścieraniem w.w. elementów co może kompensować zeroemisyjność napędu), choć brakuje na razie danych by powiedzieć to z pewnością jako iż temat ten dopiero zaczyna się badać. Niemniej problem jest na tyle poważny że w nowych wytycznych UE na temat przyszłości transportu zawarte są sformułowania odnośnie ograniczania emisji także z opon i układów hamulcowych przyszłych pojazdów.

Niezależnie jednak czy samochody elektryczne generują więcej, tyle samo czy mniej smogu od spalinowych, stwierdzenie Pana Damiana iż ,,nie produkują spalin przy jeździe, a to z kolei nie tworzy smogu" albo świadczy o poważnym braku wiedzy człowieka który chce je promować na Podhalu, albo stanowi próbę manipulacji (nie mi oceniać które).

Do tego dochodzi kwestia śladu węglowego samochodów elektrycznych (często większego niż spalinowych z racji wysokiego zapotrzebowania na energię elektryczną w procesie technologicznym produkcji baterii, które trzeba wymieniać co 12-20 lat zależnie od modelu i wymaganego zasięgu, a które produkuje się zwykle w fabrykach zasilanych... węglem), jej jednak nie będę rozwijał, bo, jakkolwiek śmiertelnie poważna dla świata, nie ma nic do smogu w NT.
wera10.04.2024, 00:15
Powodzenia!
Anna10.04.2024, 00:14
Takie rzeczy to tylko na Podhalu.
23 lata i już się 2 tesli dorobił
Radek Radecki09.04.2024, 23:23
Smog nie jest że samochodów tylko z ulicy ogrodowej bo tam spdlaja śmieci wszytko jak leci .tylko mocom.
Gurol z Lanczester09.04.2024, 23:20
Konan destylatory ....jak od 18 pracował na zmywaku w Anglii to za 5 lat spokojnie odłoży milion PLN
Radek09.04.2024, 23:18
Tr.....masz rację to przecież normalne że 23 latek zapracował sobie na samochody odłożył melejon i kupił . Młodzież ma dużo pieniędzy teraz tylko wydają na guoity nie to co Damian , myśli poważnie o życiu i zarabia kupuje zielone samochody . Powadzenia
Koko09.04.2024, 22:51
Ile za dzien wypozyczenia?
Emeryt MO09.04.2024, 22:22
Dobrze mlody. Ty w przeciwieństwie do maruderów działasz, a nie siedzisz przed kompem i piszesz glupie komentarze. Daleko zajdziesz. Powodzenia
Tr09.04.2024, 22:00
Najłatwiej wszystko wyszydzić, wykpić. Chłopak coś chce rozwijać, działać, a trole siedzą na telefonach i loża. Powodzenia.
Zadbana trzydziestka blondynka09.04.2024, 21:39
Falko Prąd jest Eco bo z gniazdka
Ewa09.04.2024, 21:23
Tak,tak,a prąd w Nowym Targu wytwarzają wiatraki,hehe.A w razie zapalenia się takiego samochodu, to ciekawe ile będą go gasić, już nie wspominając o utylizacji. Pomysł na biznes trafiony zważywszy na obecne czasy, gdzie pod przykrywką ekologii robi się z ludzi wariatów.
Kloss09.04.2024, 20:59
A gdzie bagażnik na agregat jak tu żyć co za ściema.
mieszczanin09.04.2024, 20:59
Znalazł się typ, który oczywiście zanim pomyśli, to już musi skomentować. Ciekawe ile masz lat i co w życiu osiągnąłeś.
Syjka09.04.2024, 20:56
Falko skąd prąd, np.z paneli fotowoltaicznych, wiatraków, elektrowni wodnych, biogazowni masz takie jeździsz za darmo, tyle.
KO rboc09.04.2024, 20:54
Do tej pory twierdzili, że to kotłownie robią smog a nie samochody.
Olek09.04.2024, 20:51
Dopiero będzie smrodu jak zaczną się kopcić kto to będzie gasił i czym????
Zbyszek09.04.2024, 20:39
Bardzo fajny chłopak
tarżanin nowy09.04.2024, 20:35
Życzę powodzenia w biznesie. Na malkontentów i zazdrośników niech Pan nie zwraca uwagi.
mrX09.04.2024, 20:34
Smog, który powstał przy produkcji jednego z tych "ekologicznych" samochodów jest dużo większy niż przy produkcji samochodu spalinowego łącznie z spalinami które wyprodukuje przez CAŁY okres eksploatacji tego samochodu spalinowego...i tyle w temacie.
stan09.04.2024, 20:32
Prąd produkuje się z prądu.
Zadbana trzydziestka09.04.2024, 20:26
CO2: jest we wszystkich napojach gazowanych i nie jest szkodliwy a tu takie larum jak w Brukseli .
Szambo -Lot09.04.2024, 20:21
Rozumiem że będą ładowane wyłącznie z fotowoltaiki ? A nie z sieci gdzie prąd jest z wungla .
p09.04.2024, 20:03
po tablicach widać że w lesingu ...
Stasek ze Stasikówki09.04.2024, 20:03
Młody przedsiębiorca.usmialem się jak nigdy.podhale 24 wy to umiecie rozbawić.tata otworzył biznes a nie młody przedsiębiorca
Konan Destylator09.04.2024, 19:55
Ciekawe jak w wieku 23 lat na to zarobił,jak pisze.Czy może bogaci rodzice zasponsorowali.A od elektryków niech nas puki co Pan Bóg broni.Pierwsze samochody też były elektryczne i nie wypaliły.
Osiol09.04.2024, 19:53
Dni kilka temu w angli fabryka bmw z trzech zmian na dwie i już tylko spalinowki he he
Dobra rada... Włóż im cegłę pod pedał gazu bo z grela nie wyjadą.....
Radek09.04.2024, 19:51
Ciekawe czy są wyposażone w agregaty skoro deklaruje takie zasiegi , mój kolega ma Teslę 3 i też niby miała mieć 600 zasięgu a zimą jak chciałby jechać jak normalnym autem z ogrzewaniem i radiem to zasięg spada do 140 kilometrow a on już się nauczył jazdy nim , muzykę poszczą z telefonu a ogrzewania nie włącza tylko ubiera kalesony i puchowa kurtkę i gruba czapke ,buty z kożuchem , dzięki temu zimą ma zasięg 200 km. Po alc. mi się przyznał że jest bardzo niezadowolony z tego auta a roty płacić trzeba :(
Falko09.04.2024, 19:44
A prąd to niby z kad się bierze..jeszcze długo i dużo w twojej niewiedzy
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl