26.05.2019, 20:11 | czytano: 4880

Możliwy remont obu peronów przy nowotarskim dworcu

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. Trwa remont odcinka kolejowego Sucha Beskidzka - Chabówka - Zakopane. W planach rewitalizacji linii kolejowej jeden z peronów przy dworcu nowotarskim został pominięty. Być może interwencja w tej sprawie - zmieni sytuację.
Chodzi o peron nr 1, znajdujący się bliżej budynku dworca. Służyć ma on przede wszystkim połączeniom lokalnym. Drugi peron, zewnętrzny - zgodnie z planem ma zostać wyremontowany.
Władze Miasta wystąpiły do PKP PLK z wnioskiem o przebudowę także peronu nr 1 - do szerokości 3 metrów na długości 200 metrów.

- Odbyły się dwa spotkania z przedstawicielami PKP odpowiedzialnymi za inwestycję - wyjaśnia Waldemar Wojtaszek. - Na pierwszym, 3 listopadzie ub. ten problem, czyli to, iż przewidziany jest remont tylko peronu drugiego i torów koło niego - został zasygnalizowany. Drugie spotkanie odbyło się 3 grudnia 2018 w siedzibie PKP w Krakowie. Dostaliśmy wtedy odpowiedź, że PKP jednak planuje przebudowę tego peronu, ale musi pozyskać na ten cel środki - dodaje wiceburmistrz Nowego Targu.

Prócz samego remontu peronu, pod uwagę bierze się także postawienie murku oddzielającego od peronu miejsca postojowe dla samochodów osobowych, uporządkowanie terenu wokół kładki i położenie nowej nawierzchni obok budynku dworca. - PKP stara się zabezpieczyć na ten cel środki. W tym roku burmistrz Watycha wystąpił do Piotra Jędrzejczyka z PKP (dyrektora projektu ds. modernizacji linii Kraków – Rzeszów - przyp. red.). Oficjalnej odpowiedzi nie mamy, ale z bezpośrednich rozmów wynika, że jest zainteresowanie w PKP , by to wykonać. Mają zabezpieczyć środki i ma to być zrobione - zapewnia wiceburmistrz Wojtaszek.

PKP PLK ogłosiły ponadto przetarg na modernizację linii kolejowej Chabówka- Zakopane wraz z budową łącznicy w Chabówce. Projekt kosztować ma 330 mln zł. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu miedzy tymi miejscowościami skróci się o ok 30 minut.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
oko27.05.2019, 23:46
@dalekie czasy
Szpital zaczęli budować w 85 roku,studnia bez dna.Przy okazji inni pobudowali sobie chałupy,palcem można wskazać...
Małgosia27.05.2019, 19:27
do Gosia
Ja też chce dorobić - podaj proszę linki gdzie się zapisać do pisania takich komentarzy i ile za to płacą - od każdego wpisu czy od słowa w każdym wpisie? Chyba są też słowa klucze za które płacą więcej np Tusk, Niemcy, sprzedali, VAT, dług publiczny... Proszę o więcej informacji, też jestem w ciężkiej sytuacji
bez przesady w tych obmowach27.05.2019, 15:29
Gosiu - ale pieniądze na remont budynku dworca PKP w Nowym Targu dali Marszałkowie z PO i PSL i remont rozpoczął się jeszcze za ich kadencji w 2018 roku. Aha na ścieżki rowerowe to też oni dali pieniądze. Kolej Podhalańska też ruszyła za ich kadencji. I ten węzeł drogowy na Zakopiance w Poroninie to też za ich kadencji został zaprojektowany, sfinansowany i zrealizowany. Nowa władza w województwie z PIS przybyła tylko na otwarcie i na przecięcie wstęg. Projekt budowlany oraz wniosek do Unii Europejskiej o dotację na budowę nowej Zakopianki od Lubnia do Chabówki złożyła PO i PSL.
Artur27.05.2019, 15:23
Ale jeszcze to przejście nad torami trzeba wyremontować
z27.05.2019, 08:07
Gdyby nie Karol Walczak z Forum Inicjatyw Miejskich to nasza władza znowu obudziła się z ręką w nocniku. Dobrze, że w końcu zabrali się do walki o lepszy Nowy Targ.
Pytajnik27.05.2019, 07:50
@Gosia
Ile płacą za pisanie w kółko tych komentarzy?
Gosia27.05.2019, 01:19
Jak rządziło PO to na nic nie było bo chcieli niemcom wyprzedać wszystko i dla tego wszystko doprowadzili do ruiny. A teraz jest PIS i nagle znalazło się na wszystko : drogi, ścieżki rowerowe, kolej i wiele innych a i przy tym mamy wzrost gospodarczy który nawet za granicą dostrzegają a dług publiczny razem z bezrobociem spadają.
dalekie czasy26.05.2019, 20:48
minie następne 20 lat za nim coś powstanie , BUDOWALI szpital i zaporę ponad 20 lat
Ola Masowicz26.05.2019, 20:39
Brawo panie burmistrzu, proszę pilnować tej sprawy.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl