Znamy już prawdopodobnego wykonawcę budowy węzła drogowego w Poroninie, jednej z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu. W przetargu na budowę węzła wpłynęło 12 ofert – najtańszą, opiewającą na blisko 43 mln 870 tys., złożyło konsorcjum firm Banimex i Eurovia i to prawdopodobnie te przedsiębiorstwa budowlane zrealizują inwestycję.
Według założeń budowa ma zakończyć się najpóźniej pod koniec listopada przyszłego roku.- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.
W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.
Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla naszego regionu. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisali w Poroninie w sierpniu ub. r. w trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu Ewy Kopacz w Małopolsce ówczesny marszałek Marek Sowa oraz członek zarządu Jacek Krupa.
Źródło: Biuro Prasowe UMWM, oprac. r/