27.01.2019, 23:41 | czytano: 6825

Komisja Rewizyjna chce sprawdzić m. in. opłacalność i przydatność Strefy Płatnego Parkowania

arch. Podhale24
NOWY TARG. W planie pracy na pierwsze półrocze Komisja Rewizyjna zamieściła między innymi analizę przychodów i kosztów oraz obszaru funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania.
Przypomnijmy, SPP ustanowiono uchwałą Rady Miasta pod koniec stycznia 2014. Ta decyzja spotkała się z oporem. W czerwcu 2014 do Biura Rady wpłynęły listy z podpisami ponad 1,5 tys. mieszkańców, którzy w ramach projektu obywatelskiego domagali się uchwały w sprawie odstąpienia od wprowadzenia w Nowym Targu strefy i uchylenia styczniowej uchwały.
Chociaż ówczesny burmistrz - Marek Fryźlewicz był przeciwny i twierdził, że "wycofanie się ze SPP jest niemożliwe" - miesiąc później, w lipcu radni podjęli uchwałę o odstąpieniu od wprowadzenia w mieście strefy. Obywatelski projekt mieszkańców, referował radny Grzegorz Luberda - przeszedł jednym głosem.

Po dwóch latach, czyli w 2016 - Rada zmieniła zdanie i strefę wprowadzono. Najpierw opłaty pobierali parkingowi, a potem pojawiły się parkometry.

W ub. roku radni chcieli poznać dane finansowe funkcjonowania SPP. "Strefa swoje założenie spełniła. Wywołała rotacje samochodów w Rynku i na ulicy Długiej. W I kwartale 2018 roku dochody z tytułu funkcjonowania strefy to 102 tys. zł, a koszty - 36 tys. zł. W tej kwocie są wynagrodzenia - bo jest dwóch pracowników do kontroli i pracy w biurze - i koszty bieżące - tłumaczył radnym z Komisji Finansów, Gospodarki Komunalnej i Rozwoju, Michał Rubiś dyr. ZG ZiR.

Teraz liczby te chce potwierdzić i poszerzyć o kolejne miesiące Komisja Rewizyjna. Radni zajmą się nie tylko samą strefą, ale i pozostałymi płatnymi miejscami parkingowymi na terenie Nowego Targu. Zamierzają sprawdzić dane za lata 2016-2018.
Drugim zadaniem Komisji Rewizyjnej ma być analiza sprawozdania burmistrza z wykonania budżetu za rok 2018, co wiąże się ze sformułowaniem wniosku o udzielenie burmistrzowi absolutorium.

s/
Może Cię zainteresować
zobacz także
komentarze
tarżanin nowy30.01.2019, 17:00
Z artykułu wynika, że parkomaty miasto dostało za darmo i nie stanowiły żadnego kosztu tego przedsięwzięcia. Podobnie jak ich podłączenie, zasilanie i serwis. Bo gdyby tak nie było to jeszcze przez wiele lat płatna strefa parkowania generowałaby straty.
Ehhh, że też jak tak nie mam w swoim biznesie i nikt mi towaru nie daje za darmo.
sylwek29.01.2019, 22:22
Niech komisja rewizyjna zbada może umowy dzierżawy i uzyczenia za okres 4 lat.
NIE burak29.01.2019, 11:31
Do BURAK
Uczniów będzie więcej jeździć, ale nie dwa razy - po pierwsze podwaja się jeden rocznik a nie wszystkie roczniki szkół średnich, po drugie ci którzy dojdą ponadnormatywnie raczej nie mają prawa jazdy bo mają 15 czy 16 lat. Więc zostanie im jazda ze starszymi kolegami lub busem - tak czy inaczej podchodzi to pod transport zbiorowy. A PKS gdyby istniał to też nie rozwiązałby problemów z dojazdem.
A jeżeli chodzi o powiaty i sprawy tam załatwiane - ile razy w ciągu ostatniego roku tam byłeś? Bo ja raz - nie zwiększyłem tym chyba zbyt mocno ruchu samochodowego...
k29.01.2019, 09:36
To trzeba komisji rewizyjnej żeby stwierdzić to o czym wszyscy wiedzą? Brawo WY! Paranormalni to kabaret nowotarski? Bu ha ha
PasterzPPP28.01.2019, 21:44
Świetny temat. Strefa Płatnego Parkowania to genialny pomysł. Można badać długo i nic nie znaleźć. A i o to chodzi.
kazek28.01.2019, 20:46
a kto był pomysłodawcą tego tematu? Nie lepiej dokonać kontroli przetargów z ostatniego roku, czy tez zawieranych poniżej 3 lat umów za ostatnie 2-3 lata/ to jest tamt, a nie parkometry. ten co na zdjęciu jest to sie psuje, drukuje bilet juz po wrzuceniu jednej monety - nie wazne , że ktos chce wrzucic 3
Wataszka28.01.2019, 17:11
To nie są dochody tylko nasze straty.
burak28.01.2019, 16:06
@ powiat:
Tych samochodów temu jest tak dużo w Nowym Targu, że zadania z gmin sztucznie pozabierali do powiatu i teraz wszyscy muszą jeździć prywatnymi samochodami, bo praktycznie zlikwidowano transport publiczny - busy są nierzetelne i będą nierzetelne, bo one patrzą na zysk a nie na interes podróżujących. Dodatkowo zrobili w Nowym Targu szkolenia na prawo jazdy. Dodatkowo od września tego roku do Nowego Targu będzie jeździć codziennie dwa razy więcej młodzieży, w tym niektórzy samochodami rodziców, bo busy jeżdżą jak jeżdżą i to się nie zmieni, to pewne, bo to nie jest PKS tylko prywatne firmy przewozowe. Czy wciąż się dziwicie że nie ma gdzie stanąć autem? Ja się w ogóle nie dziwię, i zapewniam że będzie tylko jeszcze gorzej.
avivat28.01.2019, 15:33
~do Draco
Jesteś boski! Super komentarz!
Jestem za a nawet przeciw.28.01.2019, 15:18
Zrobić pobór opłat już na rogatkach miasta., tak 50 zł. Miasto będzie miało więcej miejsca., a nawet 100.Ja to mam gdzieś. Już nie pamiętam kiedy ostatnio tam miałem coś do załatwienia.
ECOMAN28.01.2019, 14:16
Na terenie całego NT utworzyć strefę ekologiczną, do miasta wpuszczać tylko samochody spełniające wymogi EURO 6, rozwinąć komunikację miejską (hybrydy, gaz lub elektryczne), a ogrzewanie gaz i geotermia. Wtedy NT będzie perełką Podhala. Tego Nowemu Targowi życzę.
powiat28.01.2019, 12:49
Do burak zlikwidować pow. nowotarski i wszystkie sprawy będą rozpatrywane w Rabce, Szczawnicy czy Czarnym Dunajcu
stały czytelnik28.01.2019, 11:53
@darmowy szpitalny parking - 100% racji! Powiem więcej, pobieranie opłat za parkowanie przy szpitalu to rzecz nieetyczna! Nikt tam dla przyjemności nie parkuje. Co innego szpitale w centrach dużych miast - jest to logiczne, zapobiega zajmowaniu miejsc przez turystów. Ale u nas?
Rozumiem zimą - odśnieżanie to koszty, ale przez resztę roku to zwykłe żerowanie na chorych i ich rodzinach odwiedzających/przywożących/odbierających ich ze szpitala.
Granda i tyle!
Dexter28.01.2019, 11:29
darmowy szpitalny parking
to nie sa dochody do Miasta, tylko dla szpitala
darmowy szpitalny parking28.01.2019, 11:03
Uważam, iż parking przy szpitalu w Nowym Targu powinien być bezpłatny.
Wizyty lekarskie, lekarstwa stanowią spory wydatek dla chorujących, dlatego parking mógłby być darmowy szczególnie, iż biorąc dochody miasta nie stanowi on jakiejś szczególnie ważnej pozycji w przychodach do budżetu miasta.
3,14rat28.01.2019, 10:24
komisja rewizja czy komisja rewizyjna ?
ja28.01.2019, 09:52
strefę trzeba rozszerzyć na całe miasto bo ci którzy nie chcą płacić za parkowanie blokują miejsca parkingowe na cały dzień np na ulicy Długiej od Bereki do strefy i to jest problem .
burak28.01.2019, 09:17
Czy władze miasta powinny się naprawdę zajmować teraz oceną czy dobrze idzie ściąganie od ludzi opłat za parkowanie, czy raczej powinny się zajmować budową większej ilości miejsc parkingowych, ponieważ ludzie wciąż nie mają gdzie stanąć samochodem w Nowym Targu? Niestety, na różne sposoby wymuszono w Polsce posiadanie przez ludzi dużej liczby samochodów i te parkingi co są nie wystarczają, to widać z miejsca gołym okiem.
Jest inne rozwiązanie: utworzyć powiat pieniński, rabczański, ochotnicki, to wówczas mniej będzie ludzi załatwiających sprawy w Nowym Targu i problemów z parkingami wtedy w NT nie będzie.
Anetka28.01.2019, 08:03
brawo dla Grzegorza:)
psp28.01.2019, 08:01
"y" się zagubił, ale skrót uroczy :). I może będzie autentyczna rewizja faktów, danych, intencji ... eee, rozmarzyłem się. Będzie kolejne zamiatanie pod dywan w nowym rozdaniu, bo nasza władza alergicznie boi się prawdy o sobie.
MF28.01.2019, 06:33
Komisja rewizyjna za lopaty ido odsnoezaia ulic
Draco28.01.2019, 06:08
Ale mamy władze - sami odkrywcy Ameryki. Na całym świecie strefy płatnego parkowania istnieją po to żeby uporządkować problem parkowania i przynosić zysk miastu, ale w Nowym Targu trzeba sprawdzić czy to działa. Serio? Miasta inwestują w systemy rozpoznawania tablic rejestracyjnych, żeby nie trzeba było nikogo zatrudniać do kontroli, ale u nas to odkryją za jakieś 10-15 lat. Kogo ten burmistrz zatrudnia w UM, fachowców kształconych w Ugandzie w latach 40 ubiegłego wieku?
Może Cię zainteresować
Zobacz pełną wersję podhale24.pl