21.05.2020, 17:09 | czytano: 22000

Niebezpieczna sytuacja na przejściu dla pieszych na zakopiance w Nowym Targu (video)

Do zdarzenia, które zarejestrował nasz czytelnik, doszło na przejściu przez dwupasmówkę na wysokości ulicy Podtatrzańskiej.
Na nagraniu widać rowerzystów, którzy zamierzają przejść pasami na drugą stronę zakopianki. Jeden z samochodów zatrzymuje się, żeby ustąpić im pierwszeństwa, a drugi lewym pasem wyprzedza zatrzymujący się samochód. Sytuacja wyglądała bardzo groźnie, a zachowanie kierowcy było bezmyślne.


r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
grs24.05.2020, 09:32
Dziwny jest ten kraj , zobaczcie sobie jak zorganizowany jest ruch np. w Niemczech a dokładnie w jakich miejscach i gdzie są zlokalizowane przejścia dla pieszych [gwarantuje że różnice są ogromne i pozwalają zrozumieć w jakim niezorganizowanym kraju żyjemy] To jest niedopuszczalne by na drodze tzw. szybkiego ruchu było tego typu przejście dla pieszych podczas gdy w Polsce to norma bo przecież w razie czego winny i tak będzie zawsze kierowca - a dlaczego , bo to on płaci OC jakie to proste !!!! Nie ma to jak wymieszać ruch pieszych z samochodowym i powiedzieć radzcie sobie ...!!! Żeby sie bezsensownie nie rozpisywać napisze tylko na koniec że tego typu przejścia na zachodzie są NIEDOPUSZCZANE bo stwarzają zbyt duże ryzyko potrącenia pieszych [ale w Polsce takie pojęcie nie występuje - tu występuje tylko zasada JAKOŚ TO BĘDZIE]
Wujek23.05.2020, 20:24
Do Black
Chipowanie pieszych? Czyli kogo?
Zbigniew23.05.2020, 19:55
Likwidować zebry 9zarówno w miastach, jak i poza miastami) i budować przejścia podziemne i kładki. Pieszych niech przepuszczają tramwaje, gdyż one - jako jedyne - hamując zwracają energię do sieci. Pieszych trzeba usunąć z jezdni.
Black23.05.2020, 16:15
Do "marry" powinieneś/aś się leczyć. Każdy kierowca widzi jacy są piesi. Nie usprawiedliwiam kierowców, ale jestem za chipowaniem pieszych by również dostawiali mandaty, nie anonimowe krowy.
taryfikator23.05.2020, 08:19
Piesi wchodzą zza stojącego pojazdu pezpośrednio pod inny jadący. Dwa wykroczenia. Przejscie do likwidacji.
NT22.05.2020, 23:01
Lepiej zwolnić w tanich miejscach niż mieć kogoś na sumieniu... Piesi nawet się nie obrócili czy coś jeszcze nadjeżdża, trzeba brać pod uwagę tych co nie mają prawa jazdy i myślą ze jak wejdą na pasy to jest dla nich tylko przedłużenie chodnika...
Marry22.05.2020, 18:27
Dan, niminuję Cię do nagrody Darwina. Takich bzdur już dawno nie czytałam, śmiać się czy płakać, że tacy ludzie mają prawo poruszać się na zewnątrz, w jakikolwiek sposób.
Niestety większość kierowców nie przestrzega w tym miejscu przepisów i mimo że jest tam przejście dla pieszych, piesi powinni być ostrożni, bo nigdy nie wiadomo czy nie taki Dan właśnie nadjezdza. Władze powinny właśnie z tego powodu znaleźć inne rozwiązanie. Kładka aż się prosi. Znałam panią, która zginęła kilka lat temu w tym miejscu, bardzo miła i sympatyczna była i na pewno nie powiedziała bym że była lekkomyślna, wręcz przeciwnie. I mimo to zginęła. Miejsce jest krytyczne a bezmyślnych kierowców niestety dużo.
Wyrocznia22.05.2020, 17:10
Jaśnie wielmożny pan Dan zalicza się do pieszych i brany jest pod uwagę jako idiota, czy w życiu z samochodu nie wysiada?
Dan22.05.2020, 15:13
Piesi to idioci, ginęli, giną i będą ginąć. Nie nauczyła mamusia z tatusiem jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię to jest jak jest. Żeby dać się potrącić to trzeba być amebą. A na dwupasie to ostrożność trzeba zachować dwukrotnie większą, bo logicznym jest że ktoś na drugim pasie moze się nie zatrzymać. Dodatkowo droga prosta na kilka kilometrów, widać pojazdy już z zdaleka, a niektórzy i tak tego nie ogarniają bo oni mają jaśnie państwo pierwszeństwo to leżą z klapkami ba oczach ;)
rrrrrrrrr22.05.2020, 14:21
Nie jest prawdą że trzeba czekać na tragedie żeby coś zrobiło miasto z tym przejściem bo tam już były wypadki śmiertelne właśnie na tych pasach . Sam chodziłem tamtędy przez 3 lata do pracy i za każdym razem nie wchodziłem przed pasy tylko czekałem aż na horyzoncie nie będzie samochodu i wtedy przechodziłem żeby się i innych nie narażać . Jasne powinni zrobić most nad przejściem ale też nie należy wychodzić na pasy gdy jeden samochód się zatrzyma bez upewnienia że na drugim pasie nic nie jedzie .
Gucio22.05.2020, 13:29
Po pierwsze jak już ktoś się chce tu brać za prawo drogowe i jego zmiany to po pierwsze z prawami ortografii zalecam się najpierw zapoznać.

Pasy, znaki, ograniczenie prędkości, pieszy przy pasach - nie ma co w tej sytuacji gdybać i bronić tego przestępcy.
Gazda22.05.2020, 12:31
Co do pierszeństwa na przejściach niestety jest źle skonstruowane prawo, piesi maja niby pierszeństwo i gina albo kaleki ktoś zapomniał ileś tam lat temu że wynaleźli samochody i zrobili dla nich drogi ,pieszym wynaleźli chodniki, smugness jest że na chodnikach sa samochody i ktoś zrekompensował wysyłajac ludzi na jezdnię . Pomysłodawca musi dorabiać u ludzi chcacych ograniczenia ludzkości , uwolnieniu Ziemi od człowieka
do Drogman22.05.2020, 11:10
Widać, że nosa nie wychyliłeś poza granice tego smutnego kraju.
ntnt12322.05.2020, 10:04
przejscie podziemne to jedyne bezpieczne rozwiazanie. na ulicy kolejowej jest,, jest OK
Maciej22.05.2020, 09:34
Do Ted: w tym miejscu w obrębie pasów obowiązuje 50 km/h a więc prędkość jak w terenie zabudowanym, i wystarczyło by jedynie żeby kierowcy dostosowali prędkość. Ale myśle i tak że kładka byłaby najlepszym rozwiązaniem ;)
Sx22.05.2020, 09:30
Kto w takim miejscu robi przejście dla pieszych ,a kierowca który się zatrzymał niech też patrzy w lusterko ,bo jak widzi debila to niech się nie zatrzymuje i stwarza niebezpieczeństwa ,bo piesi nie widzą drugiego pojazdu ,a dostali sygnał ,źe mogą przejść bezpiecznie od kierowcy ,który się zatrzymał
Drogmen22.05.2020, 09:01
Jak może być przejście dla pieszych na drodze 4-pasmowej??? To jest nie normalne w tym kraju w żadnym kraju tak nie ma. Albo robią przejście nad albo pod drogą. Na Zakopiance przed Krakowem już poszli po rozum do głowy i zrobili kładki nad drogą za dużo ludzi ginęło. Tyle w temacie
piła łąńcuchowa22.05.2020, 08:43
Ted z pewnego punktu widzenia ma nieco słuszności, ale z punktu widzenia prawa o ruchu drogowym jest w sprzeczności. Prokurator gdyby doszło do wypadku z pewnością powoła odnośne przepisy prawa. A jeżdżąc kilka razy w tygodniu prawie na porządku dziennym występuje tam wyprzedzanie. Postanowiłem przyczynić się do zakończenia skrajnego braku poszanowania dla przepisów ruchu drogowego ii zakupiłem wysokiej jakości wideorejestrator.
kierowca22.05.2020, 07:50
w stu procentach zgadzam sie z wypowiedzia TED a kierowca ktory sie zatrzymal aby przepuscic rowerzystow powinien wlaczys swiatla awaryjne w ten sposob przestrzega jadacych kierowcow za nim ze cos sie zlego dzieje i tyle w temacie
Ted22.05.2020, 07:40
Do wszystkich "pseudo" inteligentów nie rozumiejących prostych słów, kontekstu zdania. Nie napisałem że jest dozwolone wyprzedzanie na przed przejściem dla pieszych,sensem mojej wypowiedzi było to że w ogóle na tym przejściu nie powinno się stawać by przepuścić kogokolwiek. Rowerzyści i piesi powinni czekać, może nawet i 10 minut, i dopiero przechodzić gdy nic nie jedzie. Co z tego że masz pierwszeństwo jak zginiesz pod kołami. To jest za bardzo niebezpieczne przejście żeby na niego wkraczać i wymuszać zatrzymywanie pojazdów, a tak w ogóle to , jak zauważali niektórzy , najlepiej by było je zlikwidować lub wybudować tunel lub kładkę.

P.S Prawo jazdy mam 30 lat i nigdy nie zatrzymam się pierwszy żeby kogokolwiek przepuścić na tym przejściu, chyba że już jakiś w d... uprzejmy kierowca to zrobi, to oczywiście nie wymuszę pierwszeństwa i to zrobię.
ORMOwiec22.05.2020, 07:37
40% kierowców nie potrafi jeździć zgodnie z przepisami, ich inteligencja jest na tak niskim poziomie, że nie powinni nigdy dostać prawa jazdy.
Temida21.05.2020, 23:34
Takich idiotów to powinni surowo karać. Tam jest ograniczenie do 50, a ten kierowca z pewnością miał drugie tyle. Piesi widoczni- dobrze, że nikomu nic się nie stało, ale mimo wszystko powinni go odnaleźć i ukarać. Tacy ludzie w ogóle nie powinni być kierowcami.
Pozdrawiam milicje21.05.2020, 22:19
Tu nie powinno być przejścia dla pieszych. To jest proszenie się o wypadek.
avivat21.05.2020, 22:14
do Ted
A ty człowieku masz w ogóle prawo jazdy czy tylko tak bredzisz, żeby bredzić. Zapoznaj się z przepisami ruchu drogowego, albo całe życie będziesz jeździł hulajnogą.
Ostatni Władca Podhala21.05.2020, 21:32
Panie Ted, a o zakazie wyprzedzania bezpośrednio przed przejściem i na przejściu dla pieszych, a także omijania samochodu który zatrzymał się przed przejściem w celu przepuszczenia pieszych to Pan słyszał? Mam nadzieję, że nie masz Pan prawa jazdy, w przeciwnym razie z takim podejściem jesteś Pan potencjalnym drogowym mordercą. A policja to powinna stać w tamtym miejscu i właśnie takich wyprzedzających łapać i karać.
Wyrocznia21.05.2020, 21:13
Spokojnie ludzie, nie oczekujmy od kogoś z IQ poniżej 70, że będzie mądrze komentował. Niech się cieszy, że nauczył się pisać i nawet potrafi posługiwać się internetem. Niech choć tyle od życia ma, przecież nie każdy musi być inteligentny.
bezpieczna21.05.2020, 20:46
do ff zgadzam sie.bo ta pani podziekowala za ustąpienie pierwszenstwa na przejsciu dla pieszych. Ja zawsze jak chce przejsc z rowerem na pasach to ja dziękuję. dla autora tego filmu.brawa tak trzymac:]
Maciek21.05.2020, 20:16
w tym miejscu nie powinno być przejścia dla pieszych !! Kładka albo światła KONIEC !!
v21.05.2020, 20:08
Prosze Radnych Samorządowców Władze Swieckie i Kościelne o Fotoradar
Ted21.05.2020, 19:01
Zatrzymywanie się przed tym przejściem żeby przepuścić rowerzystów to skrajna nieodpowiedzialność.Rowerzyści oraz piesi powinni cierpliwie czekać jak będzie dłuższa przerwa i wtedy dopiero przechodzić lub przeprowadzać rowery,bo nie jest to zwykła miejska droga, a wkraczanie na takie przejście i wymuszanie zatrzymywania pojazdu może tylko doprowadzić do śmiertelnego wypadku. Przestrzegam , w ... uprzejmych kierowców, żeby tak nie robili.
Slayer21.05.2020, 18:48
@sami byliby sobie winni
Komentujesz byleby coś skomentować? Nawet nie chce Ci się oglądnąć krótkiego nagrania? Nie wiem, ale się wypowiem.
Swoją drogą nie mam pojęcia dlaczego nie ma tam fotoradaru? Za małe natężenie ruchu i byłby nierentowny?
Przerażona21.05.2020, 18:46
No niestety w tym miejscu był już tragiczny w skutkach wypadek. Właśnie w taki sposób zginęła kobieta. Kierowca bez wyobraźni i bardzo nieodpowiedzialny.
kuba21.05.2020, 18:32
Niestety na tym przejściu często tak się dzieje. Sam przechodziłem z rowerem i podobnie pojazd z lewej się nie zatrzymał. Na szczęście zadziałał refleks i się cofnąłem. Kiedyś dojdzie tam do tragedii.
lb21.05.2020, 18:29
@ff - to chyba ten "kierowca" musial napisac. "sami sobie byli winni", samo to zdanie mowi nam wszystko o tego typu "adversarzu"...
.21.05.2020, 18:16
sami byli ... Jest typowym przykładem większości komentujących w tym serwisie. Bez względu na wszystko ma swoje postrzeganie rzeczywistości i nic tego nie zmieni, nawet fakty.
ff21.05.2020, 17:58
Przecież przechodzili a nie przejeżdżali. O co ci chodzi gościu poniżej?
sami byliby sobie winni21.05.2020, 17:50
A zachowanie rowerzystów naganne . Przez jezdnie należy przechodzić , a nie przejeżdżać na rowerze . Podstawowa zasada !
emulat21.05.2020, 17:43
udostęppnić Policji ....nagranie ...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl