08.02.2019, 15:08 | czytano: 6395

Wznowiono prace przy drążeniu tunelu w Naprawie na budowie S7

Fot. www.s7-lubien-rabka.pl
Zgodnie z zapowiedziami zostały wznowione prace przy drążeniu tunelu pod górą Mały Luboń, w ciągu budowanej S7 Lubien-Rabka Zdrój, na odcinku Naprawa-Skomielna Biała.
W środę i czwartek trwały prace przygotowawcze, a w piątek 8 lutego wiercone są otwory strzałowe, w portalach północnych. Od strony południowej w czwartek rozpoczęły się wiercenia pali wielkośrednicowych.
Prace przy drążeniu tunelu prowadzone będą przez całą dobę, włącznie z sobotami i niedzielami, natomiast pale wielkośrednicowe przy portalu południowym tunelu wykonywane będą po 12 godzin dziennie. Zadaniem pali wielkośrednicowych będzie zabezpieczenie osuwisk usytuowanych przy południowym wlocie do tunelu. Po zabezpieczeniu osuwisk będzie można rozpocząć drążenie czwartego otworu. Zabezpieczą one także budynek wentylatorowni, który usytuowany będzie przez wlotem do tunelu. Powstanie 150 pali, o średnicy 1,20 m każdy, wiercone na głębokości od 14 metrów do 30 metrów.

W środę i czwartek trwały przygotowania do wznowienia drążenia tunelu od strony północnej. W piątek 8 lutego rozpoczęły się wiercenia otworów strzałowych i wieczorem nastąpi odstrzeliwanie skał od masywu górotworu. Trwają też prace przy wykonywaniu zbrojenia obudowy tunelu.

Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu pod Małym Luboniem, wykonano 1807 m obudowy tunelu po linii łuku i w poziomie 2041 m obudowy.

Prac przy drążeniu tunelu nie prowadzono od stycznia 2019 r. z powodu braku stalowych profili, które miał dostarczyć włoski podwykonawca. Profile te instalowane są na łuku tunelu (tzw. kalocie) i stanowią część konstrukcyjną obudowy, wzmacniają sklepienie. Obudowa robiona jest na bieżąco, po wydrążeniu określonej ilości tunelu. Stalowe profile zostały już dostarczone na budowę.

Źródło: GDDKiA, oprac. r/
zobacz także
komentarze
specjalista budownictwa podziemnego09.02.2019, 14:55
@inżynier: To co napisałeś to jest to tzw . trzecia prawda , czyli g....o prawda
CIEKAWSKI09.02.2019, 10:25
@Ciekawski

Zadałem pytanie retoryczne, kiedy przejedziemy.

Nie wymuszaj, tego u innych, co sam chcesz !
ewa09.02.2019, 10:03
Ciekawe czemu ten tunel nie jest drążony u podnóża góry tylko prawie na szczycie. W tej chwili wystarczy podjechać kilkaset metrów i Luboń Wielki mamy za sobą- po co ten tunel?
Andrzej09.02.2019, 07:38
i tak powinno się pracować 24/ 7 dni również w niedziele. a nie tak jak węzeł w Poroninie. Można było szybciej go wybudować.
Podhalanin08.02.2019, 20:28
Prośba do kierownictwa Podhale 24: ...

Proszę napisać do redakcji. Moderator.
tunel08.02.2019, 20:26
@CIEKAWSKI
Jak już tak bardzo chcesz się wbić w otwór,przejedź się na Italię,dwa lata temu otwarli alternatywną A1 bez zamykania starej.Tuneli na pęczki a jak będzie mało,polecam Frejusa.
inżynier08.02.2019, 19:47
kopiesz dziurę, a potem ją musisz omurować, żeby odłamki skał i ziemia nie leciała na drogę, a nie dasz rady omurować do samego końca dziury, tylko musisz zostawić z 50 metrów nie omurowane, bo jak wysadzają skały to by beton spękał
hary08.02.2019, 19:29
@majster ujek . dokładnje niech ktoś to napisze po ludzku, bo z moich obliczeń to wyszło ze jeden tunel jest na 150 metrze a drógi ma jakieś 220 metrów .
majster ujek08.02.2019, 17:47
,, Do tej pory w dwóch nitkach wydrążono 2087 m tunelu ....wykonano 1807 m obudowy po linii łuku i w poziomie 2041 metrów obudowy" . Czy ktoś z Państwa czytelników umie w normalny sposób powiedzieć o co chodzi?
CIEKAWSKI08.02.2019, 16:12
Ciekawe, kiedy przejedziemy przez te otwory ?!!
Loko08.02.2019, 15:40
Prace byly wstrzymane od pazdziernika. Propaganda GDDKiA widze dalej trwa. Oby im drazenie dobrze szlo bo wybory na jesien sa i ten tunel moze sie odbic czkawka dla paru poslow.
Zobacz pełną wersję podhale24.pl