21.04.2023, 16:56 | czytano: 5562

Urząd Miasta wydał komunikat w sprawie zmian w planie miejscowym Polana Szaflarska. "Zmiana planu dotyczy części graficznej i tekstowej"

Nowotarska Strefa Relaksu/ arch. Podhale24
NOWY TARG. Magistrat wydał komunikat "w nawiązaniu do pojawiających się w przestrzeni medialnej apeli o niepodejmowanie na najbliższej sesji Rady Miasta uchwały w sprawie zmiany planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska". Chodzi o niepokój mieszkańców, co do sposobu i trasy poprowadzenia obwodnicy w rejonie strefy relaksu i osiedli mieszkaniowych.
Szeroko o sprawie pisaliśmy dzisiaj w artykule Przebieg obwodnicy Miasta budzi sprzeciw mieszkańców. Obawiają się m. in. zniszczenia Nowotarskiej Strefy Relaksu.
Niedługo potem Urząd Miasta przesłał mediom wyjaśnienie, że "projekt uchwały dotyczy zmiany obowiązującego planu miejscowego dla tego obszaru. Rezerwa terenu pod południową obwodnicę miasta została wpisana do ww. dokumentu i uchwalona w 2013 r., po kilkuletniej procedurze planistycznej. Procedowana obecnie zmiana planu dotyczy części graficznej i tekstowej."

I dalej - "nieprawdą jest, że skierowana do uchwalenia uchwała w sprawie zmiany planu miejscowego umożliwi budowę czterech pasów drogi. Budowa jezdni może być realizowana zgodnie z tzw. specustawą drogową, niezależnie od ustaleń planu miejscowego" oraz "wiązanie projektu zmiany planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska z planowaną budową drogi należy uznać za bezpodstawne, ponieważ procedura jej lokalizacji, a potem realizacji będzie prowadzona przez inwestora zgodnie z przepisami prawa, niezależnie do ustaleń planu miejscowego".

Oto pełna treść komunikatu:

"Komunikat Urzędu Miasta Nowy Targ w sprawie zmiany planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska

W nawiązaniu do pojawiających się w przestrzeni medialnej apeli o niepodejmowanie na najbliższej sesji Rady Miasta uchwały w sprawie zmiany planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska Urząd Miasta Nowy Targ informuje, że projekt uchwały dotyczy zmiany obowiązującego planu miejscowego dla tego obszaru. Rezerwa terenu pod południową obwodnicę miasta została wpisana do ww. dokumentu i uchwalona w 2013 r., po kilkuletniej procedurze planistycznej. Procedowana obecnie zmiana planu dotyczy części graficznej i tekstowej.

Nieprawdą jest, że skierowana do uchwalenia uchwała w sprawie zmiany planu miejscowego umożliwi budowę czterech pasów drogi. Budowa jezdni może być realizowana zgodnie z tzw. specustawą drogową, niezależnie od ustaleń planu miejscowego.
Należy zwrócić uwagę, że wskazana w planie miejscowym w 2013 r. rezerwa terenu pod jezdnię, wyznaczana jest w oparciu o materiały przekazane przez zarządcę drogi, tj. GDDKiA i z nim uzgodniona. Plan miejscowy przewiduje rozwiązania ograniczające wpływ projektowanej inwestycji na sąsiednie tereny istniejącej i projektowanej zabudowy wielorodzinnej, m.in. poprzez wyznaczenie pasa zieleni izolacyjnej. W projekcie zmiany planu, przewidziane strefy zabudowy wielorodzinnej nie przylegają bezpośrednio do planowanej drogi krajowej. Jak już wspomniano, tereny te są oddzielone pasem zieleni izolacyjnej, bądź pasem drogi niższej kategorii (realizowane obecnie przedłużenie ul. Sikorskiego).
Obecnie inwestor – GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej, która jest pierwszą z kilku wymaganych prawem decyzji wymaganych do uzyskania przed przystąpieniem do realizacji inwestycji. Wniosek ten, w myśl przepisów prawa, będzie procedowany niezależnie od tego, czy zmiana planu zostanie uchwalona, czy nie. Nieuchwalenie zmiany planu, o co postulują autorzy apeli, spowoduje natomiast, że proponowane przez właścicieli nieruchomości, jak i przez inwestorów zmiany, nie zostaną wprowadzone w życie, a w mocy pozostanie plan, który dotychczas tam obowiązuje od 2013 r. wraz z przebiegiem projektowanej południowej obwodnicy miasta.

Od końca lat 90. XX w. strategiczne dokumenty planistyczne Nowego Targu wskazywały przebieg planowanej południowej obwodnicy miasta, która domykała od południa obszar przewidziany do realizacji zabudowy wielorodzinnej. Nowe osiedle Polana Szaflarska powstało z pełną świadomością, że w przyszłości, nieopodal powstanie obwodnica. Również Nowotarska Strefa Relaksu, realizowana od 2017 r., powstawała w bezpośrednim sąsiedztwie terenu wskazanego pod tę inwestycję, o czym wiedzieli inicjatorzy jej utworzenia.

Wiązanie projektu zmiany planu miejscowego NOWY TARG 26 Równia Szaflarska z planowaną budową drogi należy uznać za bezpodstawne, ponieważ procedura jej lokalizacji, a potem realizacji będzie prowadzona przez inwestora zgodnie z przepisami prawa, niezależnie do ustaleń planu miejscowego.'

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
zina17.05.2023, 17:05
Mysle ze najszybszym i najlepszym rozwiazaniem jest zmiana Burmistrza i jego szajki ! Nowotarzania obudzcie sie !!!
Nasza Równia24.04.2023, 16:56
No to wyszło szydło z worka... Burmistrz Watycha wystraszył się protestów i właśnie ogłosił dzisiaj na sesji Rady Miasta, że wyłącza się z prowadzenia postępowania administracyjnego w sprawie drogi, bo jest właścicielem nieruchomości po których będzie przebiegać ta droga. Przestraszył się chyba, że ktoś się może do tego dogrzebać. Cicha woda, można by rzec... Od dawna mieszkańcy podnosili, że budowa w tym miejscu drogi o takich gigantycznych parametrach -dodatkowo z parkingami dla tirów - nie ma żadnego racjonalnego uzasadnienia, a może chodzić wyłącznie o wygenerowanie jak największej zajętości terenu. Dla niezorientowanych: grunty te są położone na terenach zalewowych, z tego względu są to w większości nieużytki, które nie mogą być w żaden sposób zainwestowane, bo nie pozwala na to prawo i nie można tego w żaden sposób zmienić. Wartość takich gruntów jest znikoma, jeśli w ogóle ktokolwiek chciałby je kupić (po co?). Generalnie grunty te są bezwartościowe i bez żadnych perspektyw. Natomiast w przypadku wywłaszczeń pod budowę planowanej w tym miejscu autostrady, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad będzie za nie płacić cenę jak za działki budowlane i można się na tym nieźle obłowić. Tym samym: im więcej terenu zajętego pod drogę i infrastrukturę jej towarzyszącą - tym większy zysk. Oczywiście zysk dla niektórych, a dla innych gehenna i żal. Brawo Grzesiu! Pomyśleć, że ludzie cię mieli za ciamajdę...
pik24.04.2023, 14:48
Szymon Fatla zgłaszam problem ale te "podnoszące ręce" siedzące obok chyba nie wiedziały o czym mówi. Ale mam radnych. Koszmar
Nowy Targ24.04.2023, 10:03
Obwodnica powinna być poza miastem a w tym momencie w bliskiej okolicy mieszkają tam ludzie rodziny z dziećmi teren rekreacyjny a fundujecie ludziom przyszłość w smrodzie i hałasie
Do Elf22.04.2023, 19:18
Dokładnie tak jak mówisz!!!
Wasyl22.04.2023, 17:41
Decyzję środowiskową wydaje burmistrz Watycha. Może ten absurd jeszcze zablokować. No ale do tego trzeba mieć cojones i odrobinę przyzwoitości.
Apel do radnych22.04.2023, 15:27
Decyzja środowiskową jak zostanie wydana odwrotu nie będzie drodzy Radni pomyślcie o mieszkańcach dopóki nie wydana zostanie decyzja nie bedzienikt płacił żadnych odszkodowań temu ratujcie nas
Obserwator22.04.2023, 14:58
Współczuję tym, którzy kupili mieszkania w tej okolicy a konkretnie przy obwodnicy. Pamiętam jak deweloperzy mamili chętnych mieszkaniem z "widokiem na Tatry" a zapomnieli dodać, że z widokiem na ruchliwą obwodnicę. Ludziska pobrali kredyty i żyć będą w blokowisku ciasnym i hałaśliwym.. a ceny okolicznych mieszkań spadły...dobrze to czy nie? , nie mnie to oceniać, sądzę ,że przy urnach wyborczych elektorat się wypowie
Mieszkaniec22.04.2023, 12:38
Prawda jest taka, że Watycha przespał czas konsultacji bo wieszał wstążki i organizował bale. Radni bezradni zamiast pełnić funkcję kontrolną bezwiednie podnosili ręce. Szykuje się gehenna dla mieszkańców i odebranie im terenu wypoczynku. Trzeba działać inaczej jakość życia jeszcze bardziej się obniży. Chodźmy na sesję bezrady miasta w poniedziałek o 13 sala obrad. Tylko nasza obecność może coś zmienić w tym mieście zanim zmienimy burmistrza na człowieka, który będzie dla ludzi.
Góralka22.04.2023, 10:33
Będę obserwować jak będą głosować radne bezradne " selfie" Bożena Groń oraz Ewa Garbacz nadworne salonowe nic nie robiące ręce unoszące
Klara22.04.2023, 10:21
Do Moderatora (w temacie dwukadencyjności burmistrza)

Dziękuję bardzo za uświadomienie mnie! Niestety zdołowaliście mnie totalnie... Bo żyłam w pięknej nadziei braku takiego zagrożenia...
Mariusz22.04.2023, 10:01
co zatem powstaje obok mostu? dlaczego powstają budy z jedzeniem?
baciok@22.04.2023, 09:37
Do nick Elf
To którędy ta obwodnica ma iść. Nie pod blokami, nie przy terenie rekreacyjnym, nie po moim. Bloków nie było a obwodnica była w planie. Trzeba centrum odciążyć od ruchu samochodowego.
Nie zgadzam się z władzami NT w wielu sprawach ale tu ich popieram.
Budować budować budować i nie patrzeć na krytykantów.
A jeżeli masz genialny pomysł to podaj.
Wladek putin22.04.2023, 09:16
Nie dla obwodnicy!
Barbara22.04.2023, 08:55
Przy ludzmierskiej przy bierdronie dali zgodę na zmianę planu buduje się coś dodatkowego kosztem miejsc parkingowych. Zrobil się tam jeden wielki bałagan A przy okazji zwiększył się korek na ludzmierskiej w niektóre dni. Na byłym.kombinacie wycieli drzewa bo szykuje tereny na sprzedaż.... chyba brakuje kasy. Ale publiczna kase wydają na lewo i prawo... przykład lodowisko mobilne...Ile miasto zarobilo tzn. Wydało.
Barbara22.04.2023, 08:55
Przy ludzmierskiej przy bierdronie dali zgodę na zmianę planu buduje się coś dodatkowego kosztem miejsc parkingowych. Zrobil się tam jeden wielki bałagan A przy okazji zwiększył się korek na ludzmierskiej w niektóre dni. Na byłym.kombinacie wycieli drzewa bo szykuje tereny na sprzedaż.... chyba brakuje kasy. Ale publiczna kase wydają na lewo i prawo... przykład lodowisko mobilne...Ile miasto zarobilo tzn. Wydało.
Barbara22.04.2023, 08:55
Przy ludzmierskiej przy bierdronie dali zgodę na zmianę planu buduje się coś dodatkowego kosztem miejsc parkingowych. Zrobil się tam jeden wielki bałagan A przy okazji zwiększył się korek na ludzmierskiej w niektóre dni. Na byłym.kombinacie wycieli drzewa bo szykuje tereny na sprzedaż.... chyba brakuje kasy. Ale publiczna kase wydają na lewo i prawo... przykład lodowisko mobilne...Ile miasto zarobilo tzn. Wydało.
Zadbana trzydziestka22.04.2023, 07:12
Wszystko patykiem na piasku pisane
Nasza Kancelaria22.04.2023, 07:08
Ojojoj Watycha powyżej pisze komunikat. Przypomniał sobie o mieszkańcach czy chce nas wyprowadzić w pole?
Do tego miejscowego planu dot. Równi Szaflarskiej było złożonych kilka uwag o zmianę przebiegu obwodnicy ze względu na jej uciążliwość,spaliny,hałas i niekorzystne rozdzielenie stref mieszkalnych od terenów rekreacyjnych. Więc te uwagi bezpośrednio dotyczą tematu obwodnicy i radni tego miasta będą na poniedziałkowej sesji 24 kwietnia głosować czy przyjmują te uwagi czy odrzucają i mają gdzieś mieszkańców. I TO GŁOSOWANIE MA ZNACZENIE i RADNI BIORĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SWOJĄ DECYZJĘ W TEJ SPRAWIE!
Dlaczego tak burmistrzowi zależy aby radni głosowali za tą uchwałą o Równi Szaflarskiej i mieszkańcy im nie przeszkadzali? Dlaczego w komunikacie Watycha nie opisał treści uwag do obwodnicy które zostały złożone? Panie Grzegorzu Luberda jest Pan przewodniczącym Rady Miasta i odpowiedzialnym za decyzje w tym mieście, więc prosimy o uzupełnienie tego komunikatu o najistotniejsze dane to jest treść złożonych uwag do obwodnicy bo nad tymi uwagami będzie Pan również głosował więc je Pan zna. Czy Panu też przeszkadzają mieszkańcy?
Prosimy Pana o rzetelną informację i nie wprowadzanie nas w błąd.
Obwodnica to nie droga w centrum!22.04.2023, 00:17
Ta druga to będzie wielki wał ziemi który odgrodzi Rownię Szaflarską od terenów zielonych! Tam żadnej estakady nie będzie oprócz odcinka nad rzeką! To przetnie miasto jak obecna zakopianka na 2 części bez możliwości przejścia na 2 stronę!

Obwodnica zagrodzi wszystkie trasy rowerowe od Polany Szaflarskiej i zamknie ten teren jak getto!

I brawa dla Radnego Fatli który podjął temat i pisał o tym już 2 lata temu!

I pamiętajmy, że miasto się rozrasta a za kilka lat ta droga będzie tak samo przecinała miasto jak obecna zakopianka i nie będzie już na obrzeżu ale w środku osiedli!
Elf21.04.2023, 21:41
Poza notorycznie rozjeżdżanymi Gorcami, mamy w Nowym Targu tereny rekreacyjne na Borze Kombinackim oraz w okolicach Czarnego i Białego Dunajca. Czy naprawdę nie da się zrobić niczego, żeby utrzymać dotychczasowy charakter tych terenów? Bór już został przecięty obwodnicą. Czy ta południowa musi przebiegać pod oknami bloków, przecinać najbardziej przyjazne mieszkańcom tereny, niszcząc przy tym krajobraz? Dodam, że to nie jest droga "dla nas".
JA21.04.2023, 20:54
Paru pieniaczy kupiło mieszkania ze świadomością że prędzej czy później będzie obwodnice. Widziały gały co brały trzeba sprawdzić przed kupnem MPZP .Zakopiankę zrobią ZRiD -em i po co te nerwy.
Kto byl planista?21.04.2023, 20:50
Skoro obwodnica jest wplanach od 2013, to co za geniusz pozwolil na budowe tam osiedla, srrefy relaksu, miasteczka rowerowego. Masakra. Kto w tym miesxie odpowiada za plany
Trzeba zmienic plan...21.04.2023, 20:47
Ale tak by wy.... z niego cala obwodnice
Do KNT21.04.2023, 20:44
W jaki sposób ta obwodnica przyczyni sie do rozwoju miasta? Raczej pozwoli je szybciej ominac. Eee no chyba ze mowimy o rozwoju królestwa smieci. To rzeczywiście smieciary beda mialy lepsza 4 pasmowa droge do spalarni
odebrać głupcom prawa wyborcze21.04.2023, 20:44
Klara - przykład komentatora 'nie wiem, nie znam się, nie sprawdzę bo nie umiem, ale ktoś powiedział, to ja bezmyślnie powtórzę'. Mam postulat - jak w tytule.
Zawsze jest wyjscie b21.04.2023, 20:40
Prezydent bielska poszedl za glosem mieszkańców i zablokował budowe spalarni w miescie choc tez byla zaplanowana. Nie ma ze sie nie da. Wystarczy chcieć
Klara21.04.2023, 20:29
Do wszystkich co mówią, że wyrażą swoją opinię o burmistrzu na najbliższych wyborach. Otóż pan Watycha już nie może startować na burmistrza. Według aktualnych przepisów można być burmistrzem tylko dwie kadencje z rzędu. Więc nie wyrazicie swojego protestu, bo NIE MOŻE teraz startować. Trzeba było to zrobić na poprzednich wyborach, a tak wygrał w pierwszej turze...

Przepis ten wszedł w 2018 roku. I od tego czasu zaczyna się liczyć "dwu-kadencyjność". To oznacza, że Pani się myli. Moderator.
KNT21.04.2023, 20:18
Drogi otwierają szanse na rozwój i dają możliwość powstania nowych miejsc pracy (tereny inwestycyjne). Musimy się zastanowić, czy chcemy mieszkać w mieście, czy może chcemy, żeby Nowy Targ był zieloną wioską, w której zostaną tylko emeryci i paru fanatyków strefy relaksu, a młodzi będą nadal wyjeżdżać do Krakowa czy jeszcze dalej, żeby znaleźć sensowną pracę. A tak poza tym to mam dość stania w coraz częściej występujących korkach. Jak komuś nie odpowiada rozwój miasta, niech szuka domu na wsi.
eko21.04.2023, 20:01
nie będę głosować na niego BM
Do Kentaki21.04.2023, 19:26
Kentaki strasznie szybko zmieniasz poglądy i ideały
mieszkańcy NT21.04.2023, 19:16
Słuchajcie. Musimy się zmobilizować i przyjść na sesję w poniedziałek o 13. Tylko presja społeczna może zatrzymać to szaleństwo. Udało się obronić przed władzą skwer na Kopernika, uda się obronić strefy rekreacji. Korzystamy z nich wszyscy i musimy o nie zawalczyć wszyscy. Tylko od nas i naszej obecności zależy los tego terenu dla nas i dla naszych dzieci. Musimy zadziałać tu i teraz... albo nigdy
Kentaki21.04.2023, 18:27
budować jak najszybciej nie słuchać pseudoekologow
Kentaki21.04.2023, 18:20
Strefa relaksu była w tym rejonie 20 lat temu jak jeszcze kładki nie było
J&P21.04.2023, 18:07
Witam - przecież zanim wybudują tą obwodnice to Strefa Relaksu , się rozsypie - już się sypie , na przykład grill
Mieszkaniec21.04.2023, 17:57
Panie Burmistrzu niech nam Pan obieca że Pan tej decyzji nie wyda a nie pitu pitu wtedy Panu uwierzymy
Krucjata21.04.2023, 17:49
Należy jednocześnie wyjaśnić, iż działania polegające na wyłączeniu spod zmian planistycznych określonych obszarów nie stanowią powszechnej praktyki stosowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku zamiaru realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. W przypadku, gdy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uzgodniony z zarządcą drogi określa przeznaczenie gruntu jako niekolidujące z planowaną inwestycją drogową lub istniejącą drogą publiczną albo nie powoduje nadmiernego wzrostu wartości nieruchomości na skutek zmiany ich przeznaczenia, a tym samym nie zwiększa w nieuzasadniony sposób przyszłych kosztów ich nabycia pod tą inwestycję, nie zachodzi potrzeba wnoszenia o wyłączenie spod zmian planistycznych.

Mając jednak na uwadze, iż na wartość nieruchomości ma wpływ m. in. jej dotychczasowe przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, oczywistym wydaje się być, iż zmiana przeznaczenia nieruchomości, powodująca zwiększenie wartości nieruchomości, w sytuacji, gdy organ uchwalający miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego posiada już wiedzę o zamiarze realizacji przez właściwego zarządcę drogi inwestycji drogowej prowadzi wyłącznie do potencjalnego zawyżenia kwoty przyszłego odszkodowania za nieruchomości planowane do zajęcia pod tą inwestycję, co naraża z kolei Skarb Państwa lub właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, w imieniu których działa właściwy zarządca drogi, na szkodę w postaci zwiększenia wydatków ze środków publicznych na pokrycie kosztów odszkodowań

Nie kłamcie że plany nie mają wpływu i nie tłumaczcie się gdybyście myśleli o mieszkańcach planu byście nie zmieniali
Krucjata21.04.2023, 17:49
Należy jednocześnie wyjaśnić, iż działania polegające na wyłączeniu spod zmian planistycznych określonych obszarów nie stanowią powszechnej praktyki stosowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku zamiaru realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. W przypadku, gdy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uzgodniony z zarządcą drogi określa przeznaczenie gruntu jako niekolidujące z planowaną inwestycją drogową lub istniejącą drogą publiczną albo nie powoduje nadmiernego wzrostu wartości nieruchomości na skutek zmiany ich przeznaczenia, a tym samym nie zwiększa w nieuzasadniony sposób przyszłych kosztów ich nabycia pod tą inwestycję, nie zachodzi potrzeba wnoszenia o wyłączenie spod zmian planistycznych.

Mając jednak na uwadze, iż na wartość nieruchomości ma wpływ m. in. jej dotychczasowe przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, oczywistym wydaje się być, iż zmiana przeznaczenia nieruchomości, powodująca zwiększenie wartości nieruchomości, w sytuacji, gdy organ uchwalający miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego posiada już wiedzę o zamiarze realizacji przez właściwego zarządcę drogi inwestycji drogowej prowadzi wyłącznie do potencjalnego zawyżenia kwoty przyszłego odszkodowania za nieruchomości planowane do zajęcia pod tą inwestycję, co naraża z kolei Skarb Państwa lub właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, w imieniu których działa właściwy zarządca drogi, na szkodę w postaci zwiększenia wydatków ze środków publicznych na pokrycie kosztów odszkodowań

Nie kłamcie że plany nie mają wpływu i nie tłumaczcie się gdybyście myśleli o mieszkańcach planu byście nie zmieniali
Krucjata21.04.2023, 17:49
Należy jednocześnie wyjaśnić, iż działania polegające na wyłączeniu spod zmian planistycznych określonych obszarów nie stanowią powszechnej praktyki stosowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w przypadku zamiaru realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych. W przypadku, gdy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego uzgodniony z zarządcą drogi określa przeznaczenie gruntu jako niekolidujące z planowaną inwestycją drogową lub istniejącą drogą publiczną albo nie powoduje nadmiernego wzrostu wartości nieruchomości na skutek zmiany ich przeznaczenia, a tym samym nie zwiększa w nieuzasadniony sposób przyszłych kosztów ich nabycia pod tą inwestycję, nie zachodzi potrzeba wnoszenia o wyłączenie spod zmian planistycznych.

Mając jednak na uwadze, iż na wartość nieruchomości ma wpływ m. in. jej dotychczasowe przeznaczenie w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, oczywistym wydaje się być, iż zmiana przeznaczenia nieruchomości, powodująca zwiększenie wartości nieruchomości, w sytuacji, gdy organ uchwalający miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego posiada już wiedzę o zamiarze realizacji przez właściwego zarządcę drogi inwestycji drogowej prowadzi wyłącznie do potencjalnego zawyżenia kwoty przyszłego odszkodowania za nieruchomości planowane do zajęcia pod tą inwestycję, co naraża z kolei Skarb Państwa lub właściwą jednostkę samorządu terytorialnego, w imieniu których działa właściwy zarządca drogi, na szkodę w postaci zwiększenia wydatków ze środków publicznych na pokrycie kosztów odszkodowań

Nie kłamcie że plany nie mają wpływu i nie tłumaczcie się gdybyście myśleli o mieszkańcach planu byście nie zmieniali
Góralka21.04.2023, 17:45
Panie Watycha widać że informacje docierają do pana i boi się pan mieszkańców my i tak przyjdziemy !!!
Pinokio21.04.2023, 17:43
Watycha najpierw zgodził się na strefę relaksu w miejscu planowanej obwodnicy, potem zrobił tam miasteczko komunikacyjne dla dzieci i pump tracka. Teraz okazuje się że wszystko z widokiem na autostradę i ekrany akustyczne. U Watychy wszystko jest na odwrót. Burmistrz zamiast dbać o interes miasta i mieszkańców zajmował się m. in. wieszaniem wstążek i kolesiostwem. Taka władza. Czas na zmiany
Podejrzliwa21.04.2023, 17:29
Niech się lepiej Watycha wypowie czy chce obwodnicę a nie owija jak zwykle w bawełnę i czy pomoże nam w zmianie jej planu, jakoś dziwnie zależy mu na tym żeby to zostało uchwalone
Hola hola21.04.2023, 17:26
Kolejne kłamstwo deweloperzy w tych zmianach zaproponowali przebieg obwodnicy, którego nawet nie raczyliście Radnym pokazać każdy głupek to przeczytał i wy myślicie że radni to są idioci i będą głosować za niepełną dokumentacją? Urzędasy pisanie że Wy coś robicie dla mieszkańców to czysta kpina, co 4 litery się Wam palą bo już Was nikt nie wybierze na następną kadencję?
Sratata21.04.2023, 17:20
Nie oszukujcie nas bo i tak Wam nie wierzymy już w nic!
Winni się tłumaczą!
nieten21.04.2023, 17:18
Czyli: nieważne co ludzie, nieważne, co ma sens, ważne, że legalne. Jak z Ludźmierską i osiedlem na Sybiraków.
Piękne miasto nam sz.p. Burmistrz robi, nie ma co.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl