04.04.2019, 16:42 | czytano: 8321

Nowotarska "piątka" przystępuje do strajku nauczycieli

NOWY TARG. "Związek Nauczycielstwa Polskiego w Nowym Targu poinformował mnie, że 8 kwietnia 2019 r. w naszej szkole rozpocznie się akcja strajkowa, która będzie trwać do odwołania" - poinformował na szkolnym profilu na portalu społecznościowym Krzysztof Kuranda.
Dyrektor zapewnia, że "w tych dniach szkoła zapewnia opiekę nad uczniami w godzinach przewidzianych planem lekcji. Zajęcia jednak będą inaczej zorganizowane. Świetlica, stołówka, pomoc medyczna będą pracowały zgodnie z planem".
Przypomnijmy, że zgodnie z wynikami przeprowadzonych referendów - zamiar strajku zgłosiły wszystkie nowotarskie szkoły.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
koza08.04.2019, 19:12
skoro Jarosław wszech mogący dał 500+ na krowę i 100+ na wieprzki to chyba jasne komu się należy , ile i co. Hierarcha ustalona. Bonusy rozdane.
nowotarżanka07.04.2019, 19:24
Do nauczycieli! A ja chciałam podziękować Wam za Waszą ciężką pracę. Trzymajcie się w tych trudnych dla Was chwilach! Jesteśmy z Wami!
do Eska06.04.2019, 14:24
Według mnie król ik i mieszkańcy jego norki. Nepotyzm dotyczy jednego gniazda.
do zadowolona zmęczona06.04.2019, 14:20
Ujęłaś to bardzo trafnie, mam takie samo zdanie, ja też odpocznę od odrabiania lekcji z moimi dziećmi.
Eska06.04.2019, 10:13
Ktoś napisał, że w szkołach pracują rodziny i dlatego inni "lepsi" nie mają pracy. To kto pójdzie do zwolnienia w "piątce"?
Straciliście zaufanie06.04.2019, 06:59
Tak trochę oglądałem telewizję i trochę rozmawiałem ze znajomymi i kolegami z pracy to pozytywnie o strajku nauczycieli mówi tylko TVN reszta nie miłosiernie bluzga.
DO NAUCZYCIELI !!!06.04.2019, 05:55
Ja tylko mam nadzieje, że ani PIS ani KOALICJA WCHODZĄCA NIEMCOM W TYŁEK i chcąca zrobić z nas eurokołchoźników (w skład której wchodzi Wasz BRONIARZ) nie wygra wyborów i wszyscy strajkujący wylecą na bruk
Wtedy będziecie żałować tego strajku, ale będzie już za późno!!!
Ludzie Wam tego nie zapomną !!!
Jesteście egoistami myślącymi tylko o sobie, te dzieci już są pokrzywdzone przez czas w jakim przyszło im żyć!!!!

NAJWIĘKSI WROGOWIE BRALI DZIECI ZA ZAKŁADNIKÓW JAKO TARCZE, TAK JAK WY TERAZ !!!!!

WSTYD I HAŃBA NAUCZYCIELOM!!!
zadowolona zmęczona05.04.2019, 23:36
A ja to się cieszę z tego strajku, tak czysto, po ludzku. W końcu trochę odpocznę od pilnowania czy moje dzieci odrobiły zadania domowe, od tłumaczenia im materiału żeby w ogóle mogły te zadania zacząć robić, od przygotowywania ich do wiecznych sprawdzianów i kartkówek. Same dzieci tez odpoczną, skorzystają z ładnej pogody, zobaczą że wiosna przyszła:) Bo teraz to tylko szkoła, obiad i do lekcji. W weekendy jakieś prezentacje, plakaty itp. Urozmaiceniem są wyjścia na korepetycje, bo z 2 przedmiotów ja nie daję rady. Gdyby dzisiaj moje dzieci zaczynały edukacje to na 100 % zdecydowałabym się na nauczanie domowe, bo i tak to robię. W szkole do której chodzą moje dzieci jest 3 nauczycieli, którzy są coś warci, umieją wytłumaczyć, mają jasne zasady oceniania, są sprawiedliwi i uczciwi wobec dzieci i nas rodziców, dzieci ich lubią. Reszta to.... ech szkoda gadać, ale jak mi powiedziała dyrekcja nic im zrobić nie można, czy uczą czy nie, bo karta nauczyciela. Nie znam żadnego innego zawodu, który byłby tak nieweryfikowalny. Nie wnikam w motywy polityczne, żądania ani żadne inne, po prostu się cieszę z wolnego:))

Ps. Tak wiem może moje dzieci jakieś głupie są że mało co wynoszą ze szkoły ale tak wygląda moja codzienność i takie są moje odczucia i podejrzewam że nie tylko moje.
Brawo Solidarność05.04.2019, 21:34
Trzeba będzie przy każdej szkole radiowóz żeby rodzice ze wściekłości nie rozerwali k^^^ nauczycieli. Solidarność się dogadała.
Nieznany05.04.2019, 21:22
Strajk to próba przed pójściem nauczycieli na kasę do Biedronki.
I tyle w temacie
N zastanów się05.04.2019, 19:40
Z terrorystami się nie negocjuje, terrorystów się zwalcza. I właśnie się to zaczęło protest polityczny szybko zgaśnie bo do krzesełka każdy przywiązany a za Broniarza nikt karku nie będzie nadstawiał.
haha05.04.2019, 19:20
Strajkujcie a na zamianę już czekają młodzi których odrzuciliście. A Broniarz powie wam że zachowaliście się jak trzeba ale znajdźcie sobie inne zajęcie.
Kpt.05.04.2019, 18:54
Wszyscy mądrzy plujący na nauczycieli pora od poniedziałku działać,rząd szuka zastępców nauczycieli.Powodzenia! Podobno najgorszy jest początek ale jakoś za 5000zł wytrzymacie,za to od 2023 świetlna przyszłość 8000zł samo wolne itp...
Od pon będę nauczycielem05.04.2019, 18:41
Wszystko na to wskazuje że nauczyciele będą żałować tego strajku.
My nauczyciele05.04.2019, 18:39
DO WSZYSTKICH TĘPYCH, KTÓRZY NIE SĄ NAUCZYCIELAMI :)

- my nauczyciele mamy w genach inteligencję i dlatego większość z nas pracuję ze swymi współmałżonkami, córkami, synami, zięciami, synowymi, bratanicami, siostrzenicami itp..........................
jest tak prawie w każdej szkole :)

- za mało dajecie na KOMITET RODZICIELSKI i dlatego wystarcza tylko na prezenty dla naszych znajomych i pupilków

- korki i tak są tanie, bo wystarczy, że przyjdziecie parę razy i macie zaliczone, chociaż nic nie będziecie umieć

- prezenty na różne okazje, które od Was otrzymujemy są zbyt tanie, powinna być jakaś wycieczka, jakieś auto

- a w ogóle po co macie się uczyć Wasze dzieci, które i tak wyjadą za granicę i będą tyrać na budowie, na zmywaku w rolnictwie

- 20 godzin tygodniowo to ponad nasze siły,
bo to Wy głupcy i niewykształciuchy powinniście tyrać jak wół, żeby nas "ELYTĘ" utrzymać

- wy powinniście być naszymi niewolnikami, gardzimy Wami nieukami

- Wy możecie pracować 7 dni w tygodniu po 12-14 godzin za tysiąc złotych, ale nam 20 godzin tygodniowo za 3 tysiące nie przystoi !!!!

- strajk się odbędzie!!! bo to jest polityczny protest, żeby Wam jeszcze dokręcili śrubę i odebrali resztkę godności a dołożyli NAM NAUCZYCIELOM

- powinni podnieść Wam ZUS do 3 tysięcy i wtedy NAM NAUCZYCIELOM nie braknie :)

- a jak Was nie stać na posyłanie dziecka do szkoły, to należy Wam je odebrać bo nawet z tym sobie nie radzicie!!

- NO I NAJWAŻNIEJSZE :)
ponieważ i tak sponsorujecie naszą pracę, to na czas strajku wynajmijcie sobie jeszcze niańki i zapłaćcie im za opiekę na dziećmi :)
(i tu płacicie podwójnie NAM i niańce)

- pamiętajcie, że ZUS musicie nam pokryć na czas strajku i i zapewnić przynajmniej tą wypłatę którą mamy do tej pory

Z punktu widzenia rodzica
Pięknie ktoś to ujął05.04.2019, 18:39
Cytat z facebooka
..."nauczyciel w Polsce stal sie "NAJEMNIKIEM" brukselskiej sitwy do walki z Polskim Rzadem RP i nami zwyczajnymi obywatelami tego kraju. Z zawodu ktory byl symbolem honoru i szachetnosci ZNP zrobil kogos kogo obecnie mozna okreslic sz......a.....
PZN - DO LIKWIDACJI !!05.04.2019, 18:38
MAJĄTEK PZN

- 5 hoteli
- 8 ośrodków wypoczynkowych
- 3 sanatoria
- 7 pięter na wynajem w centrum Warszawy

BRONIARZ nie uczy od 25 lat, a zarabia 4 x tyle co nauczyciel

ZLIKWIDOWAĆ PZN - będzie kasa na podwyżki !!!!!!

Przyjaciele Broniarza - zwolennicy LGBT (lesbijki, geje, biseksualni, transgenderyczni)
- Grzegorz Schetyna - PO
- Mateusz Kijowski - KOD
- Ryszard Petru - NOWOCZESNA
- Władysław Kosiniak Kamysz - PSL
- Barbara Nowacka - SLD

Ja się pytam w jakim kierunku idzie SZKOLNICTWO POLSKIE ?
DRODZY NAUCZYCIELE !!!05.04.2019, 18:33
Czy naprawdę uważacie, że Panu Broniarzowi i PZN zależy na Was?
Jesteście inteligentni, więc odpowiedzcie sobie sami!
Plan strajku nie powstał teraz, w tym tygodniu, w tym miesiącu ani w tym roku. Ten plan powstał kilka lat temu i przygotował go sam SOROS
Czy nie nie rozumiecie, że chcą Was skłócić ze społeczeństwem?!?!
Tym strajkiem nie osiągniecie niczego oprócz wrogości społeczeństwa i wszyscy o tym wiedzą.
Teraz Broniarz każe Wam strajkować a za miesiąc wprowadzać do szkół LGBT i cały czas będziecie posłuszni?!?!

Pamiętajcie, historia lubi się powtarzać.
Oni nie rzucą się na Was, bo zrobiliby z Was męczenników.

Kochani, jesteśmy sobie wszyscy potrzebni, doskonale wiecie, jak wielki jest odsetek tych, którzy ledwo wiążą koniec z końcem ale oni nie maja związków, nikt nie staje w ich obronie!!!

Jakie są Wasze priorytety?!
TYLKO PIENIĄDZE ?!?!?!

Po tym strajku będziecie dalej żyć wśród tych wszystkich ludzi, czy oby będziecie potrafili spojrzeć im w oczy?!?!
adawa05.04.2019, 18:24
Za co chcą podwyżek ,lekcja temat i do domu .Nie chcą pracować to zwolnić miejsce innym młodym nauczycielom, którzy nie mogą znaleźć pracy.
Nauczycielka SP Nr 9 w Nowym Targu05.04.2019, 17:46
To, co mówicie to nieprawda, że wszystkie szkoły w Nowym Targu strajkują. U nas, nikt nie zamierza strajkować. Mało tego - w ogóle się o tym strajku - de facto - politycznym - nie mówi.... No ale jak się nie chce pracować - to każdy pretekst dobry, nie? My nie mamy na to czasu, bo musimy zaopiekować naszych uczniów...
góralka05.04.2019, 17:42
Brawo Robert! to, co napisałeś to święta prawda!
bbbbbbb05.04.2019, 17:42
Ubaw po pachy!
Czekać tylko, jak pis zafunduje zamianę, pozwalnia nauczycieli i do szkół pośle kolejnych misiewiczów.
W końcu suweren się domaga. Wtedy będziecie może wreszcie zadowoleni, kochani rodzice.
Ha ha ha.
Robert05.04.2019, 17:41
Do nauczyciel. Rząd twierdzi że nauczyciele nie będą zwalniani tylko stopniowo będą przechodzić na emeryturę. Broniarz uważał że likwidacja gimnazjów spowoduje zwolnienia a nic takiego się nie stało. Dlatego ja wierzę premier Szydło.
Wk rodzic05.04.2019, 17:07
Do rodziców! nauczyciele chcą żeby ci co mogą się zająć dziećmi żeby ich do szkoły nie wysyłali. To teraz my zastrajkujmy i wszyscy wysyłajmy dzieci.
...05.04.2019, 16:53
Racja. Szkoły to pokoleniowe miejsca zatrudnienia dla rodzin. Nie ma szans się zatrudnić bez znajomości . Ot. obraz oświaty w polskiej rzeczywistości. Tak jak zatrudniają ,tak potem uczą. I stąd ten żenująco niski poziom a w efekcie zmuszenie rodziców do płacenia za korepetycje.
Fakt05.04.2019, 16:47
Nie zdźiwiłbym się jak strajkujący nauczyciele w poniedziałek przyjdą w koszulkach "kONSTYTUCJA i KOD". Dziś nauczyciel został następnym narzędziem opozycji do walki z PIS.
prawie nauczyciel05.04.2019, 16:36
Do nauczyciel: a mówicie że brakuje nauczycieli. Druga sprawa ludzi po studiach jest mnóstwo którzy by chcieli uczyć tylko do waszej kasty się ciężko dostać.
Józek05.04.2019, 16:26
Ej pseudo nauczyciele tyle kasy wam proponują a wy chcecie więcej wam to się już chyba w *** poprzewracało.
nauczyciel05.04.2019, 15:55
Robert - prosta matematyka, jeśli rząd zwiększy pensum z 18 do 24 godzin, to trzeba 1 nauczyciela na 4 zwolnić, jego godziny przy tablicy podzielić na 3 i dorzucić do pensum pozostałych 3 nauczycieli. Czyli jest to podwyżka kosztem 25% zwolnień w oświacie. Rząd znowu nic od siebie nie daje, podwyżki będą z oszczędności wygenerowanych na zwalnianych nauczycielach. Byłbym świnią gdybym się na zwolnienia ok. 50 tys. koleżanek i kolegów nauczycieli zgodził, choć tobie to akurat by się zapewne bardzo podobało.
dramat05.04.2019, 15:52
do rrr
Dlaczego nie zostałem nauczycielem? Bo w szkołach jak już ktoś gdzieś napisał są zatrudniane całe rodziny i znajomki. Normalny człowiek chociażby nie wiem jaki zdolny nie ma szans. I tak uczą nasze dzieci nauczyciele "po znajomości" nieraz trochę może mądrzejsi niż uczniowie. Ot i mamy stan naszej oświaty.
Rybcia drętwa05.04.2019, 15:44
Dają im znaczne podwyżki a komuchy się nie zgadzają. Tylko solidarność już się zgodziła. Reszta to protest polityczny by uderzyć w PIS. A tak na marginesie to 500+ też dostaną nauczyciele.
Heniek05.04.2019, 15:25
do Zwykły robol - postkomunistów to szukaj w PiSie, tam jest Kryże, TW Balbina (kryształowy prezes), Piotrowicz, Aumiller, Chłopek, Cioch, Czabański, Jasiński, Karski, Kostrzewski, Łopiński, Pietrzak, Wolski, pani Basia - sekretarka komunistycznego generała i jeszcze wielu, wielu innych obecnych PiSowców, którzy wcześniej byli w PZPR.
A czy się stoi czy się leży to 500+ się należy, emerytura za nic się należy, socjal się należy - to chyba nie PO PSL wprowadzał, a to właśnie jest socjalizm, PiSowskie rozdawnictwo dla tych, którzy bezrozumnie zagłosują na szkodników. Ci którzy mają rozum, muszą walczyć o swoje.
Nie dla głupoty05.04.2019, 15:10
@Robert - wiem że to dla ciebie bardzo trudne i bolesne ale pomyśl: jeśli rząd nie zgadza się żeby dać 1000 zł podwyżki nauczycielom, gdzie najlepiej zarabiający nauczyciel dyplomowany dostaje ok. 2700 zł na rękę, to ty naprawdę wierzysz, że rząd da 8000 zł każdemu nauczycielowi? Hmmm... wiem już dlaczego tak plujesz jadem na nauczycieli, musiałeś mieć ....
Taka prawda.05.04.2019, 15:04
Dziwię się nauczycielom że tak wybitne umysły dają się Schetynie wykorzystywać jak dzieci. Najśmieszniejsze jest to że za 8 lat PO-PSl zamrozili im pensje a teraz tak murem za nimi stoją i przy tym się upokarzają. Po wszystkim Schetyna będzie się śmiał a wy z zażenowaniem wrócicie do szkoły.
do ITT05.04.2019, 12:59
Dlatego nie zostaliśmy nauczycielami,bo są inne piękne zawody.Co w tym dziwnego? Pytanie dlaczego ICKI wiadome nimi zostali skoro tak źle i taka pokoleniowa krzywda dotyka przedstawicieli tej profesji? Porównujesz nauczycieli do / nierobów rządowych/ ? Bu ha ha. Akurat gdzie jak gdzie ale w Rządzie nauczycieli nie brakuje. A PIS-e są ich prawdziwe tabuny.
Normalny05.04.2019, 12:56
Od początku wiedziałem, że ten *** ich naczelny Pan B wpuszcza nauczycieli na minę. Instynkt ich zawiódł, czy intelekt?
EXmachina05.04.2019, 12:29
Uwielbiam czytać komentarze roszczeniowych rodziców, którzy sami własnych dzieci nie umieją wychować, a czepiają się nauczycieli.
Nauczyciel spędza czas żeby nauczać wasze g*** które z komórkami w ręce zamiast w mózgu siedzą na lekcjach. Mają siano przez rodziców, bo lepiej telewizor włączyć niż książkę dziecku przeczytać. Mamusie do tego, że Brajanek ma 3 z WF-u, więc wina wf-isty, a nie że syneczek leniwy. Znowu Dzesika, zawsze o wszystko z pretensjami i dużą buzią do nauczycieli i się uwzięli na nią. Patologie w domu przenoszą dzieci do szkoły i później trzeba się z g*** w szkole użerać.
Zwykły robol05.04.2019, 12:13
Do rrr
Przypomnę tobie, że to PiS obniżył posłom wynagrodzenia. Nikt inny tego nigdy nie zrobił.
Po co dawać podwyżki nauczycielom? Nawet jakby dostali te 1000zł, to i tak nie zagłosują na PiS. To wyrzucone pieniądze.
Zagłosują na PO i PSL bo to postkomuniści tak jak ten cały ZNP.
Oni hołdują zasadzie: -czy się stoi, czy się leży 5000 się należy.
Robert05.04.2019, 12:13
Do nauczycieli. Rząd proponuje wam ponad 8 tysięcy. To według mnie dużo. Czemu na to się nie zgadzacie?
ŻAL05.04.2019, 12:06
Czy będzie podwyżka czy nie będzie,to zostało mi jeszcze 10 tygodni pracy po kilka godzin dziennie a potem ponad 70 dni wolnego - bo koniec roku jest 21 czerwca a być może pani mister zrobi go we środę bo 20 czerwca jest Boże Ciało. Jak sobie leniuchuje te 2 miesiące o przepraszam ponad 2 miesiące o feriach i świętach nie wspomnę to widzę w tych co wtedy pracują po 10-12 godzin osoby które piszą te paszkwile na nauczycieli - I WCALE ALE TO WCALE NIE JEST MI WAS ŻAL.
Protest_POlityczny05.04.2019, 11:33
Proponuję podwyższyć pensum do 24 godz./tygodniowo
26 dni urlopu.

Okaże się czy do tej pory mieli źle ...
Hihi05.04.2019, 11:13
Jest nowa propozycja!Kiedyś nauczyciel będzie zarabiał 15000zł.Udowodnijcie że nie...
oli05.04.2019, 11:08
....rrr....piszesz peany na temat nauczycieli,że to ciężka i odpowiedzialna praca....Każdy wykonujący pracę jest za nią odpowiedzialny,a może nauczyciele są średnio odpowiedzialni,bo młodzi na studiach mają wiadomości na poziomie dawnych zawodówek.Wynagradzać ich wdł.ich osiągnięć! Resztę zwalniać!
Nauczyciel05.04.2019, 10:52
Robert - A przeszło ci przez myśl, że może ktoś lubi ten zawód, ma takie predyspozycje, tradycje rodzinne, ma też w życiu tak, że nie ma opcji wyjazdu do pracy w korporacji, ktoś musi np. zaopiekować się chorymi rodzicami. I to dowodzi że byłem słabym studentem? Otóż kiedy ja się uczyłem na piątki do kolokwiów, moi przyjaciele na prawie i medycynie świetnie się bawili w krakowskich pubach i zdawali na tróje. Ja robiłem drugi kierunek, później podyplomówkę, i dalej doktorat, kiedy oni budowali domy i kupowali samochody po pół bańki. Mnie po latach dalej na to nie stać, ale robiłem to co chciałem, to co wybrałem i nie żałuję, natomiast oczywiście uważam, że 2.7 tys. zł miesięcznie za przekazywanie mojej rozległej wiedzy to jakiś kiepski żart. No ale o czymże z tobą dyskutować, kiedy swoim komentarzem dajesz dowód swojej ignorancji, zawiści i zwykłej głupoty. Naturalnie to już są twoje problemy.
rrr05.04.2019, 10:23
Widać, że w większości komentują osoby, które nie miały żadnego nauczyciela w rodzinie/ wśród znajomych. Praca 20 godzin w tygodniu? Wolne wakacje i ferie? No i ta gigantyczna stawka godzinowa... Nic tylko zostawać nauczycielem! To czemu, jeden z drugim, nie zostaliście nauczycielami, skoro to taka świetna sprawa? Może temu, że podświadomie (bo jakbyście byli tego świadomi, to byście takich pierdół nie wypisywali) wiecie, jak ciężka, niewdzięczna i odpowiedzialna to praca? Zastanówcie się czasem, zanim coś napiszecie. Dlaczego nikt nie przeliczy jaką stawkę godzinową dostają "rządzące nami" nieroby? Niech obniżą swoje wynagrodzenia i skończą z przyznawaniem sobie gigantycznych premii za nic? Znajdą się pieniądze. Na bezsensowny socjal jest, a na godne wynagrodzenia dla nauczycieli nie? W jakim kraju my żyjemy?! Walczcie, Nauczyciele! Trzymam za Was kciuki.
Zwykły robol05.04.2019, 10:11
Mało kto wie, że jak na studiach matematycznych, fizycznych, czy np. chemicznych, jak student nie robił postępów, to władze uczelni proponowały mu zmienić profil na... nauczycielski i studiować krócej, tj. 4 zamiast 5 lat. I takie tumany uczą nasze dzieci!
Nauczyciele obecnie to jedna z najbardziej pazernych i aspołecznych grup zawodowych. Ci z powołania to jednostki.
Tylko, że żołnierze i policjanci służą dla nas, bronią nas i muszą być w gotowości 7 dni w tygodniu 24 godziny na dobę.
A nauczyciele ? Weekendy wolne, święta wolne, wakacje wolne, ferie wolne. Q*** i jeszcze płaczą.
elektryk05.04.2019, 10:08
Strajkować i walczyć o lepsze zarobki - jak najbardziej. W czasie egzaminów - oczywiście. Tylko tak można cokolwiek wywalczyć. Strajk w czasie wakacji nie byłby uciążliwy, ale też nikt by się nim nie przejął. Jako rodzic - popieram.
Ale też chciałbym aby nauczyciele przyjrzeli się pracy swoich kolegów i koleżanek - bo niektórzy nie nadają się do tego zawodu. Nie wiem jak wielu ich jest. ale w pokoju nauczycielskim wiecie kto jak pracuje. Każdy rodzic i uczeń zna takie przypadki. A wszyscy wiedzą, że nawet kompletny nieudacznik nie może być zwolniony bo chroni go karta nauczyciela i koleżeńska "solidarność". Jak to możliwe, że wszyscy uczniowie i rodzice mający coś wspólnego z LO wiedzą o fizyku znanym z tego jeszcze nigdy nikogo fizyki nie nauczył. No ale że to mąż koleżanki dyrektorki, to nikt go nie śmie odsunąć od uczenia. Ile jest jeszcze takich przypadków ? w normalnej firmie wyleciałby z roboty za niekompetencję, a w szkole nie musi się niczego obawiać. Ilu takich jest w innych szkołach ? Tylko przez to robi wam wszystkim opinię nierobów. Szanowni nauczyciele, pomyślcie o tym jak pozbyć się takich przypadków. Może trzeba zrezygnować z niektórych przywilejów ? Jeżeli tego sami nie zmienicie, to nie dziwcie się, że ludzie piszą takie komentarze o waszej pracy, jak widać poniżej.
zawiedziona05.04.2019, 10:06
Panu Korandzie się dziwię, jak on strajkuje, to już koniec zaufania do nauczycieli, to koniec Polski !!!!!!!!!!
Baca05.04.2019, 09:44
Leni śmierdzące!
...05.04.2019, 09:43
ZNP i ta cala karta nauczyciela to odpowiednik karty górnika za komuny. Nie Popieram waszych działań. Nie chcecie uczyć to do Biedronki na kasę.
std05.04.2019, 09:35
Zrobić prywatne szkoły, nie każdy musi pisać i czytać. Mamy pseudo uczelnie wyższe które produkują bezrobotnych mgr, bo jak ktoś się nie dostaję na UJ czy AGH to idzie na jakieś Podhalanki - śmiech i żenada z wielkich pseudo magistrów. A tak nie każdy będzie miał wyższe a nawet podstawowe wykształcenie.
Janosik05.04.2019, 09:30
Jest wyjście z tej sytuacji. Ci nauczyciele, co są niezadowoleni, niech odejdą. Co co zostaną, dostaną więcej godzin i zarobią ile trzeba.
Rząd nie powinien robić nic. Niech środowisko oczyści się samo.
Zostaną ci co lubią swoją pracę , a roszczeniowcy do pola!
spostrzegawczy05.04.2019, 09:20
Proszę wejść na oświadczenia majątkowe trzech dyrektorów szkół podstawowych którzy są radnymi powiatowymi. Widać tutaj całą prawdę. Wynagrodzenia za 11 miesięcy (niecały rok!!!) od 80.000 do 110.000 brutto. Eeeeehhhh NAUCZYCIELE! WSTYD!!!!!
Janosik05.04.2019, 09:05
ZNP prowokuje kolejną grupę zawodową do strajku! To pracownicy obsługi administracyjnej.
Pracowników administracji i obsługi jest ok. 233 tys., w tym przypadku 1 tys. zł podwyżki daje porażającą kwotę ok. 3,3 mld zł. rocznie. Te koszta spadną na barki gmin.
Wydajemy na edukacje ponad 5 % PKB. Więcej niż Niemcy i Wielka Brytania a Polska zajmuje za 2016 r. wstydliwe 31 miejsce na 36 krajów w Europie. A postkomunistyczne ZNP nadal przy ż...
Ilda05.04.2019, 08:49
Jak chcą to niech strajkuja. Ale żeby to się nie odbiło na naszych dzieciach. Zaleglosci będą a kiedy to potem nadrobią. Chyba nie zadaniami domowymi!
rodzic dziecka z sp505.04.2019, 08:27
Ja na prawde nie rozumiem czemu artykul jest o piatce, wszystkie szkoly strajkuja. Poza tym, w kazdej szkole odbylo sie referendum i to nauczyciele decyduja nie dyrektor. Uwazam, ze tworca artykulu zachowal sie nie wporzadku pietnujac szkole. Dlaczego to piatka mialaby nie przystapic do strajku??? Tredowaci?? Przeciez to nie jest szkola wyznawcow PIS. Wiekszosc nauczycieli nie zgadza sie z obacna reforma oswiaty rowniez w sp5. Wszystkim tym, ktorzy hejtuja nauczycieli, zwlaszcza z sp5 powiem, zebyscie zaczeli wychowywac swoje dzieci a nie zwalac na nauczycieli, bo wychowanie sie wynosi z domu. Co nauczyciele maja zrobic jezeli rodzice nie wykazuja nawet minimum wychowania. Potwierdzaja to komentarze tu. Zamiast wesprzec, pokazac dzieciom ze to co w szkole jest wazne, gnoicie nauczycieli a potem macie pretnsje ze nie wychowuja lub nie ucza. Przeklamujecie rzeczywistosc i opowiadcie na miescie zmyslone historie tylko zeby siebie w dobrym swietle pokazac, a nauczycieli w zlym. To ne jest wina nauczycieli, ze dzieci sie nie ucza lub sa niedobre, tylko rodzicow- taki przyklad dajecie dzieciom.
P r o t e s t p o l i t y c z n y05.04.2019, 08:17
Nauczyciele nie cierpią PISu i dla tego strajkują.
Ciekawy05.04.2019, 07:53
To odrabianie zaległych lekcji przeniosą na wakacje?
Taka prawda05.04.2019, 07:45
Zatrudnię nauczyciela daję mu na rękę 3000 zł i będzie miał 40 godzinny tydzień pracy 26 dni urlopu i pracę do 65 roku życia. Zgłosi się ktoś? Nikt bo nauczyciel pracuje po 5 czy 6 godzin dziennie ma roczny urlop płatny plus co roku 79 dni urlopu i jeszcze nie którzy mogą po 30 latach przejść na emeryturę.
nowotarzanka05.04.2019, 07:28
Zwolnic nauczycieli strajkujacych siedza po kilkanascie lat na stolkach i teraz sie im w glowach poprzewracalo.Na ich miejsca jest dosc mlodych ludzi z tytulami ktorzy czekaja na prace i ktora beda wykonywac jak najlepiej .
pustak05.04.2019, 07:26
@ won z komuchami:
Strasznie się martwisz o to jak nadrobią straty programowe, ale w ogóle nie martwisz się o program. To tak jakbyś jechał autem i nie przejmował się gdy twój GPS non stop informuje Cię że źle jedziemy. To są encyklopedyczne programy nauczania, stworzone pod możliwość dla nauczycieli aby mogli w majestacie prawa pałować swoich uczniów pod hasłami: "za darmo ocen nie dajemy", oraz "klasa nie nadąża za programem".
Mama.05.04.2019, 07:25
@... - Nie ośmieszaj się! Strajk nie będzie trwać wiecznie, egzaminy napewno się odbędą, może później ale się odbędą, więc jaka strata roku, jakie odszkodowania i od kogo? Chyba od minister Zalewskiej, ale to pośpiesz się, żeby do parlamentu UE nie zdążyła uciec. Jasne, niech nauczyciele strajkują w weekend, albo najlepiej w wakacje! To będzie rzeczywiście uciążliwy strajk, a taki przecież musi być żeby odniósł skutek. I nie przesadzaj z retoryką, bo zakładników biorą bandyci i porywacze, nie nauczyciele, którzy wręcz przeciwnie, strajkując, nie mają kontaktu z dziećmi. Nie przypuszczałam że ktoś może takich oczywistych rzeczy nie widzieć. Ale jak się nie wie to najlepiej jest milczeć a nie rzucać ciężkimi oskarżeniami. Mają prawo strajkować i niech strajkują, bo tylko dofinansowana szkoła i dobrze wynagradzany nauczyciel, to gwarancja dobrego i skutecznego nauczania. A ja tego chce dla moich dzieci.
Robert05.04.2019, 07:00
Jeśli ktoś jest dobrym studentem to idzie do pracy w korporacji (na stracie dają 4-5 tysięcy na rękę) albo administracji centralnej albo zostaje na uczelni i robi doktorat. Tylko słabi studenci zostają nauczycielami. Co ci nauczyciele zrobią? To głównie kobiety do pracy fizycznej nie pójda a do lepiej płatnej pracy umysłowej nikt ich nie będzie chciał. Przeczekać protest i tyle nauczyciele i tak wyjścia nie mają.
IQ16005.04.2019, 06:54
@wytfornyrzeźnik: po pierwsze nauczyciele nie są członkami żadnej bandy! Obrażać to możesz swoją mamę, albo tatę, jak cię tak fatalnie wychowali. Po drugie, to likwidacja szkół publicznych jest propozycją, która może powstać jedynie w głowie osoby bez krzty pojęcia o historii szkolnictwa i jego roli w społeczeństwie. Znam 2 lokalne prywatne szkoły, żadna poziomem nie dorównuje lepszym szkołom publicznym. Po trzecie: za co ktoś miałby oddawać ci pieniądze? Za poświęcanie własnemu dziecku czasu? Sądziłem że to norma - rodzic poświęca dziecku czas, widocznie nie w twoim świecie. Dlatego może te "nieroby" nie są w stanie zrobić z twojego potomstwa Einstainów i Curie-Skłodowskich, szczególnie za te nędzne i poniżające wynagrodzenia? Po czwarte: umiem doskonale 3 języki obce i powiem z doświadczenia, że najlepszy nauczyciel byłby zupełnie nieskuteczny gdybym w domu nie zakuwał słówek i gramatyki. Nie wyobrażam sobie że nauczyciel wkuwa te słówka za mnie, ani też że jest inny sposób wprowadzenia tej wiedzy do umysłu ucznia, jeśli ten uczeń sam nie wykona wysiłku i nie ma woli żeby się nauczyć. A uczy się 8 lat, 45 min. dwa razy w tygodniu? Gdybym tak uczył się języka to tez bym dziś nic nie umiał. Po piąte: wolne, wolne i jeszcze raz wolne. Napewno nie pracowałeś w szkole, skoro tak bezczelnie łżesz o 3 godzinach pracy dziennie, nie masz też pojęcia o celu tego wolnego - już widzę jak uczniowie chodzą do szkoły w sobotę i niedzielę - to rozbawiło mnie szczególnie. Tak to jest kiedy twój rozumek nie obejmuje problemu edukacji, ale koniecznie chcesz zabłysnąć. Że posłużę się twoimi słowami: won ignorancie od szkoły, bierz swoje dzieci, załatw nauczanie domowe i naucz je angielskiego i matematyki w tydzień we własnym domu! I zdecyduj się, czy w szkole jest za dużo wolnego, czy gdyby nie szkoła to dzieci miałyby czas - sam sobie przeczysz, ekspercie psychologu, pedagogu i w ogóle znawco wszechrzeczy!
...05.04.2019, 01:15
Rodzice pamiętajcie -pozew zbiorowy o odszkodowanie za ewentualny brak egzaminu a co za tym idzie stracony rok. I nie dajcie sobie wmówić że to nie jest protest polityczny - w takim zawodzie strajkować trzeba z głową -nie biorąc uczniów jako "zakładników".
nie ślepy05.04.2019, 00:26
jaga2 i inni, co się nie nauczyli czytać w szkole ze zrozumieniem, zacytujcie gdzie w tekście jest napisane, że dyrektor szkoły przystępuje do strajku?! Wasze nieuctwo nie upoważnia was do pisania bzdur!
Posłuchajcie05.04.2019, 00:26
Nauczyciele, posłuchajcie tych komentarzy... Zwolnijcie się! Idźcie do łopaty, na budowę... itp. Zróbcie to! I ciekawe, kto tym komentującym idiotom będzie dzieci uczył? Pozdrawiam myślących:)
@ wytfornyrzeźnik05.04.2019, 00:14
"Z pustego i Salomon nie naleje", już wiem, czemu jesteś za zlikwidowaniem szkół publicznych, w prywatnej zapłacisz i twoje mało rozgarnięte dziecko będzie miało same szóstki :)
Strajkujcie05.04.2019, 00:11
Brawo! Popieram! A ci, co piszą, że nauczyciel pracuje 20 godzin w tygodniu są totalnymi ignorantami, którzy nie mają pojęcia o czym piszą, albo bezczelnymi kłamcami!
Zdziwiona05.04.2019, 00:05
Nie wiedziałam, że w szkole zamiast Dyrektora pracę organizuje ZNP !?
Co to za uprawnienia ?! Odebrać! Pracodawcą dla nauczycieli jest odpowiednio Burmistrz/Wójt/Starosta (organy prowadzące), którzy płacą ponad połowę wynagrodzenia w oświacie a tu związki zawodowe decydują o takich sprawach ?! Skandal!
wytfornyrzeźnik04.04.2019, 23:25
Nauczyciele .Banda *** . Jestem za zlikwidowaniem szkół publicznych . Kto mi odda pieniądze za poświęcony czas dziecku na naukę bo jeden z drugim nierób nie potrafi nauczyć niczego . Pokażcie mi dziecko po ośmiu latach nauki angielskiego w szkole publicznej które dobrze mówi w tym języku albo jest dobre z matematyki .Obraz szkoły to młodzieniec który protestuje przeciwko elektrowniom atomowym ale jadrowe, są już dla niego ok . Wolne soboty i niedziele ,dwa miesiące wakacji dwa tygodnie ferii , wolne między świętami trzy godziny pracy dziennie , rok wolnego na poratowanie zdrowia . Won złodzieje czasu moich dzieci . Gdyby nie szkoła i nauczyciele .dzieci miały by czas na zdobywanie wiedzy i rozwijanie swoich talentów
Zeglas04.04.2019, 23:04
Polskie szkoy :) Polskie Dzieci :)
Bzyk04.04.2019, 22:39
@Robert: faktycznie marnie wykonują swój zawód skoro wypuścili takiego *** jak ty, chociaż to raczej kwestia wychowania, więc bardziej wina twoich rodziców.
Roman04.04.2019, 22:31
Brawo 5-ątkowicze
a co tam04.04.2019, 22:27
Strajkujcie!!!Macie prawo! Podziwiam determinację! Oj nie chciałbym być łamistrajkiem....no cóż na Podhalu tradycje strajkowe słabiutkie. Kto ma honor to do WALKI!!! Młodzi niech się UCZĄ!!!
Teresa04.04.2019, 22:20
Kolejne głosy "typowych Polaków", co to na wszystkim się znają: jak leczyć, jak gotować, jak filozofować, jak uczyć i całe mnóstwo innych "jak...", bo przecież nie można nie dawać co rusz "twardych dowodów", że "Polak potrafi!"... tylko co? Chyba jedynie bez zastanowienia wygłaszać swoje "mądrości" podlane najczęściej gęstym sosem niewiedzy, osobistych frustracji, a przede wszystkim wszechobecnej zawiści i pychy. Każdy może spróbować być nauczycielem w szkole. Tylko jak sobie poradzić z kilkunastoosobową klasą, gdy z jednym, dwojgiem czy kilkorgiem własnych dzieci to nie zawsze wychodzi? Ale o tym cicho sza, przecież to wszystko wina szkoły, bo " To niemożliwe, uwzięli się, syn/córka w domu się tak nie zachowuje!". Pewnie, tylko skąd to wiecie, jak z wypowiedzi Waszych dzieci często wynika, że nawet z nimi nie rozmawiacie?
Obserwator04.04.2019, 22:09
Popieram 5 i innych którzy mają odwagę bronić swojego i rodzin ,które utrzymują. Każdy w Polsce ma prawo do strajku. Pamiętamy strajk z 1993 r i łamistrajków z nowotarskich szkół ciekawe ilu ich będzie i w tym roku
?04.04.2019, 22:07
Powstanie Spartakusa?
cichy04.04.2019, 21:59
strajkować i walczyć o swoje , mam nadzieje że inne szkoły też dołączą, skoro innym rozdaja po 500 za nic, to czemu macie odpuszczac,
PasterzPPP04.04.2019, 21:59
Ale, że jak w szkole w której dyrektorem jest członek PiS przystępuje do strajku? Chyba ta szkoła oparła się jeszcze reformie...
do hokeista04.04.2019, 21:44
Pracodawcą Kurandy jest Watycha, a nie Faber!
Nieznany04.04.2019, 21:08
Jak masz słaby materiał to nic nie nauczysz!
Jedenastka nie strajkuj?04.04.2019, 21:05
Powiem tak,kiedyś piatkabyła szkoła do której warto było posłac dziecko,niestety czas tej szkoły był,najlepiej zamknać ,jest w okolicy za dużo szkół ,a tym Sammy nauczycieli
Czytelnik04.04.2019, 21:03
Jest takie przysłowie,,Obyś cudze dzieci uczył? to do wszystkich , którzy hejtują. Zapraszam do szkoły.Przypuszczam, że po 1 dniu pracy spylaliby gdzie pieprz rośnie. Czasy siłaczem dawno minęły.
Nauczyciel04.04.2019, 21:01
Może, nie chce,nie zezwala, potem w gazecie to pochwala,i by zaistnieć pisze szczerze, że 5 w strajku udział bierze. Czy to sen czy to jawa sam ja nie wiem taka sprawa................!
bronisław bul04.04.2019, 20:52
W jakim zawodzie jest 3 razy po roku urlop platny dla oporatowania zdrowia ????
2104.04.2019, 20:51
Nauczyciele wychowania fizycznego również? Mam nadzieje, że im to jeszcze zabiorą
bronisław bul04.04.2019, 20:49
Nauczyciele narzeklają ze mają malo ale 24 godzinny tydzień pracy 2 miesiące wakacji 1 miesiąc ferii czyli pół roku pracy a gdzie osoby które harują po 8-10 godzin dziennie za 2100 brutto >>>
00704.04.2019, 20:38
?społeczny portret nauczycieli koresponduje z wysokim poziomem prestiżu i zaufania obywateli wobec ich zawodowej działalności. Charakteryzując uogólniony wizerunek tej profesji należy ją opisać jako zawód trudny, stresujący i odpowiedzialny, lecz jednocześnie przynoszący satysfakcję zawodową i życiową jej przedstawicielom.
?
? Monika Torczyńska, Rozprawy Społeczne 2014
ocze04.04.2019, 20:35
Idąc tropem wszystkich tu udzielających się, każdego pracownika należałoby zwolnić, który zarabia 2 tysiące, przecież to za dużo w dzisiejszych czasach :)
Ciekawe skąd te wasze mądre dzieci się wzięły, zapewne Wy drodzy rodzice ich codziennie uczycie przez kilka godzin matematyki, polskiego, biologii.
Ach ten zawistny Nowy Targ. Nic tylko sp***
POWODZENIA04.04.2019, 20:30
LUDZIE! OPAMIĘTAJCIE SIĘ! Nauczyciele wychowują Wasze dzieci, przekazują im cenną wiedzę, spędzają z nimi 90% czasu, którego WY rodzice nie umiecie znaleźć. Pracują po godzinach, nikt im za przygotowanie się do zajęć, sprawdzanie kartkówek, chodzenia na szkolenia, NIE płaci. Wiadomo, jest masa złych nauczycieli, którzy nie powinni wykonywać tego zawodu, ale nie należy wszystkich pakować do jednego wora. Komentujący zapewne to ludzie po technikach nowotarskich, 4 lata i poszli za komuny do roboty i nadal się jej trzymacie. OPAMIĘTAJCIE SIĘ, każdy zasługuje na godne wynagrodzenie. POLICJANCI STRAJKOWALI, PIELĘGNIARKI STRAJKOWAŁY, a co, nauczycielom już nie wolno?
Dla jasności, nie jestem nauczycielem, ale wiele im zawdzięczam, wiedzę, kulturę osobistą i czas poświęcony na kształtowanie mojej osoby.
Sami chcielibyście zarabiać więcej. Nieco ponad 2 tysiące przy tak odpowiedzialnej pracy to kpina! Każdy POLAK powinien POLAKA wspierać. Jednak nasze nowotarskie społeczeństwo jest .. każdy wie jakie. Byle sąsiad miał gorzej..
TRZYMAM KCIUKI ZA WAS NAUCZYCIELE!
klin04.04.2019, 20:30
No i co z tego, że przystępuje do strajku?
Większość szkół podjęła taką decyzję.
Rodzic04.04.2019, 20:28
Do rodziców.
Strajkujących nauczycieli nie wpuścić do szkoły.
Również tych z Grywałdu i Krośnicy wszystkich zwolnić.
To jest obowiązek rodziców!!!!!!!!
magajwerx04.04.2019, 20:17
przecież wszystkie w mieście będa strajkować.
"W gminie Nowy Targ wszystkie 19 placówek zdecydowało się na protest, w Mieście Nowy Targ wszystkie szkoły podstawowe i średnie, w Krościenku wszystkie placówki oświatowe," - wymienienia prezes związkowców.
Rodzic dziecka z 504.04.2019, 20:06
Za PO nie strajkowali bo rządziło PO a że PIS doszedł do władzy a Broniarz to kolega PO to strajkują. Muszę uświadomić nauczycieli że PIS wybrali rodzice i ma dalej większość więc nie będziecie mieli wielkiego poparcia wśród rodziców. Więc nauczycielu zastanów się dwa razy zanim będziesz strajkował bo później trzeba popatrzyć rodzicom w oczy na wywiadówce.
Won z komuchami04.04.2019, 19:58
A jak nadrobią straty programowe?
pustak04.04.2019, 19:58
@ jaga2:
Oh yeah! Ale na szczęście ZNP zorganizował strajk, który wszystko naprawi w nauczycielstwie, a my wierzmy w to głęboko, bo sam dyr. Kuranda opowiedział się za strajkiem. Niech żyje strajk który wszystko naprawi, samonaprawa poprzez destrukcję - to jest przerażające jakie niektórzy mają magiczne myślenie. Są trzy możliwości żeby podnieść płące nauczycielom: zabrać innym, np. biznesowi poprzez podniesienie VAT-u, pójść do banków zagranicznych i zaciagnąć kolejne miliardy kredytów i potem wszyscy Polacy przez kilkadziesiąt lat będą je spłacać z olbrzymimi odsetkami, albo poprzez wzrost wydajności pracy w gospodarce, ale ten wzrost muszą wypracować biznesmani i przedsiębiorcy. Zważywszy że grozi nam raczej recesja aniżeli wzrost gospodarczy, trzecia opcja nie wchodzi w grę.
Wojtek04.04.2019, 19:48
I to się dzieje "w naszej" szkole?,w NT? Przyjaciele Broniarza - zwolennicy LGBT14:10, 2 kwietnia 2019
- Grzegorz Schetyna - PO
- Mateusz Kijowski - KOD
- Ryszard Petru - NOWOCZESNA
- Władysław Kosiniak Kamysz - PSL
- Barbara Nowacka - SLD

Ja się pytam w jakim kierunku idzie SZKOLNICTWO POLSKIE ?
Moje dziecko tam chodzi!04.04.2019, 19:36
Zwolnić!
obiektywny04.04.2019, 19:19
Piękny wzór dla uczniów.
com04.04.2019, 19:18
Strajki.. Ja tam nie mam nic przeciwko, niech im dają 1000 zl więcej ale w zamian likwidacja Karty Nauczyciela i normalna ocena pracy nauczyciela jak w każdym innym zakładzie pracy. Wtedy też będzie ochota na strajki? ;]
Uczeń04.04.2019, 18:17
Równie gorliwie uczono tam języka rosyjskiego najlepiej w mieście!
hokeista04.04.2019, 18:08
Dyrektor do odwolania Panie Starosto w trybie natychmiastowym....
jaga204.04.2019, 18:07
Nawet Dyrektor Kuranda ma dość Zalewskiej i całej tej reformy. Uczniowie jak przed reformą tak i po reformie zapału do nauki trudno będzie dostrzec
pol04.04.2019, 17:27
Zwolnić tych nauczycieli,którzy popierają popaprańców,a dzieci z 5-ki niech zdają egzaminy w innych nowotarskich szkołach.
k04.04.2019, 17:10
Od wczoraj wiadomo że do strajku nie dojdzie. Ale duch w narodzie jest . Gdzie byli 3 lata temu ,jak PIS zabrał się za demolkę szkolnictwa ?
Mieszkaniec04.04.2019, 17:10
Niech każdy sobie odpowie na pytania na ile wiedzą że szkoły mu się w życiu przydała? Czytać i pisać to tak a reszta? Jak ktoś pójdzie na studia to się i tak nauczy szczegółów tam a reszcie ta wiedza jest niepotrzebna.
Sx04.04.2019, 17:09
Dawno nie było wolnego ,bo ferie były w styczniu to pasuje odpocząć przed świetami i weekendem majowym ,bo do weekendu na Boże Ciało i do wakacji jeszcze też trochę czasu ,a kazde wolne i tak pełno płatne ,a przecież trzy cztery lekcje dziennie są tak męczące ,więc jaka praca taka płacą
Robert04.04.2019, 17:07
Niech strajkują. Większość nauczycieli tak marnie wykonuje swój zawód że to bez znaczenia czy uczą czy nie.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl