22.02.2024, 14:06 | czytano: 6973

Kampania wyborcza nabiera rumieńców

zdj. Szymon Pyzowski
NOWY TARG. Powoli na ulicach pojawiają się plakaty i banery związane z kwietniowymi wyborami samorządowymi. Zanim Miasto zapełni się wizerunkami kandydatów na burmistrzów i radnych - w pejzaż wyborczy wpisał się nieco inny obrazek.
Na Grelu - na istniejącej od lat konstrukcji z taczkami, apelem i naciskiem na burmistrza, by przebudować połączenie dróg - pojawił się napis "Jakie skrzyżowanie - każdy widzi... Zmieńmy to! 7 kwietnia".
To kolejna odsłona walki rodziny Lejów z burmistrzem. Była już wielka plandeka na samochodzie zaparkowanym przed Urzędem Miasta z napisem "Burmistrzu pochwal się skrzyżowaniem hańby na ul. Św. Anny z ul. Grel", wiersz Czesława Miłosza "Który skrzywdziłeś" - widniejący na fasadzie domu, wspomniane taczki z opisem "Szanowny Grzegorzu W. już czas", były też sprawy sądowe, kontrole z Urzędu Miasta odnośnie uznania postawionej konstrukcji w pasie drogowym - za reklamę i naliczeniu za nią opłaty. Do tego dochodzą spory z Miastem o prawo do chodnika, pozwy o opieszałość w wydawaniu decyzji, czy odpowiedzi na pytania.

Sprawie przebudowy skrzyżowania ulic Św. Anny i Grel poświęciliśmy sporo artykułów. Rodzina pp. Lejów oskarża władze Nowego Targu o brak działań przy przebudowie skrzyżowania wspomnianych ulic - co zakładał plan sprzed kilku lat. Mający tam dom i sklep nowotarżanie - chcą odszkodowania w wysokości kilku mln zł, bo ich zdaniem poszerzenie łuku drogi odbędzie się kosztem parkingu przed sklepem. Zaproponowali albo wykup domu, albo likwidacje sklepu w zamian za działkę przy ul. Targowej.

Wobec braku porozumienia ze Starostwem Powiatowym - administratorem jednej z ulic, Miasto odstąpiło od inwestycji. To jednak sporu nie zakończyło.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
Bolo26.02.2024, 13:44
@Natalia
Wqtycha jest gwarantem bylejakości bałaganu i chaosu. Jak wybierzemy nowego burmistrza to problem ronda się zakończy. Watycha nie dał rady przez 9 lat i to się nie zmieni. Czas na zmiany
Natalia25.02.2024, 17:54
Nie dajmy sobie robić wody z mózgu. Burmistrz Grzegorz Watycha jest gwarantem spokoju i porządku w Nowym Targu.
jo25.02.2024, 17:21
zamknac i koniec
sąsiad25.02.2024, 15:22
@ Besala. To jak nie wiesz, to się nie odzywaj. Żądali 6 mln w 2020 r złotych, a potem ponoć nawet więcej. Tylko po co miastu ta buda w takim miejscu? Co, bibliotekę tak zrobią ? Szkołę ? Miasto kupiło od Banku wielką kamienicę w rynku za 4 mln 50 tys złotych, w samym centru, a ci żądają 6 mln,albo atrakcyjne działki na Targowicy w zamian za likwidację sklepu. Na głowę upadłeś , że to popierasz? Nie wolno tak robić burmistrzowi , bo stworzy się precedens i potem inni cwaniaczki będą szantażować w ten sposób miasto To nasze, publiczne pieniądze i nie można ich w ten sposób wydawać. Jest możliwość przeprowadzenia tego skrzyżowania w sposób bezkolizyjny, w ten celu miasto kupiło działki obok , żeby zrobić półrondo. Samochody mogłyby bezpiecznie wjeżdżać na Grel , mijać się i wyjeżdżać z Grela. Byłoby tez miejsce na bezpieczny chodnik dla pieszych. Początkowo Powiat godził się na to, ale po interwencji pewnych powiatowych urzędników zrezygnował ze współpracy,a współpraca jest niezbędna, gdyż powiat jest zarządcą drogi nadrzędnej tego skrzyżowania czyli św. Anny i wszystko zależy od PZD a nie od burmistrza Watychy,wiec nie pisz głupot jak nie jesteś zorieientowany w temacie. U..pili wszystko To powiat wycofując się ze współpracy ukręcił łeb sprawie, a nie burmistrz Watycha. Lejowie storpedowali tez całkowite odwodnienie okolic Grela. To nie pierwsza inwestycja którą storpedowali Lejowie, bo także przy pomocy znajomków w Polskich Wodach zablokowali przebudowę do końca potoku Skotnica( nie pozwolili na poszerzenie rury odwadniającej, która miała być w pobliżu ich sklepu wstawiona w miejsce starej i wąskiej. Wyrzucono z tego powodu do kosza projekt opłacony wart 200 tys, złotych. Fajnie, co? Górna część potoku uregulowano, ale dolna , najistotniejszą nie, dlatego mam nadzieję , ze kiedyś za to wszystko , co zrobili, Lejów zaleje z tym sklepem, tak jak wielu mieszkańców Grela i św. Anny swojego czasu az powodu nieuregulowanego potoku i wtedy dopiero popłyną i zrozumieją, że nie są pępkiem świata i z innymi należy się liczyć Weszli tez w teren Polskich Wód od południa, w koronę wałów, to tez jest OK wg Ciebie? Dwa wyroki sądów a prowizoryczby płot hnadal stoi zasłaniając bezpieczne wejście na wały. Wyjaśniamy , kto i dlaczego za tym stoi. Będzie afera następna. Trzy strony świata i trzy konflikty z Lejami- taka jest prawda. Błogosławimy dni, kiedy tu nie mieszkali. Ubliżają nam, popychają, teraz będzie kolejna sprawa z tego powodu.Awanturnicy i pieniacze. Powtarzam chodnik przed ich sklepem jest publiczny i są na to dokumenty.Zawsze był i Leja tego nie zmieni, a ludzie mają prawo po nim chodzić.
gość25.02.2024, 13:19
jak moze jeden ***i sklepikarz utrudniać życie innym. Powinni go wywłaszczyć i przebudować skrzyrzowanie. Drogi są dla wszystkich a nie dla jednego
be lajzy25.02.2024, 09:59
kiedyś w poprzednim wieku żeby Polacy nie musieli sprowadzać stali z RFN czyli tzw Niemiec ktoś wybudował im hutę Katowice ( mówi się Gierek) ... widać że znowu ktoś musi wyrównać wam ziemię w tym "Nowym" targu żeby standardowe skrzyżowanie wybudować bo sami nie umiecie ...
nie tylko stać w gumiakach i protestować ...
jak ci w Poroninie ... trza zdjąć gumiaki ...trza zdjąć gumiaki i używać rozumu ...
bo jak nie to pomoc pomoc nadchodzi ze wschodu ... znowu ...
.24.02.2024, 22:22
Zmieni się burmistrz i wszystko się będzie dało. Przy Grzesiu nic się nie da, katastrofalny burmistrz
Besala24.02.2024, 20:59
@sąsiad
Nie wiem, ile państwo Lejowie oczekują i ile powinno się im wypłacić. Od tego są specjaliści i od tego są negocjacje. Nie oceniam Państwa Lejów, bo są osobami prywatnymi, burmistrz nie jest osoba prywatną. Skrzyżowanie jest bardzo niebezpieczne i jego przebudowa jest konieczna. Jeżeli jednak burmistrz Watycha przestał zajmować się tym problemem, bo obraził się na właścicieli działki, to świadczy to o jego braku kompetencji.Powtórzę raz jeszcze:pan Watycha mógł się obrazić, burmistrz Watycha nie! Mógł do prowadzenia rozmów wyznaczyć jakiegoś urzędnika, mógł zaproponować skorzystanie z usług profesjonalnego negocjatora, ale najłatwiej było się obrazić. Dobro mieszkańców jest mniej ważne niż urażona duma burmistrza. To jest właśnie ten brak kompetencji!
Hanka24.02.2024, 12:42
Q autobus. No więkaszego idiotyzmu to nie czytałam.Akurat Lejów to znam bardzo dobrze i nie chciałbyś ich znać od tej strony co ja .Ja tu mieszkam, a ty przejeżdżasz Ja chodzę po tym chodniku codziennie do sklepu Wcisłów, a ty po nim przejeżdżasz. Czy chodnik ma służyć jako droga, czy jest dla pieszych ?
wyborca z dawnego 2124.02.2024, 09:56
Wybieram rondo. Nie wybieram Watychy. Proste. 7 kwietnia problem się rozwiąże.
autobus24.02.2024, 08:32
@Hanka.Wjeżdżasz na chodnik.Spotkałaś tam kiedyś pieszego?Ja nie choć jeżdżę tamtędy 10razy dziennie czasami ,,gabarytem,,. I jeszcze jedno.Nie znacie państwa Lejów.Zawsze ciężko pracowali,dorobili się czegoś,nie pitolą,narzekają na compie jak wy malkontenci.
Mieszkanka24.02.2024, 08:07
@Besala widać po komentarzach że ich sasiedzi nie lubia, a to tez o czyms swiadczy. Z takimi ludzmi nie da sie dogadac bo nic im nigdy nie bedzie pasowac, a ich chore żadania moga sobie wsadzic gdzies... dodatkowo chca zaplaty za cos co nie jest ich wlasnoscia... to nie jest normalne
MF24.02.2024, 06:59
Nie bylo lepszego Burmistrza do tej pory.......
Prześwit24.02.2024, 06:39
Garbacz, który zwinął cztery litery i zwiał razem z powiatem kiedy Leje zaczęły u...ć. Tokarz, nie mający zielonego pojęcia o sprawach dotyczących Nowego Targu - ten raczej w Zakopanem Kościelisku żyje i pracuje. Obaj na sto procent idealnie zarządzać będą miastem. Tak wynika z pisaniny popierających obu kandydatów. Wykorzystacie wszelkie wszystko by próbować zdyskredytować aktualnego Burmistrza. A to Leje, a to drzewo, czy tam konar, śnieg, deszcz itd,itp. Taka "wina Tuska" lub "Balcerowicz musi odejść" w tym wypadku "Dorżnąć Watahę". A za tym wszystkim stoi główny mąciciel miejski Maciej J. Ten też z wieloma problemami się uporał. Co prawda wirtualnie, on line ale zawsze. I tak drodzy popierający wasze problemy byłyby rozwiązywane gdyby ,co nie daj Boże burmistrzem został Maciej J rządzący Maciejem T i Bartłomiejem G.
sąsiad23.02.2024, 22:00
@ Besala Absolutnie nie masz racji. Co uważasz, ze burmistrz miałby wypłacić z budżetu miasta Lejom żądane 6 mln złotych,albo dać działki na Targowicy? Miasto robiło wiele, żeby skrzyżowanie przebudować. Wszystko Lejowie blokowali, a i Powiat się wycofał ze współpracy ( dziwne- ale i to wyjasnimy, jak i sprawę z Polskimi Wodami, Zresztą ci ludzi niemal z kazdej strony mają konflikt i blokują wszystko co się da, Ty obserwujesz, a my znamy sprawę od podszewki. Nie życzę Ci tez takiego sąsiada, bo mógłbyś zostać dodatkowo zwyzywany, sponiewierany od najgorszych, popychany, prowokowany. Tam już nikt z sąsiadów nie kupuje z wyjątkiem kilku starszych ludzi, którzy nie mają samochodów i są zmuszeni wręcz tam robić zakupy. Niedługo pan Rajski otworzy Lewiatana przy wlocie św. Anny na zakopiankę i Lejowie padną jak muchy z tym zakichanym sklepem, czego im szczerze życzymy za te wszystkie złośliwości, ubliżania, blokowania,antyspołeczną postawę i chamstwo.
Zmiana konieczna23.02.2024, 21:06
mnie się podoba. Czas na zmiany, bo za długo Miasto siedzi w niebycie. Obecny Burm..był tylko dla wybrańców, a olał resztę mieszkańców. Niektórzy próbowali się z nim umówić, ale chęci nie było, pisali ale odpowiedzi nie było. Burmistrz ma służyć mieszkańcom bo jest za ich podatki, a nie wymagać od nich płacenia daniny a dawać swoim. Nie takiego Miasto Nowy targ ma mieć burmistrza - dlatego czas na zmiany. A jeżeli chodzi strikte o to miejsce to niech każdy się wczuje rolę tychże ludzi. Czy za darmo byście oddali miejsce które na was zarabia? Może po prostu potraficie myśleć jak wam ktoś narzuci?
Ola23.02.2024, 18:34
Jest szansa na rozwiązanie tego i innych problemów w mieście. Trzeba wybrać nowego burmistrza. Watycha się nie sprawdził. Czas na zmiany
Mieszkaniec23.02.2024, 18:22
DO Wata: nie z kazdy można się dogadac, a w tym wypadku szczegolnie... facet chce się nachapac bo mu interes się sypie pewnie i probuje wyludzic pieniadze które mu sie NIE NALEZA bo to nie jego chodnik. To że on sobie cos ubzdurał to juz jego problem...
Mieszkaniec23.02.2024, 18:17
Do miejscowy: dokladnie, jak otworzy się tam Rajski to Ci państwo i tak splajtują
Mieszkaniec23.02.2024, 18:11
DO Klara: Jak wspomnialaś , z nimi nie da sie dogadac. Kazdy kto mial z nimi stycznosc to wie :). Robią szum bo ich nakręcają inni id**** . Prawda jest, że gdyby chcieli sie dogadac to by dawno to zrobili. Jest takie mądre przysłowie "jak ktoś nie chce znajdzie powód, jak ktoś chce znajdzie sposob" . Na ich kosmiczne warunki nikt o zdrowych zmyslach się nie zgodzi. Nikt z osob komentujacych nie ma pojecia co im w glowach siedzi, a 90% rzeczy nie powiedza publicznie bo dobrze wiedzą, że ludzie by ich wyśmiali.
girl23.02.2024, 17:51
Szkoda , że nikt nie napisze, że prawda jest fakt, że z tymi właścicielami sklepu nie można się dogadać bo mają kosmiczne wymagania. Kazdy ich sąsiad mówi, że to problematyczni ludzie. Także problem oni stwarzają... gdyby faktycznie chcieli się dogadac żeby ułatwić mieszkańcom przejazd to by dawno to zrobili, ale oni patrza tylko żeby jak najwięcej pieniędzy wyłudzić i tylko to się dla nich liczy...
Kasieńka23.02.2024, 13:45
Św. Anny -Krakowska rondo, a tam zrobić wyjazd z Grela. A kasa może iść na inne ważniejsze inwestycje.popieram w 100% procentach zrobić wyjazd z Grela to w końcu skończy się tez ruch w weekendy kiedy to każdy jedzie tam na obiazd
sprawiedliwy23.02.2024, 12:15
Dobry sposób aby naciągnąć miasto na biznes dla siebie... Nie chce mi się pracować jak normalnym ludziom to znajdę sobie sposób żeby ludzie pracowali na mnie... Nie każdy może być szefem ale pewnie każdy chciałby nim zostać. W tej sytuacji wystarczy być mężczyzną przez duże M, zakasać rękawy i iść na magazyniera do nowego sklepu a nie pajacowac z banerami i wylewać swoje żale...
Jan23.02.2024, 12:05
@ciekawski. Nie rondo,ale coś w rodzaju półronda,czegoś w postaci drugiej nitki po wykupionej przez miasto działce .
Hanka23.02.2024, 11:50
@Grel Boczna . Jasne,wjeżdżasz na chodnik i jesteś zadowolony, tyle że piesi nie są zadowoleni a nawet są zagrożeni
mm23.02.2024, 10:02
Św. Anny -Krakowska rondo, a tam zrobić wyjazd z Grela. A kasa może iść na inne ważniejsze inwestycje.
Wata23.02.2024, 09:24
Watycha nie potrafi rozmawiać z ludźmi. Dopóki on będzie burmistrzem ronda nie będzie. Czas na zmiany.
miejscowy23.02.2024, 08:46
Żadnych ustępstw ze strony miasta. Nie dajcie się zastraszyć. Jak ruszy "duży sklep przy krakowskiej" to sami zamkną niedochodowy sklep. Tylko spokój i rozsądek pomoże rozwiązać patową sytuację.
Grel Boczna **23.02.2024, 08:11
Mnie to skrzyżowanie odpowiada. Spełnia zadanie ogranicznika ruchu. Nie wpieprzy się żaden tir. Kierowcy lewusy też omijają to skrzyżowanie. Jeżdżę tu codziennie po kilka razy i nie pamiętam nawet małej stłuczki, nawet otarcia. Wystarczy trochę poczekać na skończenie nowej Zakopianki i nie trzeba żadnego ronda.
Mieszkańcy Grela i okolicznych ulic23.02.2024, 07:53
Obawiam się, że jakby Pan Garbacz został burmistrzem, a nie będzie solidnej opozycji w RM, to pójdzie na rękę Lejom i ich marzenia o atrakcyjnych działkach zostaną spełnione, a być może nawet miasto wypłaci mu te upragnione grube miliony za dom z naszych podatków.Dosyć szantażowa, Powiat odstąpił od współpracy z miastem, które wykupiło obok działkę , aby bez specjalnej ingerencji rozwiązać problem tego skrzyżowania, Lejowie jednak zawłaszczają sobie prawo do publicznego chodnika, który wbrew temu co oni sądzą zawsze tam był i są na to dokumenty oraz zeznania starszych mieszkańców, którzy tam żyją od dzieciństwa. Problem mógł być rozwiązany już dawno, ale zastanawia bardzo stanowisko Powiatu, dlatego my mieszkańcy Grela , Św Anny ,Partyzantów o generalnie całej dzielnicy nie oddamy głosu na Pana Garbacza, tu chodzi o nasze, naszych dzieci, wnuków bezpieczeństwo na drodze i chodniku. Nie może być tak , że jest tam chodnik tylko po jednej stronie po którym jeszcze jeżdżą samochody.Głosujemy za Burmistrzem Watychą
ciekawski23.02.2024, 00:14
Rondo w tym miejscu, będzie kopią ronda z ul. Parkowej, które tylko utrudnia płynność ruchu drogowego.
Jasiek22.02.2024, 21:59
Czy jest tu jakiś lekarz? Mieszkaniec Grela potrzebuje pilnej pomocy. Najlepiej psychiatra,
Przedsiębiorca z Ludźmierskiej22.02.2024, 21:23
Do hejterów jak bardzo los musiał was pokrzywdzić, że plujecie takim jadem wy też możecie prowadzić swoje biznesy,a nie siedzieć tyko przed komputerem i pisać takie bzdury.
sąsiad22.02.2024, 21:10
Nie przejmujcie się, halny wieje to Lejosa zaś ciśnie czapka
takitam.22.02.2024, 21:04
"niebezpieczne skrzyzowanie" - kiedy ostatnio byl tam jakis wypadek? czas juz jakis zyje, ale nie pamietam...
Grelok22.02.2024, 20:38
Do Anka. Sprawia wielkie kłopoty przechodniom,bo kierowcy chcąc się minąć wjeżdżają na chodnik który Lejowie chcą sobie zawłaszczyć a jest to chodnik publiczny. Płot wybudowany nielegalnie w koronie wałów mimo dwóch wyroków sądowych nadal stoi w prowizorycznej formie i skutecznie zasłania bezpieczne wejście na wały, Były już tam kolizje pieszych z rowerzystami, a ostatniej jesieni małe pięcioletnie dziecko omal nie zostało potrącone przez hulajnogę elektryczną,Zastanawiająca jest opieszałość Polskich Wód w tej sprawie, to że Powiat nie poszedł na współpracę z Miastem,Pytanie, którzy urzędnicy państwowi maj? w nosie dobro społeczne przedkładając interes Lejów nad to? To bardzo dziwne, kto macza w tym palce i dlaczego. W tym przypadku stoimy murem za Burmistrzem Watychą. żadnych milionowych odszkodowań ani działek dla tych ludzi z miejskiego budżetu i majątku.To nie Burmistrz nie chce wybudować skrzyżowania, to Lejowie torpedują wszelkie pomysły.
King Diamond22.02.2024, 19:14
Trzeba było nie robić sklepu w takim miejscu tylko iść na kasę do biedronki albo na budowę do pracy i nie zgrywać big bos ( wielkiego szefa ) Dobrze, że za ten kawałek placu właściciele nie zażądali lotniskowca i własnej wyspy w słonecznej Grecji..
Klara22.02.2024, 18:02
Niestety z tym państwem raczej nie da się negocjować !!! Akurat w tej sprawie stoje po stronie watychy . Ale chwilą chwilą jeden z kandydatów ze starostwa to czemu się nie dogadali do tej pory ???
hehe22.02.2024, 17:59
Zaraz będzie nowa Zakopianka i ruch na Św. Anny tylko lokalny. Na co komu tam rondo? :D
Anka22.02.2024, 17:36
To skrzyżowanie żadnemu myślącemu kierowcy nie sprawia problemów i tak na prawdę wcale nie ma potrzeby jego przebudowy.
Ui22.02.2024, 17:27
Te złośliwe komentarze dotyczące rzekomej winy obecnego burmistrza piszą sami właściciele budynku obok taczek albo ludzie, którzy niewiele mają wspólnego z Nowym Targiem. Nic w temacie nie wiecie, niczego nie pamiętacie i pewnie nawet tego miejsca nie znacie. To po co się odzywacie ignoranci i manipulatorzy.
Simon22.02.2024, 17:16
Sprawa jest dość prosta jeśli chodzi o rozwiązanie. Niech sobie Leja biznes prowadzi. Zrobić jednokierunkową na Grelu od Zakopianki od Garbatni w stronę św. Anny i po problemie. Kto potrzebuje jechać dalej grelem to może przejechać przez Zakopiankę. Na chwilę obecną jest to problem ale za kilka miesięcy niwą będą jeździć tylko miejscowi i ludzie z Klikuszowej, Lasku i Obidowej. Leja będzie uboższy o kilku klientów i się może uspokoi a burmistrz będzie miał problem z głowy. A kasa może iść na inne ważniejsze inwestycje.
kuba22.02.2024, 16:43
to jest bardzo typowy przykład jak aktualny burmistrz rozwiązuje wydawałoby się typowe problemy w mieście N Targ.
i tak od 9 lat....nic się nie zmienia.
hgv22.02.2024, 16:10
Watycha albo rondo. Wybór należy do Nowotarżan
pniok22.02.2024, 16:08
Burmistrz, który nie potrafi usiąść do stołu negocjacyjnego i porozumieć się nawet z trudnymi ludźmi, nie nadaje się na rządzenie Nowym Targiem. Nazwa miasta mówi o targowaniu się, więc ewidentnie Watycha nie nadaje się.
Besala22.02.2024, 16:05
Przyglądam się tej sprawie i uważam, że przede wszystkim burmistrz Watycha jest odpowiedzialny za trwający latami konflikt. To on, w imieniu dobra mieszkańców miasta, powinien zabiegać o przebudowę tego niebezpiecznego skrzyżowania! Państwo Lejowie, jako właściciele działki,mogą mieć określone oczekiwania. Nie wiem, czy są bardzo wygórowane, ale można było z nimi negocjować a nie się obrażać. Pan Watycha to się może obrażać, burmistrz Watycha raczej nie. Osoba pełniące obecnie funkcję burmistrza w Nowym Tagu tego nie rozumie. Pan Watycha się obraził i dlatego mieszkańcy Nowego Targu muszą korzystać z koszmarnego skrzyżowania. Między innymi dlatego jest to najgorszy spośród wszystkich kandydatów na burmistrza w nadchodzących wyborach.
Zeżarł Marian Bigos22.02.2024, 16:04
Ja się dziwię, ze mieszkańcy tam ciągle robią zakupy.
Koleś myśli, że przyjdzie nowy burmiswtrz i mu pyknie na jego widzi mi się rondo.

do miastowy:
mówisz, że kolejny lotnik? Hahahaha
622.02.2024, 15:57
"Wobec braku porozumienia ze starostwem" macie "super kandydata" ze starostwa właśnie. A państwa właścicieli taczek na te taczki !
Ona22.02.2024, 15:18
Po co robic rondo Sw. Anny - Grel. Jak ktos zdał prawo jazdy nie za maslo to na spokojnie jedzie. A sklep omijam z daleka.
Ciekawy22.02.2024, 15:18
Oni chcą kasy i tyle w temacie
Mieszko22.02.2024, 14:50
Żenujące
Osiol22.02.2024, 14:48
No za te premie sobie przyznane można by oczekiwać.....
miastowy22.02.2024, 14:34
Dokąd ten *** chłop, który skończył siódemkę, (co za szkoła każdy wie), który nie potrafi się podpisać będzie obrażał wszystkich dookoła i uważał się za pępek Grela!!! Nie ma sądów, policji?
pacjeNT22.02.2024, 14:33
Oho, dzisiaj halny, wariaci szaleją...
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl