01.08.2023, 08:50 | czytano: 3243

Którędy poprowadzi nowa zakopianka z Myślenic do Krakowa? Czas na projekt

Zdjęcie ilustracyjne / archiwum GDDKiA
Projektanci wskażą możliwe warianty przebiegu nowego odcinka drogi ekspresowej S7 między Myślenicami a Krakowem. Nowo wybudowaną droga poprowadzi kiedyś zakopianka. Budowa to jednak odległy temat, bo prace dokumentacyjne mają potrwać ok. 6 lat.
W postępowaniu na wybór projektanta wzięło udział pięć biur projektowych. Ceny wahają się do 16 do 40 mln zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie nie zdecydowała jeszcze, które z nich zajmie się wskazaniem trasy, na której zostanie wybudowana nowa zakopianka.
"Zadaniem wykonawcy będzie poszukiwanie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7. Początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Dopuszczamy poszukiwanie wariantów bardziej na zachód lub na wschód, o ile takie rozwiązanie będzie korzystne i racjonalne. Pozostawienie opcji rozpoczęcia trasy w innym miejscu niż odcinek A4 Kraków Południe - Kraków Bieżanów daje też możliwość rozważenia rozwiązań zlokalizowanych poza podstawowym obszarem" - informuje GDDKiA.

Przygotowanie dokumentacji będzie wieloletnim procesem. "Zakładamy, że po 6 latach od podpisania umowy zakończy się uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach" - przyznaje Generalna Dyrekcja. " W tym czasie będą organizowane spotkania informacyjne dla mieszkańców, którzy będą mogli przedstawić swoje pomysły, sugestie, wątpliwości i uwagi dotyczące nowej drogi. Liczymy na konstruktywne rozmowy z zainteresowanymi. Zdajemy sobie sprawę, że jest to inwestycja trudna i budząca duże emocje. Jednakże wszyscy zgadzają się co do tego, że ta inwestycja jest to potrzebna - co potwierdzają strony zabierające głos w rozmowach na temat przebiegu nowego odcinka S7".

Źródło: GDDKiA, r/
Może Cię zainteresować
komentarze
Sempterr03.08.2023, 07:04
Tam nic nie trzeba nowego budować.... Wystarczy zrobić mosty i zjazdy jak na autostradach.( Bezkolizyjnie) zlikwidować przejścia dla pieszych i przepustowość się zwiększy odrazu....
Zed01.08.2023, 12:47
Po co budować nowe drogi w odległej perspektywie jak w przyszłości nie będzie prawie prywatnego transportu. Na auto będzie stać tylko bogaczy, nadludzi. Plebs będzie jeździł tylko zbiorkomem.
zakoptikon01.08.2023, 10:38
Jeszcze nie zmodernizowali zakopianki do Zakopanego , a już chcą ją modernizować tam , gdzie nie jest to w tej chwili konieczne.
zpodhalanskiej01.08.2023, 08:56
na 2020 miala byc skonczona teraz koszt bedzie 3 krotnie wyzszy przez 30 lat komuny zbudowano 90% polski aaaa zapomnialem ze po komunie tylko koscioly zaczelismy stawiac a fabryki niszczyc
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl