09.01.2021, 10:00 | czytano: 19283

Potajemne spotkania branży turystycznej. Otworzą biznesy wbrew zakazom?

Kadr z filmu Góralskie Veto
Od kilku tygodni trwają w różnych miejscowościach Podhala rozmowy i spotkania właścicieli firm z branży turystycznych lub branż zależnych od turystyki. Przedsiębiorcy rozważają bojkot obostrzeń, tak aby mogli wznowić pracę.
Spotkania w tej sprawie odbywały się m.in. w rejonie Bukowiny Tatrzańskiej w Zakopanem. Spotykano się w zamkniętych, z powodu pandemii, lokalach. Na jednym z nich wybrano przedstawicieli ruchu. Jak ustaliliśmy, mają oni niebawem oficjalnie zabrać głos.
Do bojkotu obostrzeń chce już przystąpić kilkuset przedsiębiorców, którzy rozważają także wstąpienie na drogę prawną. Przedsiębiorcy mają być przeszkoleni przez kancelarię prawną, co mają robić, aby po kontroli wystąpić do sądu.

- Żyjemy z oszczędności, które się już kończą. Jesteśmy zmuszani do zwalniania pracowników, którzy zostają bez środków do życia – żali się właściciel pensjonatu w Zakopanem. - Chcą nas zmusić do wyprzedania własności, na którą pracowaliśmy całymi pokoleniami. Nie każdy jak sugerują ludzie ma po kilka mercedesów, żeby mieć co sprzedawać – dodaje.

Liderem jednoczących się przedstawicieli firm z terenu Podhala jest Sebastian Pitoń z Kościeliska, od którego otrzymaliśmy oświadczenie dotyczące „tajnych” spotkań:

„Nikt z nas, nie boi się wirusa. Wszyscy boimy się odebrania nam naszego życia, naszej własności. Budowanych przez pokolenia przedsiębiorstw. Nikt z nas nie boi się Covid 19, ale obawiamy się szczepionek, za które ich producent nie chce brać odpowiedzialności, a zaszczepiona nimi ma zostać cała populacja. Co będzie, jeśli skutkiem ubocznym będzie na przykład bezpłodność… Nasze przedsiębiorstwa padają nie dla tego, że są źle zarządzane, tylko dla tego, że rząd wykreował warunki, które uniemożliwiają prowadzenie działalności gospodarczej. Pokorne akceptowanie takiej rzeczywistości, to samobójstwo. Zresztą nie jest to tylko figura retoryczna, bowiem przedsiębiorcy doprowadzani do ruiny przez politykę rządu, coraz częściej porywają się na własne życie. My temu rządowi mówimy stanowcze nie. Koordynujemy nasze działaniami z mieszkańcami Szczyrku i Karpacza. Prowadzimy rozmowy z innymi miejscowościami turystycznymi z południa Polski. Planujemy kulminacje naszych działań w przyszłym tygodniu. Mamy nadzieje, że uda nam się powstrzymać to zbrodnicze szaleństwo”.

Marcin Szkodziński, r/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Teraz jest ten czas12.01.2021, 20:27
@ hole
Niestety, galicyjska bieda była przysłowiowa.
Historia lubi się powtarzać.

Amen. (jak mówi S. Pitoń)
hole12.01.2021, 12:11
@Teraz jest ten czas
Wyszukaj w googlach "ranking najlepszych pracodawców w Polsce" i zobaczysz że Polskich firm prawie nie ma, a dlaczego? przecież nic nie stoi na przeszkodzie żeby tak było.
Co do zaborów to pojechałeś, ale skoro wywołałeś ten temat, to było też sporo plusów. Przede wszystkim uwłaszczyli chłopów, bo 170 lat temu nasi pradziadkowie byli niewolnikami u Panów patriotów. Infrastruktura stworzona w tych czasach do dziś funkcjonuje, zaczynając od linii kolejowej do Zakopanego kończąc na wodociągach krakowskich .Nie mówiąc już jak wyglądały by galicyjskie miasteczka , które zaprojektowano i wybudowano w tam czasach. Teraz te piękne kamienice giną po warstwa styropianu i obleśnych reklam. I tak to własnie wygląda styropianowe biznesy , styropianowy kraj.
Teraz jest ten czas12.01.2021, 07:03
@ "hole"

Czyli najlepiej nam było pod zaborami. Żałosne.
'
hole11.01.2021, 21:58
@Teraz jest ten czas
Nie dziw się, ludzie są troszkę rozgoryczeni, nie mają umów lub są na najniższej a resztę dostawali pod stołem. Pomoc ich raczej nie dotyczy albo skorzystali minimalnie.
Wiemy że nikt nie zarabia wystarczająco dobrze, zawsze można by więcej ale jak zostajesz z niczym poniżej poziomu egzystencji to jest problem. Bo skoro pracownik ma żyć za parę stówek zapomogi to jego pracodawca również może jakoś przetrzymać to parę miesięcy.
Wg mnie jeżeli Państwo zabrania jakiej działalności to powinno:
1. Bezwzględne zwolnienie z podatków od nieruchomości oraz Zus-ów.
2. Pensje pracowników w 80 % powinno pokryć Państwo (bezpośrednio)
3. Właściciel powinien dostać 80% procent średniej pensji jaką wypłacał pracownikom np w roku 2019.
4. Jak nie zatrudniał to miesięcznie kwotę równa 20-25% podatku dochodowego za 2019 i np nie więcej niż 1,5 średniej krajowej.
5. Jeżeli ktoś wynajmuje lokal to ustawa że umowy są z automatu mniejsze o 30% + 50% płaci Państwo pozostałe wynajmujący.
6. Gwarancje i wstrzymanie rat dla kredytów inwestycyjnych.

Co do pracy u innych to Polacy maja duże doświadczenie w pracy za granicą, i raczej wiadomo że praca dla Polaka to jeden z najgorszych wyborów, wiec w kraju by nie było inaczej. Więc nie strasz bo raczej twój problem.
ADSA11.01.2021, 16:11
Brawo popieram. Patrząc na statystyki rządu v coronki irracjonalne jest szczepienie całej populacji zamiast tego badanie obecności przeciwciał było by dobrym pomysłem. A kto poczuje się bardziej bezpieczny szczepieniem jego wybór.
Teraz jest ten czas11.01.2021, 15:19
@ "pracownik", "klio", "swat" i podobnie myślących.

Wszyscy uważacie, iż akurat wypełnia się "sprawiedliwość dziejowa"?

Nie cieszyłbym się tak na waszym miejscu i nie cieszę się będąc gdzie jestem. Każda rewolucja "zjadała swoje dzieci". We Francji w imię "wolności, równości i braterstwa" ścinano tak arystokratów jak i później każdego kogo uznano za wroga rewolucji.
W Rosji Radzieckiej gdy brakło kułaków, "burżujów" łagry milionami zapełniali zwykli ludzie i także oni milionami umierali z głodu.
To co się dzieje teraz, to także odmiana rewolucji. Więc ostrożnie.

Wiem, że wielu z nowobogackich to "zwyczajne gbury bez kultury".
Potajemne nagrania pokazują niestety, jak wielu ich jest i jak wysoko się usadowili.
Gbury na "świeczniku" są prawdziwym problemem.
A co mamy powiedzieć na gładkich ładnie ubranych za nasze pieniądze urzędników. Posady otrzymali dzięki koneksjom, koligacjom, znajomościom. W głowie pustka, żadnego pojęcia o tym co ma taki do zrobienia i jeszcze trzeba się z nim użerać i "zawracać głowę" sądom.

Tak, że może zostańmy przy "starej normalności", bo zmienić się może to, Szanowni pracownicy, że będziecie mieć skośnookiego szefa
i będziecie pichcić nietoperze w kuchni.
Albo będziecie się uczyć koszernie gotować a witać szefa będziecie
zawołaniem "szalom".
Może też być taki, który będzie wam mówił, że "nienawidzi Polaków i najchętniej by wszystkich powystrzelał" (patrz: głośny proces w Gdańsku). Lepiej byście nie musieli się uczyć obcego języka, by móc pracować w Polsce.

Czy my zawsze musimy być mądrzy dopiero po szkodzie!???
Piotr11.01.2021, 13:59
W pelni popieram stanowisko i działania Pana Pitonia i wszystkich którzy się dołączą - najwyższy czas przeciwstawić się niszczeniu Polski i świata oraz wprowadzaniu "nowej normalności" czyli postępującemu zniewoleniu.
normal11.01.2021, 12:40
Sebastian Pitoń i jemu podobni zachowuje się jak pajacyk aż wstyd dla Podhala.
Pretensje to nie do rządu tylko do Pana Boga bo rząd pandemii nie wymyślił i gdybyście choć troche uruchomili zakute mózgi to widzielibyście że praktycznie we wszystkich krajach nawet tych ościennych są jeszcze większe obostrzenia.

Do spowiedzi szanowni państwo bo chciwość, pycha i nieumiarkowanie to są grzechy główne
swat11.01.2021, 11:35
@klio, mam takie same zdanie, popieram.
klio11.01.2021, 10:55
@pracownik....wreszcie ktoś mądry naświetlił całą prawdę o tak zwanych pracodawcach na Podhalu.Przeczytajcie ze zrozumieniem i przestańcie już popierać podżegaczy i krwiopijców wykorzystujących pracowników.Im więcej będą narzekać,tym większa będzie obojętność i wściekłość na tych manipulantów,którzy martwią się o swoją wypchaną kieszeń a nie troską o tych szaraczków co im tą kieszeń napychają swoją ciężką pracą.
mądry i skromny11.01.2021, 10:48
Do M -mój post się zgubił czy Ty go nie puściłeś-bo ja z tą kosą na mrozie stoję.

Nie widzę pod tym tekstem niczego od "mądrego i skromnego", czyli zgubił się gdzieś po drodze. Moderator.
hary11.01.2021, 09:43
lekarze zacznijcie leczyć covida amantadyną
Osiol11.01.2021, 08:25
Nie powinno się negować nikogo bo każdy raruje się jak umie a według mnie jest to wojna biologiczna z Chinami jesteśmy przez nich zaatakowani tam wszystko działa i produkuje wszystko dla zarażonych a jeśli to nie wojna to dlaczego spaliły się fabryki produkujące am...... Dlaczego blokuje się leki a na siłę wpycha szczepionkę czy te blokady to przypadek czy te pożary to przypadek nie to wojna biologiczna rozpada się służba zdrowia a o turystyce takiej jak była trzeba zapomnieć
swat11.01.2021, 07:57
@pracownik 10:35, 10 stycznia 2021,
popieram ten komentarz w całej rozciągłości.
Zdjęcie z kawałkiem tektury10.01.2021, 20:48
@ slovan
To jest właśnie "obniżanie oczekiwań" przez "dobrą zmianę ciemnemu ludowi" który dał się złapać na różne "plusy".
Ci, którym te "plusy" są dzisiaj wypłacane będą je spłacać w przyszłości gdy dorosną.
hole10.01.2021, 20:26
@Taka prawda
Ci żydzi to jacyś prze.goście albo po nasemu prze..uje , maja mega moc i zdolności w przeciwieństwie do nas . Skąd te kompleksy.

Ale fakt sporo z nich to mądrzy ludzie, a Państwo Izrael ma ponoć najlepszy wywiad na świecie i pewnie dlatego do Marca będą tam wszyscy zaszczepieni.

Nie to co bardzo mądry i Pan Pitoń , który ma przynajmniej doktorat z medycyny, wirusologii i ekonomii i pewnie kilka innych. On wie i się nie boi i nawet chłop po podstawówce wiedział by będąc w jego sytuacji, że zamiast być za szczepionkami bo to przynajmniej jakaś szansa na szybsze otwarcie to woli iść do sądu, ale zapomniał, że Sądy już będą tylko po to żeby klepać stronę władzy.
slovan10.01.2021, 19:55
To teraz się dowiedzą jak wyglądają "wolne sądy". Jak Pan Z. demotował system to klaskali. Ludzie nie zdają sobie sprawy, że będzie albo już jest jak w Rosji czyli 99,9% spraw przeciwko Państwu, Wójtowi czy Plebanowi,jest przegranych. Jak będziesz się spierał z Zus-em o wysokość emerytury czy z firmą Państwową typu PZU czy Orlen zapomnij. Nie mówiąc już o wszystkich innych urzędach i organach. Teraz maja kolejny pomysł , jak dostaniesz mandat np za nieprzestrzeganie "przepisów" wg Pana Policjanta czy Pani z Sanepidu to jak się nie zgadzasz to w ciągu 7 dni trzeba się zgłosić do Sadu i udowodnić że Pan Policjant się myli, a teraz to on musi wysłać do Sądu i dołączyć ewentualne dowody.
Obserwator10.01.2021, 19:03
Popatrzcie jak ten sam scenariusz jest w wszystkich krajach UE.

Pamiętajcie wszyscy jesteśmy pod panowaniem Uni Europejskiej i każdy kraj członkowski musi wykonywać rozkazy płynące z Brukseli. Tak jest od czasu przyjęcia traktatu Lizbońskiego. Podpisując ten traktat każdy naród zrzekł sie swojej suwerenności i poczęci niepodległości. Wiem , że to co pisze jest dla was dziwne i Nowe ale to dzięki temu , że UE ma swoich polityków w każdym kraju na swoich usługach , media wszelakie. I takie informacje jeszcze długo do Was nie przedostaną się.

Ten słodki cukierek medialny w postaci UE jak widzicie nie jest tak zdrowy dla Narodów które macie w głowie . Świat przyszły ma się składać tylko z jednego państwa , jednego narodu = UE z jednym prawem i jedną walutą z jedną myślą naczelną .Bez żadnej różnorodnośći , Wolności,
Ciężko taki pręgierz narzucić wolnym Narodom, wolnym ludzią .Ale żeby do tego doprowadzić trzeba wymyślić idee bardzo atrakcyjne i powoli skuszać ludzi , wyborców .na tym polega polityka spełniania podstawowych deprywacji. Takimi ideami jest wszelkiego róbta co chceta - wolność seksualna , dotacje jako promocja lenistwa.......itp.....
Kudasik10.01.2021, 15:39
@białcon Ty to napewno jesteś trolem.. tylko jeszcze nie wiesz o tym.. pare razy piszesz już o tej zapchanej zakopiance..jak zapchana to wcale nie musi znaczyć że od wracających turystów.. a może od ludzi z podhala szukających pracy we świecie..
Teraz jest ten czas10.01.2021, 14:03
@ szajbabijedołba
Fakt "bije, bije" i to na całym świecie, zwłaszcza kilku najwyżej postawionym i paru ukrytym.

Twoja wypowiedź bardziej wygląda na osobistą "wycieczkę" niż na obiektywną ocenę sytuacji.

"Włączcie ludzie myślenie" - z tym się zgadzam w zupełności. ale większość bezmyślnie siedzi cicho, ile im jeszcze trzeba, by to wreszcie zrobili?
Na twoim jednak przykładzie widać w jakim kierunku może iść "myślenie", więc może lepiej gdy nie myślą.

Z kim ty się spotykasz?

Nie zamierzam cię do niczego przekonywać, osobiście uważam, iż najbardziej przekonanym jest ten, kto się - sam przekona.

Zachęcam tu wielu i ciebie również, do obejrzenia w poniedziałek
11.01.21 r. o godz.20,35 w TVP 3 programu "Warto rozmawiać".
Do tego czasu możesz sobie odtworzyć na you tube ten sam program
z dn. 14 grudnia 2020 r.
nie ślepy10.01.2021, 13:38
Żałosne jest czytanie wypocin ludzi co myślą, że dostaną zastrzyk, czyli "szczepionkę" i świat wróci do normy! To "se ne wrati" geniusze! Czy który pomyślał, dlaczego ludzie co przechorowali covida też mają się szczepić? Czyli samo przechorowanie nie uodparnia, ale szczepienie tak? Coś genialnego, dla myślących inaczej...! I uodpornienie po szczepieniu na max 8 miesięcy!? Genialny biznes dla tych firm, co nie biorą za swoje szczepionki żadnej odpowiedzialności a wynika, że będą średnio rozgarniętych szczepić na okrągło do końca świata i dzień dłużej! Czas na wynalezienie niby tych szczepionek, który jest swoistym rekordem świata, mutacje wirusa o których się mówi a na które one też niby będą działać...to są informacje dla ludzi co mają problem z myśleniem! Powiem tylko... szwagier chorowity szczepi się na grypę co rok i co rok chory! Teraz dla odmiany przywlókł covida i cała rodzina chorowała! Wszyscy żyją dzięki Bogu, ale i na grypę można umrzeć, jak się ma tzw choroby współistniejące! Reasumując ci co myślą, że dostaną zastrzyk i będzie jak było niech idą do lekarza ale od głowy! Pozytywy są takie, że wzrosła higiena w tych miejscach w których jej było nie za dużo i można się było zarazić na inne choroby! Negatywy długo falowe się dopiero będą ujawniały. Te które już można zaobserwować są takie, że zmarło dużo więcej ludzi na inne choroby, bo wszyscy są tak zastraszeni, że wolą umierać niż iść do lekarza! Co zaś do skutków psychicznych i wpływu na relacje między ludzkie, to już nigdy nie będzie tak samo....!
PS A najciekawsze jest to, że w sklepach i marketach spożywczych wirus już nie działa...wszystko wróciło do normy! Czyli tłumy! I jeden drugiemu na plecach, chociaż by było pusto...
Osiol10.01.2021, 12:26
Jaki krysys nie bredzcie rząd se podwyżki premie bo inflacja nowe limuzyny tysiące samochodów aby niemiecką gospodarkę wspomoc żyją na bogato a że niektórzy dostali tylko podatki nowe i wyższe do zapłaty...... Ale rząd nie oszczędza więc my też za jego przykładem nie powinnismy
szajbabijedołba10.01.2021, 12:08
Kolejny pseudocelebryta... Takie "oszołomstwo" , bezrefleksyjność, bezmyślność i brak odpowiedzialności za zdrowie i życie innych ludzi oraz skrajna głupota i prymityw powinny być naprawdę w tym kraju piętnowane... Żądza zysku ponad wszystko ... Co tu komentować. Wstyd to za mało powiedziane. Wielu ludzi ma gorzej a siedzi cicho, bo rozumie powagę sytuacji - może ktoś bliski im umarł na to "nic" czego się ten łobuz nie boi. Włączcie ludzie myślenie - ponad 30 tys. zgonów - ile wam jeszcze trzeba ?? Znowu ludzie w karetkach i pod SOR-ami mają padać, bo wy se musicie nową brykę kupić ? Naprawę na chleb nie macie ?? Ilu ludzi w tym kraju opłakuje swoich bliskich. A ten na cmentarzu "promocję" sobie robi... Zamiast do polityki i mediów do roboty uczciwej by się zabrał nie tylko "skrobanie turystów". Dawniej się mawiało, że do cyrku się nawet nie nadaje. Może być się ten "sobiepanek" wybrał na covidowy w ramach czasu wolnego do po pomocy przy chorych ludziach albo do DPS-u zamiast per.. ć. Ja byłem na covidowym - wiem o czym piszę. Widziałem jak to "nic", "grypka" odbiera ludiom oddech ... Te obrazy pozostają w człowieku na zawsze i nikomu - nawet takim bezmyślnym gałganom - tego nie życzę...
Troll pisowski10.01.2021, 11:56
Do braci trolli; to prywatny biznes, przedsiębiorcy, pracownicy również ci co pracują zagranicą Polski, finansują ten skorumpowany, złodziejski rząd pod nazwą dumną i patriotyczną, a faktycznie zakłamaną i sprzedajną, oni (pisowcy) niszczą na naszych oczach drobnych handel, przemysł i biznes typu siłownie, kluby fitnes, wyciągi, hotele!!!
To nie elektorat dojnej zmiany utrzymuje kraj 500+ i emeryci, oni czerpią garściami o tych skorumpowanych polityków.
Najwyższy czas ogłosić referendum o autonomii Podhala i zaprzestać głosować na dojną zmianę.
swat10.01.2021, 11:36
Panie Pitoń już nie tacy chojracy byli na tym świecie. Wylądowali w czarnym, plastikowym worku i pewnie jest im teraz bardzo przykro. No ale każdy ma prawo wyboru.
Obserwator10.01.2021, 11:20
Wiele pensjonatów i tak jest otwartych , bo gdzież by tyle turystów i pseudo rodzin , którzy płatają się po górach miało lokum. Aż tyle rodzin.
ĄĘ10.01.2021, 11:03
Do Wszystkich!!

Mam 36 lat. Od 20 roku życia świadomie obserwuję różne sytuacje- przemiany polityczne i gospodarcze w Polsce. Uważam, że Polska nie była jeszcze tak podzielona jak jest to obecnie. Politycy grają spektakl, który poróżnią nas jako obywateli. Media rozdmuchują i manipulują informacją. Panuje ogolna znieczulica. Mało kto potrafi się postawić w sytuacji osoby potrzebującej. Lepiej krytykować i oceniać zza szklanego ekranu.
Kto ma pomysł jak sprawić abyśmy wszyscy się znowu pogodzili . Co zrobić żeby nasze dzieci nie zagryzły się kiedyś wzajemnie? Czasu nie cofniemy. Nie schłuchajmy tego co gadają że za rządów PO było tak i tak, za rzadow PIS było tak i tak. Nie ma co patrzeć w przeszłość i płakać nad rozlanym mlekiem! Liczy się przyszłość. Szanujmy się i uczmy braterstwa nasze dzieci.

Konia z rzędem dla tego kto sprawi że w Polsce zapanuje pokój
pracownik10.01.2021, 10:35
@centennial_95
"To prywatni przedsiębiorcy was utrzymują i ten protest jest przecież po to że oni chcą was dalej utrzymywać."

Albo jesteś płatnym trolem na usługach spiskowców, albo masz ubytki mentalne, albo niedawno spadłeś z nieba. Pracowałeś kiedyś u jakiegoś prywatnego przedsiębiorcy z podhala? Miałeś umowę o pracę, na jakie pieniądze? Doznałeś kiedyś szacunku lub zostałeś doceniony za starania?

A jak mówisz "jeśli im jako społeczność lokalna pomożemy, to tych ofert pracy u nas będzie jeszcze więcej" to kpisz z ludzi. Niech im pomagają Ukraińcy, których na potęgę teraz zatrudniają bo najtańsza opcja, bez zobowiązań, szacunku, wyrzutów sumienia.

Podhalańscy przedsiębiorcy szukają niewolników i "wspierają ich" wykorzystując na maksa. Jak Ci ni pasuje to do pola. Ta skromna część podatków, która w jakiś sposób trafia do systemu to zasługa całej armii pracowników, robiących za miskę ryżu w strachu że mogę z dnia na dzień stracić robotę. Dokładnie tak postąpili wspaniałomyślni pracodawcy jak tylko nierządnicy zamknęli turystykę. Pobrali kasę z tarczy i pokupowali bryki a pracowników na bruk, żeby nie generowali kosztów.
To jest prawdziwe oblicze naszych przedsiębiorców.

"my wszyscy od tych przedsiębiorców bezpośrednio zależymy, ci przedsiębiorcy nas utrzymują, oni płacą podatki z których rząd ma pieniądze na swoje i nasze utrzymanie się przy życiu."
To jak jesteś taki uzależniony od tych przedsiębiorców to idź i sprzedaj się jako dożywotni niewolnik. Będziesz miał zagwarantowany bajkowy byt do końca życia. Rząd nie ma żadnych pieniędzy, ma nasze. To my utrzymujemy rząd a nie na odwrót. Przedsiębiorcy dzięki nam zarabiają kasę.

Nie troluj!
Stanisław10.01.2021, 09:46
A kiedy będą potajemne spotkania szukania "zwojów mózgowych "? Weźmiecie odpowiedzialność za ewentualny zgon jak się ktoś zarazi w waszym pensjonacie ?
Wolny Człowiek10.01.2021, 09:08
WIELKI RESET to jest ideą pseudo pandemii. Nie będzie klasy średniej, własności prywatnej a rządzić będzie zamordyzm i totalitaryzm. Czas się obudzić bo będziecie z niczym.
117km10.01.2021, 09:04
Biedaki tacy pulchni byli niewiadomo jak bylo sie odzywac do nich po recach calowac wnet by trzeba by bylo.Bo oni maja pensjonaty.A teraz placza zenada.
Stasiu z gór10.01.2021, 08:48
Pitoń, ty oszołomie :-)))))))) Nie ma wirusa, nie boicie się wirusa... Trafisz pod tlen cwaniaczku, to inaczej zaśpiewasz górolecku śmieszny.
POIPIS10.01.2021, 01:11
500+ i tylko to się liczy ;) najlepsze partie którym na nas zależy PIS I PO. Przedsiębiorcy mieli czas żeby kraść a teraz płacą
Ten czas jest teraz09.01.2021, 23:53
Przeczytałem wszystkie komentarze.
Głównym kryterium oceny sytuacji jakie z nich wybija, jest t.zw. "sposób widzenia zależny od punktu widzenia'.

Każdy z własnego miejsca ocenia sytuacje. "Mój strach jest lepszy niż twój głód" i odwrotnie.

Twierdza niektórzy, że przecież wybraliśmy sobie ten rząd, Czy aby na pewno? Że nie rządzą nami zaborcy. Nie sposób dopuścić innej myśli.
Jaka jednak jest rzeczywistość? Bardzo zatrważająca.

Rzeczywistość ta wymaga spojrzenia obiektywnego tak na sprawy zdrowotne, gospodarcze i polityczne jako wspólny interes narodowy.

Szanowni Państwo, dla mnie, poczynania rządu w sprawach naszego zdrowia nie mają żadnej wiarygodności. Utrzymywani jesteśmy w strachu i przekonaniu, że wszystko co ten rząd robi jest słuszne.
Odnoszę zupełnie inne przekonanie.

Wszystkim tak bardzo zatrwożonym w komentarzach o swoje zdrowie polecam koniecznie obejrzeć:
w dniu 11.01.21 r. o godz.20,35 w TVP 3 program "Warto rozmawiać".
Zobaczycie Państwo "troskę" waszego rządu o wasze zdrowie.

Rząd który miałby na względzie dbałość o gospodarkę nie postępowałby z nią tak jak się to dzieje obecnie. Gospodarkę się zamyka, wprowadza nowe podatki i rozdaje się pożyczane pieniądze. Jak długo tak można.

Politycznie, tak samo katastrofa. Począwszy od Traktatu Lizbońskiego podpisanego przez "prezydenta stulecia" po ustawę IPN w której miano nie ustąpi ani na krok, a zmienianej w siedzibie Mossadu pod dyktando Żydów. Na budżecie unijnym kończąc.

Najwyższa pora by interes narodowy Polacy wzięli we własne ręce,
i tak właśnie widzę działania obywatelskiego ruchu na Podhalu.
Marcin09.01.2021, 23:32
rząd pod sąd .
centennial_9509.01.2021, 23:00
Do "ja": Wkradło się tu chyba jakieś nieporozumienie. Otóż ani Ty, ani ja, ani nawet PiS nie jesteśmy wielkimi łaskawcami dla przedsiębiorców którym możemy zechcieć pomóc lub nie, tylko my wszyscy od tych przedsiębiorców bezpośrednio zależymy, ci przedsiębiorcy nas utrzymują, oni płacą podatki z których rząd ma pieniądze na swoje i nasze utrzymanie się przy życiu. To my mamy giga problem dlatego że oni mają mega problem i bez rozwiązania ich mega problemu nie mamy szans na rozwiązanie naszego giga problemu.
ceper09.01.2021, 22:50
robcie swoje nie dajcie sie zniszczyc urzednikom , w jednosci wasza szansa , trzymam kciuki bo tez chcialbym w koncu zobaczyc gory
sikorka09.01.2021, 22:44
Przygotujcie papiery bo będą kontrole.
Brawo09.01.2021, 20:57
tak to prawda wszystko od poniedziałku otwwieramy na reszczie pokazaliśmy jaja
Lolo09.01.2021, 20:37
BRAWO p. Piton popieram i Jestem z Wami
ĄĘ09.01.2021, 19:40
Przepraszam redakcjo, ale myślę, że na portalu są trolle góralskie pracujące dla pisu. Nie pierwszy stwierdzam iż nie neguję istnienia wirusa, lecz czy w rządzie nie ma nikogo kto potrafi przeliczyć możliwe zyski i straty spowodowane covidem??
Dlaczego w oficjalnych statystykach zgonów uwzględnia się tylko zgony przez c19 a już tych pośrednich jak brak dostępu do lekarzy nie?? Przykładowo z listopada było to tygodniowo około 500 do 6000 z tego z zrozumiałem z konferencji. Masakra jakaś
epo09.01.2021, 19:20
otwórzcie , zróbcie po swojemu tylko zadeklarujcie odpowiedzialność za ewentualne skutki tego czynu , aby pozostałe społeczeństwa nie płaciło za to - znam ripostę na komentarz winny ogon kota i nisko latające kaczki .
ja09.01.2021, 19:09
Do centennial. Zdecydowanie jestem za tym, aby pomóc zagrożonym pracodawcom na naszym terenie i sądzę, , że gdyby oni wskazali nami sposób, w jaki można im pomóc, to nie zostaliby z problemem sami.
Myślę09.01.2021, 18:41
@ol nie wychodzi z domu bo jest tysiące wirusów i bakterii , w sumie w domu tez są , na rękach tez masz .... a juz nie masz bo wyjalowiles swoja skórę od tej dezynfekcji..... Po to Pan Bóg dał nam system immunologiczny żeby sobie radził z tymi tysiącami wirusów i bakterii a ze jeden wirus stal sie celebryta .. hmm ciekawe czemu ??? Czemu rzad dokreca śrubę chociaz po ilości zakażeń to powinniśmy być w Zielonej/ zoltem strefie . Ludzie zacznijscie się jednoczyć , bo cel pracowac za miske ryżu , rząd naprawdę osiagnie
Lola09.01.2021, 18:00
Jestem jak najbardziej za zniesieniem lockodownu. Jesteśmy prywatną nicjatywą (firmy prywatne) państwo nam nie płaci zusow, czynszu, pensji pracowników, sami na wszystko pracujemy to dlaczego ktoś zabrania nam pracować na chleb. Inne branże pracują i mają pensje a co za tym idzie godne życie. To dlaczego innym ( w tym wypadku hotelarzom i ludziom tu pracującym)odbiera się prawo do pracy i do godnego życia!!! To jest społecznie niesprawiedliwe.
ol09.01.2021, 17:56
Ci wszyscy co tak popierają tych nawiedzonych biznesmenów,to ani jeden z nich nie ma swojego biznesu,są zwykłymi mącicielami,szukającymi rozróby pod byle jakim pretekstem.To tacy sami jak ta lempart od macic.Większość żyjących na Podhalu,nie życzy sobie roznoszenia zarazków ,nie będzie nam parę osób robiło wodę z mózgu aby ugrać coś dla siebie kosztem naszego zdrowia albo może i życia.
Czytac czytac i jeszcze raz czytac09.01.2021, 16:34
@JASONB JAKIE teorie spiskowe, zaczniej czytac ile osób juz zmarlo od szczepionki wśród nich lekarz proszcsepoonkwoy z Maiami. Wielu niezależnych prof mowi ze to nie szczepionka a terapia genetyczna. Prosze zacząć czytac. Ci wszyscy którzy stracili swoich bliskich rozumiem ze do tej pory nie bylo wirusowo bakterii które nam zagrażały i nikt nie umieral
Kocham wolnosc09.01.2021, 16:26
W końcu ludzie zaczynają się budzić. Wszystkim przerażonym proponuje poczytać o co chodzi z WIELKIM RESETEM WYLACZYC TELWWIZOR zdjąć w końcu te kagance które jak minister Szumowski mowil nikogo nie chronią przed wirusem, potwierdził to Pinkas. A tu niektórzy wierzą w moc maseczki. JAK KTOS sprowadza swoje zdrowie od noszenia tej szmaty na twarzy to mu wspoczuje. Jest piękny koncert 100 lat Niepodlegla z Tauron Areny. Proponuję oglądnąć i pomyśleć ze właśnie ta wolnosc jest nam krok po kroku odbierana !!!! Nie możesz chodzic do kina na lodowisko na stok do teatru itd a plany nowego ladu jak mowi morawiecki są jasne brak własności prywatnej !!!!
ski alpine09.01.2021, 15:34
Popieram. W reżimie sanitarnym, ale otwierać wszystko. Wyciągi były czynne przez 3 tygodnie i nie było wzrostu zachorowań.
Taka prawda09.01.2021, 15:32
Trochę was oswiece to nie PIS zakazuje tylko Żydzi . W każdym kraju jest tak samo a nawet gorzej. Na Słowacji też pozamykali stoki a przecież PiS tam nie rządzi. Trochę pomyślcie i otwórzcie oczy kto rządzi wszystkimi krajami.
berek09.01.2021, 15:30
Pensjonat: Pisowcy opanowali całą Europę, wszędzie zamykają stoki i restauracje, nawet na Słowacji, gdzie wszystkich przetestowano. Pis za chwilę będzie rządził całą Europą i mu nie podskoczysz.
POrażka09.01.2021, 15:08
A co nas to obchodzi czy jakiś pitoń będzie się szczepił czy nie /.../
Pensjonat09.01.2021, 14:55
?Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie? przysłowia mądrością narodu! PiS niszczy także tych dzięki którym jest teraz przy korycie a zły to pies,który gryzie rękę, która go karmi. Prorocze słowa Morawieckiego! Zapier.... za miskę ryżu! Wykorzystuje pandemie,żeby społeczeństwo upodlić, sterroryzować, upokorzyć. Stworzył PiS -ładnie swoich i wrogów. Przy czym zwolennicy PiS tez są do wy....nia. Motłoch do roboty i siedzieć cicho...
Sx09.01.2021, 14:49
Bravo Ty tylko Czemu tak późno w kupie siła
KNT09.01.2021, 14:42
jedyni którzy chcą lockdown to ci którym nie sprawia to żadnej finansowej różnicy. w jedności sila, takie grupowania na prawych i lewych tylko nas osłabiają jako jednostke a rząd to wykorzystuje. czasem warto sprawdzić wszystkie strony zanim podejmiemy glos. nigdy nie jest za pozno by otworzyć oczy, czym prędzej tym lepiej by nie bylo zbyt dużo do naprawy
Rufio09.01.2021, 14:29
"Nikt z nas nie boi się wirusa..." - dlatego jesteście groźni dla wszystkich. Gdybyście się bali, to można by uwierzyć że zachowacie jakieś środki ostrożności. Nawet jeżeli otworzycie swoje biznesy, to zadbacie o to aby nie rozprzestrzeniać dalej tego paskudztwa. No ale skoro sie nie boicie, to po co wam jakiekolwiek bezpieczeństwo. To że możecie zagrażać innym, którzy się boją - to was nie obchodzi. Najważniejszy jest biznes i pieniądze. A że kosztem zdrowia klientów, sąsiadów, albo pracowników to dla was bez znaczenia.
Ja wiem że ten rząd robi rzeczy idiotyczne, że nie ma pomocy, za to jest gadanie w TV, puste obietnice i chaos. Moja firma też przez to oberwała, jak zresztą większość firm. I trzeba protestować i domagać się racjonalnych i realnych działań.
Ale jeżeli zaczynacie od zupełnie irracjonalnych pomysłów, to jak możecie domagać się racjonalizmu od drugiej strony ? Już na starcie nikt was poważnie nie potraktuje. Nigdy bym nie pomyślał, żeby zrobić coś tak głupiego jak wy planujecie. Może dlatego, że z bliska doświadczyłem co z człowieka robi ten wirus i wiem, że jest się czego bać. No ale wy jesteście odważni, wy się nie boicie, wiecie lepiej. Nie chcecie się szczepić, to się nie szczepcie, skutki głupoty na was spadną. Ale czemu pieniądze przesłaniają wam zdrowie i życie innych ludzi, tego nie rozumiem.
centennial_9509.01.2021, 14:10
Do "ja": jeżeli tym pracodawcom na naszym terenie nie pozwoli się splajtować, tzn. jeśli im jako społeczność lokalna pomożemy, to tych ofert pracy u nas będzie jeszcze więcej, ponieważ ci zagrożeni dziś pracodawcy zamiast zwijać będą się rozwijać, a przez to zatrudniać więcej a nie mniej nowych pracowników, a przecież nie mamy zerowego bezrobocia, oj nie.

tvp 11, JasonB, jo: To wszystko byłoby zrozumiałe, gdyby trwało góra dziesięć dni, a nie dziesięć miesięcy. Rozumiem, powiedzmy że trzeba np. do końca tygodnia znieść rygory, obostrzenia i restrykcje narzucone przez swoją a nie obcą władzę (przecież to nie zaborca nami rządzi) bo wyższa konieczność tego wymaga. Zrozumiałbym jeszcze jakąś wyjątkową sytuację, no dobra, obostrzenia np. do końca miesiąca, ale nie rok i dłużej. Pamiętajcie że nie dostaniecie 500+, pensji (jeśli pracujecie w budżetówce), czy emerytury lub renty, jeśli ci pracodawcy, przeciwko którym teraz tutaj występujecie, nie przyniosą w zębach fiskusowi w ściśle określonym terminie podatków z tego co udało im się w tych barach, hotelach, restauracjach, fryzjerniach, itp., zarobić - to z tych podatków rząd wypłaci wam pensje i zasiłki. To prywatni przedsiębiorcy was utrzymują i ten protest jest przecież po to że oni chcą was dalej utrzymywać, poprzez utrzymanie działalności i odprowadzanie od niej podatków.
Swój chłop09.01.2021, 14:09
Popieram.
Znam wielu ludzi , którzy żyją teraz z oszczędności- ciekawe co będzie jak się skończą. Gospodarcze efekty poczujemy wszyscy już niedługo.
Ogłoszenia o pracę? zadzwoń zapytaj przekonasz się ile to jest pracy na Podhalu bez turystów.
Tarcza? jaka tarcza siedzę 3 tydzień w domu i nic mi się nie należy chociaż mam umowę o pracę.
Rząd niech skończy z obostrzeniami bo ludzie wyjdą na ulice właśnie z głodu.
gw09.01.2021, 13:57
'Nikt z nas nie boi się Covid 19, ale obawiamy się szczepionek, za które ich producent nie chce brać odpowiedzialności'
Jak się tak boisz, to siedź w domu, żebyś czasem na chodniku nie wywinął orła.
ff09.01.2021, 13:53
'Co będzie, jeśli skutkiem ubocznym będzie na przykład bezpłodność?'
Proponuję od szczepionki się od-walić i nie nosić telefonu w kieszeni spodni koło członka.
BIOŁCON09.01.2021, 13:43
panie PITOŃ taki pan BIEDNY? jakoś tej biedy nie widać.CO WEKEND ZAKOPIANKA ZAWALONA KORKAMI OBCYCH PEŁNO PO PENSJONACH PODHALA A WAM SIĘ BANKRUCTWO MARZY. PANIE PITOŃ TO ŚĆIEMA ŚCIEMA ŚCIEMA.A wirus i tak was pazerni ludzie pokona za waszą chytrość pazerność i obłudę
xxx09.01.2021, 13:26
yy jakie ono było potajemne, jak się publicznie na fb ogłaszali o której i gdzie będzie ich spotkanie.... po za tym górale niech siedzą cicho wybrali sobie obecny rząd to teraz niech się grzecznie go słuchają a nie płaczą bo trzeba nowego merca sprzedać bo niby na życie nie mają zawistni obłudnicy...
Ja tylko przejazdem09.01.2021, 13:21
@trzeźwo myślący
A czy wiesz, że podobno bardzo częstym objawem ubocznym jest gwałtowny rozrost przyrodzenia. Zaszczep się, bo wprawdzie rozumu ci od tego nie przybedzie, ale przynajmniej masz szansę mieć chcociaż jedną, ale za to wielką, zaletę:):)
gór09.01.2021, 13:15
Nikt Wam biznesów nie zamknie jak się zaszczepicie i sami nie będziecie zarażać innych.Do pensjonatów też możecie przyjmować tych zaszczepionych,będzie bezpiecznie.Powód zawsze sobie można znaleść i mącić.Na kogo byście składali winę jak by nie było śniegu i temp.plusowe?Jesteście wredni i pazdrawi,muszę to powiedzieć ,bo jestem też z Podhala.
Andre09.01.2021, 13:08
Do TVP 11
Mów za siebie *** i nie używaj słowa my ,bo takich jak ty wystraszonych ciemnogrodow jest na szczęście coraz mniej
Górol09.01.2021, 13:07
@baciok
Filozofie zobacz co się dzieje pod Castoramą tam nie ma wirusa ?
Janosik09.01.2021, 12:51
No nareszcie dotarło robić jak Janosik robił heheheheeee
.09.01.2021, 12:49
Ale jaja. Potejemne, o którym nawet ja sie dowiedziałem.
Werty09.01.2021, 12:23
To sprzedacie te "super" biznesy z których nie możecie wyżyć przez pół roku jak jest przestój i zacznijcie robić co innego , bardziej opłacalnego....
mieszkaniec09.01.2021, 12:22
@tvp 11. Dokładnie! Popieram!!! Tak uważa wielu mieszkańców tego miasta, z którymi nikt się nie liczy. Starosta w czasie świąt nie widział w powiecie turystów, o czym mówił w tv, burmistrz wczoraj w jednej z ogólnopolskich stacji radiowych stwierdził, że BYĆ MOŻE zdarzają się sytuacje, że ktoś wynajmuje mimo zakazów. Tak daje się przyzwolenie na łamanie prawa. Mieszkaniec, to ktoś kto tutaj przeszkadza! A zdrowie... kogo to obchodzi!
Szakal09.01.2021, 12:20
Będzie na kogo donosy pisać.
bartek09.01.2021, 12:18
tak tak, mało Wam piyniendzy... "chcem wiyncej"
KOniec rządów zakłamanych polityków09.01.2021, 12:06
Brawo, musimy być odważni !!!!
Jan Nowak09.01.2021, 12:01
Kto chce niech się szczepi czymś za co pierwszy raz w historii producent nie bierze odpowiedzialności i nie daje gwarancji. Kupując telefon albo coś tańszego domagacie się gwarancji a za produkt wstrzykiwany do organizmu już nie, to jakieś dziwne macie myślenie.
Ja się nie zaszczepię i jestem przeciw
zszamani09.01.2021, 12:00
Taaa ... A potem niech się "potajemnie" leczą ...
baca09.01.2021, 11:58
Do Jason B: jeszcze niedawno taka teorią spiskową było to, że ktoś celowo kladzie turystykę na kolana, żeby za bezcen odkupić upadłe nieruchomości. I teraz co powiesz, kiedy okazuje się, że jest to faktem? Dziwisz się ludziom?Bo ja nie!
ONE WAY SYSYEM09.01.2021, 11:57
Ale wy jestescie biedni,nie macie wstydu milionerzy ze sloma w butach.Cala Polska smieje sie z Podhala jak udajecie biedakow co zyja za najnizsze wynagrodzenie!
Lać w mordę09.01.2021, 11:57
Żydy z Ameryki kazały państwom pozamykać biznesy bo chcą je przejąć później za grosze przez banki. Jestem za. Jak wszyscy otworzycie to wam nic nie zrobią.
taki tam09.01.2021, 11:51
Brawo! Popieram w 100%.
Spójrzcie jak ta cała pandemia została sprytnie wymyślona. Niszczy się tysiące firm, za którymi stoją setki tysięcy ludzi, zadłuża kraje na wiele pokoleń, pod płaszczykiem ochrony zdrowia i życia, a z tym przecież nikt nie śmie dyskutować bo to wartości najwyższe, a wartościami się nie kupczy ani nawet o nich nie dyskutuje. Więc kto przeciwnik obostrzeń ten morderca. Taką korelację ma to wywoływać w społeczeństwie. Tymczasem liczby wskazują, że lekarstwo stało się gorsze od choroby. W październiku 2020 zmarło w Polsce 13 tys. osób więcej niż w październiku 2019. Ofiar covida w tym czasie było kilkaset osób (kto nie wierzy niech sam sprawdzi w oficjalnych statystykach). Kim więc są osoby z pozostałej grupy ponad 12 tys? To są ci, którzy dostali ataku serca i nie doczekali się właściwej pomocy, to są pacjenci onkologiczni, którym przerwano lub odłożono chemioterapię, to są ofiary stresu związanego z obawami o egzystencję swojej rodziny, to są ci, którzy zapadli na inną groźniejszą chorobę, ale postanowili ją przeczekać, żeby nie wpaść w "tryby systemu" skoncentrowanego na tylko na jednym.
Nie mówię, że covida nie ma i nie należy uważać bo to trzeba zawsze, ale obawiam się bardzo czy skutki walki z nim nie okażą się groźniejsze niż on sam.
Wielbiciel pisu09.01.2021, 11:51
Nie podskakiwać bo się Wam podatków dołoży
Obrońca biednych09.01.2021, 11:47
Otwierać panowie i panie!!! dmuchać pisowski reżim !!!!!! albo my albo oni!!!!!!
Janek09.01.2021, 11:45
Wywrotowcy od siedmiu boleści.
Poczekajcie jak wszyscy normalni obywatele a nie krzyczcie jak targowiczanie.
Adam09.01.2021, 11:44
Szczepionka która wywołuje bezpłodność? Dobrze też że przez strzykawkę mózgu nie wysysa bo też by mogła a skutki tego mielibyśmy od razu:-) Niby taki ruch "otwarty biznes" a kroku w kierunku odpornego społeczeństwa nie chcą robić. Taki trochę to jak dla mnie strzał w stopę. A zarażanie się na tych "zamkniętych spotkaniach" to już oddzielny temat który obrazuje pewną ignorancję ludzi tam zgromadzonych.
katar bezobjawowy :)))09.01.2021, 11:44
Nie ma wirusa i nie było.Chyba że grypa która zawsze była (teraz jakoś o dziwo jej nie ma). To pi*** ,,światowa,, polityka.Jestem z Wami!!!
Białkopisarz09.01.2021, 11:35
A kaczor na to: niemożliwe...
ja09.01.2021, 11:27
Panie Pitoń, nikt u nas z głodu nie umiera, a jak mu brakuje pieniędzy, to pracę znajdzie. Proszę popatrzeć tylko na ogłoszenia o zatrudnieniu tutaj na Podhalu 24. Ludzie kiedyś potrafili obozy przetrwać, by zachować życie, a tutaj z powodu pieniędzy mieliby sobie sami je odbierać?
Podhale09.01.2021, 11:27
Otworzyć wszystko na Podhalu i skończyć z dyktaturą bankiera i salonów warszawskich, rozpisać referendum na temat odłączenia powiatów górskich od Polski i ogłoszenia Republiki Ziem Górskich. Pełne poparcie mieszkańców Podhala dla działań przeciw bezprawnym obostrzeniom i zakazom
K.09.01.2021, 11:16
Całe społeczeństwo powinno zbojkotować działania rządu warszawskiego, dla własnego dobra
POPIERAM!!
jo09.01.2021, 11:07
Jak wszyscy tak będą mysleć to ta pandemia nigdy sie nie skończy , bedzie sie to kisić jeszcze kilka lat . Kto weźmie odpowiedzialność za człowieka który zakaził sie w pensjonacie i umrze ?
ziomek09.01.2021, 10:50
Brawo. Trzeba /../
Zbooj09.01.2021, 10:47
Fryzjer ze Śląska zaryzykował i wygrał z sanepidem... Jeszcze koszty sprawy mu zwrócili... Korzystać, skarżyć ile się da! Właściciele klubów fitness już składają zbiorowy pozew!
Gornek09.01.2021, 10:41
Jestem za!!! Otwierać wszystko!!!
JasonB09.01.2021, 10:40
Wszystko fajnie - tylko po co ta anyszczepionkowa retoryka? Ja jestem przedsiębiorcą też działam w branży turystycznej, też mój biznes stoi - ale nie jestem przeciwny szczepieniom, wręcz uważam, że to konieczne, aby nasze biznesy miały kiedykolwiek ruszyć. A tutaj jakieś teorie spiskowe się snuje.... bez sensu.. zamiast działać na rzecz tego aby znosić ograniczenia, ktoś wyskakuje z jakimiś bzdurnymi teoriami, Boże co za ciemnogród..
Złodziej09.01.2021, 10:35
Bardzo dobrze by zrobili gdyby otworzyli biznesy na nowo w tedy dożywotni props dla górali niektórzy poświęcili połowę życia na otwarcie takiego np. Stoku i teraz mają wszystko stracić czy zacisnąć pasa aż im flaki nie wyjdą wstyd dla rządu myślą o swoich D***ch i o niczym i o Warszawie a mniejsze miejscowości zostawiają na pastwę losu
/.../
Bond09.01.2021, 10:21
Brawo górale. W końcu przypomnieliście sobie, że macie jaja. Tak trzymać. Morawiecki wziął was za twarz to teraz wy go weźcie /.../
trzeźwo myślący09.01.2021, 10:15
Cyrk. Szczepionka chroni ponoć przez ok. 6 miesięcy. Wirus mutuje - patrz Wielka Brytania, RPA itd.. Kto go więc dogoni? Będziemy w notorycznym korowodzie szczepionkowo-nfalowym-lockdownowym. Maseczki po szczepieniu trzeba nadal nosić, bo wg wirusologów wirus "nie zaraża wnętrza organizmu", ale pozostaje w górnych drogach oddechowych, stąd możesz nadal zarażać...Szczepionka niezbadana do końca, skutki uboczne nieznane, koncerny farmaceutyczne zwolnione z odpowiedzialności...Zamykana gospodarka, nawet sprzedawcom zniczy się dostało. Sam wirus wyeliminował poczciwą grypę sezonową. Mają nas w garści do końca świata. Będą dostosowywać obostrzenia do potrzeby chwili. Jakby w marcu miały być wybory, to byśmy usłyszeli od rządzących, że wirus jest w odwrocie...
baciok@09.01.2021, 10:15
Panie Sebastianie Pitoń. Kilka tygodni temu na Covida zmarł mój kuzyn.
Kuzyn lekko po 50. nie miał żadnych chorób, uprawiał amatorsko wszelakie sporty,
Tak że Panie nie p.....l że ,,Nikt z nas, nie boi się wirusa"
tvp 1109.01.2021, 10:09
My, mieszkańcy Podhala nie zgadzamy się na takie działania. Nie chcemy działalności zagrażającej naszemu zdrowiu i życiu. Będziemy m.in. blokować dojazd ewentualnych gości na drogach. Nie może być tak, że pewna grupa egoistów igra naszym zdrowiem. Żądamy żeby rząd (który nota bene wybraliście, a teraz z nim walczycie - to świadczy o podwójnej Waszej moralności oraz pędzie do pieniądza) zajął się skutecznie takimi osobami łamiącymi zakazy.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl