25.02.2021, 19:05 | czytano: 18262

Radna pyta, czy przyznanie nagród urzędnikom jest etyczne. Burmistrz odpowiada: zasłużyli

arch. Podhale24
NOWY TARG. O nagrody przyznane pracownikom Urzędu Miasta w ub. roku, z wyszczególnieniem kwot dla burmistrza, jego zastępców, sekretarza, skarbnika, naczelników wydziałów, kierowników referatów oraz pozostałych pracowników zapytała Ewa Pawlikowska. Odpowiedź burmistrza zajmuje trzy strony. Pada kwota - zbiorcza nagród: 349,5 tys zł.
Radna zwróciła się o dokładne wyliczenia kwot nagród rocznych brutto i wykaz osób nagrodzonych. Swoje zapytanie Ewa Pawlikowska zakończyła pytaniem do burmistrza: "Czy uważa Pan, że wypłacanie dodatkowych nagród w tak trudnym momencie dla mieszkańców i przedsiębiorców - związanym z pandemią - jest etyczne?". Dodała, iż "Urząd w czasie pandemii był zamknięty lub funkcjonował w zawężonym zakresie, a urzędnicy mieli mniej pracy, pracowali w trybie zdalnym lub przebywali na urlopach bądź zwolnieniach lekarskich".
"Zarzuty nietrafione"

W odpowiedzi Grzegorz Watycha skupił się przede wszystkim na ostatnich dwóch zdaniach zapytania radnej. W obszernym wyjaśnieniu szczegółowo opisano jak pracował w roku 2020 r. magistrat. Wytyka autorce zapytania, że jej zarzuty co do zamknięcia Urzędu są nietrafione i " świadczą jedynie o jej niewiedzy na temat działania w tym czasie Urzędu Miasta".

Pisząc o tym, że "w listopadzie 2020 r. - pomimo zaleceń Rady Ministrów, by pracownicy administracji publicznej całkowicie przeszli na pracę zdalną, pracownicy nowotarskiego magistratu pracowali tylko stacjonarnie, a sam Urząd Miasta funkcjonował bez żadnych utrudnień dla klientów, co w efekcie spotkało się z falą pozytywnych opinii wśród mieszkańców Miasta" - burmistrz powołał się na komentarze Czytelników Podhale24 pod tekstem Urząd Miasta w Nowym Targu z "normalnymi zasadami obsługi klientów".

Zdalna praca

Włodarz argumentuje, że od 2 czerwca ub. r. w Urzędzie Miasta zostały zniesione ograniczenia w bezpośredniej obsłudze klientów, że ilość podań, które wpłynęły do UM w 2020 roku była większa, niż w 2019. - kiedy nie było ogłoszonej pandemii, "a liczba samych pism, które zostały złożone przez ePUAP wzrosła o ponad 14 procent", że od 16 marca do 1 czerwca 2020 r. urząd ograniczył swoje funkcjonowanie "tylko w zakresie bezpośredniej obsługi klientów, a nie załatwiania spraw czy prowadzenia postępowań administracyjnych", że "w przeciwieństwie do innych ościennych urzędów administracji publicznej, ale też również mających siedziby na terenie Miasta, Urząd Miasta Nowy Targ w 2020 roku okresie pandemii - mając na względzie w pierwszej kolejności szeroko rozumiany interes nowotarskiej wspólnoty samorządowej, funkcjonował bez uszczerbku dla mieszkańców", że "wszystkie postępowania lub sprawy bieżące są załatwiane terminowo i tak też realizacja zadań odbywała się w 2020r."

"Taki sposób działania był możliwy tylko i wyłącznie dzięki pracownikom UM, którzy realizowali swoje obowiązki w ustawowych terminach./.../ Zapomina Pani także o znaczącej ilości zadań, które zostały zlecone samorządom do realizacji w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa - trudno zatem mówić, iz w okresie pandemii pracownicy UM mieli mniej pracy lub pracowali w ograniczonym zakresie, było zatem wręcz przeciwnie, a do tego warunki wykonywania pracy były trudniejsze" - pisze burmistrz i przechodzi do kontrataku: "Zadziwia fakt, że neguje Pani efektywność wykonywania pracy w sposób zdalny, skora sama Pani jako radna Rady Miasta korzysta z możliwości uczestniczenia w sesji RM właśnie w drodze zdalnego porozumiewania się. /.../ Działając jednocześnie w imieniu pracowników UM - jeżeli wciąż uważa Pani, że bezzasadnym było przyznanie rocznych nagród - zapraszam Panią na spotkanie z pracownikami, podczas którego będzie Pani miała możliwość osobistego i bezpośredniego zakwestionowania ich pracy w 2020 roku".
Nagrody - zgodne z prawem

Pomijając połajanki - jest w odpowiedzi także wyjaśnienie, iż wypłaty wynagrodzeń, dodatków, odpraw emerytalnych oraz nagród jubileuszowych i rocznych mieszczą się w ramach przyznanej kwoty w budżecie Miasta na 2020 rok, a ich wydatkowanie następuje zgodnie z przepisami prawa, na podstawie decyzji pracodawcy.

"Przyznane nagrody roczne stanowią wyraz podziękowania pracownikom UM za wkład, jaki włożyli w realizację zadań w okresie pandemii, podczas której wykonywanie czynności było znacznie utrudnione, a bezpośrednie kontakty z klientami w Urzędzie oraz na budowach związane były z ryzykiem zakażenia. Dlatego ze środków zaoszczędzonych na skutek przebywania części pracowników na zwolnieniach lekarskich oraz zamrożenia waloryzacji płac, która była zaplanowana - wypłacono nagrody roczne w kwocie netto 349 497 zł 95 gr." - wyjaśnia Grzegorz Watycha.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
pegi brown02.03.2021, 15:20
Ja proponowałbym nagrodę dla P. Joanny za kupienie tej koszmarnej rzeźby na rynku za120 tys
Robert01.03.2021, 14:08
Brawo Pani Pawlikowska
MIPLE01.03.2021, 10:22
Ludzie robią na 50 i 80%. Idą z umowy o pracę na śmieciówki. A ten Pan zapomniał gdzie żyje. Pycha i buta. Dziękuję Panie Wybrany przez emocje "Obywateli". "Chytry dwa razy traci."
Chętna28.02.2021, 22:23
WSTYD! Panie Burmistrzu Wstyd. Biedny dostaje Pan po uszach. Oczywiste jest ze to nie Pan rządzi tylko Pani Vice. Kazała dać to Grzesiu dał. Teraz obrywa On a Ona ...pije wino.
Chętna28.02.2021, 22:19
Burmistrzu!!! Już czas ze sceny zejść! Chciałeś ale nie podołałeś.
Ewa28.02.2021, 16:21
Wstyd!!! Wstyd!!!
f1628.02.2021, 08:18
To nie jest problem Pawlikowskiej tylko Watychy. To on przekazał pół miliona na nagrody dla kolesiów i nie widzi nic w tym złego. Jest zwyczajnie zdemoralizowany.
Żenada27.02.2021, 21:19
Potrafi szczuć nie prawdę do gazety a póżniej tłumaczy się ,że to nie ona . Szanuję policjantów ale nie kapusiów.
Piotrek27.02.2021, 10:01
O ile pamięć mnie nie myli niedawno Pani Ewa uważała, że pracownicy Urzędu za mało zarabiają (niektórzy po kilkunastu latach pracy najniższą krajową). Teraz nagrody, które są wypłacane corocznie od kilkudziesięciu lat jej przeszkadzają. To chyba nic nadzwyczajnego, że firma daje premię swoim pracownikom, byle jakie sklepy stosują taką formę podziękowania. Szkoda że dała się Pani wciągnąć w taką bezsensowną politykę...
Iga27.02.2021, 08:04
Dlaczego Watycha na sesji 28 grudnia nie poinformował w swoim długim sprawozdaniu radnych i mieszkańców o przyznaniu urzędnikom pół miliona nagród? Taki kozak? Dla mnie wykyły tchórz i kłamca wyborczy!
nowotarżanin27.02.2021, 07:54
niedługo wybuchnie afera na temat kupczenia miejska ziemia pan burmistrz miał wstępnie udzielić zgody
Rafal26.02.2021, 22:22
Za co te nagrody jak jest brak przygotowania merytorycznego w odpowiedziach na interpelacje. Brak.jest odpowiedzi dla mieszkańców na co wydawane są pieniądze z ich opodatkowania.
wyborcy26.02.2021, 21:59
Po tym numerze Watycha jako burmistrz jest w tym mieście już skończony. Odpowiedź na zadane pytania kompromitacja, ukrywanie prawdy i plucie w twarz mieszkańcom. Mamy dość!
Uparta-P. Watcha wie o kogo chodzi.26.02.2021, 21:47
Panie Burmistrzu na premie nagrody pieniądze są a na to co trzeba nigdy Urząd Miasta nie ma. Wiem to z własnego doświadczenia.
Przypomnę Panu, Pańskie słowa przed pierwsza kadencja....
"Burmistrz ma być dla obywateli, nie przeciwko. Obietnice zmiany bloku na normalny blok mieszkalny."
Ktoś wtedy Panu odpowiedział...
"Obiecanki cacanki, a głupiemu radość."
Szok jak można komuś w oczy patrzeć, obiecywać, słowa nie dotrzymać.
A dajcie sobie miliony premii ale dzięki temu na gorze, ludzie już przejrzeli na oczy. 3 kadencji nie będzie.
Kimono26.02.2021, 21:46
@ Nowotarżanin z wyboru
Numer z przedszkolami to majstersztyk kolesiostwa. Wystarczy przypomnieć sobie na czyich nośnikach reklamowych wisiał Watycha. Ma tak samo dzieci i ich dobro w nosie jak z innymi sprawami. Byle napchać kabzę swoim. Miasto zawrzało i nie podaruje mu tego pół miliona dla urzędasów. Dobrze że są radni którzy mu patrzą na ręce. A za resztę mi wstyd bo popierać Watychę to zwykły obciach
Rozbawiona26.02.2021, 20:58
Co za wredna mentalność byleby tylko komuś było gorzej
Aż mnie mdli od tego unoszącego jadu. Uwielbiam czytać wszystkie mądrości wielkich obrońców porządku w mieście którzy czesto palą gnojem w piecach, knują, ich psy sra..... po mieście, a w niedziele klepią nie wiem co przy ołtarzu.
Dżoana26.02.2021, 20:56
Wyplaty tak : Radni i cały Magistrat!
Każdy przyjmujący się do pracy w UM wie jaka dostanie wypłatę, sam wybiera, nie pasuje może odejść!
Ale żeby nagrody?
Nagrody NI E ! w dodatku w kryzysowym czasie, również dla Urzędu.
Celna uwaga Ewa!
Nowotarżanin z wyboru26.02.2021, 20:53
Pierwszym symptomem arogancji już na początku kadencji było blokowanie krytycznych wobec decyzji dot. przedszkoli mieszkańców na profilu FB miasta. Zero dyskusji, zero dialogu. Ciąg dalszy jak widać nastąpił.
Hans26.02.2021, 18:31
Pan Watycha obiecał kednego zastępcę budowlańca. Zatrudnił dwóch. Leśnika i celniczkę. Miało nie być pracy dla znajomych. Jeat wszechobecne kolesiostwo. Jak wszyscy w czasie pandemii oszczędzają na kosztach admimistracji to on wydaje pół miliona na nagrody dla urzędników. U Watychy wszystko na odwrót
Kazik26.02.2021, 18:26
Watycha odawaj nasze pół miliona
kolega z 526.02.2021, 16:06
Pół miliona na nagrody dla urzędników. Watycha nie widzi w tym nic niestosownego. Grzesiek co ona z Tobą zrobiła?
amen26.02.2021, 15:36
Dobra metodologia - nic nie robić , tylko krytykować , tak od zawsze .Niech ta kobieta wymieni choć jedną rzecz , która jej wyszła w życiu ? Ciszaaaaaa
ela26.02.2021, 15:32
Nie, nie jest etyczne.
Arek26.02.2021, 15:23
Tak naprawdę jest rzeczą skrajnie nieprzyzwoitą wydanie pół miliona na nagrody dla urzędników jak się przez cały rok opowiadało że nie ma na nic pieniędzy. W takim razie Watycha okłamywał radnych?
Do komentatorów.26.02.2021, 14:27
Tak naprawdę to UM w Nowym Targu pracuje w pandemii wzorowo. Przestrzega się obostrzeń, ale nie zamyka się drzwi przed petentami. Przyjmowanie pism przez pudło w US, UP luba na Korytarzu (urzędy gmin) to poniżające. Piszecie o syfie w Nowym Targu jeśli chodzi o środowisko, ale to nie jest sprawa tego burmistrza. Za poprzednika było gorzej tylko nikt nie badał wielkości smogu, a syf był na ulicach, na osiedlach itp.
takitam.26.02.2021, 14:03
napracowali sie biedaczyny zdalnie...
wyborca26.02.2021, 13:53
Pól miliona na nagrody20:24, 25 lutego 2021
Ile Watycha wydał na nagrody? Dlaczego podaje kwotę na rękę?
kwota netto 349.495 zł
kwota brutto 535.060 zł
łączny koszt pracodawcy (podatnika) 567.895 tys zł

Wataha Watychy mie może się nachapać.
Kasia26.02.2021, 12:42
Dlaczego Pani radna zazdrości urzednikom tych nagrod? Pani dostaje kolo 12 tys rocznie za parę godzin pracy jeszcze zdalnej. A duza czesc pracowników po studiach ma nie wiele powyżej średniej krajowej i urzędach często są takie place .
Besala26.02.2021, 12:15
I po raz kolejny Pan Burmistrz Grzegprz Watycha wykazał się arogancją i tupetem. Jego obowiązkiem było wyczerpująco odpowiedzieć na pytanie radnej bez osobistych uwag i złośliwości. Jednak jest już normą, że na słuszne i niesłuszne krytyki burmistrz i jego zastępcy reagują zawsze w sposób mało kulturalny (miałem napisać chamski, ale się powstrzymałem).
xyz26.02.2021, 11:55
Watycha obcina zajęcia dla dzieci w szkołach, podnosi podatki i za te pieniądze wypłaca urzędnikom pół miliona nagród. To jest burmistrz? Żenada i porażka
Monika ze starego miasta26.02.2021, 11:45
Panie birmistrzu jeśli prawdą jest to co pan pisze, to oznacza, że w sposób świadomy narażał pan swoich pracowników na utratę zdrowia i życia. Powinien pan za to nieodpowiedzialne zachowanie ponieść surowe konsekwencje. Wypłaceni3 pół miliona nagród w tej trudnej dla mieszkańców sytuacji, świadczy o pana braku wizji i konsekwencji. Na pana miejscu jedynym honorowym rozwiązaniem jeat podanie się do dymisji zanim pan zostanie odwołany. Nie radzi sobie pan bo funkcja pana przerosła.
Opopp26.02.2021, 11:39
Jaka można mieć granice wstydu żeby jeszcze się tłumaczyć. CYm się zasłużyli urzędnicy. Jest jeden satyryk od wymiany pieców pewnie tez dostał nagrodę ludzie za co niech dostanie piec nagród jak nie będzie nawekszego smrodu w mieście. Ten urząd nie pracuje pod tum burmistrzem to samo mzwik i reszta spółek tam są laicy bez pojęcia. To miasto przez tego człowieka ginie. Plany wyciągów stacji narciarskich i nic. Kompletnie nic.
kolesiostwo26.02.2021, 11:08
Wayycha nie widzi nic niestosownego w swoim zachowaniu. To jest demoralizacja władzy
Mieszkaniec z dziada pradziada26.02.2021, 10:50
Pół miliona na nagrody dla urzędników. Czas na referendum
Brożka26.02.2021, 10:46
Im się te nagrody po prostu należały !!!
mieszkanka26.02.2021, 10:42
W czasie pandemii miałam okazję załatwiać sprawy w urzędzie. Ludzi garstka, a panie siedzące w pokoju , taki siedzące - przeglądały internet głośno komentując. Z czterech osób jedna przyjmowała petentów.
Tak można pracować.
@@@26.02.2021, 10:35
A dla mnie już brakło nagrody ??
Wy marudy26.02.2021, 10:23
Wielce pokrzywdzona pani radna która nie dostaje premii za to za co otrzymuje pensje. Czy to już jest uzasadnione? Pokrzywdzona cała reszta, która również premii nie otrzymuje. Proponuje zmienić pracodawcę lub zając się czymś bardziej ambitnym. Jak otrzymujecie wypłaty niezgodę z tym co na rękę a co w papierach lub nawet pracujecie na czarno to jest dobrze? Gdzie te wasze podatki od faktycznego dochodu. Obecnie kazda szanująca się firma nawet prywatna daje premie albo sponsoruje egzotyczne wycieczki
Mieszkaniec26.02.2021, 09:18
A to na to poszła zeszłoroczna podwyżka podatków od nieruchomości. Wszystko jasne
Michał26.02.2021, 09:00
Jeżeli ktoś uważa, że nagrody nie należą się to przyjrzyjcie się ogólnie innym urzędom i instytucjom w mieście, województwie , kraju. Zobaczycie, że nowotarski urząd, którym wiecznie wycieracie sobie gęby ile to kasy dostaje, na co zasługuje a na co nie to pikuś. Jest to zadziwiające, że wiecznie czepiacie się tylko i wyłącznie jednej instytucji. Polityka jak zwykle. Pani E.P. jako radna Rady Miasta powinna zawalczyć o lepsze pensje dla pracowników.
Wdzięczna!26.02.2021, 08:35
Dziękujemy Pani Pawlikowskiej, że zadaje te niewygodne pytania. Dzięki temu my mieszkańcy możemy się dowiedzieć prawdy co się dzieje w UM. Bo informacje od Włodarzy to jak podawanie przez kwoty NETTO wynagrodzenia (hahaha).
Zażenowana26.02.2021, 08:27
Zgadzam się z komentarzem że "kąśliwa i ironiczna nie uchodzi w oficjalnej odpowiedzi szefa urzędu udzielanej radnej" . Nie wiem dlaczego władze naszego miasta się tak oburzyły na to pytanie Pani Radnej? W tym roku wiele miast w Polsce zrezygnowało z przyznawania nagród rocznych. W Internecie można prześledzić ze wiele Włodarzy na podobne pytania radnych potrafiło podać dokładne kwoty nagród z podziałem na poszczególne działy oraz ilość osób, a osoby pełniące funkcje publiczne z podaniem imienia i nazwiska oraz kwoty. W odpowiedzi naszego burmistrza kwota podana została raz i to jeszcze NETTO (Niepoważne!!) a reszta to jakieś dziwne wyjaśnienia i kąśliwe uwagi.
Dutki26.02.2021, 08:26
@Fredka estetka
"Pół miliona na nagrody dla urzędników i 189 tys na pomoc dla przedsiębiorców." - to są pewne dane?? Bo jak tak to skandal. W Nowym Targu tępi się przedsiębiorczość. Brak pomocy dla targowicy, maksymalna dopuszczalna stawka podatku od nieruchomości i zwolnienie z podatku dla branży turystycznej tylko za dwa miesiące zamiast jak wszystkie okoliczne gminy na 3 miesiące. I to pomimo dotacji na pomoc ze strony rządu. Nowy Targ ma niewiele wspólnego z turystyką, żyjemy z handlu. Dobijcie handel to zostanie nam emigracja do UK.
Analityk26.02.2021, 08:16
Radni mają mocno ograniczoną prace, na sesji jest ich garstka. Sama P. Pawlikowska uczestniczy w sesji zdanie, nawet nie umie zachować ładu i w tle słychać krzyczące dzieci. Pytanie ile w roku 2020 zarobili radni? Ile zarobiła Pani Pawlikowska? Który z radnych zrezygnował z swojego uposażenia w związku z pandemią? Żaden! A to oni podejmują uchwały które mają służyć mieszkańcom, Burmistrz je tylko wykonuje!
Mieszkaniec NT.26.02.2021, 08:03
Pokażcie listę. Władze miasta.
Należałoby publicznie lub na stronie UM listę nagród. Pytam za co.
W sprawie przyznawanych nagród należy przeprowadzić referendum. Nie powinno się w ogóle wypłacać pracownikom UM i władzom UM nagród pochodzącym z wpłat mieszkańców m.in. z podatków .
Dzisiaj w dobie dużych podwyżek nakładanych na mieszkańców NT jak: za śmieci, woda-ścieki, parkingi, podatek od nieruchomości i inne pokrewne zbiera przez UM dają do myślenia. Należałoby pokazać co z w/w obniżono. Ź le się patrzy na przyznawane nagrody z ludzkich złotówek, szczególnie z osób starszych?
Mieszkaniec NT
Aga26.02.2021, 08:01
Moja kumpela z liceum pracuje w tym urzędzie, jak mi powiedziała ile zarabia miesięcznie..nie wiem jak można za tyle żyć i przeżyc...to chociaz nagrodę dostałi na otarcie łez
paweł26.02.2021, 07:59
ale to co urzędnicy żyją powietrzem czy jak? Radna też całę życie na państwowym garnuszku to powinna wiedzieć jakie to kokosy są:P dobrze ,że na jedno naczekanie w miesiącu dieta jej wpadnie,
Zażenowana26.02.2021, 07:59
Pan Burmistrz chyba uważa mieszkańców za głupków, który nie rozróżniają kwoty netto od kwoty brutto. Podaje do publicznej wiadomości kwotę bez podatków bo pewnie sam stwierdził że te ponad pół miliona (!!!) z budżetu miasta na nagrody w obecnym czasie to chyba za dużo. To okropne jak próbują nas omamić. Niestety Panie burmistrzu w dzisiejszych czasach większość osób mających prawo wyborcze wie co to kwota netto i brutto.
kandydat z dawnego 2126.02.2021, 07:47
Nowy Targ za Watychy stał się Smogową Stolicą Polski. Jest miastem zasyfionym i wszyscy widzą, że jest zaniedbany. Nie kosi się trawy, nie zbiera liści, zimą nie odśnieża. Ostatnio był potop. Inwestycje są nietrafione a burmistrz skupiony na zabawie, balach i wstążkach. Na wszystko ma jedną odpowiedź "Nie da się". No więc za co te pół miliona nagród?
do Tofik26.02.2021, 07:19
Wszyscy uczciwie pracujący ludzie bez względu na zawód powinni godnie zarabiać w PL. Nie na zagranicznej tułaczcze i nie na kręceniu biznesów tylko uczciwie i godnie. Nikt za darmo nie będzie pracował i żył jak rumun. Razi mnie ta zawiść. Poza tym to uczciwie pracujący ludzie powinni się zrzec zarobków bo Cowid i trzeba oddać ja na tarcze? hm...
Kopiec26.02.2021, 06:55
Burmistrz Zakopanego dopłaca do kotła gazowego mieszkańcom 14 000 zł. Wystarczy tylko chcieć. Natomiast Burmistrz Watycha dopłaca urzędnikom magistratu do pensji.
Piwonia26.02.2021, 00:07
Jak radni wnioskowali o dopłaty do śmieci żeby mieszkańcy nniej płacili to burmistrz mówił że bie ma pieniędzy. A tu cyk i jest pół bańki na nagrody dla urzędników. Cud nad Dunajcem
Alek25.02.2021, 23:38
A za co dostała nagrodę pani Steg jak od roku nie było żadnej imprezy i odpiczywała w pracy?
Zalmiwas25.02.2021, 23:33
Nie interesują Burmistrza mieszkańcy, starsze osoby o ubogiej emeryturce.Podnosimy Podatki by nam drodzy urzędnicy żyło się lepiej.
Wyborca25.02.2021, 23:24
Na Straż Miejską nie ma pieniędzy bo to nie opłacalne, a na premie są i to nie bagatelne kwoty. Panie Burmistrzu do czego zmierza ta władza miejska - rozliczymy przy najbliższych wyborach. Głosowałem na Pana, ale coraz bardziej jestem przekonany, że zrobiłem błąd.
antypawlikowska25.02.2021, 23:20
Pani Pawlikowska niech najpierw powie jak wykonuje swoją służbę, przyzna czy zrzekla się nagrody całorocznej, trznastej pensji, mundurówki itd...?? Kobieto, nie narazaj sie na smieszność! Mam wrazenie ze jestes marionetką w rekach innych i nie masz własnego zdania ani rozumu.
Knor25.02.2021, 23:18
Do Blondynas. Boże widzisz i nie grzmisz? Bez komentarza.
Głos ludu25.02.2021, 23:16
Z naszych podatków premię sobie przyznają urzędnicy - wstyd. Nie dość, że na wasze utrzymanie miesięczne idzie z naszych podatków to i nagrody cyt:" wypłacono nagrody roczne w kwocie netto 349 497 zł 95 gr." - wyjaśnia Grzegorz Watycha". Panie Burmistrzu i teraz niech Pan popatrzy wszystkim ludziom co w dobie pandemii ograniczali swoje wydatki do minimum by przetrwać. Wstyt by wydawać na premie i nagrody z naszych podatków !!! Za tę premię trzeba było podatki obniżyć albo i śmieci za które dostaniemy do skrzynki rachunki do płacenia.
aplikant25.02.2021, 23:14
też bym chciał nagrodę w pracy dostać za nic Burmistrzu przyjmij mnie. Cudnie wpasuje się w Twój system pracy w UM. Dużo nie wymagasz. Dam radę obiecuje.I wstążki zawiesze na rynku.
Fredka estetka25.02.2021, 23:10
Pół miliona na nagrody dla urzędników i 189 tys na pomoc dla przedsiębiorców. No i jeszcze radość Watychy jak mówił na sesjach o liczbie odrzuconych wniosków bo trzeba ratować budżet. Hipokryzja i cynizm tego człowieka nie ma granic
Blondyns25.02.2021, 22:42
A ja uważam że nie należy zaglądać to cudzych kieszeni bo nie ukradli tych pieniędzy tylko z tego co widzę i wiem wypracowali je, pracowali w dobie pandemi, przyjmowali strony i pomagali ludziom!!!! iwypracowali sobie te pieniądze jak najbardziej. Panie Burmistrzu tak trzymać, szkoda, że nikt inny nie docenia
wkurzony25.02.2021, 22:42
Do Czarek.Pół miliona? Z naszych Podatków? SKANDAL!!!!!!!!!!!!! Ludzie reagujmy to nie może tak wyglądać! Wstydu Pan nie ma Panie Burmistrzu!
jóźwa5325.02.2021, 22:42
Pan Grzesiu tylko cytował panią Brożkę "im się te nagrody należały "
Krysztof z Krzywej25.02.2021, 22:34
Brawo Pani Radna.Tak trzymać!Wytykać i pokazywać rozrzutność G.Watychy. Wszędzie obcinają wydatki. Szkołom, różnym organizacjom a tu proszę da się? Da się.
Złoty człowiek25.02.2021, 22:23
Watycha odfrunął na miarę swojej abstrakcyjnej vice. Wypłacił pół miliona w nagrodach w czasie jak ludzie ledwie wiążą koniec z końcem. No i nie widzi w tym nic złego. Koniec świata
Cwaniak25.02.2021, 22:08
Panie Watycha ja zorganizuję panu spotkanie z mieszkańcami i niech im pan wytłumaczy dlaczego przyznał urzędnikom pół miliona w nagrodach!
Leon25.02.2021, 21:58
W sumie tak myślę a kto nie jak pracownicy miejscy. Urzad byl otwarty cały czas, załatwiłem sprawy to wiem. A reszta co ??? Banki zamknięte, lekarze rodzinni zabarykadowani, starostwo dzialajace jak paczkomat, urzad skarbowy na zdalnym. A Urzad Miasta pelna kulturka otwarci, zyczliwi nawet poradzili jak mam zalatwic sprawy w skarbówce. Zrobiłem profil zaufany jak Panie mowily. Pani radna proszę zainteresować się działaniami bliżej pani strukturze organizacyjnej i pouczyć kolegów ze regulamin sklepu nie jest w Polsce aktem prawa obowiązującego w Polsce. Każdy niech zacznie od siebie !!!!
Czarna25.02.2021, 21:50
Najgorsze jest to że urzędnicy oczywiście nie wszyscy ale są i tacy którzy są zlosliwi i się odgrażają konsekwencjami jakby byli ponad wszytko.... zamiast wyjaśnić zakładają z góry swoje krzyczac .... dla nas kara porządkowa za nic a dla Pani urzednik nagroda ??
M.m25.02.2021, 21:50
Przecież to nie burmistrz zamknął w marcu tylko odgórnie tylko Ci z rządu:/ maseczki tez kazał nosić? Jakos ja dałam radę załatwić sprawę Pani zeszła do mnie na dół i bez problemu wszystko wytłumaczyła. A wy bierzecie wszelkie zapomogi? 500 plusy? Najłatwiej kometować z kanapy samemu będąc na zdalnej albo płatnym urlopie
AAAAAAA25.02.2021, 21:49
zapraszam Panią na spotkanie z pracownikami, podczas którego będzie Pani miała możliwość osobistego i bezpośredniego zakwestionowania ich pracy w 2020 roku". - sorry, ale co Ona bierze?
oj ludu ludu Oj25.02.2021, 21:46
Nagroda sie należy. Za promocje Miasta. Najbardziej zanieczyszczone Miasto w Polsce.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja wręcz uważam ze Nobla powinien dostać kAŻDY urzędnik z osobna.
Euforia25.02.2021, 21:40
Większość mieszkańców już ma tej bandy dość! Nieudolna władza od początku.Czekamy na koniec kadencji i Grzesia rozliczymy.My mieszkańcy. Na początku obiecanki cacanki.Czas pokazał, że czego się chwycili to jeszcze bardziej zniszczyli.Dramat.
Pnt25.02.2021, 21:25
Co wy chcecie od tych pracownikow, musza takich bufonow z pretensjami niedoinformowanych nie wyksztalconych obslugiwac, narazac sie na chorobe w porownaniu do tego co Starostwo wprowadzilo i jeszcze im zle. Pani rana z panem Liszką wspolpracuja pewnie i sa wybrani po to by utrudnuac prace i nie szukac czy pochwalac czegos tylko wiercic dzire w czlowieku. Sami napewno nie lepiej zrobiliby to samo tylko musieliby przyjac taki model pracy jak jest.
driver25.02.2021, 21:16
Nagroda???!!! Za co, że wypełniali swoje obowiązki, że pracowali? To jakby nie pracowali, to by dostali tylko pensję bez nagrody?
To już szczyt szczytów. Teraz czekamy na informację o ekwiwalencie urlopowym, to dopiero będzie szok dla niektórych. To będzie gwóźdź do trumny!
NowotarżaninK25.02.2021, 21:16
Przestańcie wytykać. Nagroda się należy. Mistrzostwo jeśli chodzi o brak kompetencji i logicznego myślenia!
R.25.02.2021, 21:09
Urzędnicy i mundurówka, jak za komuny albo w Rosji.
Broszka25.02.2021, 21:06
Te nagrody po prostu się im NALEŻAŁY! !!!!!!
pamiętający25.02.2021, 21:00
Wielokrotnie na tym portalu pojawiała się informacja, jak to władze sąsiednich gmin, w tych trudnych czasach pandemii, zwolnili z podatku od działalności gospodarczej właścicieli zakładów. Właśnie dostarczono mi decyzję Burmistrza Miasta Nowy Targ ustalającą wysokość łącznego zobowiązania pieniężnego na rok 2021 dla nieruchomości położonej ..... Dział I. Podatek od nieruchomości - Dział. gosp. w bud. mieszkalnych - zero zniżki - 100 % płatności, a mówiło się, że będą jakieś zwolnienia. Jak mają być zwolnienia, jak potrzebna kasa na nagrody dla urzędników. Tu mamy wiarygodność Radnych i władz miasta .
Magdalena25.02.2021, 20:48
Jak zwykle Watycha bełkoze. Panie Watycha ile przyznał Pan sobie nagrody i swoim zastępcą? Ile dostały puplki Pani Steg? Umie Pan chociaż raz konkretnie bez krętactwa odpowidzieć?
avivat25.02.2021, 20:47
I pomyśleć że niektóre samorządy zrezygnowały z nagród i podwyżek, a radni obniżyli sobie diety. Ale urzędnicy pod kierownictwem Watychy mają się całkiem dobrze!
Przewodnik25.02.2021, 20:46
Czy pobieranie diety w trakcie pandemii jest etycznym podejściem Radnej Rady Miasta? Osoby, która ma reprezentować mieszkańców? Czy nukanie interpelacjami Urzędu o maseczki, płyny, rękawiczki itp. jest etyczne? Czy w takim razie pracownicy mieli bez środków ochrony jeszcze pracować skoro urząd w 100% funkcjonował? Czy przekazane maseczki i płyny do jedynego szpitala na Podhalu to też brak etyki z strony Burmistrza Miasta? Proszę zrozumieć, że skoro Pani zdecydowała się służyć na rzecz Naszego miasta to proszę go nie rozsadzać od środka! Niech sobie Pani kupi książkę prof. Zimmermana dot. Administracji i sobie porządnie przyswoi wiedzę z zakresu administracji publicznej. Na koniec proszę o zastanowienie się czy pobierana dieta ok 1.500 zł za 1 sesje i komisje w miesiącu w trakcie trwania pandemii jest etyczne!!!
Zygmunt25.02.2021, 20:46
Burmistrz to chyba czytać nie umie bo nie odpowiada na pytania. Później narzeka ile to trzeba się napisać żeby odpowiedzieć. A wystarczyło żeby odniósł się konkretnie do pytań. Ile brutto otrzymali nagród. A niedawno była podwyżka podatku.
Tofik25.02.2021, 20:42
Do "Polka" - święta racja..." ludzie, którzy pracują powinni godnie zarabiać " - czyli Ci z poza stołków urzędowych, którzy np. przepychają rury kanalizacyjne nie muszą godnie zarabiać...przecież to niegodna praca - fakt.
więcejpacypaniewo .25.02.2021, 20:29
Radna - bezradna jak zawsze . Czyżby w policji nie przyznawano nigdy nagród na zakończenie roku? To takie pani Ewy - pierdu , pierdu , pierdu , a konkretnego działania jakoś brak , ciągle brak . Taka metodę działania ma pani Ewa, jak ją znam.
Wyrocznia25.02.2021, 20:25
Nawet grama wstydu nie mają przyznając sobie nagrody kiedy większość ludzi musi zaciskać pasa! Ale mnie to od dłuższego czasu wcale nie dziwi, bo zrozumiałem, że około 95%, a może i więcej ludzi jest takich samych i to samo zrobiliby jeśli mieliby okazję. Ta chciwość doprowadzi świat do upadku.
Pół miliona na nagrody25.02.2021, 20:24
Ile Watycha wydał na nagrody? Dlaczego podaje kwotę na rękę?
kwota netto 349.495 zł
kwota brutto 535.060 zł
łączny koszt pracodawcy (podatnika) 567.895 tys zł

Na nagrody poszło prawie 600 tysięcy złotych
Warto przypomnieć że urzędnicy mieli oprócz tego trzynaste pensje.
W czasie recesji jest to skrajnie nieetyczne zachowanie i powinien zostać wywieziony na taczkach poza rogatki miasta. Szok!!!
Nowotarżan25.02.2021, 20:20
Może pani radna zajmie się swoimi sprawami i zacznie pracować a nie udawać, że pracuje.
Oskar25.02.2021, 20:15
Haha co ten Watycha opowiada ze urząd był cały czas czynny? Bzdury ! Pozamykane na cztery spusty. Wszystko trzeba było załatwiać telefonicznie-jak się udało dodzwonić .
Czarek25.02.2021, 20:06
podana kwotta jest netto. Z podatkami Watycha przeznał PÓŁ MILIONA z naszych podatków. W czasie recesji i pandemii. Skandal
DżejDżejOkocza25.02.2021, 20:02
A czego można się spodziewać po PO?
Oooo nie25.02.2021, 19:58
Fajnie. A co tam w styczniu pewno 13 nastka a nagroda to 14 nastka. W tym czasie epidemii COVID 19 dał by Pan Burmistrz trochę na wstrzymanie bo ludzie tracą biznesy, majątki a tu sie rozdaje. To jest tak po ludzku nieuczciwe.
Polka25.02.2021, 19:41
Niektóre komentarze są nazbyt zawistne. Samorządowy urzędnik zarabia skromnie na poziomie ukraińskim. Podejmuje ważne decyzje lokalne i pracuje na rzecz mieszkańców. To są symboliczne grosze na jednostkę takiej premii świątecznej. Cywilizowany zachód by to wyśmiał. Ale my w niektórych sprawach zatrzymaliśmy się w czasie i do tego ta zawiść psa ogrodnika i kargulizm. Minęły już czasy czynów społecznych. Ludzie którzy pracują powinni godnie zarabiać.
P.25.02.2021, 19:33
Może Pani radna w ramach przykładu odda połowę swojej diety? Bycie radnym to służba, a nie dodatkowa pensja.
wera25.02.2021, 19:24
Taka gratyfikacja to zwykła 13 pensja, a nie nagroda. Nagroda należy się za szczególne osiągnięcia, a nie każdemu równo za zwykłe wykonywanie obowiązków. Burmistrz nawet nie udaje, że wszyscy nagrodzeni wykazali się czymś nadzwyczajnym. Oni po prostu robili swoje. A radna słusznie wskazuje, że pracy było mniej, dochody są niższe i być może należałoby się zastanowić nad takim rozdawnictwem.
wiki25.02.2021, 19:23
Dobra odpowiedź.
spm25.02.2021, 19:17
Burmistrz ma rację. Pracowali i byli bardzo pomocni - wiem, bo i mnie kilka razy przymusiło do szukania pomocy w UM, gdy zamknięte były inne urzędy w mieście. cierpliwie mi tłumaczono i pomogli mi urzędnicy rozgryżć mój problem.
Ale mam jedno"ale" - forma odpowiedzi - kąśliwa i ironiczna nie uchodzi w oficjalnej odpowiedzi szefa urzędu udzielanej radnej. nie wiem kto burmistrzowi doradza, ale niech tę osobę zmieni.
Wyborca25.02.2021, 19:17
Brawo Panie burmistrzu. Niech się Pan nie daje. A tej pani już trzeba podziękować. Kto na nos głosuje?
galt25.02.2021, 19:16
Biada panie Watycha. Mieszkańcy piszczą a pan nagrody urzędnikom wypłaca za to że wykonywali swoje obowiązki? Za to do dostają pensję a nagroda jest za coś extras jeśli sytuacja pozwala, a nie w takich czasach. SKANDAL! Pytanie było o pana i zastępców nagrody, dlaczego odpowiedzi nie ma? Proszę się nie wtydzić, skoro pan zasłużył
hahahaha25.02.2021, 19:12
Hahahaha haha haha

Pani radna - wystrzeliła nie nabiła.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl