02.02.2019, 11:55 | czytano: 10569

Stanęły roboty przy budowie tunelu pod Luboniem Małym

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Firm Astaldi wstrzymała drążenie tunelu pod Luboniem Małym. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie uspokaja jednak, że włoska firma nie porzuciła placu budowy drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, przestoje są tylko tymczasowe, a do wiercenia robotnicy wrócą w przyszłym tygodniu.
- Ostatnio nie prowadzono prac przy drążeniu tunelu z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca - mówi Iwona Mikrut z GDDKiA. - Profile te instalowane są na łuku tunelu ( tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. W przyszłym tygodniu drążenie tunelu zostanie wznowione, ponieważ transport z profilami dotarł do Naprawy - zapewnia.
Jak dodaje, za tydzień planowane jest rozpoczęcie wiercenia pali wielkośrednicowych, których zadaniem będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk będzie można rozpocząć drążenie czwartego otworu. Do tej pory w sumie wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.



Przypomnijmy, iż jesienią zeszłego roku firma Astaldi złożyła we włoskim sądzie wniosek o ochronę przed wierzycielami. Z powodu kłopotów finansowych spółka wypowiedziała już w Polsce trzy kontrakty kolejowe. Astaldi deklaruje jednak, że dokończy budowę 2-kilometrowego tunelu pod Luboniem Małym, czyli drugiego odcinka nowej zakopianki z Lubnia do Rabki-Zdroju.

r/
zobacz także
komentarze
Jędrek07.02.2019, 16:33
A mówiłem ! Mówiłem nie brać dziadów tylko dać Polskim firmom
xxx04.02.2019, 22:15
Franek Inspektor profile trzyma się pod gołym niebem a nie w magazynach nie siej propagandy :P
Franek Inspektor03.02.2019, 10:34
Dostarczone profile właśnie się w magazynie spaliły i geniusze z GDDKIA będą teraz mieli pretekst by przez kolejne miesiące się tłumaczyć dlaczego robota stoi :) Ciekawe ile i komu za te włoskie cacka GDDKIA zapłaciła ?? I czy faktycznie w ogóle coś przyjechało i nie była to atrapa aby wyrwać pieniądze ile się da ? Parę lat temu też coś mieli kupić włoskiego na zakopiankę a okazało się polskie i nikt tego na oczy nie widział a sprawa przycichła . Coś Ci geniusze z GDDKIA nie mają szczęścia do włoskiej roboty
xxx02.02.2019, 20:06
coś długo dostarczyć nie mogą tych profili dostarczyć bo przestój w drążeniu już bardzo długi jest...
Bob Budowniczy02.02.2019, 20:01
Jak to się dzieje ze jakakolwiek firma czy zagraniczna czy polska zaczyna budować w Polsce autostrady albo wykonuje wielkie inwestycje w 99 % bankrutuje ? I zostawia podwykonawców na lodzie ? Uważam ze największym nieszczęściem w Polsce są urzędasy GDDKIA którzy nie potrafią porządnie przygotować przetargu stawiając bezmyślne kryteria i udzielając zleceń najtańszym partaczom ... Lekarstwo jest jedno : ogłosić przetarg i wyłonić prywatna firmę która przejmie obowiązki GDDKIA , a urzędasow zza biurek wygonić na budowę i niech się uczą roboty a nie oglądać świat zza biurka przez różowe okularki
KA LO TA02.02.2019, 20:00
Ja mam problem na kalocie !!!!
To jest problem przy robocie !!
Jak mam robić coś na przodku
Gdy profile ? nie w porządku !
Jak mam działać dla idei !
Gdy kasiorkę diabli wzięli
I Osculati nie zaplati-?!!!
Och Vincento Osculati :(
NIE ZAPLATI ??????? ??
NIE ZAPLATI !!!!!!!!!!!!!
Sycylijczyku bezlitosny
Rąbałeś dziury tu 000
W krainie sosny P(((
Tym zatrzymaniem
Drążenia OO OO
Żeś mnie zranił
I serce uwięzło
Mi w krtani
I tylko szept
Usłyszałam
Wśród liści
NIE UIŚCI
NIE UIŚCI
Z włochów
Lepszy jest
Vivaldi ;)
Miejta !
Pozor
na As
T....I
Bianconeri02.02.2019, 19:02
@Loko
Nie siej propagandy jak papuga.Włosi są,nigdzie nie wyjechali.
Wyspy Kanaryjskie02.02.2019, 18:32
Włosi pojechali bo nie przyzwyczajeni do takiego mrozu, ale już jest cieplej to niedługo wrócą
Ktosiek02.02.2019, 18:02
Propaganda sukcesu przed wyborami musiała być.....Loko :)
mieszkaniec02.02.2019, 17:55
W tym kraju nawet drogi nie da się normalnie wybudować.Do budowy lepiej zagraniczne firmy wynajmować niż nasze Polskie bo po co ma się polak bogacić.Całą Generalna dyrekcje wypadało by całkowicie wymienić od samej góry i częśc powinna siedzieć z długoletnimi wyrokami za stan prac i dróg w tym kraju.
Manfred02.02.2019, 16:28
Nawet mi się tego nie chce komentować. Przetarg i wszystko jasne
Loko02.02.2019, 15:59
Roboty stoja od pazdzoernika, tylko GDDKiA z Mikrutowa na czele sieja propagande ze roboty lada dzien rusza. Jak na razie to wszyscy Wlosi sie zmyli i zostali podwykonawcy. Czas w koncu podjac jakies decyzje. Jak tak beda czekac na zbawienie to szybciej powstanie DK47 niz ten tunel.

A gdzie teraz sa Ci co mnie krytykowali i wierzyli w zapewnienia Mirkutowej?
Zobacz pełną wersję podhale24.pl