27.03.2017, 20:30 | czytano: 1831

Zmiany w Punkcie Informacji Turystycznej

zdj. Michał Adamowski
NOWY TARG. Znajdujący się na parterze Ratusza - Punkt Informacji Turystycznej przekształcony zostanie w Punkt Obsługi Gości Muzeum Podhalańskiego. O planowanych zmianach mówił dziś podczas sesji dyrektor Miejskiego Ośrodka Kultury.
Nie bez powodu to Bolesław Bara referował radnym zmiany dotyczące PIT, bowiem zgodnie z wolą radnych - Punkt Informacji Turystycznej przechodzi ze struktury Urzędu Miasta pod Miejski Ośrodek Kultury.
Otworzony w listopadzie 2011 r. nowotarski PIT powstał w ramach Małopolskiego Systemu Informacji Turystycznej. Projekt MSIT miał na celu ułatwienie zaplanowania wycieczki, weekendu czy urlopu w Małopolsce. Placówki objęte systemem zostały uruchomione w najważniejszych miejscowościach turystycznych Małopolski, m.in. w: Krakowie, Tarnowie, Wadowicach, Oświęcimiu, Zakopanem, Nowym Sączu, Krynicy-Zdroju i Nowym Targu. W sumie powstało tych jednostek ponad 30.

Wkrótce okazało się, że szukający atrakcji turystycznych i miejsca na urlop korzystają raczej z oferty internetowej, mogąc jeszcze w domach sprawdzić co dana miejscowość oferuje. Nie znaczy to jednak, że PIT okazał się niepotrzebny. Do nowotarskiego Ratusza zaglądało całkiem sporo osób w poszukiwaniu informacji. I tu pojawiła się kolejna bolączka - czas otwarcia placówki. PIT był bowiem nieczynny w weekendy, a wiązało się to z czasem pracy Muzeum Podhalańskiego znajdującego się w budynku Ratusza.

Według nowych zasad wprowadzonych z początkiem tego roku, Ratusz otwarty jest także w soboty między godziną 9.oo a 14.oo.

- Usytuowanie Punktu Informacji Turystycznej w strukturach organizacyjnych MOK, a w dalszej kolejności podlegających pod Muzeum Podhalańskie mieszczące się w Ratuszu - pozwoli na wydłużenie czasu jego pracy oraz dostępności dla turystów i odwiedzających Nowy Targ. W założeniu będzie on bowiem czynny tak jak muzeum - potwierdza dyr. MOK.

Mówiąc radnym o planach, dyrektor tłumaczył: - W Punkcie Informacji Turystycznej planuje się umieszczenie tzw. Punktu Obsługi Gości Muzeum Podhalańskiego. Tutaj będą oni mogli uzyskać podstawowe informacje zarówno o ofercie turystycznej miasta, ale także wystawienniczej i edukacyjnej Muzeum. Planuje się iż pracująca w PIT osoba będzie zajmowała się zarówno obsługą Punktu Turystycznego w dotychczasowym zakresie, ale także poszerzonym o dodatkowe obowiązki związane z oprowadzaniem po wystawach czasowych i stałych oraz w miarę potrzeb uczestniczyć będzie w działaniach edukacyjnych,
Jak dodał, docelowo - gdy powstanie planowane Muzeum Drukarstwa, Punkt Informacji Turystycznej znajdzie się w muzealnym dziale Edukacji i Promocji. - Wówczas umieszczona zostanie tutaj kasa biletowa, tu bedzie centum obsługi gości i sklepik. Zatrudniony pracownik będzie obsługiwał działalność promocyjną placówki, w tym prowadzenie strony internetowej, promocję w social mediach i mediach lokalnych, czy opracowanie strategi promocji - cytował uzasadnienie do zmian Bolesław Bara.

Z chwilą przejęcia pracownika PIT, Miejskim Ośrodku Kultury pracować będzie na etacie 16 osób.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
marta28.03.2017, 09:23
Ja to bym chciała, żeby mokowski sekretariat zastąpić usługa e-bilet. Oszczędności dla miasta. Za dużo ich tam pracuje, Kiedyś było ich mniej i robili lepsze rzeczy. To jak to jest?
ceperka28.03.2017, 08:14
Faktycznie ...weekend w MOK trwa do piątku do soboty? ....
Tymek27.03.2017, 22:37
koniecznie uaktualnić stronę punktu informacyjnego np.brak informacji o atrakcjach jak nowy plac targowy, lodowisko,nowe obiekty sportowe,korty tenisowe , nowe kawiarenki jednym słowem słabiutko

wystarczy zobaczyć na inne miasta jak fantastycznie się promują
Megi27.03.2017, 21:06
Pan dyrektor to lubi sie powyglupiać. Taki żartowniś z niego.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl