08.07.2016, 16:16 | czytano: 11756

43 miliony złotych za budowę węzła w Poroninie

Znamy już prawdopodobnego wykonawcę budowy węzła drogowego w Poroninie, jednej z kluczowych inwestycji dla Podhala i całego regionu. W przetargu na budowę węzła wpłynęło 12 ofert – najtańszą, opiewającą na blisko 43 mln 870 tys., złożyło konsorcjum firm Banimex i Eurovia i to prawdopodobnie te przedsiębiorstwa budowlane zrealizują inwestycję.
Według założeń budowa ma zakończyć się najpóźniej pod koniec listopada przyszłego roku.
- Węzeł Poronin to miejsce, które od lat przysparza wielu problemów kierowcom i mieszkańcom. W czasie dużego ruchu turystycznego korki sięgają kilku kilometrów, blokując dojazd do Zakopanego, ale także drogę w kierunku Białki Tatrzańskiej i Morskiego Oka. Budowa węzła rozwiąże te problemy – podkreśla marszałek Jacek Krupa.

W ramach inwestycji zostanie przebudowane skrzyżowanie zakopianki (DK 47) z drogą wojewódzką w stronę Bukowiny Tatrzańskiej (DW 961) – powstanie tu bezkolizyjne skrzyżowanie, a droga wojewódzka zostanie poprowadzona tunelem pod linią kolejową (nr 99) oraz drogą krajową (DK 47). Nad drogą wojewódzką zostaną poprowadzone dwa wiadukty - drogowy i kolejowy.

W miejscu skrzyżowania zakopianki z drogą powiatową nr 1651 zostanie wybudowane rondo, powstaną też dwa mosty - na Białym Dunajcu i nad potokiem Poroniec. Przebudowane zostanie skrzyżowanie zakopianki z ul. Kasprowicza w Zakopanem (droga gminna K42010) – powstanie tam bezpieczne skrzyżowanie z wyspą lub pasem dzielącym na wlocie.

Inwestycja została wpisana do wynegocjowanego przez władze Małopolski Kontraktu Terytorialnego dla naszego regionu. Porozumienie w sprawie sposobu realizacji i finansowania budowy węzła podpisali w Poroninie w sierpniu ub. r. w trakcie wyjazdowego posiedzenia rządu Ewy Kopacz w Małopolsce ówczesny marszałek Marek Sowa oraz członek zarządu Jacek Krupa.
Inwestorem całego zadania będzie Województwo Małopolskie. Roboty budowlane sfinansuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a projekty inwestycji samorządy.

Źródło: Biuro Prasowe UMWM, oprac. r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
jendrzej09.07.2016, 11:50
Most na Dunajcu to chyba za 10 roków skoncom bo telo sie grzebia jak kura pazdurem robia lielo jest scyt co goscie jezfdzom na wiesne nie wcieli robić bo za wcesnie a kidy sezon to sie bierą do roboty chłopy mocier cas 10 rokow
baciok@08.07.2016, 22:09
W Biołym Dunajcu Wójt chyba nigdy nie pozwoli na przebudowe mostu.
Jemu chyba dobrze z takim dziadostwem.
bubuś08.07.2016, 21:17
Guzik prawda!Korków do Zakopanego to nie rozwiąże!Jeżdżę na tej trasie 10 lat i wiem jak było kiedyś.Most w dunajcu był normalnie przejezdny co przyśpieszało ruch do zakopca.Przy wjeżdżie do miasta od ronda powstawał korek (ciągły bez przerw!) i kończył się w białym dunajcu przy kościele.Jak zrobią ten węzeł w poroninie to w sezonie i tak będzie zakorkowany.Teraz korek podzelony jest na trzy części i nie jest tak tragicznie.Jak wszystko pojedzie płynnie zobaczycie co będzie!Największym problemem jest wjazd do Zakopanego.
i deal08.07.2016, 20:07
Weźcie przykład z Krościenka. Tam też kiedyś usprawnili ruch. Wybudowali rondo małe jak talerz i krzywe jak ufo, aby tylko ominąć karczmę. Senator pozwolił, niedoszły senator przecinał wstęgę a teraz badają natężenie, bo jak wracali z imprezy w Szczawnicy to stali 2 godziny w korku do Krościenka. By żyło się lepiej.
Wojtek08.07.2016, 19:44
A kiedy będzie przejezdny most w Białym Dunajcu bez ograniczeń sygnalizacją ?
Attyla08.07.2016, 17:33
Trzeba będzie mieć głowę jak koń aby tędy przedrzeć się do Zakopanego.
jendrek08.07.2016, 17:10
Syćko fajnie a co z mostem w Białym Dunajcu ?.
p.08.07.2016, 16:33
za rok? hi hi
?08.07.2016, 16:32
Kiedy zachodnia obwodnica Nowego Targu?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl