17.02.2024, 17:00 | czytano: 17648

"Namówiony przez mieszkańców". Bartłomiej Garbacz ogłosił start w wyborach na burmistrza Nowego Targu (zdjęcia)

zdj. Maciej Gębacz
NOWY TARG. - Rozpoczynamy kampanię wyborczą KW Razem Nowy Targ. Ta kampania będzie obfitować w różne wydarzenia. Uczestniczcie z nami w życiu Miasta, wspierajcie nas w tym co robimy, dawajcie nam dobrą energię i dobre pomysły: jak możemy Nowy Targ uczynić jeszcze lepszym - mówi Bartłomiej Garbacz, kolejny kandydat na burmistrza.
Bartłomiej Garbacz jest nowotarżaninem, ukończył Akademię Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Na co dzień pracuje na stanowisku sekretarza Starostwa Powiatowego w Nowym Targu. Jest także radnym miejskim.
Spotkanie inicjujące kampanię wyborczą, połączone z prezentacją kandydata na burmistrza i niektórych kandydatów na radnych - odbyło się w hotelu Ibis. Jak zaznacza lider ugrupowania - miejsce wybrane zostało nieprzypadkowo.

- Niedaleko jest droga wojewódzka 957 znana nam jako ul. Ludźmierska. W okresie pandemii zobaczyliśmy po raz pierwszy pomysł - jak ma być przebudowana ta ulica. Zaprezentował go podczas wideokonferencji Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie. Pomysł spotkał się z krytyką przedsiębiorców z tego terenu, którzy zaczęli ze mną rozmawiać jako z ich przedstawicielem w Radzie Miasta. W trakcie tych rozmów po raz pierwszy padło pytanie - czy będę kandydował na burmistrza. Wtedy to nie było takie oczywiste, wtedy jeszcze nie podjąłem takiej decyzji, ale kolejne wydarzenia spowodowały, że coraz częściej dostawałem takie pytania od ludzi, którzy namawiali mnie do tego, bym spróbował swoich sił i wystartował w wyborach - wyjaśnia Bartłomiej Garbacz.

Jak dodaje - okoliczności, w których padły kolejne namowy było więcej.

- Razem z mieszkańcami osiedla Buflak staraliśmy się powstrzymać inwestora przed zabudową wieżą telekomunikacyjną cennej krajobrazowo i przyrodniczo tej części miasta. W trakcie pre-konsultacji dotyczących przebudowy ul. Ludźmierskiej - wraz z mieszkańcami pomagałem im sporządzać analizy, uwagi, propozycje. Rozmawialiśmy zwyczajnie, jak ludzie i staraliśmy się znaleźć rozwiązanie nurtujących problemów. Wraz z sąsiadami z ulicy Ku Studzionkom podjęliśmy działania, by ta ulica została objęta przebudową sieci ciepłowniczej, by mieszkańcy mogli korzystać z ciepła systemowego. Dzięki przychylności MPEC udało się nam uzgodnić trasę rurociągu, uzyskać zgody na wejście w teren, przeprowadzić tę inwestycję i podłączyć mieszkańców - którzy tego chcieli - do miejskiej sieci ciepłowniczej. Wtedy również padały pytania - czy nie zechciałbym kandydować na burmistrza. Przyszedł czas, gdy trzeba było podjąć decyzję i tę decyzję podjąłem. Będę kandydował na burmistrza Nowego Targu - ogłosił lider KW Razem Nowy Targ.

Sobotnie spotkanie, jak mówi Agata Michalska - było okazją "do poznania Bartka i jego wizji na budowanie lokalnej, nowotarskiej społeczności". Zaznaczono, że to pierwsze z serii spotkań. Na kolejnym - za dwa tygodnie, zaprezentowany ma zostać szczegółowy program. Szymon Fatla zdradził jedna co komitet uważa za najważniejsze.

- Program jest obszernym dokumentem. Tylko napomknę, co jest dla nas kluczowe. Kwestie infrastruktury - wspomniana już dziś ulica Ludźmierska. Jej znaczenie dla miasta jest nieprawdopodobnie ważne. Wiemy jak zająć się tym tematem, jak go rozwiązać. Na pewno nie chcemy dopuścić, by obecnie proponowane rozwiązanie doszło do skutku. Tak samo kwestia południowej obwodnicy. Wspólnie walczyliśmy, by proponowany przez GDDKiA ślad tej drogi nie doszedł do skutku. Będziemy dalej podejmować działania i wiemy jak działać, by ta droga powstała - ale tak, by nie zaszkodziła mieszkańcom, bo ona ma służyć przede wszystkim mieszkańcom. Kolejny wielki dział, którym chcemy się zająć to ochrona środowiska, powietrza. Uważamy, że dotychczasowe działania nie przynoszą rezultatów, które byłyby satysfakcjonujące. Wiemy doskonale jak wiele to wymaga pracy. Mamy pomysły i mamy koncepcję jak się tym zająć, by to powietrze poprawiło się zdecydowanie szybciej - mówi Szymon Fatla.

Wymienił jeszcze przystosowanie miasta do zmian klimatycznych, zazielenienie Nowego Targu, zapewnienie dzieciom odpowiedniej infrastruktury sportowej, zajęcie się problemem bezdomności i poprawę działania miejskiej komunikacji. - W temacie MZK mamy coroczny wielki regres, chcemy tę komunikację poprawić. Wiemy, że Miasto stać na dobrą i sprawną komunikację miejską - zapewnia.
Podsumowując zarysy programu, Bartłomiej Garbacz dodaje, że wokół ich pomysłów i idei zaczęli się gromadzić ludzie myślący podobnie. - Są to osoby, które chcą dać swoją cząstkę, by budować nową Radę Miasta, działać w imieniu i na rzecz mieszkańców. Nie są to osoby anonimowe, są wam dobrze znane. To często wasi sąsiedzi - bardzo znani w miejscach, w których mieszkają. Jawią się jako osoby pracowite, pełne zapału, gorliwości, pomysłów, które będą chcieli wdrażać będąc radnymi Miasta Nowy Targ. Te osoby będą mnie wspierać w kampanii wyborczej na burmistrza, a ja będę ich wspierał później - zarówno w czasie kampanii, jak przy realizacji ich własnych celów - deklaruje.

W spotkaniu uczestniczyli kandydaci na radnych (nie wszyscy), którzy znajdą się na listach. Przedstawiając ich, pretendent do fotela burmistrza powiedział: - To ludzie, którzy wraz ze mną chcą budować przyszłość miasta jako radni Nowego Targu.

Byli to wspomniani - Agata Michalska i Szymon Fatla, czyli obecni radni, a także: Wojciech Krauzowicz, Marcin Barnaś, Mariusz Wcisło, Gabriel Wolski, Filip Juchniewicz, Michał Krasiński, Łukasz Zubek, Jakub Swalarz, Przemek Lewandowski, Anna Janowiak, Piotr Chrobak, Joanna Jachymiak, Agnieszka Karwańska, Mirosław Janus.

- Jestem dumny, że udało się nam zebrać takich ludzi. Mamy wypadkową wieku, profesji, rejonów miasta. To ludzie ambitni i aktywni. Już teraz jestem z nich dumny, a po 7 kwietnia będziemy z nich dumni jeszcze bardziej - zapowiada Szymon Fatla.

Sabina Palka, zdj. Maciej Gębacz
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Fabr25.02.2024, 18:22
Ten pan uczestniczył w złodziejskiej aferze PZD która to została zawieszona
bob budowniczy21.02.2024, 13:44
@hejahol i mania - jedna hejterka twoja kampania
Podatnik21.02.2024, 07:43
Justyna, proszę powiedzieć jakie poglądy ma pan Garbacz i jaki program, bo to nie jest wybór Mistera Nowego Targu. Jaki program podatkowy, czy ino jak watycha max na wszystko. Proszę Justysia o konkrety.
hejahol20.02.2024, 22:02
jedyną osobą wartą uwagi w tej formacji jest Pan Swalarz, reszta zaczynając od kandydata na burmistrza przez Wolskiego, aż po Michalską jest po prostu niegrzeczna /.../
Justyna20.02.2024, 18:00
Pan Bartek Garbacz jak najbardziej nadaje się na stanowisko burmistrza. Człowiek kompetentny, rzeczowy, kulturalny, uczciwy, pracowity. Chętny do współpracy, rozsądny, stale zdobywający wiedzę i nowe umiejętności. Zagłosujemy z przyjemnością i jesteśmy pewnie,że się nie zawiedziemy.Powodzenia.
Wyborca20.02.2024, 13:51
Szanowni wyborcy wszyscy kandydaci startują tylko i wyłącznie dla kasy miejcie ta świadomość
Piotr20.02.2024, 13:36
@Dziki trochę Ci współczuję.
Emeryt, z dziada pradziada nowotarżanin20.02.2024, 01:54
Ludzie kochani.Skąd tyle jadu i braku znajomości problemów naszego Miasta i ludzi w nim mieszkających.Czy nie mieliście w życiu swoim autorytetów,którym ufaliście.Czy wierzycie jeszcze, że są w tym mieście ludzie kompetentni, którzy rozumieją to miasto, żyją jego problemami i starają się zgodnie ze swoimi kompetencjami i umiejętnościami mu służyć.Mamy do wyboru trzech poważnych kandydatów.jednego znamy z dwóch kadencji. każdy ma prawo mieć o nim własne zdanie. z dwóch nowych jeden lepszy od drugiego, obydwu wygenerowały grupy mieszkańców, którym zależy na dobru Miasta.Jeden jest prawnikiem obeznanym z samorządami przez pracę zawodową dla nich.Drugi inżynierem obeznanym z prawem budowlanym i infrastrukturą miejską jak mało kto w tym mieście.Miasto od wielu wielu lat ma problemy ze swoim rozwojem. Dowodem choćby problemy z drogami głównymi przebiegającymi przez Nowy Targ.Żeby się postawić urzędnikom z Wojewódzkiego Zarządu Dróg lub Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad w Krakowie czy też PKP, trzeba być lepszym od nich. Ja w wyborach postawię na Pana Bartłomieja Garbacza.Tyle moi drodzy nowotarżanie.
Straż miejska19.02.2024, 23:09
Szymon Fatla dzięki Twojej inicjatywie w mieście jest ***, pierwsze co zrobiłeś to zlikwidowałeś straż miejska, straż wymagała usprawnienia działania a nie likwidacji ! Popraw się chłopcze bo daleko nie zajdziesz
Prawda Was wyzwoli19.02.2024, 22:21
Pastor Trochimiuk też? Ale stanie w prawdzie i powie swoim wyborcom, ze jest pastorem? Czy zatai?
Besala19.02.2024, 22:17
@ludźmierska i okolice
Napisałem, że nie powstrzymamy ruchu turystycznego w stronę Tatr i Pienin i dodam, że nie zmienimy położenia Nowego Targu, przez który ten ruch się odbywa. Możemy jednak próbować nad tym ruchem zapanować, aby Miasto nie było totalnie zakorkowywane. Tyle, aby można było łatwiej zrozumieć moje uwagi. Koncepcja uwolnienia Nowego Targu od regularnych blokad z pewnością nie jest łatwa i tania w realizacji, i z pewnością nie stworzą jej kandydaci na burmistrzów. Powstanie przemyślanego układu dróg alternatywnych wymaga współpracy zarządców i dróg lokalnych, i dróg wojewódzkich, i dróg krajowych. I jest przedsięwzięciem wymagającym czasu i pieniędzy, dużych pieniędzy! Deklarowania poparcia dla jednego projektu (obwodnica) i negowanie poparcia dla innego (Ludźmierska) jest grą wyborczą, która nic nie zmienia. I raz jeszcze powiem, że nie powinno się próbować zdobywać głosów wyborców na ich dzieleniu (to metoda pisowska i bolszewicka: dziel i rządź). Mieszkańcy Św. Anny i okolic oczekują na jak najszybszą realizację obwodnicy, mieszkańcy i przedsiębiorcy prowadzący działalność na ulicy Ludźmierskiej boją jej przebudowy w planowanym zakresie. Pozostali mieszkańcy mają zdania podzielone. Jest to oczywiste i zrozumiałe. I dodam jeszcze, że wielu z nas mieszka w jednej części miasta, w innej robi zakupy, w jeszcze innej załatwia sprawy urzędowe, i jeszcze gdzie indziej ma przyjaciół i znajomych. No i gdzieś spędzamy czas wolny! Zrobiłem tę wyliczankę, aby podkreślić, że miasto jest jedną struktura, nie osobnymi bytami, aby uświadomić, że przede wszystkim jesteśmy mieszkańcami Nowego Targu a nie "kowańcanami","blokersami" itp.
Makrela19.02.2024, 17:19
Mnie nie było wśród namawiających. Nie popieram Pana.
Dziki19.02.2024, 15:11
Jacy oni wszyscy biedni, nie chce im się, ale trzeba ich prosić i namawiać żeby wystartowali, wręcz błagać, co świadczy o ich słabości. Silny lider sam zbiera ekipę i ich motywuje do działania, a nie robi podchody, zebrania na Ludźmierskiej, a na koniec mówi, że nie chciał ale go namówili.
Jak dla mnie p. Garbacz jest marnym zawodnikiem, sam zawsze mówił w starostwie "ja nic nie mogę" i o 15 do domu. Tu trza chłopa do rządzenia! Jednak zostanę przy obecnym włodarzu
Marcin19.02.2024, 14:47
Namówiony? A umiejętności, wiedza i doświadczenie? Dobrze że ludzi nikt nie namawia do tego by udawać lekarzy, kierowców czy elektryków. Nie chłopie, mojego głosu nie dostaniesz. Żaden dorobkiewicz, artysta komik nie dostanie. Chociaż przyciemniony tłum znowu zagłosuje na znajomego, sąsiada, czy innego fachowca. I nadal będziemy w czarnej dziurze. To jednak nadal pogański kraj i pogańskie w nim obyczaje.
Kto to wszystko rozgrywa?19.02.2024, 14:25
Bartek już ma dość pełnienia funkcji "trzymacza" stanowisk w starostwie, a zwłaszcza dla urlopowanego ze Starostwa Watychy. A może dano mu informację, że ma zwolnić stanowisko dla kogoś z otoczenia Fabera i Siarki. Stąd próba ewakuacji na stołek burmistrza. Wszak Watycha jak nie wygra, to się wróci do starostwa, a Bartek musi odejść. źle się człowiek czuje, jako pionek w układzie nowotarskim.
konduktor z pkp19.02.2024, 14:05
@ww. No Twój Burmistrz GW to tak dynamicznie zarządza gospodarką i sferą usług kulturalno-oświatowych, że ino wymienił szefów na swoich kolegów a kulturze i oświacie to pędzi jak pendolino. Zwłaszcza 2 "wybitnych" dyrektorów Mck to jego złote osiągniecie. Naprawdę pięknie roznieśli kulturę pod okiem JIS w drobny pył. Oświaty nie roznieśli bo się nią w ogóle nie interesowali.
ludzmierska i okolice19.02.2024, 13:09
@Besalo
czy nie większym cynizmem jest przedkładanie...cyt.ruchu turystycznego w stronę Tatr i Pienin...nad interes mieszkańców NTargu ???
ile miasto ma wpływów z TEGO ruchu turystycznego????
a ile od tychże mieszkańców ???
Analityk19.02.2024, 11:59
Każdy tylko nie Watycha. Oby został pokonany w drugiej turze.
Besala19.02.2024, 11:49
Rozumiem, że program wyborczy kieruje się do określonego "targetu", ale nie można walczyć o głosy dzieląc mieszkańców! Problem ruchu kołowego w mieście jest do poważnego przemyślenia, bo miasto zbyt często bywa totalnie zablokowane i nie rozwiążą tego problemu żadne pomysły kandydatów, że tutaj zablokujemy a tam budowę lub przebudowę poprzemy. To są pomysły, które umrą własną śmiercią po zakończeniu kampanii. Nie ma możliwości powstrzymania ruchu turystycznego w stronę Tatr i Pienin, dlatego trzeba szukać rozwiązania dobrego dla całego miasta, nie dla wybranych jego części. Temat obwodnicy i Ludźmierskiej jest bardzo gorący, ale nie powinno się go cynicznie wyzyskiwać w kampanii wyborczej.
ww19.02.2024, 11:44
Nie popieram. W Komitecie chyba Pan propagujący likwidację Straży Miejskiej? Efekt tej decyzji to coraz brudniej i niebezpieczniej w naszym mieście. Piwosze okupują przyblokowe śmietniki. Zajeżdżone trawniki, brud uliczny. Przez wiele lat nie wyprowadzono z miasta na obrzeża siedziby komisji egzaminacyjnej na prawo jazdy, która to powstała obok szkół i w środku osiedla mieszkaniowego zapewnię z inicjatywy i na terenie przekazanym przez Powiat Nowotarski. Ogromny błąd. Doświadczenie kandydata na Burmistrza -chyba, że się mylę - raczej do biurokracji, a nie do dynamicznego zarządzania gospodarka i sferą usług kulturalno-oświatowych. O Pani Radnej nie wspominam bo chyba mało udzielała się w obecnej radzie?
bezpartyjny19.02.2024, 10:40
@Maciej NT. Chyba sobie pomyliłeś wybory. To nie są kandydaci do sejmu tylko do naszego samorządu. Chcesz się bawić w upartyjnianie ludzi to się baw gdzie indziej.
Krzystof19.02.2024, 10:14
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku, czas najwyższy na zmianę. Życzę powodzenia :)
leśnik19.02.2024, 09:44
Bartłomiej Garbacz. Tak!
mieszkaniec NTargu19.02.2024, 09:03
@P. Jadwigo
chcemy pozałatwiać wszystkie nasze sprawy które aktualny burmistrz Watycha ma gdzieś głęboko...
smutek19.02.2024, 08:06
do Jadwiga,

- A może panowie Garbacz lub Tokarz chcą tylko naprawić Miasto i wszystko co zostało zaniechane lub wręcz zepsute w ostatnich 9 latach przez pana Watychę?

- A może panowie Garbacz lub Tokarz chcą tylko załatwić sprawy, które leżą odłogiem od 9 lat, bo pan Watycha załatwiał tylko swoje interesiki i swoich kolesi z tylnego siedzenia?

- A może panowie Garbacz lub Tokarz zaczną pracować dla Nowego Targu i jego mieszkańców, by wyrwać to miasto z beznadziei dryfowania wstecz?

Warto odpowiedzieć sobie na te pytania przechadzając się po brudnym, szarym, zakopciałym, zakorkowanym, zabetonowanym mieście...
Jontek19.02.2024, 07:54
Nie wiem skąd czerpiecie takie owocowe fake niusy, ale Garbacz i Jachymiak to dwie inne Bajki...

Pomyślcie - Mamy 3 kandydatów.
Pan Grzegorz - dwie kadencje - nic nie robię (wiem, delikatnie to ująłem).
Pan Maciek - gość z poza układów ale nie obyty z samorządem... rekiny biznesu miejskiego go zjedzą na przystawkę.
Pan Bartłomiej - sekretarz, gość z pomysłami. Prawdą jest, że działał z ludźmi mocno nad tematem Ludźmierskiej. Choć on ich słuchał. Miasto Grzegorza najchętniej Ludźmierską by zaorało razem z ludźmi.

Komu powierzycie kierownicę nad miastem...
Tu nie ma nad czym się zastanawiać.
1. Wystawia się ocenę Panu G.W - czerwona kartka! I zejście z boiska.
2. Wybiera się między pozostała dwójką (patrz jakie bajki opowiadał nam GW przed pierwszą kadencją)
Tyle....
Szlifowanie Jachymiakiem (mistrz pato felietonu i ciętej riposty) tu nie pomoże. On nie startuje na burmistrza na nasze szczęście.
obserwator19.02.2024, 07:50
Czas na wymianę sekretarzy powiatu
Strach przed Garbaczem widzę ogromny
więc wygra
Wyborcy18.02.2024, 21:38
Kocham to miasto zmęczone jak ja
Gdzie Grzegorz i Waldek zrobili swoje
Gdzie wiosna spalinami oddycha.
Na wiosnę idziemy do wyborów!!!
C18.02.2024, 21:36
Nasze miasto budzi się
nie jesteśmy sami
daj nam dobry dzień 7 kwietnia głosujemy na Bartłomieja Garbacza
Katarzyna18.02.2024, 21:16
W końcu nadzieja na pozytywną zmianę, powodzenia !!!
Radek18.02.2024, 20:21
Trzeba natychmiast zmienic obecnego nieudolnego naczelnika wydziału komunikacji .
Jadwiga18.02.2024, 19:41
Zastanawiające padają słowa. Może być nawet Garbacz i Tokarz byle nie Watycha. Co panowie chcecie pozałatwiać mając w ręku przyszłego burmistrza jeśli to będzie przypadkowo Garbacz lub nawet Tokarz ?.
Adam18.02.2024, 16:30
Pani Michalska nie chce kandydować ? /.../
@18.02.2024, 16:27
Widać że kandydat jest mocny po ilości g....które wylewa się w komentarzach. Te brzydkie insynuacje i wyciąganie jakiś podejrzeń pokazuje że obecna ekipa nie czuje się taka mocna. Przypominam że sprawą PZD zajmowały się organy ścigania a winni zostali osadzeni...fe, naprawdę nieładnie takie bzdury wypisywać a co będzie jeszcze jutro jak się odpalą te kompy na krzywej to aż strach pomyśleć
alternatywa18.02.2024, 14:21
@ Nie przekonany - no, ale jak tylko przypomnimy sobie jak marnym radnym był Watycha i jak kiepskim oraz niedecyzyjnym był sekretarzem powiatu (o laboga!) to dojdziemy do przekonania, że gorzej już być nie może. A jednak jest. Watycha został burmistrzem i od 9 lat jest tak samo marnym i kiepskim gospodarzem miasta. To mu zostało! Dlatego każda zmiana będzie lepsza od stagnacji i bylejakości jaką nas spotkała. Może nim być nawet Garbacz, ponieważ po tej stronie wyboru mamy jeszcze Tokarza, który zaprezentował się jako kandydat znający samorząd od podszewki i mający wystarczająco dużo energii oraz pomysłów na wyciągnięcie Nowego Targu z otaczającej nas beznadziei. A dwóch lepszych kandydatów o kilka poziomów zawsze jest lepszym wyborem niż jeden kiepski, który kampanię kończy na obietnicach, których nigdy nie realizuje, bo ma Mieszkańców w głębokim poważaniu (nawet jak przykleja sobie serduszka i mówi o miłości, hahhaha co za obłuda). Warto zatem otworzyć oczy i uruchomić myślenie zanim pan Watycha wciągnie Cię w swoją kolejną bajkę z mchu i paproci...
Zaniepokojona18.02.2024, 13:07
Bez energii, bez sympatii, nie nadaje się na burmistrza.
Robert18.02.2024, 12:56
O drogach to lepiej niech Pan Bartłomiej nie wspomina Pan Krzysiek S. z PZD jeszcze wszystkiego nie powiedzia0ł
Kierowca18.02.2024, 12:14
Widzieliście jakie były wczoraj korki na ul. Sw. Anny i ul. Grel, a Watycha z Szokalską chce wybudować kładkę na Grelu zamiast mostu dlatego będę głosować na Garbacza.
Pop18.02.2024, 11:55
Tak z ciekawości jest tam jedno nazwisko i imię tożsame z osobą która kilka lat temu była funkcjonariuszem urzędu celnego i została zwolniona w związku z fałszowaniem dokumentacji służbowej w związku z przetargami. Czy to możliwe żeby to była ta sama osoba? Rozumiem kwestie doświadczenia zawodowego kandydatów na radnych ale chyba nie o to chodzi jako o doświadczenie.
Ktoś tu mąci18.02.2024, 11:31
P. Jachymiak nie startuje z komitetu p.Garbacza. podobno z innego komitetu....
Szok18.02.2024, 11:28
Jakich mieszkańców z jakiej ulicy ?
Adrian18.02.2024, 11:06
Świetny i wykwalifikowany kandydat, ma mój głos !
Tola18.02.2024, 10:33
Nareszcie kompetetny czlowiek ,ktory wielokrotnie bedac w radzie miasta nie bal sie zadawac merytorycznych pytan ,stawal w obronie interesow mieszkancow. Ma pan moj glos i prosze walczyc aby odsunac ten nieudolny uklad .
Nie przekonany18.02.2024, 09:56
Sekretarz marny, radny też bez szału to jakim będzie burmistrzem? Wolałbym się nie przekonywać
B18.02.2024, 09:33
Też nie wyłapałem by Garbacz miał coś wspólnego z Jachymiakiem. Ale dla dobra kandydata powinni to sprostować bo raczej głosów mu nie przybędzie przes znajomość z tym lekarzem....
Maniek18.02.2024, 09:14
No cóż cieniutki i z poparciem felietonisty psychiatry....
Joł18.02.2024, 09:04
Ojej w grupie kandydata są ludzie Jachymiaka. Tu nie chodzi o to by dobrze działo się w mieście. Tu gra idzie tylko i wyłącznie o przejęcie władzy. Bić Watychę. Ale to się nie uda. Wyborcy są mądrzy i wiedzą doskonale kto i dlaczego za Tokarzem i Garbaczem stoi. Jeszcze popisze się Jachymiak na ten temat. Skoki ciśnienia i inne anomalia temu pipopisywaniu jak widać było służą. Poczekajmy.
Maciej NT.18.02.2024, 08:15
Maciej ? wybory 2024 ,
Jaką ci kandydaci, jak: Tokarz, Garbacz, Watycha i Glonek reprezentują partię i kierunek polityczno partyjny. Czy wszyscy są bez partyjni. Czy większość to ludzie i sympatycy PO i koalicja. Wiem, że w NT po wyborach będzie jak było. Chodzi o stołki i funkcje a nie o dobro mieszkańców i miasta oraz jak zawsze jest brak pokazania swoich Programów ? może jeszcze będą.
Ja zagłosuje za Panem Michałem Glonkiem, on najlepiej wie co trzeba zrobić i posprzątać po poprzedniku ? poprzednikach. To dobry kandydat, szanuje ludzi, młodzież i miasto.
Pozdrawiam
Maciej z NT.
Ja18.02.2024, 07:42
Jestem za.
Poprostu NIE18.02.2024, 07:34
Nie, nie i jeszcze raz nie
MF18.02.2024, 06:40
Najlepsz Burmistrz jest Pan watychamdo tej pory....
Lecz manie17.02.2024, 23:34
@mania a co to się stało? Zakochałaś się bez wzajemności? Czasem tak jest. Przeżyjesz. Jesteś straszną zazdrośnicą. Idź na walentynki z Grześkiem, złapie się za ręce i będzie dobrze. Zjecie deser i takie tam łaskotki
Auuuuu17.02.2024, 23:33
Ależ ta Wataha wyje. Strach zajrzał w wilcze oczy?
Ojej17.02.2024, 22:47
Ten kandydat także popierany w pełni przez Jachymiaka ???.
GRZMOT W NOCNIKU17.02.2024, 22:31
Cos tu jest nie tak,protestowali bo im masz przeszkadzal a nam chca wcisnac w tereny zielone obwodnice.Ja sie pytam kto tu jest chory i kto potrzebuje lekarza...
Qumak17.02.2024, 22:28
@zgred nowotarski
W którym miejscu było napisane lub powiedziane że Garbacza wspiera Jachymiak?
On ostatnio raczej dość ciepło o Tokarzu pisał.
Garbacz jest najbardziej kompetentnym spośród tych trzech kandydatów. Ma wiedzę o mieście, której brak Tokarzowi i Watysze, pomimo jego dwóch kadencji.
estera17.02.2024, 22:06
Przynajmniej sprawa skrzyżowania hańby się skończy, bo już nie będzie wypadało wywieszać nazwiska znajomego na tablicach.
Besala17.02.2024, 21:57
Pana Garbacza namówili mieszkańcy, może znajdą się i tacy, którzy namówią pana Watychę, aby nie startował? Zawsze boję się kandydatów, którzy "nie chcą, ale muszą", którzy "nie chcą, ale ich namówili". Każdy kandydat chce startować, bo ma takie ambicje, bo ma może wizję rozwoju miasta lub gminy, lub po prostu dla samej władzy lub pieniędzy. Czasem to i wszystkie te motywy skłaniają do kandydowania. Udawana skromność, mizdrzenie się do wyborców jest nie tylko brakiem szczerości. Może pan Garbacz jest kompetentny, ale na razie pokazał tylko swoje słabe strony. A program to swoiste "dla każdego coś miłego".
Zadbana sześćdziesiątka17.02.2024, 21:53
I tak wszyscy wiemy że tokarz wygra
PragaMan17.02.2024, 21:48
Faktycznie , większość komentujących start p.Garbacza w najbliższych wyborach na stanowisko Burmistrza Nowego Targu to fachowcy w wielu dziedzinach , od polityki po prawo i psychologię lub za takich się mających. Urzędnik to ma być urzędnik, a nie jakaś ciepła klucha sterowana z tyłu za plecami przez innych ( wiemy o kogo chodzi ). Podejmować suwerenne decyzje i odpowiadać za nie. Jest dużo do zrobienia, do poprawienia w Naszym Mieście i trzeba dać szansę , a nie wymachiwać szabelką pod tajemniczymi Nickami. Wg.mnie i nie tylko to będzie odpowiedni gość na odpowiednim stanowisku, a czas to zweryfikuje.
Jasiu17.02.2024, 21:44
Byle Watychę wykurzyć bo bardzie nijakiego burmistrza nie było i nie będzie!
Petent17.02.2024, 21:39
@innocek ty chyba z glowami się pozamieniałeś jak twierdzisz, że Watycha z każdym się przywita i pozdrowi spróbuj się z nim umówić na spotkanie w urzędzie miasta lub zabrać głos na radzie miasta. Dlatego zagłosuje na Garbacza.
zgred nowotarski17.02.2024, 21:22
Jak już kandydat przyznaje się ostentacyjnie ,że jest namaszczony przez dr Jachymiaka , to ja już nie zagłosuję na pewno na tego kandydata. Mógł się nie przyznawać , byłoby lepiej dla niego
Mieszkaniec17.02.2024, 21:21
Przestańcie już pluć tym jadem jestem jednym z tych mieszkańców którzy prosili go o kandydowanie Pan Bartek ma mój głos myślę, że też wielu rozsądnie myślących mieszkańców.
Staszek17.02.2024, 21:19
Zagłosuję na kandydata który przywróci Straż Miejską, nie będzie torpedował Obwodnicy Południowej dla wygodnictwa kilkudziesięciu mieszkańców Polany Szaflarskiej , a tym samym szybciej zostanie odkorkowane miasto dla nas wszystkich, zagłosuję za kandydatem który rozwiąże problem skrzyżowania św. Anna- Grel,postara się, że w mieście znowu będzie hotel dla bezdomnych , postara się o bezwzględny zakaz używania fajerwerków , nie tylko z okazji Sylwestra, ale także z okazji wesel i innch imprez w restauracjach i nie tylko, bardziej dopilnuje sprawy odśnieżania chodników przed prywatnymi posesjami i karania mieszkańców nie wywiązujących się z tego obowiązku, który przyczyni się skutecznie do likwidacji smogu .
Norwid17.02.2024, 21:12
Gościu potrafi wspierać biznes gdzieś mając mieszkańców wykorzystując swoje stanowisko w starostwie jak i w radzie miasta.
Zdzisek17.02.2024, 21:12
Lokalni biznesmeni już się cieszą bo to ich człowiek i z nimi tylko gada i gadać będzie
nowobogacz17.02.2024, 21:07
w starostwie szykuje się mocna zmiana na wysokopłatnych stanowiskach, to trzeba znaleść fuchę z podobna kasą. kilkanaście tysięcy co miesiąc to są godne pieniądze, dlatego jak najbardziej dajmy mu szanse utrzymania dotychczasowego standardu życia
Łukasz17.02.2024, 21:04
Moim zdaniem najlepszy kandydat na to stanowisko. Chociaż po tym co pokazał obecny burmistrz, to każdy byłby lepszy...
innocek17.02.2024, 21:00
No niestety od tego pana czuć wyniosłością wobec innych. on chyba nie gada z byle kim, /.../ Watycha jaki by nie był, jednego nie można mu odmówić; z każdym się przywita, odezwie, pozdrowi.

Naruszenie regulaminu. Moderator.
dociekliwy17.02.2024, 20:58
Pan Garbacz jest za nową obwodnica przez tereny Dunajca czy przeciwko?
Genia17.02.2024, 20:58
no a Szymon F wspierający pana Garbacza nie jest jakoś kojarzony z Maciejem Tokarzem? Czyżby układ około wyborczy? No przecież każdy głupi wie że chodzi o rozkład głosów :)Czyli druga tura to SzG lub MTokarz kontra Watycha. Zdecydowanie zagłosują za Watychą bo układ urzędniczy mnie nie interesuje. J
Jan Tek17.02.2024, 20:53
Przed ostatnie 9 lat mieliśmy za burmistrza sekretarza ze starostwa. Co to jakaś tradycja ma być czy co?
Przecież to jest ewidentna ustawka pod wygrana Watychy. Wszak na zdjęciu jest Michalska, która dzięki rozdrobnieniu kandydatów dała wygrana obecnemu burmistrzowi. A hokeja jakoś nie uzdrowiła, jak obiecała.
Nie, nie, nie i jeszcze raz nie. Dość tych kombinacji. Dość spadachroniarzy powiatowych!
Ruda17.02.2024, 20:40
Nie, nie i jeszcze raz nie dla tego Pana.
dociekliwy17.02.2024, 20:39
Pan Garbacz jest za nową obwodnica przez tereny Dunajca czy przeciwko?
Rab17.02.2024, 20:28
"Namówiony" przez mieszkańców - pierwsze kłamstwo
wojtek17.02.2024, 20:28
wreszcie na Kowańcu mamy porządnego kandydata p.Łapsa pora na legowisko
jadowita17.02.2024, 20:24
Aśka? Do spania! Zostaw już klawiaturę
Opop17.02.2024, 20:20
Ewidentnie na horyzoncie jest wyborcza katastrofa w Starostwie Powiatowym. Więc w nowym układzie ten Pan nie będzie miał tam zajęcia. Ponadto wieloletnie afery ujawnione oraz te które dopiero wyjdą też nie rokują dobrze dla urzędników. Ponadto jest radnym i generalnie bardzo przeciętnym bo tak naprawdę opowiadanie o tym że ludzie go proszą żeby został burmistrzem jest żenujące. Poziom podobny do walentynkowej ustawki bogobojnego kandydata w środę popielcową. Szkoda że w tym mieście nie chce zostać burmistrzem ktoś kto ma jakieś dokonania i doświadczenie życiowe. Ale może taki los wymierających miejscowości.
dd17.02.2024, 19:42
Powiem tyle, gościu jest porażką... nie wiem kto go namówił
Burok17.02.2024, 19:32
Cóż . Jest demokracja , Każdemu wolno mieć swoją wizję i przekonywać do niej wyborców . Najgorsze jest to że kadencja mija a z obietnic nici , i nic nie można takiemu delikwentowi zrobić
ha17.02.2024, 19:30
Bm - weź się ogarnij.
Do @Mania17.02.2024, 19:28
@Mania uważaj jak wrzucasz granat do szamba żeby ciebie nie opryskalo. Akurat Gabriel Wolski jest osobą, która potrafi współpracować jest osobą kultularną, pomocną.Wiec proszę nie pisz bzdur
Osiol17.02.2024, 19:23
Wyniki ostatnich zarzadzania lat wskazują że orłów w starostwie niema raczej takie poślednie urzędnik więc....
jam to17.02.2024, 19:20
Znam osobiście kilka osób ze zdjęć, a Pana Garbacza ze szkoły podstawowej (jesteśmy ten sam rocznik). Wspólną i zadziwiającą cechą wszystkich jest mój całkowity brak sympatii do nich.
Inwestor17.02.2024, 19:08
Jestem za może pierwsza decyzją będzie budowa biogazowni!!!
Ciekawy17.02.2024, 19:07
Namówiony przez mieszkańców, czy miejscowych biznesmenów?
202417.02.2024, 18:56
zamiast rozwiać infrastrukturę komunikacyjną to p. Bartłomiej chce ją zablokować , po co nam taki burmistrz !
Ty17.02.2024, 18:42
Jachymiak popiera kandydata ?. Pojawi się zapewne nowa pisanina.
Ciekawy17.02.2024, 18:39
Już chyba wszyscy zapomnieli o aferze w PZD.
Głos z Nowego Targu17.02.2024, 18:32
Nareszcie los się uśmiechnęła do mieszkańców obdarzając ich takim kandydatem.
Atoni17.02.2024, 18:30
To ten co ma 16 znajomych na FB ?
trzy razy nie17.02.2024, 18:27
Grabacz sekretarz ze swoją manią wyższości wobec ludzi nie nadaje się na burmistrza. Bardziej nieomylnego w swoim zadufaniu to w całym starostwie nie ma..
Leśnik17.02.2024, 18:25
Super wystąpienie w końcu ktoś wyciągnie z zapaści to miasto maPan mój głos.
Nowotarżanin17.02.2024, 18:23
Widać że Pan Garbacz ma wiele świetnych pomysłów i jeszcze więcej energii do ich realizacji. Miła odmiana po poprzedniku.
ALA17.02.2024, 18:23
Bartek. Trzeba zablokować wieze 5g ktore oferuje MCSIR . Co ty na to?
do Bm17.02.2024, 18:19
Ja w tekście nie widzę błędów ortograficznych, za to w twoim komentarzu - owszem. Wyraz "niechlujny" piszemy przez "ch". Przywilej czepiania się może mieć osoba, która sama błędów nie popełnia.

Co do kandydata - fajny. Mam nadzieję, że będzie druga tura.
miejski17.02.2024, 18:14
I jest na kogo głosować, dość już Grzesia, Asi, Leśnika i całej tej ekipy, która co wyboru obiecuje gruszki na wierzbie i odgrzewa kiełbasy wyborcze tyłu centrum sportów lodowych
Spostrzegawczy17.02.2024, 18:08
A czy nie jest to przypadkiem ucieczka ze starostwa w obawie o sprawę biogazowni, myjni w Ostrowsku i wielu innych przypałów?
bobo17.02.2024, 17:58
Czy Szymon dalej będzie pracował dla Miasta ciężko i zdalnie ? Tak kazdy by chciał.,
Wiola17.02.2024, 17:57
A ten zakopianski zdrajca? Zwiał z PO i zakłada, że zrobi karierę polityczną w naszym Mieście ?
Mania17.02.2024, 17:49
jak Wolskiego tam zobaczyłam to mówie nie, osoba niegrzeczna i nie potrafiąca współpracowac
Kuma17.02.2024, 17:40
Ale, że powiat tak się pcha do Miasta? A konflikt interesów nie przeszkadza? Radnym potencjalnym bo Pan Garbacz zmieni tylko stołki.
Martia17.02.2024, 17:40
@avivat niestety masz rację,nie wiele dała ta Pani w czasie 5 letniej kadencji ;(
Jasiu17.02.2024, 17:39
Garbacz to się nadaje ewentualnie na przewodniczącego klasy
Kacper17.02.2024, 17:39
Starostwo w natarciu. Biogazownia. PZD. Pozwolenia na budowę. Hmmm
Bm17.02.2024, 17:38
Poza Garbaczem, Swalarzem czy Gabrysiem, ktory o miescie wie wszystko, a nawet więcej nie widzę tam pracusiów dla NowegovTargu, a tekst nieco niehlujny pod względem ortografii. Tak czepiam się, zawsze.
Głos z Raby17.02.2024, 17:38
Jeśli ten Pan miałby w takim poszanowaniu nowotarżan jak teraz ma rabianów to już wam współczuję?
Beata17.02.2024, 17:36
/.../. Prawdy od tego człowieka nie usłyszysz. Idzie tylko dla stołka i nic dla Nowego Targu nie zrobi
Karol17.02.2024, 17:36
A ktoś może wie co Pani Michalska zrobiła w tej kadencji dla mieszkańców?
Bo jakby jej nie było
Karol17.02.2024, 17:36
A ktoś może wie co Pani Michalska zrobiła w tej kadencji dla mieszkańców?
Bo jakby jej nie było
J.17.02.2024, 17:34
O pół starostwa, urzędników staruje do rady miasta
Avivat17.02.2024, 17:33
Przykro mi, ale nie wróżę tej formacji spektakularnego zwycięstwa. Niech ktoś przypomni co dla miasta zrobiła radna Michalska? Ile miała interpelacji i ile wystąpień na sesjach rady miasta? Jaki plus tego wszystkiego? Jeszcze większe rozdrobnienie głosów, co w końcu może doprowadzi do porażki Watychy, ale niekoniecznie zwycięstwo tej grupy.
J2317.02.2024, 17:17
Powodzenia! Jest pomysł, jest energia i powodzenia! Watycha i jego stagnacja to dramat!
Ups17.02.2024, 17:12
O Panie co z tym nagłośnieniem! Nic nie słychać były i dalej nic nie słychać. Kto Wam nagłośnienie robił
mieszkaniec-wyborca17.02.2024, 17:08
Odpowiedzi kandydat, na odpowiednim miejscu!
J2317.02.2024, 17:07
Powodzenia! W końcu ludzie z pomysłami i energią, dość Watychy i jego stagnacji
Stanisław17.02.2024, 17:03
No nareszcie. Zagłosuję z przyjemnością na Pana Bartłomieja i chętnie poznam kandydatów z tej listy.
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl