23.12.2022, 13:08 | czytano: 5348

Wraca temat przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową

arch. Podhale24
NOWY TARG. Przywrócony wczoraj ruch pociągów na kolejowej zakopiance już dał się odczuć kierowcom. Na niemal notorycznie zakorkowanej ulicy Kolejowej i Ludźmierskiej teraz dodatkowo wstrzymywany jest ruch przez opuszczone szlabany. Dziś burmistrz Nowego Tagu poinformował, że Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Krakowie wszczął postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla budowy "bezkolizyjnego przekroczenia linii kolejowej w ciągu DW 957".
Przedsięwzięcie dotyczy przebudowy skrzyżowania ul. Ludźmierskiej z linią kolejową nr 99 na bezkolizyjne.
- Jak wynika z informacji przekazanych nam przez inwestora tj. Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie zakres przedsięwzięcia jeszcze podlega ostatnim korektom. Po jednoznacznym jego zdefiniowaniu, w ramach przeprowadzanego postępowania o wydanie decyzji środowiskowej inwestor poinformuje o wynikach konsultacji społecznych, które odbyły się na przełomie stycznia i lutego br. Będziemy chcieli się aktywnie włączyć w proces zapewnienia możliwości udziału społeczeństwa w tym postępowaniu. O prowadzonych działaniach w tym temacie będziemy informować na bieżąco - zapewnia Grzegorz Watycha.

Przypomnijmy, że konsultacjom poddano cztery warianty budowy bezkolizyjnego skrzyżowania, ale preferowane są dwa. Zakładają one budowę drogi pod linią kolejową.

Szerzej o propozycjach przebudowy i wariantach pisaliśmy w artykule Budowa tunelu pod torami kolejowymi i nowego ronda....

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Osiol25.12.2022, 11:09
Opłacamy ludzi inteligentnych w urzędzie nie trzeba im darmowych internetowych porad, oni za swoją inteligencję i pracę co miesiąc dostają..... i premie
Wektor24.12.2022, 22:36
Po przemyśleniu musiałyby być dwa tunele do dworca (to znaczy rozjazdy, tor nr 1, tor nr 2, jak w metrze)
w przeciwny razie, pociągi musiałyby się mijać za stacją kolejową, co by było głupawe, zresztą to są sprawy
techniczne, na których się nie znam. Może jakaś opinia Inżynierska, ktoś, kto się na tym zna.
Wektor24.12.2022, 22:15
Do M&M

Niech będzie kanion, byle nie było DEMOLKI (pod tytułem - tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie
dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową, w stronę przejazdu kolejowego) :). Powstaje w tej sytuacji
zasadnicze pytanie, jak odprowadzić wodę w czasie ulewnych deszczów i co z jej odprowadzeniem ???
Co z odśnieżaniem ??? Co na to fachowcy ???
Goral24.12.2022, 20:46
Zlikwidować dworzec w NT na tym zadupiu i tak nikt nie wysiada
Lubelski góral24.12.2022, 19:21
O co wy się klucicie o swoją mądrzejszą mądrość???? Pomysł bardzo dobry!!!!
The King of the Spisz24.12.2022, 18:16
Dźwignąć tory 2 metry a ulicę obniżyć o 3m. I po temacie....
The King of the Spisz24.12.2022, 18:16
Dźwignąć tory 2 metry a ulicę obniżyć o 3m. I po temacie....
Osiol24.12.2022, 14:41
Ech to doradzanie genetycznym nieudacznikom....
Wykorzystując obwodnicę dołożyć tory z boku ominąć centrum stacja kolejowo przeładunkowa nowa, stare tory rozebrać zrobić drogę do przejazdu obecnego, odcinek torów na ceramiczną i składy obecne to,, ślepy''tor połączony z obwodnica torową
Komu wysłać rachunek za poradę???
Topcie kasę w analizach dalej....
Anty prawo i socjalizm24.12.2022, 07:39
Zostawic droge taka jaka jest!Jak sie wam nie podoba i macie problem,auto sprzedac i przesiasc sie na bicykl.
M&M24.12.2022, 02:41
Do Wektor: Tunel, to moze przesada, ale konieczny bylby 6-metrowej glebokosci "kanion" od mostu na Czarnym Dunajcu, w miejscu obecnego dworca, stopniowo wznoszacy sie do poziomu terenu gdzies pomiedzy Nowym Targiem a Szaflarami. Na dnie tego "kanionu" polozone nowe torowisko, a w miejscu skrzyzowania ul. Ludzmierskiej-wiadukt nad torowiskiem. Profil podluzny torowisk dopuszcza spadki 6 promili dla magistrali i linii pierwszorzednych, oraz 10promili dla drugorzednych. Oznacza to ze stacja kolejowa(poczatek) mogla by byc w odleglosci ok. kilometra od wiaduktu na ul. Ludzmierskiej.
józek23.12.2022, 22:23
Po co w Nowym Targu dworzec kolejowy. Do hameryki już nikt przez Gdynię szifem nie płynie.
Wektor23.12.2022, 21:11
Napisałem: 20:44, 08 sierpnia 2021 | 22:35, 28 stycznia 2022

Tunel poprowadzony tuż za miejscem, gdzie dwupasmówka przechodzi w jezdnię jednopasmową, w stronę przejazdu
kolejowego to kolejna głupota, która pochłonie dużo pieniędzy. A gdzie tunel wychodziłby za przejazdem kolejowym???
To już TAJEMNICA POLISZYNELA :D. Ciekawe czy ktoś pomyślał co z wodą w czasie ulewnych deszczów i co z jej
odprowadzeniem. Oczywiście domy i mieszkańcy w czasie realizacji prac budowlanych i szkody z tym związane,
się nie liczą, kto by się tam liczył z mieszkańcami:). Od dawna mówiło się o tunelu poprowadzony od zjazdu
za mostem do stacji kolejowej. Prace można by prowadzić, a ruch na Ludźmierskiej mógłby funkcjonować bez
utrudnień dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości. Naturalnie należałoby postawić sztuczną przeprawę
nad terenem budowy przy pomocy np. wojska, co jest wykonalne, zwłaszcza że takie sytuacje mają miejsce w Polsce.
Czy ktoś policzył wysokość odszkodowań dla mieszkańców (firm), powstałych w wyniku prac budowlanych? Wystarczy
uzgodnić z zarządem dróg wojewódzkich, że chcemy poprowadzić tunel w taki sposób i co oni o tym myślą, z prośbą,
aby nam to zaprojektowali i wycenili. Ta antywładza nie potrafi nic zrobić dobrze, chyba żeby jej non stop
podpowiadać, co należy zrobić i w jaki sposób. Jeżeli nie da się przeprowadzić tunelu od strony mostu kolejowego
z przyczyn technicznych lub finansowych, to wracam honor i rubta jak chceta, udrożnienie tego odcinka jest konieczne:).
-----------------------------------------------------
Ponawiam pytanie:

Dlaczego nikt nie rozważa puszczenia pociągu tunelem do stacji ??? Interesuje mnie, jakie byłyby koszty takiego
projektu, jeżeli w ogóle jest możliwy. A może po remoncie torów i stacji jest już za późno :).
-----------------------------------------------------
Do M&M

Mam rozumieć, że to opinia Inżynierska, osobiście zgadzam się z takim rozwiązaniem i uważam to za dobry pomysł.
Mielibyśmy nowoczesny dworzec na miarę XXI wieku.
-----------------------------------------------------
No cóż, do tego jest potrzebna wyobraźnia..., zaraz, zaraz, ale co to jest TA... wyobraźnia :). Oto jest pytanie:).

"NASZE" MIASTO, już niedługo WASZE.
M&M23.12.2022, 19:33
Tunel dla linii kolejowej, przy dopuszczalnych spadkach dla torow kolejowych, wychodzilby na powierzchnie gdzies w okolicach Castoramy. Dlatego, nalezalo by wtedy rozwazyc dwa warianty: Dworzec kolejowy w obecnym miejscu, w podziemiu, albo, przeniesienie stacji gdzies pomiedzy Nowym Targiem i Szaflarami.
"CiemnyLudu"!23.12.2022, 19:05
Pragne poinformowac zwolennikow "wiaduktu dla pociagow", ze stacja kolejowa znajduje sie tuz obok ulicy Ludzmierskiej. Tymczasem, zgodnie z przepisami, rampa dojazdowa na taki wiadukt, musiala by miec co najmniej 400 metrow. Jesli ktos z was jest w stanie rozwiazac te inzynieryjna lamiglowke, dajcie znac burmistrzowi.
abc23.12.2022, 18:56
PO nie zarządziło co należy zrobić w tej sprawie, to pis jest ....... . Każdy projekt obecnie jest w cz.... ...... . Tunel dla PKP - wyłożono już pieniądze na modernizację linii,tunel pod torami, lub nad torami może być tylko "spec ustawą" gdyż wydano zgodę na budowę budynków. A to już zrealizowano. A terenu brak.
Osiol23.12.2022, 16:23
Dajcie spokój skończy się na trzech projektach do,, piwnic'' ratusza tam w projektach,,rozwoju''któryś mln już leży i co roku wyskakuje pomysł projektu który nie jest realizowany

Może ktoś policzy ostatnie lata w tych projektach,, rozwoju''
Co nie zmienia faktu że jakoś to trzeba przebudować lub poczekać na ukończenie obwodnicy i wtedy ocenić ruch... A nie topić kasy w papierze to jakby mieć trzy projekty domu na działce i brak funduszy na budynek
avivat23.12.2022, 15:54
Tak. Tunel dla pociągów.
avivat23.12.2022, 15:54
Tak. Tunel dla pociągów.
Janusz Widelec23.12.2022, 15:49
Dlaczego nie robi się tunelu dla pociągu? Przecież pociąg jest cięższy niż auta. Na logikę to lepiej niż auta tunelem puścić i ludziom biznesy zniszczyć. O co chodzi? /.../
Watycha, może wyjaśnisz? Bo ludzie ostro przecież protestowali przeciwko tunelowi dla aut.
kuba23.12.2022, 14:54
jakoś trzeba doprowadzić ruch do marketów :Stopiak i Żarnecki
a reszta po obydwu stronach Ludzmierskiej niech stoi lub lata górą.
a własność prywatna i od 100lat mapowane drogi i zjazdy się nie liczą.
Kasa rządzi światem .
Ona może z miasta, a jednak ze wsi23.12.2022, 14:24
Nie rozumiem. Może i jestem laikiem w temacie budownictwa, ale nie prościej by było zrobić tunel dla linii kolejowej? Przecież nie trzeba by było budynków burzyć i jakichś dziwnych rozwiązań dojazdowych tworzyć. To jakiś problem by pociągi przejeżdżały przez tunel??? Są jeszcze wiadukty dla kolei... hmmm Może za mało pieniędzy by to kosztowało? No nie wiem....
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl