NOWY TARG. Trwa remont odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane. W planach rewitalizacji linii kolejowej jeden z peronów przy dworcu nowotarskim został pominięty. Być może interwencja w tej sprawie - zmieni sytuację.
Chodzi o peron nr 1, znajdujący się bliżej budynku dworca. Służyć ma on przede wszystkim połączeniom lokalnym. Drugi peron, zewnętrzny - zgodnie z planem ma zostać wyremontowany. Władze Miasta wystąpiły do PKP PLK z wnioskiem o przebudowę także peronu nr 1 - do szerokości 3 metrów na długości 200 metrów. - Odbyły się dwa spotkania z przedstawicielami PKP odpowiedzialnymi za inwestycję - wyjaśnia Waldemar Wojtaszek. - Na pierwszym, 3 listopadzie ub. ten problem, czyli to, iż przewidziany jest remont tylko peronu drugiego i torów koło niego - został zasygnalizowany. Drugie spotkanie odbyło się 3 grudnia 2018 w siedzibie PKP w Krakowie. Dostaliśmy wtedy odpowiedź, że PKP jednak planuje przebudowę tego peronu, ale musi pozyskać na ten cel środki - dodaje wiceburmistrz Nowego Targu.
Prócz samego remontu peronu, pod uwagę bierze się także postawienie murku oddzielającego od peronu miejsca postojowe dla samochodów osobowych, uporządkowanie terenu wokół kładki i położenie nowej nawierzchni obok budynku dworca. - PKP stara się zabezpieczyć na ten cel środki. W tym roku burmistrz Watycha wystąpił do Piotra Jędrzejczyka z PKP (dyrektora projektu ds. modernizacji linii Kraków – Rzeszów - przyp. red.). Oficjalnej odpowiedzi nie mamy, ale z bezpośrednich rozmów wynika, że jest zainteresowanie w PKP , by to wykonać. Mają zabezpieczyć środki i ma to być zrobione - zapewnia wiceburmistrz Wojtaszek.
PKP PLK ogłosiły ponadto przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka- Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Projekt kosztować ma 330 mln zł. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu miedzy tymi miejscowościami skróci się o ok 30 minut.
s/
Szpital zaczęli budować w 85 roku,studnia bez dna.Przy okazji inni pobudowali sobie chałupy,palcem można wskazać...